Spring naar bijdragen

een stopper?

lin84

Aanbevolen berichten

Na wat zoeken ben ik hier terecht gekomen. Sinds 29 mei ben ik begonnen met refusal. De laatste anderhalf jaar begon het drinken echt uit de hand te lopen. vaak begon ik 's ochtends al met bier. Die roes was zo fijn. Even niets meer voelen, mijn eigen even goed voelen, al mijn ellende weg drinken. Toen ik met die refusal begon stond ik er achter. Kon zo niet meer verder en ik wou het ook niet meer. Ik was klaar met de alcohol. De zucht naar alcohol blijft. ik begin het steeds meer te missen. begin steeds meer te twijfelen of ik door zal gaan met refusal. Het leven is zo anders als je nuchter ben. Meer last van spanningen en angsten. heb echt het idee dat ik heel mijn leven op nieuw in moet richten. Mijn leven draaide om de alcohol. Maar ik weet niet hoe? Zijn er meer die 's ochtends al dronken? Hoe zijn jullie met de zucht naar alcohol omgegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lin,
Welkom hier.
Ikzelf heb nooit smorgens gedronken. Begon bij mij bij het glaasje voor het eten s avonds.
Maar daar keek ik wel de hele middag naar uit dan.
Ellendig dat er niet een beetje meer rust bij je is gekomen na het stoppen.
Is het misschien een idee om de internet begeleiding hier te doen?
Dat heeft mij geholpen hoor.
En verder hebben we een heleboel draadjes waar je behoorlijk wat kunt vinden over hoe de forummers hier hebben moeten dealen met hun probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lin,
een warm welkom hier bij alle ervaringsdeskundigen.
Ik begrijp dat je in de twijfelmodus zit.
Je slikt refusal, en komt nu tegen waarvoor je daarvoor weer zou gaan drinken.
Op de korte termijn klopt het dat je dan weer even van de stress en ellende af bent/lijkt.
Maar natuurlijk bouwt die zich gewoon op en het wordt steeds moeilijker om de drank te weerstaan.
Ik had zelf een heilige regel niet overdag te drinken en brak die incidenteel. Toen ik hem 3 aug. brak en
ruzie met dochter van 13 kreeg, bleek dat er diep genoeg in te hakken om hier hulp te zoeken en te vinden. dat was mijn laatste dag met bier en misschien moest het zo ver komen voor mij. Ik ben er achteraf wel blij mee, want er zijn geen rampen gebeurd en via de keus voor mijn dochter te maken ehb ik hem ook voor mezelf kunnen maken. want ik wil geen verslaafde moeder zijn en een slecht voorbeeld voor iemand die net zelf voor die verleidingen staat op die leeftijd. En ik ga dus af en toe door een hel aan dingen die ik nu tegenkom en anders moet aangaan dan met drank. Snap je twijfel dus goed, en ben tegelijkertijd blij dat ik er nu mee deal. met therapie, met ups en downs, maar vooral weer met contact met mijn kinderen op de manier die ik wil. Merk aan hen ook dat er weer respect is voor me en van mij naar hen. Dat is veel waard, want mijn zelfrespect was ver te zoeken. Ik ben weer vaker trots op mezelf en voel dat de basis die ik hiermee opbouw steviger is dan die ik met drank dacht te hebben.
De ADB behandeling heeft voor mij de bodem weer gelegd onder een wankel leven. Daarna heb ik het zelf uit moeten bouwen. En met openheid en humor komt ik een eind. En de zin: vandaag neem ik de eerste niet heeft me in het begin zeker geholpen de dingen kleiner en behapbaar te maken. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het welkom. Goed van je dat je die keus heb gemaakt en je er nu mee kan dealen. Ik hou mijn eigen er aan vast dat ik hier ook beter uit zal komen. Ook ik heb geen zelfrespect en geen zelfvertrouwen. Ik was er ook al achtergekomen dat alcohol geen oplossing is op de lange termijn. Maar het is zo lekker veilig. Ook al is het een schijnveiligheid. Daar ben ik klaar mee.
Die twijfels, die tweestrijd zal vast nog wel een tijdje blijven. Maar ik geloof er nu weer wel meer in dat het ook anders kan. Ga morgen toch maar mijn refusal onder toezicht innemen. Zonder die refusal zal het me nooit lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lin,

Ik heb nooit 's morgens gedronken, wel eens voor een middagdutje aan of bij het eten.
Ik denk dat weinig zelfvertrouwen funest is... en de enige manier om dat te overwinnen is om te stoppen met al dat drinken.
Goed zorgen voor jezelf, daar begint het mee, ook in heel kleine dingetjes....

Good luck!
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lin,
Er is een periode geweest dat ik 's-middags al begon met drinken maar dat ligt achter me. Wel drink ik al lange tijd 's-avonds een fles rose leeg. Ook heb een slechts zelfbeeld al zegt de hele wereld iets anders. Vanochtend was voor mij de maat vol het gaat zo niet langer ik heb mij hier aangemeld en ga me ook aanmelden voor de internetbehandeling.
Veel succes Lin je kan het
xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lin! :rose:

...en Antje goed dat je de I-behandeling gaat doen :light:

Het is nu bijna zeven uur in de avond en ik ben weer lekker nuchter, helder, fit, fris en vol energie
om weer iets leuks te gaan doen. Want dat krijg je dus: meer (levens)energie, fitter en je
geheugen wordt ook steeds beter. Ik mag mezelf vandaag weer belonen (WK verleiding weerstaan...) en ga straks lekker naar het Filmhuis. Dat kan ik nu zonder na te denken doen, want ik heb geen fles
wijn in mijn mik en kan iedereen zelfverzekerd aankijken, grapjes maken, en genieten
van de mensen die ik zo meteen ga ontmoeten en de nieuwe indrukken die daarbij horen.

Geloof me, je krijgt je leven terug of een nieuwe toekomst maken als je de drank laat staan.

Lieve groet :heart:,
Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 months later...

oi Lin,

even je voorstelling opgezocht in 'wie is wie'. Ik dronk niet van 's morgens, en meestal dronk ik maa - di - woe niet. Donderdag soms eens, maar elke weekend: vrij - zat - en ook zondag soms.

Heb een tijdje wel eens niet gedronken, zoals een maand, maar daarna is het alleen maar erger. Eén maal ik startte kon ik niet meer stopppen. Veel was niet genoeg.

Ik kon me op het einde geen weekend meer inbeelde zonder drank. Dat leek een verloren weekend :angry:

vorige week heb ik do - vrij -zat veel gedronken, en nu zwaar aan het afkicken dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Lin84...zucht naar alcohol....of dat nu smorgens of savonds is, dat maakt niet uit. Op een AA meeting hoorde ik eens iemand zeggen: ja maar...ik drink nooit overdag! Reactie: Ok, u denkt dus, als ik smorgens drink ben ik een alcoholist, als ik savonds drink niet!?! Het maakt dus niet uit wanneer je drinkt, je drinkt waarschijnlijk teveel, en ook al ik dat savonds laat....toch verslavend, een alcoholist kan ook uitsluitend savonds drinken. Teveel is teveel, niet belangrijk is of dat smorgens/smiddags of savonds/snachts is.

Smorgens zie je de drank waarschijnlijk als een "opkikkertje". Maar je weet zelf het gevolg.
Probeer te stoppen joh, of in ieder geval 5 dagen in de week helemaal niks. Je zal je beter voelen, na verloop van tijd. Het slapen kan wat problemen geven, vraag iets aan je arts daarvoor.

dag, ik ben zo eentje van vallen en opstaan. Gewoon doorgaan, nooit opgeven.
savonds laat vertoef ik op het forum, zie je daar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had gister geen tijd om hierop te reageren. Druk druk druk. En toen ik van sportschool terug kwam had ik er geen energie meer voor.
Even voor alle duidelijkheid. Ik drink nu dus niet meer. Omdat ik het niet meer wil. Omdat ik het niet meer kan door de refu. Anders had ik het vast niet volgehouden. dan had ik het al lang opgegeven. Dan had de alcohol maanden geleden al gewonnen.
Stoppen met drinken is 1 ding. Wanneer ik ook op lange termijn van de alco af wil blijven, jaren... de rest van mijn leven (matig drinken kan ik niet) zal ik met mijn eigen aan de slag moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...