Spring naar bijdragen

LAJongleuse


LaJongleuse

Aanbevolen berichten

Deze week omschreef ik mijn alcoholprobleem en mijn leven als dat ik het gevoel altijd al gehad heb, alle ballen hoog te moeten houden, als een jongleur. Net bij inschrijving van dit forum bedacht ik me een naam en dacht aan Jongleuse. Ik wist niet zeker of dit een goed woord was, dus googlede ik die naam en kwam uit bij de belangrijkste foto van een serie fotoos van een frans surrealist Paul Nouge, getiteld : La Jongleuse.

De foto die op mijn scherm te voorschijn kwam was schokkend treffend. (Helaas mocht ik deze niet bij mijn nickname zetten, dus ik heb t clowntje maar gepakt.)

Mag ik hier wel linken zetten??

http://www.edinburghguide.com/photos/lajongleuse



Ik ben Cate, 45 jaar, alleenstaand moeder met baan, dochter van 7, hond, huishouden, gedoe met instanties, dokters, buren, jeugzorg, school, familie,

Een alcoholverleden van 20 jaar, een problematisch alcoholverleden van 2 jaar, vorig jaar 6 weken gestopt geweest en sindsdien af en aan week gestopt, weer begonnen etc etc. Intussen geprobeerd alle ballen hoog te houden, te blijven werken, alles draaiende te houden. Ik ben moe!!! En heb deze week besloten om alle energie te gaan steken in mezelf (en mijn dochter natuurlijk). Dus heb me langdurig ziek gemeld, heb dinsdag een intake bij Novadic-Kentron (de 3e intake). Gelukkig is de melding bij Jeugdzorg weer gesloten en ze zeggen dat ze zich geen zorgen maken over mijn kwaliteiten als opvoeder.

Ik hoop deze keer wat dichter bij al mijn verdriet te komen en wil leren me op een veilige manier rot te voelen. (dus niet alle ballen hoog proberen te houden en met een big smile de wereld in, want dat ben ik niet en wil ik niet meer zijn).

Inderdaad, de tegenstelling tussen het clowntje en de jongleuse

Van dit forum hoop ik wat steun en herkenning dichter bij (in) huis te krijgen. Ik ben afgelopen maandag 9-8-2010 gestopt (dat stoppen ist punt niet) maar het volhouden wel. Vandaag dacht ik, aaaach eentje kan wel weer en dat is mijn groooooote valkuil, dat ik denk dat ik t nu wel kan.

Maar in plaats van drank te gaan kopen heb ik me aangemeld voor dit forum.
Groet, Cate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cate, dat heb je geweldig gedaan, je hier gemeld. Een teken dat je sterk bent. Iedereen van ons kent het gevoel wel van "och ééntje kan geen kwaad, alleen het blijft er niet bij één maar naar mate verder gaat gaat de rem er af en dan is het hek van de dam.
Hier geld de regel, vandaag neem ik de eerste niet. Sommigen van ons bekijken het per dag, sommigen per uur en in mijn geval, omdat ik Refusal slik kan het drinken 5 dagen uitstellen. Er is trouwens ook een internetbehandeling maar daar kan iemand anders je beter over vertellen.
Ik ben hier vorig jaar gekomen met het idee, ik kijk wel waar het schip strand. Ik dronk één keer per week en dan slikte ik een Refu. Nu ben ik bijna 8 mnd. verder en heb sinds die tijd niets meer gedronken. Hoe het mogelijk is weet ik niet helemaal maar ik zit hier tussen medelotgenoten. Als ik hier vertel over mijn drankzucht dan hoef ik niet alles uit te leggen, iedereen weet waar ik het over heb. Als ik het moeilijk heb, dan brul ik achter m'n pc. en deel dat met iedereen.
Ik wens je heel veel succes bij ons forum. We zitten altijd bij ditjes en datjes dagdraad. Het is momenteel wat rustig maar kijk daar maar eens rond.
Je bent van harte welkom. Liefs Bol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cate
een warm welkom hier op ons forum.
Je hebt goede stappen gezet, met de intakes voor hulp, je hier aanmelden en weten dat je zonder drank kunt. Om zonder drank te kunnen blijven kun je vaak inloggen. veel ervaringsdeskundigen hier en
steun, afleiding en gewoon er zijn voor je, kan bijna altijd hier.
Logisch dat je moe bent en het letterlijk loslaten van de ballen kan rust geven.
net als de eerste per dag niet nemen. dan hoef je daar alvast niet meer mee bezig te zijn.
het werkt, dat hebben er velen hier al laten zien.
Als ik hetr kan, dan jij ook! Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi LAJongleuse

Van harte welkom hier! :present:

Wat bijzonder dat je bij het zoeken op Google zoiets treffends tegenkwam

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je hier zult vinden wat je zoekt

Go for it!

Liefssss
Coco
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige wat ik nu zeggen kan, vergeet niet dat je met alcohol geen goede slaap krijgt,
je lichaam rust niet uit en psychisch verwerk je niets (geld ook voor slaappilllen)

Daardoor raak je helemaal op.

Ik merkte zelf dat na 3 mnd. nuchter zijn m'n lichaam en geest helemaal opknapte.

Sterkte :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje, JustME, klopt wat je zegt over die slaap. Mijn moeheid heeft ook wel meer te maken met dat ik het moe ben, alsmaar te vechten om blij en sterk en alles te moeten zijn. Ik liep op 2 dingen, op alcohol en adrenaline.

Maar inderdaad, wat een dromen heb je als je niet drinkt!! Prachtig! En dan snachts word je wakker en dan draai je je intens tevree om en denkt, ooooh morgen geen kater, wat fijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad niet met een week geklaard :(
Alles in je lichaam moet weer wennen zonder alcohol te leven
en dat kost tijd beste Cate, tja wou dat ik je iets anders kon zeggen
Je lichaam heeft ook moeten wennen aan de alcohol
nu moet het andersom
Geef jezelf de tijd meis ;)
Het plaatje van Google dat bij je naam hoort ...
denk daaraan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Cate, ik ken het gevoel, ik voelde me ook moe, moe van mezelf!!!! Ik drink niet iedere dag, meestaal op vrijdag of zaterdag..maar dan verpest ik alles...en voel me schuldig, moe..je wilt het niet weten dus ik heb besloten niet meer mijn energie te insteken in drinken, als ik dat wil denk ik aan het gevoel van de dag daarna...
Ik wens j veel succes, we kunnen samen dit cirkel doorbreken, hou maar vast...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...