Spring naar bijdragen

Uhm.. hallo


Kayiro

Aanbevolen berichten

Weet niet zo heel goed waar ik moet beginnen..

Ik ben een jonge gozer van 33 en heb problemen met stoppen met drinken. De laatste 10 jaar ben ik op en af dakloos geweest, ga op me opa en oma na met niemand om in de familie.

Al vanaf me tienerjaren kon ik flink drinken alleen dat beperkte zich tot het weekend en de laatste jaren is het om de dag (dag bij komen, dag zuipen,bij komen etc)

Ook me rijbewijs 1x kwijt geweest door rijden onder invloed, hoewel ik voor mij doen niet dronken was en gewoon netjes reed, reed ik meerdere malen in een fuik, daarna nooit meer onder invloed gereden.

Doordat het de laatste jaren nogal tegen zit, schulden, vrienden overleden, ex die zelfmoord heeft gepleegd, schulden van hier tot tokio, op straat leven etc etc is me alcohol gebruik nogal toegenomen.

Vorig jaar had ik even 2 maanden dat het me lukte om te stoppen maar dan komen er weer tegenslagen (liefdesproblemen en een vriend overleden) en grijp ik weer naar de fles.

Ben nu wel van de straat af en huur een kamer van de hulpverlening en probeer alles te regelen en ik dacht dat ik dan wel zou kunnen stoppen maar doordat ik nu meer tijd had om na te denken over me leven werd ik er depri van en ging ik juist meer drinken.

Ik weet niet of je pas een alcohol verslaving hebt als je elke dag wakker wordt en je gelijk moet drinken want dat is bij mij (nog) niet het geval maar ik drink om de dag en als ik drink is het gelijk flink.

Ik start meestal met 1 van deze 4, heb maar een krap week budget en heel soms een extraatje maar ik begin met een fles whiskey,rum, ruby port of 8 halve liters mexicaans bier van de aldi en als ik van de 1e drie een fles op heb ga ik meestal door op de bier.

Ben ook zo'n 15kilo aangekomen hierdoor in combinatie met slecht eten en waar ik het laatste jaar last van heb is als ik gedronken heb kan ik ook niet meer slapen, ik val wel in slaap maar wordt na een uurtje of 2 wakker en kan dan niet meer in slaap komen, denk zelf doordat me lichaam druk aant werk is met afbreken.

Maargoed, heb het nu wel gehad, heb afgelopen maandag voor het laatst gedronken, niet zo heel lang geleden dus maar moet ergens beginnen maar merk dat ik het nu al moeilijk heb, niet alleen denk ik de hele tijd dat ik wil drinken maar slaap ook slecht nu en ik wist al wel dat me leven * is op het moment maar nu heb ik ook die ontsnapping niet meer en daar wordt ik niet zo happy van.

Weet niet zo goed wat voor reacties ik verwacht, misschien hoop ik gewoon iets van herkenning van iemand.

Groetjes,

K

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje, 3 letters ervan zijn mijn naam ;)

Professionele hulp kost geld/eigen bijdrage die ik niet kan betalen, een echte nood situatie ga ik uiteraard naar de dokter maar ik moet dit toch kunnen?! Na alles wat ik al mee heb gemaakt maar ik snap je punt, me eerdere pogingen zijn ook niet gelukt maar ik begin er nu lichamelijk hinder van te krijgen.

Maar heb er nu hinder van door niet te drinken, zo tegenstrijdig.

En heb eigenlijk tig dingen te doen, me boek afschrijven, heb nog 2 website projecten liggen, leren hoe ik de tekeningen in me hoofd en me vingers krijg, tattooeren maar ik raak gewoon depri van altijd maar alleen zijn en alles alleen doen.

Buiten dat ben ik ook nog is hsp'er en verslaving zit in beide me families.

Mja, ik ga het proberen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kayiro,

je hebt al een goede eerste stap gezet door hier te komen.

Het scheelt al een boel als je met mensen kan praten die hetzelfde probleem hebben.

Hier ben je niet alleen. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik overal alleen voor sta.

En al is dat zo, het zij dan zo. Erin berusten en gaan voor hetgeen wat je ECHT wilt.

Dat is een betere toekomst. En dat kan alleen door alcohol de baas te worden.

Veel succes en ik hoop je hier veel te lezen.

Liefs van Jootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kayiro:present:

Een heftig verhaal.

Maar je weet zelf al dat het beter gaat als je niet drinkt.

En ja, die eerste dagen van stoppen zijn lastig.

Maar dat zijn katers ook.

Ik lees ook dat je nog heel wat te doen hebt.

Boek schrijven, website projecten, tattoeren.

Dat is heel mooi, dat je iets om handen hebt.

Ga er voor, dan komt de rest vanzelf goed!!

Sterkte en succes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij ook welkom hier Kayiro.

Als ik je verhaal zo lees heb je al heel veel meegemaakt. Bijna iedereen hier op het forum heeft zo zijn eigen verhaal. Er is bijna altijd een reden geweest om te gaan drinken. Het vervelende is dat wat eerst een reddingsboei leek, je nu naar de diepte wil sleuren!

Je zult door die eerste periode zonder drank heen moeten komen, maar je bent al goed op weg. Dat slechte slapen gaat na een tijdje beter, dus kiezen op elkaar. Dat slaappatroon met drank, is geen gezonde, echte slaap. Ik weet er alles van, had dat ook.

We hebben hier een virtuele huiskamer, onder ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn meestal wel mensen te vinden. Ze kletsen over van alles en nog wat, maar proberen je te steunen als je het moeilijk hebt of iets wil vragen. Verder staan er bij Thema' s en Tips en adviezen, allerlei dingen waar je misschien iets aan hebt.

Je bent gelukkig nog heel jong en stel je eens voor hoe dat leven er uit kan zien, zonder drank! Je zult zien dat je alles beter aan zult kunnen zonder drank!

Kijk voorlopig maar niet te ver vooruit. Hier proberen we het per dag te doen: ""Vandaag neem ik de eerste niet!"

We hebben op de dagdraad ook een dagpact. Je kunt jezelf daar op zetten als je vandaag echt niet wilt drinken. Je belooft daarmee aan jezelf en de andere mensen op het dagpact dat je niet zult drinken en 's avonds vertel je hoe het gegaan is.

Ik wens je alle succes van de wereld. Zet hem op en blijf hier komen! Je moet het wel zelf doen, maar je bent hier niet alleen in.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai Kayiro,

Als ik het zo lees, heb je het behoorlijk voor je kiezen gehad

en heb je dat allemaal weten te doorstaan. Je bent keihard aan het werk met jezelf.

Dat je hier komt is ook weer een stapje vooruit.

Op wat je tot nu toe hebt bereikt, daar mag je best trots op zijn!

Heb je je 3e droge dag in de tas kunnen steken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...