Spring naar bijdragen

Even voorstellen

mies74

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben een vrouw van 39 jaar en al jaren een stevige drinker. Ik durf het bijna niet te zeggen maar echt al begonnen te drinken toen ik begin 20 was.

Tegenwoordig klok ik rustig een fles rose weg in het weekend en dat doe ik de volgende dag weer. Doordeweeks probeer ik me in te houden maar dan lust ik ook wel een paar glazen.

Ik wil dit niet meer, ik ben het zo zat. Ik heb 2 kleine meisjes die aandacht verdienen van hun moeder, een moeder die nu altijd maar shagrijnig is en moe. 

Inmiddels durf ik toe te geven dat ik serieus een probleem heb met alcohol. Mijn vader is alcoholist en mijn moeder lust hem ook graag maar kan zich nog wel beheersen.

Ik weet niet of ik de kracht zal hebben maar ik ga proberen deze strijd aan te gaan, dat ben ik mezelf en mijn kinderen verschuldigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Mies.

goed dat je nu spijkers met koppen gaat slaan,

in het begin zal het lastig zijn, maar de meesten hier

ervaren dat stoppen stukken makkelijker is als minderen.

Lees maar veel hier op de draadjes Tips en Thema's,

de ervaringen van je voorgangers kan jou helpen.

En op de dagdraad van vandaag bij ditjes en datjes

vind je onze virtuele huiskamer, daar is bijna altijd

wel iemand om je wegwijs te maken, te steunen of

vragen te beantwoorden. :rose:

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Mies,

Welkom hier.

Je hebt een belangrijke stap gezet. Toegeven dat je een probleem hebt. Dat is het begin van een oplossing.

Voor mij is stoppen gemakkelijker dan minderen. Dat laatste lukt me nooit zo goed. Ik blijf dan de hele dag bezig in mijn kop met drank en dat wil ik niet meer. Er zijn interessanter dingen om mee bezig te zijn.

Ik wens je veel moed en sterkte toe.

Hanneke  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mies,

Ben je er nog?? Hoop zo dat je weer wat van je laat horen!! Ook ik ben nieuw en ook bij mij zijn mijn kinderen mijn 'drive' om de strijd aan te gaan!!

Voor mij dag 11 alc.vrij en ik dronk dagelijks!! Als je mijn strijd wilt lezen, misschien herken je wat. Ik sta ook bij wie is wie, NU dan echt van Dribbeltje!

Succes met wat je ook besluit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...