tinkerbell100 Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 Hallo,ben sinds gisteren op deze site beland waarbij ik mijn verhaal heb verteld, een beetje het verhaal dat ik vergelijkbaar vind let alle andere aanwezigenik vind het wel spijtig dat ik nog maar 1 bemoedigende reactie heb gekregen, misschien doe ik iets verkeerd ?ik ben nu 4 dagen clean, maar ik kan het echt niet gemakkelijk noemensteun en tips zijn dus zeker van harte welkom !!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 Tinkel,Misschien zou je je vraag bij ditjes en datjes, dagdraad kunnen stellen. Daar wordt n.l. alles gelezen. Dat is onze huiskamer zeg maar.Ja en verder zullen er wel reacties komen hoor, maar de meesten zijn aan het werk of hebben nog niet op de draad gelezen. Je krijgt zeker wel meer antwoord hoor. ff wat geduld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tinkerbell100 Geplaatst 1 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 OK heb nu begrepen hoe het werktlaat je me even weten wat jouw levenservaring is en hoe je er nu mee omgaatheb je nog moeilijke momenten ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cleo Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 Dag Tinkerbell,Ik ben ook nieuw en ik was ook een beetje ongeduldig:-)Maar al 4 dagen niet gedronken, hardstikke goed! Ik doe met je mee!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tinkerbell100 Geplaatst 1 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 blij te horen samen staan we sterkhoe heb je die 4 dagen beleefd ?heb je moeilijke momenten ?ik vind het persoonlijk niet echt gemakkellijk maar ik wil ervoor gaanhoe ben jij tot het besef gekomen dat je hulp nodig had ?benieuwd naar wat je te verellen hebt !!!groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 wat een weelde he....om niet meer te hoeven drinken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tinkerbell100 Geplaatst 1 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 momenteel noem ik het echt geen weelde.............het is best moeilijk , vooral dat je als persoon veranderd in je gedragingen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 natuurlijk is het moeilijken ik ben blij dat ik veranderd ben, leven met drank was ook geen leven...nu leef ik tenminste, zoals ik zelf wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cleo Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 Ik heb weleens vaker proberen te stoppen, ik heb het anderhalve maand volgehouden en toen toch weer voor de bijl gegaan.En ja, hoe ik weet dat het een probleem is:- 3 a 4 keer per week een kater hebben en het liefst in bed blijven liggen- depressieve gevoelens- de raarste dingen doen onder invloed van alcohol en daar spijt van hebben- mijn lichaam doet zeer- ik slaap slecht- ben mensen kwijt geraakt door mijn gedrag na drankgebruiken zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dit lijkt mij voor nu alwel genoeg:-)Wat mij helpt is als ik 's avonds in bed lig even heel bewust stil te staan bij het feit dat ik niet heb gedronken en ik verzin dan de ergste scenarios die hadden kunnen plaatsvinden als ik wel zou hebben gedronken en ben dan opgelucht dat ik lekker in mijn bedje lig......;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 eigenlijk reden genoeg om niet meer te drinken he, Cleo... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 Hai lieve Cleo,Ik ben ook pas hier op het forum en sta ook net 4 dagen droog. Gister had ik het emotioneel echt te kwaad, was woest, depri en van alles tegelijk. Ik vind het ook een zeer moeilijke strijd hoor. Moet mezelf ontzettend in de gaten houden (niet teveel doen en zo) om niet weer voor de bijl te gaan. Ook ik ben echt een recidivist, met alles volgens mij. Doe het maar dag voor dag, dat heb ik geleerd bij de AA. Vandaag drink ik niet en morgen zie ik wel verder. Dan valt het wat beter te overzien. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en dat maakt dat je je niet zo alleen en mislukt voelt. Ik heb heel veel last van dat zeurende stemmetje in mijn hoofd dat me tot drank aan wil zetten. Zeg dan maar keihard: NEEN! Ht is allemaal zo vergelijkbaar. Het niet je bed uit willen, de depressies, het niet kunnen slapen, de hele ratteplan. Lieve meid, je staat niet alleen. Ik sta op hetzelfde punt als jij en met ons nog vele anderen. Doe het per dag. Misschien dat het je wat helpt. Heel veel sterkte en steun toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 Oh, sorry, ik bedoelde Tinkerbell en Cleo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tinkerbell100 Geplaatst 1 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 bedankt voor het opbeurende berichtjevandaag ging het tamelijk, maar vanavond weer heel moeilijkgeen honger, zweten, slecht humeurmijn man vertrekt midden september 3 maand op zakenreis, hoe ik dat ga doorkomen weet ik helemaal nietsoms denk ik is het wel de moeite om tegen die drank te vechten ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 jezelf geduld gunnen, Tinkerbell...het is zeker de moeite waard...nuchterheid is een beloning Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 in het begin is het inderdaad een gevecht...dan wordt het een kwestie van aanvaarden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 Lieve Tinkerbell..de moeite is zeker waard, ik insteek mijn energie (heb veel meer) en mijn tijd (ook veel meer) in leuke dingen dan in de drank...het gedoe dat drinken heet zuipt je leeg letterlijk en figuurlijk. In het begin is super super super moelijk maar hoe langer je niet meer drink hoe helder wordt de picture, hoe meer inzicht je krijgt over wat jouw doel in deze leven is...ik weet het, het zijn alleen maar woorden..maar als ik kan je kan het ook.Liefs,Susana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tinkerbell100 Geplaatst 2 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2010 bedankt voor jouw opbeurende berichtje !!!!!!!!!!het doed deugd niet alleen te zijn in die moeilijke momenten........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tinkerbell100 Geplaatst 2 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2010 bedankt voor jouw opbeurende berichtje !!!!!!!!!!het doed deugd niet alleen te zijn in die moeilijke momenten........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 september 2010 Rapport Share Geplaatst 2 september 2010 Hoi Tinker,Ik las dat je 3 maanden geen sociale controle hebtop ADB zijn als je man weg is.dat gaat dus een behoorlijk zware test worden en hetis nu al tijd om die voor te gaan bereiden, dan heb je de meeste kans van slagen.veel afleiding, misschien tijdelijk vrijwilligerswerk zoeken; ik weet niet hoe je omstandighedenzijn, veel op het forum komen als je het moeilijk hebt,een maatje zoeken (of heb je die al?) waar je extra mee pb-t.Jezelf vooral belonen, saunaatje, sporten, nieuwe drankjes zonder alcohol uit gaan proberen,op de thema's staan er vast heel veel.En in jezelf geloven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden