Spring naar bijdragen

samen sterker


sunnyamelie

Aanbevolen berichten

Als jij net als ik ook wilt stoppen of minderen met drinken, dan kunnen we elkaar misschien steunen en ervaringen delen.
Ik ben 33, vrouw, heb een vriend, geen kinderen en wil graag een maatje, omdat je altijd samen sterker staat dan alleen.
Ik zou het leuk vinden als iemand reageert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je niwi. Ik ga vanaf vandaag stoppen... Niet minderen, want ik heb gemerkt dat dat bij mij niet werkt.
Ik voel me elke ochtend zo vreselijk en heb dagelijks blackouts... Echt tijd om te stoppen, ook al zie ik ertegenop.
Mag ik vragen hoe jij gestopt of geminderd bent en hoe je je daarbij voelde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben van het ene op het andere moment gestopt, sunny...
en had al van alles geprobeerd om er vanaf te geraken...
gewoon simpel vandaag de eerste niet nemen....en dat stug volhouden...

en tsja, ik voelde me dan ook zwaar beroerd...maar veel optie was er niet...
eens komt dat moment toch...vroeg of laat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

angst voor de angst, amelie ??....bang wat je moet gaan doen zonder drank...???....
en depressief nee...na gestopt te zijn met drinken ging het alleen maar bergopwaarts....
ik zou depressief geworden zijn als ik verder gedronken zou hebben.
en als je zo graag wilt weten hoe lang ik al gestopt ben...8.535 dagen vandaag ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wauw, respect voor jou! Angst voor de angst... Ik denk het wel ja.
Ik heb al zoveel pogingen gedaan... Maar dacht toch steeds weer 'eentje kan toch geen kwaad'.
Wel dus... Nu ga ik gewoon helemaal stoppen. Fijn om te horen dat het beter is gegaan nadat je gestopt was!
Dat is motiverend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag niwi, ik wens je een fijne zondag.
Ik transpireer 's nachts wel vaker door de anti-depressiva die ik slik, maar vannacht was het echt niet normaal! Kon mijn lakens bijna uitwringen.
Vandaag wordt lastig, omdat ik op zondag vaak naar de pub ga.. Maar ik wil nu wel doorzetten! Moet alleen iets anders verzinnen ipv naar de pub gaan ;-).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had destijds kalmeringspillen...en die had ik niet meer nodig nadat ik gestopt was met drinken...
misschien gaat het bij jou ook zo....dat je die AD niet meer nodig hebt...we zullen het zien...
volhouden met niet-drinken is dan wel aan te raden....
en ja...gewoontes veranderen als je niet meer drinkt...stoppen met drinken valt mee, een nuchter
leven kost meer inspanning....je kunt van alles verzinnen om de tijd nuttig door te brengen he...
zoals op het forum wat lezen/schrijven...
ik wens jou ook een droge, dus fijne zondag...
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee niwi, gisteren is finaal mislukt :-(. Ik zat op het terras en mensen zeiden, 'stop nou eerst met die pillen en neem gewoon een wijntje'. Na wat tegenstribbelen gedaan en
vervolgens meteen weer grenzen weg en denk dat ik om 02.00 uur thuis was. Weet bijna niets meer :-(. Wat nu?? Gewoon weer opnieuw beginnen?

Ik ben boos,mensen supporten me niet...mensen snappen het niet! Maar ook boos op mezelf natuurlijk. Sorry voor dit niet zo positieve bericht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sunny toch, mensen supporten me niet?
Niwi support je wel, er is hier een héél forum,
en op het terras kun jij alleen jezelf supporten;
jij bent het die hen als smoes gebruikt meis, en
een ander de schuld geven is precies waar wij alci's
last habben. Hopelijk heb je ervan geleerd nu, dan kun je weer
opnieuw beginnen. Als je er niet van hebt geleerd, is het misschien raadzaam
er Refusal bij te vragen, maar ook dan moet je de discipline en motivatie hebben
die ook echt te slikken. Jij hebt verantwoordelijkheid te nemen voor jouw leven.
zie je onderschrift!
kom op meid, je kunt het!!
en misschien beter even die terassen mijden totdat je sterker in je schoenen staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Amelie,
om antwoord te geven op je vraag...opnieuw beginnen??...ja natuurlijk...
veel alternatieven zijn er niet he.....
en wat het drinken zelf betreft...verwacht geen steun of support van mensen die niet met dat bijltje
hebben gehakt...die mensen snappen dat inderdaad niet...
en in het begin is het stoppen moeilijk...toch zeker met mensen die zouden proberen mij
wijn op te dringen...maar in dat geval kies ik toch voor mezelf...ik drink niet punt....
en als iemand daar bezwaar tegen maakt, ben ik weg...of gaan zij maar weg...het gaat tenslotte
om mijn nuchterheid, mijn gezondheid, mijn leven....
en ik ga niet op de brugleuning lopen als ik niet kan zwemmen...
maar al doende leert men.....en vandaag pakken we de eerste niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Amelie,
Als je support wil van je omgeving directe omgeving zal je ze moeten inlichten van je probleem. En proberen uit te leggen wat het is, dat je wil stoppen. Dat is moeilijk, maar mij luchtte dat achteraf erg op. Kies bijvoorbeeld een paar mensen waar je van op aan kunt. Als ze je daarna nog drank aanpraten weet je gelijk wat je aan ze hebt. (Niets.) Maar zulke mensen ben ik nog niet tegen gekomen. Wel verbaasde, maar uiteindelijk accepteren ze het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties. Ik heb maar weer eens (voor de zoveelste keer) geleerd dat eentje echt niet werkt... dan gaat het fout. Dus inderdaad... weer opnieuw beginnen en de verantwoordelijkheid bij mezelf houden en niet verwachten dat mensen het begrijpen... Inderdaad niwi, het gaat om mijn gezondheid en mijn leven. Ik heb wel geleerd van gisteren in ieder geval, dus opstaan en weer doorgaan.
Jane, wat is Refusal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien heb je ook geleerd van gisteren dat iedere keer opnieuw proberen om matig te drinken
een illusie is ?..tegen beter weten in probeerde ik dat ook iedere keer weer opnieuw...
eentje maar, hooguit 2 en dan stop ik....het is misschien 1 keer gelukt van de 2.000 pogingen of i.d.
maar dan ook weer zo krampachtig dan het de volgende keer toch weer fout moest gaan...
iets van herkenning, amelie ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heel veel herkenning niwi. Bij mij gaat het precies hetzelfde! Voor dat eerste glas lijkt het zo makkelijk om standvastig te blijven.
Steeds weer kan ik me niet voorstellen van te voren dat het weer mis zal gaan... Ik ben er toch zelf bij? Ik kan toch deze keer na de tweede wel stop zeggen?
Nee dus, dat kan -bij mij- in ieder geval niet. Het is mij ook maar een paar gelukt om wel 'op tijd' te stoppen.
Dus ik heb het nu definitief geleerd... Geen pogingen meer om er eentje te nemen... Gewoon die eerste niet pakken!! Thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is inderdaad erg, Amelie..
ik mag aannemen dat je vriend weet van je probleem...en de anderen trouwens ook...
en je dan saai vinden..???...ik zou het voor mezelf saai vinden als ik weer zou moeten drinken...
maar ik heb voor mezelf gekozen...en wat een ander vindt, laat me koud...
ik hoef niet te leven naar de normen van een ander he...ik ben ik....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...