Spring naar bijdragen

Campral of Baclofen?


irunalone

Aanbevolen berichten

Beste Tactive,

Ik gebruik sinds november 2012 Campral om de zucht naar alcohol tegen te gaan. Ik vind de werking hiervan redelijk: soms is het te doen, in lastige situaties valt de werking tegen.

nu lees ik op het forum niets anders dan over Baclofen. De verschillen in soort medicatie heb ik inmiddels opgezocht op internet. Wat mij niet duidelijk is, is in hoeverre Baclofen de zucht meer tegen gaat dan dat Campral dat doet.

Is het voor mij intressant om over te stappen op Baclofen, om de zucht nog meer tegen te gaan?

Bedankt, Irunalone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Irunalone,

Bedankt voor je vraag. Ik stuur je vraag in ieder geval door naar iemand die hier meer over kan vertellen. Maar je kunt je vraag ook bij je huisarts neerleggen.

Succes.

Vriendelijke groeten,

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noumoe....das een mooie... :)

Wel Irunalone je zal het met mij moeten doen

Ten eerste weet zelfs de medische wereld niet hoe Baclofen werkt tov. alcohol.

Onderzoek wordt nog steeds naar gedaan.

Ten tweede: Campral dient ervoor dat het je "trek/zucht" ontneemt (?) en als je dan toch besluit om te gaan drinken, dit tot een bepaalde "hoeveelheid" in de hand kan houden.

Je moet het in feite zien als een "rem", tot hier en niet verder.

Ook dit is géén medicijn dat als je het slikt, het gelijk werkt !

Het heeft een aanlooptijd nodig.

Maximaal gebruik gedurende 1 jaar.

Sommige mensen hebben er baat bij.

Ten derde : Baclofen is iets heel anders.

Deze haalt de "trek/zucht/craving" totaal weg, zodat je geen behoefte meer hebt aan

(in jouw geval ?) alcohol.

Let wel !...bij "juist" gebruik ! (begeleiding)

Ook dit medicijn heeft een aanlooptijd en de nodige "doorzetting" (motivatie) nodig.

Ruim 80% slagingskans !

Verder biedt het meerdere voordelen bij langer gebruik.(indien alcohol vrij !)

oa. rust - minder depressief - herstel van je balans - eetstoornis - angststoornis, ect.....

Irunalone aan jou de keus, als je wil minderen is Campral goed te doen.

Als je wil stoppen...dan wist ik het wel ;)

Succes met je keuze, ongeacht wat.

misschien kan/wil de moderator nog iets toevoegen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Irunalone en andere forumleden,

Campral is een middel dat trek in alcohol kan laten afnemen. Niet bij iedereen werkt dit middel evengoed. Ook de motivatie tot verandering is hierin erg bepalend.

Campral heeft ook mininimaal 2 a 3 weken nodig om tot een goed effect te kunnen komen, soms zelfs wat langer. Jij gebruikt sinds november Campral, dat kan betekenen dat het pas nu echt goed begint te werken. Herken je dat misschien? Het is goed om te horen dat je wel al resultaat merkt.

Naast het gebruik van Campral of welke medicatie dan ook, is het advies om behandeling te volgen. Dit om de controle terug te krijgen en alcohol de baas te worden.

Wat betreft je vraag over Baclofen, die is doorgestuurd naar onze verslavingsarts. Het is even het wachten op zijn antwoord op je vraag in hoeverre Baclofen de trek meer tegen gaat dan Campral. Zodra het antwoord binnen is, wordt deze ook geplaatst op dit draadje.

Een antwoord op je vraag of Baclofen interessant voor jezelf kan zijn, daar kunnen we hier geen antwoord op geven. Daarvoor is je situatie niet duidelijk genoeg en het advies is dan ook om dit met je eigen arts te overleggen.

Nog even geduld... :) Hopelijk voor nu even voldoende.

Vriendelijke groet,

de Moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt bb en Tactive,

Ik heb jullie antwoorden gelezen en heb in overleg met mijn arts (hij was niet goed op de hoogte van Baclofen, vandaar mijn vraag hier), besloten om de Camprall te gebruiken tot het vlgs hem geen zin meer heeft. Vlgs hem helpt het je de eerste drie maanden door de ontwenning heen, met name tegen de trek, en voegd het daarna niets meer toe.

Dat betekent dat ik eind februari zal stoppen.

Ik wacht het antwoord van de verslavingsarts van Tactive ook nog even af.

De reden dat ik iets terughoudend ben met Baclofen is dat ik las dat t hier gaat om een spierverslapper. Ik heb door mijn beperkingen meerdere medicijnen waaronder antidepressivum, antipsychotikum, antiepilepticum en lithium.

Als het echt beter is, zal ik het niet afwijzen, maar vandaar wel mijn voorzichtigheid met weer een medicijn. Mocht het echter het verschil maken tussen drinken en niet drinken, dan is de keus snel gemaakt.

Bedankt voor jullie moeite!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Irunalone,

Inmiddels hebben we een reactie van de verslavingsarts.

Helaas kunnen we nog niet meer zeggen over Baclofen dan we bij eerdere postings hebben gedaan. Op dit moment is er te weinig bekend over het middel, omdat er nog niet veel onderzoek naar gedaan is. Daarnaast is het effect nog niet voldoende aangetoond.

We kunnen Baclofen dus ook nog niet vergelijken met andere medicijnen.

We hopen hiermee je vraag te hebben beantwoord. Het is raadzaam om in ieder geval met je huisarts te blijven overleggen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Beste Forumleden,

Na jaren verslaving en verschillende behandelingen was ik flink wanhopig. Campral hielp mij ook niet. Las toen veel over Baclofen. Kreeg weer hoop maar mijn huisarts en de verslavingszorginstellingen waar ik eerder was wilde het mij niet voorschrijven. Op aanraden van een bevriende huisarts *. Daar goede behandeling (gelukkig zonder opname).

Eindelijk iets wat mij helpt. In het begin soms draaierig na het verhogen van dosis maar dit ging snel weg. Ik slaap beter dan ooit en ik kan eindelijk zonder dat gevecht van de drank af blijven.

Ik kan het iedereen aanraden!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk niet dat je hier reclame mag maken kees

en de vorige posting over hen is ook verwijderd door de moderator.

Eigenlijk is het anti-reclame als er 2 x achter elkaar reclame gemaakt wordt

voor een bureau, dan gaat hert zeker niet zo goed met ze.

En nog 2 x hetzelfde icoontje ook, another doctor, hoe "toevallig"

Fijn dat jij van de drank af bent en uit de strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Beste medewerkers van Tactus Verslavingszorg.

In een eerdere posting zeggen jullie dit:

"Helaas kunnen we nog niet meer zeggen over Baclofen dan we bij eerdere postings hebben gedaan."

Ik ben geinteresseerd in die eerdere postings, ik kan ze echter niet vinden. Kunnen jullie een direct linkje geven?

Dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Dennis,

Er is geen informatie over Baclofen verstrekt door ons. Dit, omdat er nog onvoldoende wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is. Dit is dus wat onhandig geschreven door is, omdat het inderdaad suggereert dat we hier meer info over hebben gegeven.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou T., wat denk je zelf? :)

Maar ik neem jullie niets kwalijk hoor. Het is duidelijk dat jullie geen "officiele" uitspraken willen doen.

Maar ook jullie zullen moeten toegeven dat het een vreemde situatie is dat op het ene gedeelte van een forum men heftig loopt te amateuren....de behoefte aan informatie is enorm.... terwijl men zich in het hulpverleningshoekje gedraagt als de bekende drie aapjes.

Geeft niets, ik modder vrolijk voort.

Dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...