Spring naar bijdragen

gezocht mindermaatje


RoosRoos

Aanbevolen berichten

Hai Roos,

Je zegt voor de zoveelste keer te willen gaan minderen

mag ik vragen waarom het voorgaande keren is mislukt?

Minderen is namelijk ongelooflijk moeilijk

moeilijker dan stoppen namelijk en voor weinig mensen weggelegd.

En waarom wil je minderen en niet stoppen

ben je bang dat het anders niet gezellig is? Dat je iets mist?

Groetjes Sha :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roos,

Ikzelf kan geen maatje zijn omdat ik een stopper ben, maar soms wordt hier wel geadviseerd om met een kookwekker te werken. Zo kun je in ieder geval leren om het drinken uit te stellen en wie weet kom je ooit nog zo ver dat je er één of twee kunt drinken s'avonds. Ik denk wel dat het belangrijk is dat je een keuze maakt om hoeveel drankjes het per dag mag gaan. En toch proberen om daar niet overheen te komen.

Net zolang blijven proberen tot je het onder de knie hebt. Kan misschien jaren duren maar blijf je vast houden aan de keuze 1-2-3 of wat jouw keuze is, per dag.

Vaak wordt aangeraden om eerst een paar jaar helemaal te stoppen en dan eens kijken of het lukt minderen, maar ja er zijn mensen die 10-15 jaar gestopt zijn en het dan weer eens proberen, toch gaat dat ook vaak fout.

Suc6:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roos,

Ik lees nu net pas jou oproepje, ja ik wil ook minderen, stoppen zou nog mooier zijn

maar ik wil eerst beginnen met minderen, of eigenlijk ben ik daar al mee begonnen, het extreme is er al 3 weken vanaf ( met uitzondering van afgelopen weekend, maar toen was de oorlog uit gebroken met ex)

Heb zelfs een dag niet gedronken deze week ( ik was erg trots op mezelf) maar ik wil wel jou wel helpen hier mee

Ik het "geluk" dat niet na 2 de rem er af gaat, helaas, maar pas na 4 of 5 en dan is het te laat

Maar ik ga het dom weg proberen om te minderen, en dat gaat aardig nu....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar RoosRoos we hebben hier toch ook minderaars hoor. Heb je geen zin om ook eens bij de dagdraad te komen? Je zal ze daar zeker gaan ontmoeten hoor en dan zou je kunnen kijken of je die een persoonlijk berichtje kan sturen om ze uit te nodigen het samen met jou te gaan doen.

Niet weg blijven hé?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo RoosRoos,

Zoals je in mijn onderschrift kunt zien, ben ik eerst een jaar geminderd en heb uiteindelijk toch gekozen om helemaal te stoppen. Ik ben begonnen met twee dagen in de week niet te drinken (dat is noodzakelijk voor je gezondheid en wordt overal aangeraden) en daarna 4 dagen in de week niet en dus het lange weekend wel.

Mijn probleem is dat mijn grootste valkuil mijn chronische pijn is. Dat kan ik niet veranderen en dus had ik het heel moeilijk als ik een slechte dag had op een dag dat ik "mocht" drinken. Mijn rem was weg na 3 glazen. Heel af en toe ging ik dan toch de fout in en dronk door. Mijn man drinkt matig, dus er is bij ons ook altijd drank aanwezig.

Ik heb toen besloten om helemaal niet meer te drinken. Dat is best een rouwproces en je denkt dat je bijv. niet gezellig bent zonder drank of niet leuk. Wat zullen de mensen zeggen en wordt er niet van me verwacht dat ik meedoe. Het smoezenboek van iemand met een drankprobleem is onuitputtelijk!

Er zijn hier inderdaad mensen die minderaar zijn, dus als je op de dagdraad ernaar vraagt, krijg je ongetwijfeld reacties.

Doe wat voor jou het beste is. Lees vooral mee op de dagdraad, wie is wie e.d. Er wordt veel gepost en er zijn altijd dingen bij die je van pas komen.

Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ha Roosroos

goed hoor dat je een mindermaatje zoekt

ik heb al 5 jaar geprobeerd te minderen maar kan het niet

als ik maar 1 glas wijn drink dan moet ik doorgaan

ik doe nu een poging om te stoppen voorlopig en dat gaat met vallen en opstaan

maar elke droge dag is er eentje!!

als ik je kan helpen doe ik het graag maar ik ben zelf ook nog maar net begonnen dus nog geen sterke stopper

lfs truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand met een, zoals jij het noemt, "normaal gebruikspatroon", maakt het ook geen jota uit om helemaal niets te drinken. Of dit nu een dag, week, jaar of desnoods de rest van zijn/haar leven is. Ik denk dat 'm daar de crux zit.

Om deze gemoedstoestand, want dat is het, weer te bereiken vanuit te veel naar minder drinken lijkt me bijkans onmogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag roosroos,

Ook ik heb de inetntie o te gaan minderen hoewel ik ook wel denk dat het beter zou zijn als ik helemaal zou stoppen want ik kan me gewoon niet beheersen.

mijn plan is om het per dag te bekijken en vanochtend heb ik bedacht dat ik vandaag niet drink.

morgen zien we weer verder

succes !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

roosroos,

ook ik ben een minderaar, die misschien wil gaan stoppen en misschien ook niet.

sinds een paar maanden doe ik dat, sinds een paar dagen ken ik deze site.

iedereen die zegt dat minderen niet gaat maar stoppen wel; ik snap hun zorgen maar weiger nog te zeggen dat het onmogelijk is.

Besef wel dat ik full-time werk waardoor ik niet dagelijks online zal zijn. Mocht jij heel veel respons nodig hebben, (meer dan) dagelijks, dan ga je mij als onbetrouwbaar ervaren en dan moet je verder zoeken. Ook ik zoek een mindermaatje, maar ik wil geen valse hoop wekken.

groetjes, wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Roos, kun je de bomen door het bos nog zien?

Ik ben sinds 1 week op dit forum en tevens sinds 1 week alcoholvrij. ik ben een minderaar en geloof daar vast in, mocht dat in de toekomst anders uitpakken dan 'deal' ik daar DAN wel mee, voor nu is mijn doel minderen.

Mijn verwachtte eindresultaat ziet er echter wel anders uit dan het jouwe: ik wil niet meer dagelijks drinken, ik vind dat te vaak. ik wil met kerst twee glazen wijn kunnen drinken, zo ook met mijn verjaardag in januari enzovoorts. daartussenin wil ik niet meer drinken.

Ik heb al een maatje en dat vind ik voor nu even genoeg. Wel ben ik elke dag op het forum en wil je via daar heel graag helpen.

succes meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Dylan
Iemand met een, zoals jij het noemt, "normaal gebruikspatroon", maakt het ook geen jota uit om helemaal niets te drinken. Of dit nu een dag, week, jaar of desnoods de rest van zijn/haar leven is. Ik denk dat 'm daar de crux zit.
Om deze gemoedstoestand, want dat is het, weer te bereiken vanuit te veel naar minder drinken lijkt me bijkans onmogelijk.quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...