Spring naar bijdragen

nieuw hier

tinkerbell100

Aanbevolen berichten

Hallo,

ben sinds gisteren op deze site beland waarbij ik mijn verhaal heb verteld, een beetje het verhaal dat ik vergelijkbaar vind let alle andere aanwezigen
ik vind het wel spijtig dat ik nog maar 1 bemoedigende reactie heb gekregen, misschien doe ik iets verkeerd ?

ik ben nu 4 dagen clean, maar ik kan het echt niet gemakkelijk noemen

steun en tips zijn dus zeker van harte welkom !!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tinkel,
Misschien zou je je vraag bij ditjes en datjes, dagdraad kunnen stellen. Daar wordt n.l. alles gelezen. Dat is onze huiskamer zeg maar.
Ja en verder zullen er wel reacties komen hoor, maar de meesten zijn aan het werk of hebben nog niet op de draad gelezen. Je krijgt zeker wel meer antwoord hoor. ff wat geduld.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weleens vaker proberen te stoppen, ik heb het anderhalve maand volgehouden en toen toch weer voor de bijl gegaan.
En ja, hoe ik weet dat het een probleem is:
- 3 a 4 keer per week een kater hebben en het liefst in bed blijven liggen
- depressieve gevoelens
- de raarste dingen doen onder invloed van alcohol en daar spijt van hebben
- mijn lichaam doet zeer
- ik slaap slecht
- ben mensen kwijt geraakt door mijn gedrag na drankgebruik
en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dit lijkt mij voor nu alwel genoeg:-)

Wat mij helpt is als ik 's avonds in bed lig even heel bewust stil te staan bij het feit dat ik niet heb gedronken en ik verzin dan de ergste scenarios die hadden kunnen plaatsvinden als ik wel zou hebben gedronken en ben dan opgelucht dat ik lekker in mijn bedje lig......;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai lieve Cleo,

Ik ben ook pas hier op het forum en sta ook net 4 dagen droog. Gister had ik het emotioneel echt te kwaad, was woest, depri en van alles tegelijk. Ik vind het ook een zeer moeilijke strijd hoor. Moet mezelf ontzettend in de gaten houden (niet teveel doen en zo) om niet weer voor de bijl te gaan. Ook ik ben echt een recidivist, met alles volgens mij. Doe het maar dag voor dag, dat heb ik geleerd bij de AA. Vandaag drink ik niet en morgen zie ik wel verder. Dan valt het wat beter te overzien. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en dat maakt dat je je niet zo alleen en mislukt voelt. Ik heb heel veel last van dat zeurende stemmetje in mijn hoofd dat me tot drank aan wil zetten. Zeg dan maar keihard: NEEN! Ht is allemaal zo vergelijkbaar. Het niet je bed uit willen, de depressies, het niet kunnen slapen, de hele ratteplan. Lieve meid, je staat niet alleen. Ik sta op hetzelfde punt als jij en met ons nog vele anderen. Doe het per dag. Misschien dat het je wat helpt. Heel veel sterkte en steun toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tinkerbell..de moeite is zeker waard, ik insteek mijn energie (heb veel meer) en mijn tijd (ook veel meer) in leuke dingen dan in de drank...het gedoe dat drinken heet zuipt je leeg letterlijk en figuurlijk. In het begin is super super super moelijk maar hoe langer je niet meer drink hoe helder wordt de picture, hoe meer inzicht je krijgt over wat jouw doel in deze leven is...ik weet het, het zijn alleen maar woorden..maar als ik kan je kan het ook.
Liefs,
Susana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tinker,
Ik las dat je 3 maanden geen sociale controle hebt
op ADB zijn als je man weg is.
dat gaat dus een behoorlijk zware test worden en het
is nu al tijd om die voor te gaan bereiden, dan heb je de meeste kans van slagen.
veel afleiding, misschien tijdelijk vrijwilligerswerk zoeken; ik weet niet hoe je omstandigheden
zijn, veel op het forum komen als je het moeilijk hebt,
een maatje zoeken (of heb je die al?) waar je extra mee pb-t.
Jezelf vooral belonen, saunaatje, sporten, nieuwe drankjes zonder alcohol uit gaan proberen,
op de thema's staan er vast heel veel.
En in jezelf geloven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...