Scarlet Geplaatst 20 september 2010 Rapport Share Geplaatst 20 september 2010 Als je je niet voorstelt, stel je niets voor, toch? Scarlet, man, 49.Stond minder dan dan een jaar geleden 3 maanden volledig droog i.v.m een afvalkuur. Gezeik met de alimentatie zorgde helaas voor een (forse) terugval.Typ dit bericht nog met een glas wijn onder handbereik, dat moet snel anders worden.Nog geen alcoholist, maar het hellend pad zie ik al.Wil het zelf oplossen, geen huisarts, AA, Tactus or whatever.Heeft er iemand ervaring met Bachbloesem?Grt. Scarlet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aliblabla1 Geplaatst 20 september 2010 Rapport Share Geplaatst 20 september 2010 Hoi Scarlet,Welkom hier! Ik ben hier zelf nog maar een paar dagen en nog erg zoekende naar hoe dit forum werkt en hoe de "gemeenschap" in elkaar zit. 't Is even wennen, maar heb wel het idee dat je hier support kunt vinden, dus ik blijf voorlopig maar even hangen hier. Ik heb de laatste maanden op dat hellende pad gezeten dat jij al kunt zien. En ik vind het goed van je dat jij nu al hebt bedacht dat dát niet gaat werken. Vandaag ben ik gestart met een antidepressivum, want depressieve gevoelens zijn voor mij de reden om teveel te drinken. Maar dat is een kip/ei verhaal want veel drinken zorgt ook weer voor depressieve gevoelens. Ik moet nu dus minderen ivm mijn medicatie. Mooi een stok achter de deur. Als de medicatie dan ook nog eens helpt... Heb wel goede ervaring met Bach Bloesem, wil je meer weten stuur dan maar pb.Sterkte en succes met je plannen,Aliblabla Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Welkom hier Scarlet. Je trekt dus op tijd aan de bel. Hartstikke goed. We hebben een dagdraad over ditjes en datjes.Daar kun je terecht met gewoon geklets over koeien en kalven maar ook met serieuze vragen en problemen. Misschien een plek waar je je op je gemak zult voelen en waar je een heleboel info kunt krijgen. (Ennu.... het is er niet altijd zo heftig als gisteravond hoor ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Goeiemorgen en welkom hier Scarlet,de grens van alcoholist zijn en een probleemdrinker zijnis niet een grens die vaststaat en ontkennen is eenwerkwoord dat alci's vaak gebruiken maar zelden benoemen.Je weet zelf het beste waarom je hier bent.Satp één als je het helemaal zelf wilt doen is helemaal eerlijk zijn naar jezelf.En vandaaruit actie ondernemen. Of je er mensen bij nodig hebt, Bachbloesem,Therapie, Meditatie/Mindfulness of andere hulpmiddelen is voor iedereen verschillend,dus doe wat voor jou helpend is, anders werkt het toch niet.Het blijft een proces met vallen en opstaan en op het forum is veel ervaringsdeskundig-heid, ook heel subjectief dus. Maar er zit vast iets of iemand tussen waarin je je kunt vinden.Het hellend pad kan omlaag gaan, maar ook weer omhoog dus. Ik hoop voor jou hetlaatste want ik merk dat ik mijn alimentatiegezeik niet zou kunnen handlen met drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chardonnee Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Welkom Scarlet, ik sluit me direkt aan bij Yvonne en Jane; je bent op de goede weg door er aan te willen werken, en dat doen we allemaal op onze eigen manier. Ik heb veel aan dit forum, al ben ik er niet zo vaak op te vinden. Ga ervoor, GUN JEZELF de helderheid en de voldoening! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Welkom Scarlet,Het is zo wie zo al een hele stap om je hier aan te melden, tenminste dat vond ik! Heb eerst tijden meegelezen voordat ik de moed vond om me aan te melden...Maar het heeft me veel gebracht. Vooral herkenning en erkenning. Ik vind het een prettig gevoel om te weten dat ik niet de enige ben die is doorgeschoten in haar drankgebruik en ook niet de enige die daar verandering in wil brengen.Ik ben op de goede weg mede door het dagelijks even langskomen op het forum. Ik haal eruit wat ik nodig heb. Zelf ben ik niet zo'n prater, maar meer een lezer. Maar hoop er ook voor anderen te kunnen zijn waar nodig...Voor jou valt er ook vast veel te lezen bij de tips en adviezen en over Bach Bloesem of andere ondersteunende middelen kun je er ook genoeg vinden denk ik:)Heel veel succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Scarlet welkomIk vind het knap van je als je het al zo vroeg ziet dat je hellende bent,en een therapie is goed als het maar helend is en werkendmaar ikzelf ben van mening dat de meeste therapieën en die goed werken in jezelf zit,een mens kan meer helend zijn voor zichzelf dan men denktzolang je maar eerlijk naar jezelf toe bent.Ikzelf ben drie keer ook drie maand van de alco afgeweest,maar helaas toen weer begonnen,maar de derde keer was het raaken zie zowaar bijna 20maand alweer droog,dus het kan,al moest ik mezelf wel als een ezel vergelijken tja drie keer dus( doet zelfs een ezel niet)Wens je heel veel sterkte ermeegroetjes Meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Beste Scarlet..welkom naar deze forum, als je wilt iets weten over bachbloemen laat het me weten, ik werk zelf met bachbloemen.Susana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scarlet Geplaatst 21 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 @Ali Dank je, hen een PB'tje gestuurd@ Yvonne: zal me in de loop van de week een sverder inlezen@ Jane4: Je hebt gelijk met die glijdende schaal@ Chardonnee: gevaarlijke naam ;-)@ ekstertje: dank je@ meiske: sterk verhaal@ Susana: Graag wat meer info over Bachbloesem, heb je een PB gestuurd.Dank voor jullie welkom, Scarlet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rachel Geplaatst 25 september 2010 Rapport Share Geplaatst 25 september 2010 Hoi Scarlet,Goed dat je jezelf onder de loep aan het nemen bent. Ik voel mijzelf ook hellend... Mooi woord.Ben erachter gekomen dat problemen makkelijker te handelen zijn zonder verdoving. Het leven zelf wordt niet direct makkelijker, maar wel zuiverder.Ik zit op dag 5, maar voel mij nú al sterker. Slaap al beter, zweet minder. Kan meer hebben van de kids.Het is een heel proces. Stap voor stap. En net als voorheen gezegd: Als je in de spiegel kijkt zie en weet je al een heleboel antwoorden.'Eerlijkheid duurt het langst' zeggen ze altijd. Maar dat lijkt over anderen te gaan. Volgens mij houden de meeste mensen zichzelf voor de gek. Ik kan het goed reflecteren op mijn partner. Heb ik pas geleerd hier. Ik giet wat hij haalt er zélf in. En in principe 'laat' ik het 'm nog halen ook. Ben nu heel duidelijk geweest. Ik regel mijn eigen voorraad wel. En dus koop ik niets meer. Er staan genoeg alternatieven in de supermarkt om te nuttigen. Sterkte met alles! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden