Spring naar bijdragen

Maatje gezocht&aangeboden


viciente

Aanbevolen berichten

Ik ben 35 jaar en drink tussen de 1 en 3 liter bier per dag. Het totale probleem bestaat al 10-15 jaar maar de hoeveelheden worden steeds meer.

Aangezien ik fulltime werk in en ook in staat ben sociale contacten daarbuiten te onderhouden (ik drink het meest alleen thuis 18.00-23.30 uur) is er voor de buitenwereld geen probleem. Ik heb ook geen kwade dronk.

Ik weet wel dat ik mezelf enorm veel schade toebreng op deze manier en wil mijn alcoholverslaving onder controle krijgen. Een zelfhulpprogramma via internet bood geen uitkomst en over professionele hulp heb ik mijn bedenkingen (alhoewel ik dat niet baseer op eigen ervaring). Minderen vind ik moeilijk en ik begin meer te geloven (ook gebaseerd op dit forum) dat stoppen de enige manier is.

Ik heb me verdiept in verandermanagement en heb daaruit nuttige dingen geleerd. Een van die zaken is dat de kans van slagen groter is met inzet van je sociale netwerk/een buddy. Echter mijn sociale netwerk ziet mijn probleem vaak niet als een probleem hoe goede vrienden het ook zijn. Als je het zelf niet meemaakt is dan is de dynamiek van een verslaving moeilijk te bevatten vandaar mijn oproep hier.

Ik zou graag een buddy zijn en vinden hier. Het is prettig als je je (enigszins) in bovenstaande verhaal herkent (leeftijd, persoonlijke omstandigheden, hoeveelheid drank en omschrijving verslaving).

Hoe we e.e.a. vormgeven bekijken we gezamenlijk (1-op-1 of meerdere mensen, digitaal of in het echte leven).

In Wie is Wie heet ik Vic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Viciente,

Wat jammer dat eerdere hulpverlening niet geboden heeft waar je nu naar op zoek bent. Heb zelf gezien mijn leeftijd zeker een raakvlak is, ook de duur van het probleem,alleen een dagelijkse drinker ben ik nooit geweest. De gemene deler is en blijft het alcoholprobleem, of je nu dagelijks drinkt of zo nu en dan, teveel is soms simpelweg teveel...

Wie weet is het een idee om jezelf op de dagdraad in de groep te gooien? Ik vond het zelf best eng om 'zomaar' in te breken daar, maar heb mijn stoute schoentjes aangetrokken en heb mijn innerlijke bange stemmetje voor het gemak maar even genegeerd.

Hoop dat het je lukt om iemand te vinden die een beetje bij je aansluit en samen met jou de weg vol valkuilen en triggers wilt bewandelen. Wie daar de juiste kandidaat voor is kun jij zelf tenslotte het beste bepalen.

Heel veel succes in ieder geval en wie weet lees ik je nog wel. Zet m op, carriereman!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Viciente,

Jammer dat je in je directe omgeving weinig steun ondervindt. Maar wat jij zegt klopt wel. Als je er zelf niet mee bekend bent, is het heel moeilijk je daarin te verplaatsen. Daarom is dit forum ook zo'n goede uitkomst!

Waarom niet eens wat meer informeren nr professionele hulpverlening als de internettraining geen uitkomst voor je bood? Je hebt zoveel verschillende mogelijkheden lijkt me. Daar zal vast iets tussen zitten wat bij je past. Of vind je de drempel te groot?

Een goed idee om jezelf op de dagdraad in de groep te gooien van LadyN. Dan kan je direct eens vragen naar de ervaringen van anderen misschien, betreft prof.hulp.

Ik hoop dat je een maatje vind waarmee je een klik hebt. Een maatje is erg waardevol in het proces heb ik gemerkt.

Wens je veel succes en wijsheid.

Liefs,

Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joy, LadyN,

Bedankt voor jullie reacties. Naja ik heb wel wat coachings- en psychologie trajecten achter de rug maar ben er nooit veel mee opgeschoten. Mezelf laten opnemen etc. klinkt wat zwaar geschut maar dat kan ook ontkenning zijn.

Elke dag opnieuw begin ik echt met goede moed en ergens gaande de avond maak ik een verkeerde keus. Gelukkig gisterenavond niet (1 dag gestopt zou je kunnen zeggen).

De dagdraad kan ik lang niet altijd bezoeken, is dat vrije inloop voor 'vreemden'.

Carriere valt trouwens wel mee hoor. Verdient goed en ben wel blij dat ik een baan heb maar inhoudelijk is de uitdaging er al jaren uit.

Naja die steun is er echt hoor. Serieus ik heb echt fijne vrienden maar ik probeer dan uit te leggen dat met één drankje beginnen betekent dat het eind zoek is. Dat wordt dan wel aangenomen maar niet doorgrond.

Gr. Viciente

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai again,

Niet doorgrond nee.....ze zouden misschien eens wat informaite op kunnen zoeken.

Ik bedoelde trouwens met prof.hulp niet direct een opname. Weet ook niet in hoeverre jou situatie daarom roept. Maar als je al eens begeleiding hebt gehad en dat niet heeft geholpen zou je bij jezelf te rade kunnen gaan wat je daarin hebt gemist.

He je voor nu een duidelijk doel voor ogen? Je wil liever stoppen zeg je, maar ook dan moet je een plan gaan maken. Stop je in 1 keer of mag je het van jezelf afbouwen? Wat je ook kiest, hou het vooral bij kleine stapjes is mijn eigen ervaring.

Wat de Dagdraad betreft, het is een soort van virtuele huiskamer waar iedereen die zin heeft binnen kan vallen. En je hebt vast al gelezen dat de onderwerpen en de sfeer zeer wisselend kunnen zijn. Zou leuk zijn als je ook aanschuift!

Misschien ook wel handig om even je profiel bij Wie is Wie naar boven te halen.

Kom je ff naar de huiskamer? Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Viciente,

Dat niet doorgronden heeft me aan het denken gezet. Het is soms heel lastig om iets helemaal te begrijpen wat je zelf niet doormaakt. Vooral omdat naar de buitenwereld toe jouw leven er keurig uit ziet. Baan, huis, vrienden, je zult waarschijnlijk jezelf ook netjes verzorgen etc. Je kunt aan sommige mensen niet "zien" dat er problemen zijn.

Dat je daarentegen steun hebt aan goede vrienden is heel fijn voor je. Voor het begrijpen van je strijd ben je op het juiste forum terecht gekomen. De energie die je steekt in proberen om mensen jouw verslavind uit te leggen zou je ook kunnen steken in het uitvinden van wat jou elke keer toch weer laat drinken. Wie weet komt er een moment dat er mensen zijn om je heen die zich realiseren hoe zwaar het eigenlijk is voor je.

Geniet van de overwinning van een avond niet drinken en de steun om je heen. Die opmerking over je carriere was als hart onder de riem bedoeld.

Vaak ligt alles wat je nodig hebt precies voor je voeten, maar het is de kunst om het te kunnen zien.

Hoop je snel te lezen bij de dagdraad, het is idd vrije inloop en wie weet heb je er wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga me naar de huiskamer begeven zodra ik de situatie wat gestabiliseerd heb. Ik heb e.e.a. gelezen hier en wil niemand verder verstoren in zijn proces als dat mij nog niet lukt. Als ik een paar dagen teruglees dan begrijp ik dat dat risico ook bestaat.

@Joy je hebt inderdaad gelijk met het doel stellen en jullie beide met het zoeken naar oorzaken achter het drinken. Die zijn er genoeg. Onderliggend zit veel eenzaamheid.

Of mijn vrienden wat kunnen opzoeken over verslaving. Ik snap je misnoegen over onbegrip volkomen. Anderzijds mijn beste vriend gaat zich af en toe te buiten aan drank en veel meer maar heeft geen enkele vorm van verslaving want hij heeft ook weken dat hij niets gebruikt. Het zit hem toch in het doorgronden idd. Als ik mezelf 10 jaar geleden zou zien dan zou ik ook de situatie waarin ik nu zit niet begrijpen. Het is een complex samenstel van levensloop, erfelijkheid, mate van gebruik en veel meer.

@LadyN Inderdaad is er niets zichtbaar. Ik verzorg me tot in de puntjes qua kleding en persoonlijke verzorging dus dat wekt al helemaal geen argwaan. Katers vallen alsnog niet op behalve van de week toen ik in een vergadering werkelijk op niets kwam, zelfs geen namen van collega's. Ik heb zelfs een prachtige vriendin op het moment. Alleen de waarheid achter dit alles is minder fraai, niets ervan klopt echt. En als je kijkt hoe ik in de maatschappij sta dan ben ik keurig bezig mee te helpen en doe alles met betrekkelijk weinig hulp. Onopvallend, niemand heeft er last van en toch enorm destructief.

Compleet iets anders. Ik heb me aangewend ook positieve zaken direct te benoemen. Je lijkt me uit je reacties een warme persoonlijkheid.

Dank beide voor jullie reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Viciente,

Mijn icoontje past ook niet bij mijn huidskleur, maar heeft een ander raakvlak. Maakt niets uit.

Waarom zou je andermans proces verstoren? Zit daar maar niet over in. Als ik jouw verhaal zo lees denk ik, dat minderen voor jou ook geen oplossing is. Ik ben na een jaar minderen toch helemaal gestopt, omdat ik het moeilijker vond minderaar te blijven en op wilskracht steeds op de rem te staan, dan helemaal te stoppen.

Op het forum zeggen ze ook dat na verloop van tijd de trek wat wegzakt. Als minderaar blijft die trek op volle sterkte.

Voor wat betreft zien of iemand gereageerd heeft, weet ik het ook niet zo goed. Als je inlogt zie je of iemand je een persoonlijk bericht (pb) heeft gestuurd in de balk: 0 berichten of een ander getal.

Voor de dagdraad doe ik het zo dat ik die doorlees. Jij zou dat kunnen doen vanaf het moment dat je je bericht hebt geplaatst.

Als je nu klikt op maatje gevraagd, zie je dat als laatste Lytse staat bij jouw posting. Omdat je me daar nog niet eerder hebt gezien, weet je dat ik een bericht heb geplaatst. Jouw verzoek komt dan ook bovenaan te staan omdat er kortgeleden op gereageerd is.

Ik wens je veel sterkte en vooral doorzettingsvermogen. Kom gerust in de huiskamer, want we zitten allemaal met hetzelfde probleem.

P.S. Je bent al zo lang geleden aangemeld dat je bij "wie is wie"niet meer te vinden bent. Misschien nog eens even opnieuw introduceren?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Viciente,

Dank je dat je me als warm persoontje ziet!

Zo'n masker is heerlijk om je problemen voor jezelf te kunnen houden, ik heb daar veel profijt van gehad en soms nog. Het is daarentegen wel een valkuil soms. Je kunt op die manier heel lang doorgaan met het negeren van je eigen problemen, waardoor ze soms groter worden.

Het kan dan heel lastig zijn om steun van je omgeving te krijgen, je hebt het toch allemaal zo voor elkaar? Je ziet er toch zo goed uit? Hoe groot kan het dan zijn, want..... Afin, je kent het vast wel.

De meeste mensen kennen mij als sterk en dat is heel fijn, maar soms vergeten ze wel eens dat ook sterke mensen zwakke momenten hebben.... Maakt het soms heel lastig voor me om mijn kwetsbare kant naar voren te kunnen brengen...

Mijn icoontje lijkt op zich wel redelijk, heb m gekozen omdat ik lang haar heb. Al is het mijne gelukkig niet oranje, maar goudblond, hahahaha!

Hoe dat nou zit met het zien van de reacties snap ik zelf ook niet helemaal. Is het niet een kwestie van aanvinken dat je je op het onderwerp abonneert?

Ben benieuwd hoe het met je gaat. Laat je weer eens wat van je horen?

Dat mag ook via een pb als je daar behoefte aan zou hebben.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dit is mijn eerste keer in dit chat room, heb over gehoort van phsy, klinkt goed. ik zelf zit roun 4 liter wijn per dag en nog functionieren, soms (vaak begin de dag mee). het is wel een lastig probleem en verbergen lukt niet altijd,,, als je geen fouten maakt wegens alc, dan ruik je naa. er is een tussen oplossing tussen voledig opname en verminderen (verminderen is lastig en direct stopen kan echt gevaarlijk zijn) een korte detox voor eenpaar dagen met wat medicatie daarna is altijd een goed begin.. ik heb het gedaan, ben nu eenpaar weken nuchter, maar wees voorzichtig met medicatie, niet elk arts weet wat hij of zij voorschrijft. altijd op de net zoeken (natuurelijk tijdens het uitzieken thuis, in detox weten ze het wel). ik wens jullie allemaal luck en sterkte en voor mijzelf ook. (sorry voor de taal nl is niet mijn moeder taal).

chin up

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...