Spring naar bijdragen

samen sterker


sunnyamelie

Aanbevolen berichten

Een eerste dag lukt me ook nog wel en een twede, 3, 4 en 5e ook wel. Op dit momenten dat je trek krijgt moet je zorgen dat je iets voorhanden hebt.

Weet niet of je last hebt van onwenningsverschijnselen ?
Ik heb zelf last van misselijkheid, dubbel zien, tintelende vingers (soms voeten).

Mijn pluspunten zijn als ik niet drink dat ik veel gezelliger wordt, voor mezelf en naar anderen toe.

Daarnaast slik ik elke dag Vit B1 50 mg en dat doe ik eigenlijk al sinds ik me hier de eerste keer gemeld heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi, ja mijn vriend weet van mijn probleem, sterker nog hij heeft hetzelfde probleem
Alleen dan nog een graadje erger. Hij probeert nu te minderen en krijgt hulp en medicijnen.
In 1x stoppen werd hem afgeraden. Maar ik doe het wel in 1x...
Het is mijn manier en mijn leven.
En ms.Lucaz, ik heb nagedacht over wat je zei. Denk ook dat ik gezelliger wordt zonder drank...
In ieder geval meer mezelf en ik moet me beseffen dat ik goed ben zoals ik ben en dat het tegenover
mezelf en anderen niet goed is me anders voor te doen.

Heb nog geen ontw.verschijnselen, behalve transpireren en
me afvragen wat ik met de tijd ga doen die ik normaal in de kroeg doorbreng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan vind ik het helemaal vreemd, Amelie...
dat je vriend probeert te minderen..terwijl hij jou aanzet tot drinken..???...
maar je moet het in ieder geval voor jezelf doen...niet voor een ander....
een ander zal er automatisch van mee profiteren.
En ja, het leven is zoveel gezelliger zonder drank....wat een weelde he..om de volgende
morgen te weten wat je uitgespookt hebt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wat doe je toch met al die tijd he...?....
je zou bij voorbeeld hier wat meer kunnen komen...zodat je iemand
anders nog plezier kunt doen met jouw nuchterheid..hoe je een voorbeeld kunt zijn voor iemand
die nog gebukt gaat onder het juk van de drank....???
of je kunt ook genieten van het feit dat je niet meer drinkt..??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik inderdaad heerlijk, de volgende ochtend alles nig weten!!
Een verademing :-). Grappig dat je dat zegt, over het forum. Ik organiseer namelijk voor een
Andere site (andere problematiek) themachats en ben daar moderator/ervaringsdeskundige.
Op het moment vind ik het fijn om motivatie te krijgen hier (waaevoor veel dank) en herkenning.
Als ik me sterk genoeg voel, kom ik ook vaker op t forum.
Anderen motiveren kan ook heel fijn zijn, weet ik uit ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gezegd, is wel waar inderdaad...
Zojuist kreeg ik n sms van n vriendin. Ik woon naast t park en r is vanavond een optreden. Altijd heel gezellig, maar ik sla deze x ff over. Heb eerlijk gezegd waarom... Iedereen zit daar namelijk met flessen wijn...
Ik durf het niet aan te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren gemerkt dat ik excuses ga verzinnen voor mezelf om toch te kunnen drinken... 'ik ben nog niet eens met de behandeling begonnen', 'ik voel me depri, na 2 dagen zonder heb ik wel een wijntje verdiend.' Dat soort gedachten. Gisteren dus wel gedronken, maar vandaag niet. Vooruitkijken en steeds weer opnieuw beginnen, dat is de enige optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is waar niwi... Ik wil helemaal geen excuses meer verzinnen.
Het voelt als steeds weer opnieuw beginnen...
Dat is zo ontmoedigend. Misschien moet ik het anders zien.... Of beter nog, gewoon nu wel volhouden, hoef ik inderdaad ook niet meer opnieuw te beginnen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Begske! Ik ben ook nog niet zo lang hier. Hoe voelt het, om bijna een week gestopt te zijn? Wat goed van je zeg!!
Goed dat je voor jezelf kiest en dat je het volhoudt! Je wordt ervoor beloond, vraag maar aan de anderen hier.
Bij mij gaat het nog niet helemaal zoals ik wil, maar we gaan gewoon stug verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben een vrouw van 32jaar en wil na meerdere pogingen nu STOPPEN met drinken want kan écht na één glas ni stoppen!!!
Heb nu sinds zondag geen alcohol gedronken met behulp van antabuse en ben nu voor de eerste keer op deze site en weet nog niet zo goed hoe het werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...