Spring naar bijdragen

Odilia

Odilia

Aanbevolen berichten

Ik ben Odilia, 28 jaar. Werkzaam als docent en daarnaast ben ik ook nog steeds (of alweer) student. Ik hou van lezen, muziek (met name klassiek; met name Bach), fotografie, koken. Ik woon samen, we hebben geen kinderen maar wel een kat.

Sinds ik begon met alcohol drinken, zo rond mijn vijftiende, is het een probleem geweest. Ongelukjes, excessen, alleen drinken, en vooral drinken om met stress om te kunnen gaan. Mijn grootste "prestatie" was toch wel op dat feestje waarop ik met mijn hoofd tegen een radiator belandde en naar de eerste hulp moest worden afgevoerd. Er prijkt nog steeds een flink litteken boven mijn rechteroog, als herinnering aan mijn stommiteit. Dat is nu een jaar of vijf geleden, en toen realiseerde ik me voor het eerst dat ik een probleem heb. Sindsdien probeer ik te minderen. Ik ben ook tijdelijk ooit gestopt omdat ik wilde afvallen. Dat lukte, maar toen ik weer "sociaal" ging drinken kwamen de problemen. Al snel dronk ik weer, of hoofdzakelijk, alleen. De afgelopen maanden dronk ik ook als ik alleen thuis zat al snel een fles rode wijn, of een sixpackje met daarbij eventueel nog een paar borrels.

Vorige week woensdag begon het ineens te dagen, het was echt een soort openbaring. Ik zag een leven voor me dat zo doorging. Beetje werken, beetje drinken. Ondertussen zag ik mijn partner daar ongelukkig naast zitten, want ik zou er vast niet leuker op worden. Vooral dat laatste vond ik erg; het verdriet dat ik mijn geliefde doe. In het verleden is gebleken dat minderen voor mij niet werkt (ik las elders op dit forum al dat 98 % daar niet in slaagt, daar hoor ik denk ik bij). Daarom overweeg ik te stoppen maar ik heb de keuze nog niet radicaal gemaakt. Ik sta wel vanaf vorige week woensdag dus droog, inmiddels één feestje overleefd zonder drank. Maar ik ben nog niet zo ver dat ik durf te zeggen: ja, ik stop helemaal. Ik ben vooral bang dat het niet lukt, en ik hou niet van mislukkingen. Maar goed, ik laat het weten zodra ik een keuze heb gemaakt.

Ik hoop hier in ieder geval informatie te vinden. Veel problemen waar ik tegenaan loop en waar ik de komende tijd tegenaan zal lopen zijn jullie bekend, dus daar kan ik wat aan hebben. Bovendien schaam ik me erg voor mijn verslaving, waardoor ik er eigenlijk niet over durf te praten met mensen in mijn omgeving. Ik wil toch graag de schijn ophouden dat het goed met me gaat. Dus ik hoop dit forum ook te gebruiken als een uitlaatklep.

Ik heb nog één vraag: nadat ik een paar dagen niet meer dronk kreeg ik last van hoofdpijn, op een specifieke plaats namelijk op mijn voorhoofd in het midden. Is dit een afkickverschijnsel? Ik vind het wel erg toevallig want ik heb eigenlijk nooit hoofdpijn, ook niet als ik veel gedronken heb 's avonds. Pijnstillers werken ook maar mondjesmaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Odilia,

Welkom bij onze club. Het zou heel goed kunnen hoor dat die hoofdpijn veroorzaakt wordt door afkickverschijnselen. Maar die duren niet lang dus dat is al een groot voordeel.
Hé kom gezellig naar ditje en datjes onze dagdraad. Daar zou je de vraag nog eens kunnen stellen over je hoofdpijn.
Ja en verder ben ik nog steeds verbaasd dat ik al bijna 10 mnd. droog sta. Ik had dat niet verwacht toen ik hier voor het eerst kwam. Het forum is ontzettend belangrijk en heeft me geholpen om niet meer te drinken.
Hopelijk heb jij er net zoveel aan als ik.
Liefs Bol:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Odilia,
Je schrijft dat je niet van mislukkingen houdt en daarom
stoppen nog niet helemaal aan durft te gaan.
Grappig id dat want sociaal drinken mislukte an diverse keren.
Mijn ervaring is juist dat stoppen enorme rust gaf.
Ook ik heb erg vaak geprobeerd te minderen, net als de 98%.
Toen ik hier terecht kwam(met giga kater) was dat toch mijn doel weer,
want ja stoppen klinkt wel erg definitief. Gelukkig was een van de eerste dingen
die ik hier leerde; leef met de dag en neem per dag je beslissing. En zodoende drink
ik al ruim een jaar niet en ik heb zelden een trekmoment. Hooguit crisis- en stresssituaties
waarin ik nu bedenk: oh vroeger zou ik hiervoor al bij Appie hebben gezeten.
En ook die situaties gaan voorbij zonder drank, beter dan ervoor en met minder schuldgevoelens.
Afkickverschijnselen zijn bij iedereen verschillend. Ik heb mezelf geholpen door extra te sporten, naar de sauna te gaan, veel gember-zoethoutthee te drinken en yerba maté, die helpt ook.
En het forum is mijn redding geweest.
En ik heb meer jaren gedronken dan jij nu telt, dus ik denk dat jij het ook wel kan. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Odillia,

Welkom hier!
Zo'n hoofdpijn waar jij last van hebt dat herken ik niet. Maar ik denk dat iedereen verschillende afkickverschijnselen kan ervaren al zijn er een paar gemeenschappelijke. Zelf had ik in het begin last van slecht slapen, nachtelijk transpireren, nachtmerries en een zeer kort lontje (prikkelbaar!). Nu gaat het gelukkig veel beter. Al heb ik nog steeds mijn trekmomenten en kan ik daar erg pissig over worden. Het leven zonder alcohol kan me benauwen, maar ik probeer het per dag te bekijken.

Jij ook veel succes! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...