Spring naar bijdragen

Hulp of niet

Hmmmmm1978

Aanbevolen berichten

Beste mede(ex)drinkers,

Ik heb toch even de moed verzameld om deel te nemen aan dit forum.

Ik drink teveel en daar ben ik me al een hele tijd van bewust. Maar ik ben me er ook van bewust dat het misschien niet in mijn eentje lukt om ermee te minderen of te stoppen. Daarom probeer ik het eerst met dit forum.

Ik ben nu 32 jaar en ik drink nu 5 jaar excessief. Zo'n 1 à 2 flessen rosé d'Anjou per dag. Meestal 1 gelukkig ( nou ja, ook teveel maar goed). Het is begonnen door mijn paniekstoornis, alcohol was het enige dat hielp toen. Maar ja, dan wordt het een gewoonte en voor ik het wist hoorde het bij mijn leven.
Het komt wel voor dat ik periodes heb dat ik bv 3 dagen niet drink, maar na die 3 dagen denk ik dat het allemaal wel meevalt. Want, een heleboel mensen in mijn omgeving doen het ook! Dat is echt funest. Ook de gedachte dat het Rosé 'd'Anjou is versterkte dat, omdat daar ietsie minder alcohol in zit.

Nu heb ik eigenlijk het perfecte leven, ik heb een geweldige vriend en ik zit er netjes bij qua leefomstandigheden ( sociaal en materieel). Mijn vriend drinkt niet, dat scheelt op zich wel. Hij stoort zich er ook niet aan, want ik verander niet qua persoonlijkheid en meerdere mensen in onze omgeving drinken elke dag een wijntje/biertje of meer.

De reden dat ik op dit moment nog drink is omdat ik het 'gezellig' vind en om gevoelens te sussen. Maar goed, wel bijna ELKE dag.

Ik ben het behoorlijk zat en hoop dat jullie alvast wat tips voor me hebben. Ik ben misschien best een slimme meid maar aan doorzettingsvermogen ontbreekt het nogal. Misschien omdat het zo'n kloteverslaving is.

Graag jullie reactie.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo 1978,
Ik kort je naam maar even af,
Zie dat je niet meer on-line bent, maar misschien lees je dit later nog.
Het feit dat je hier komt kijken, geeft aan dat je er zelf ook problemen mee hebt.
Gevoelens, die je eigenlijk niet wil voelen, verdrink je nu.
Dat is jammer, want zo kom je niet aan je ware zelf toe.
Wat erg goed kan helpen, is de online-behandeling van alcohol de baas.
Je krijgt inzicht, wanneer en waarom je drinkt, en krijgt een eigen hulpverlener.
Even wat verder neuzelen op deze site, en je komt er vanzelf achter.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmmmmmmmmm HHHHHHHHHHHmmmmmmmmm
je kunt je naam op meerde manieren lezen dus
dat opent perspektief!
Welkom hier en hopelijk zul je vaak hier zijn om
te merken dat je hier iets te halen hebt wat je kan helpen.
Je kunt via profiel een handtekening, onderschrift, spreuk
o.i.d. plaatsen die iets zegt over jou(w fase waar je nu zit)
of iets wat je helpt om het vaak te lezen. Of gewoon wat je leuk vindt.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, beetje vreemde naam he :). Kon zo gauw even niks anders bedenken.

Bedankt voor de reacties, zo snel al. Het is fijn om hier andere verhalen te lezen die erop lijken. Ik dacht vaak dat ik ongeveer de enige van mijn leeftijd was die vind dat ze een probleem heeft.
En omdat er in mijn familie ook aardig wat gezopen wordt ( bourgondisch zeggen ze dan) heb ik ook het idee dat ik er wat dat betreft een beetje alleen voor sta. Ik heb er gewoon geen zin meer in, temeer omdat we ook zwanger willen worden in de nabije toekomst. Ik word ook steeds banger door de verhalen over levercirrose ed. Getver, je zal het maar krijgen. Ik zoek weleens naar wat je nou gedronken moet hebben om levercirrose te krijgen maar dat zal per persoon verschillend zijn?

Is het verstandig om bv te zeggen, ik kap er nu mee of is het normaal dat ik dat wil doen na mijn vakantie in oktober. Misschien een beetje open deur maar het is ook niet zomaar iets he :). In de vakantie drink ik zowieso niet veel, zo'n 2 glazen per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hmmm
Welkom op het forum. Ik hoop, net zo als alle anderen dat je veel zult hebben aan het forum. Iedereen haalt datgene eruit wat voor hem of haar belangrijk is.
Je vroeg wat verstandig is, nu stoppen of als je vakantie voorbij is. Wat zou je zelf het liefst willen?
Kijk als je zegt "met de vakantie drink ik niet zo veel, zou je nu al kunnen proberen om aan de gang te gaan, maar jij voelt zelf aan hoe snel je van de alcohol af wilt.
In ieder geval wens ik je heel veel sterkte met de strijd. Samen staan we sterk.;)
liefs Bolletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi 1978, dezelfde jaar dat ik geboren ben..dus allebei 32!! ik heb ook nu vakantie, het is net begonnen, ik blijf thuis...maar ik heb besloten om wel helder te blijven...ik zeg niet dat ik ga niet drinken, ik zeg: ik blijf helder dus misschien 1 glas of 2...dat is mijn doel..als ik het doe..je zal het lezen..ik zou je aanraden: maak de beste van, dan daarna de vakantie je alleen goede herinneringen aan hebt.
Liefs,
Susana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom 1978, goed besluit van je. Cirrose krijg je niet zomaar, maar er zijn genoeg fases die je ook niet wil meemaken voordat die leverziekte zich openbaart. Het moet je lukken, zo diep ben je niet gezonken. Je ben
intelligent genoeg, hebt een vriend...toekomst...Maak er wat moois van, zonder drank joh! is leuker.
Kom op, je kunt het!! enne....schrijven hier!!! op ditjes en datjes. Liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...