Spring naar bijdragen

Tante Bep

TanteBep

Aanbevolen berichten

Hoi!

Mijn naam is tante Bep (not). Ben op mijn dertiende begonnen met alcohol. Eerst af en toe, later elke dag. Stiekem thuis, maar soms ook op school. In die tijd begon ik ook te experimenteren met drugs. Ik mijn pubertijd ben ik zwaar verslaafd geweest aan speed en ook xtc snoepte ik graag. Later ging dat over in cocaïne. Ook de drank kon ik niet laten staan.

Alles veranderde toen ik zwanger werd van mijn oudste. Plotsklaps kon ik met alles stoppen. Druggebruik is daarna nog sporadisch voorgekomen tot het helemaal is gestopt. Dat is nu alweer jaren geleden. Alcohol blijkt helaas nog wel een duiveltje.

Op zich ben ik al jaren geen probleemdrinker meer. Al drink ik nog wel eens meer dan ik zou willen. Meestal kan ik prima stoppen na een glas of twee, maar soms wordt dat per ongeluk de hele fles. De reden waarom ik helemaal wil stoppen is omdat ik me maar niet kan verzoenen met mijn verleden en de dingen die zijn gebeurd. Ik heb de meest vreselijke dingen meegemaakt. Dingen gedaan waar ik me voor schaam en er zijn me dingen aangedaan die verschrikkelijk zijn, maar die waarschijnlijk nooit zouden zijn gebeurd als er geen alcohol in het spel was geweest.

Om te voorkomen dat het verleden zich kan herhalen heb ik besloten geen druppel alcohol meer te drinken.

Tante Bep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Tante Bep,
Wat een leuke naam die je verzonnen hebt. Vroeger moest ik altijd U zeggen tegen mijn tantes. Moet ik dat tegen U ook?;)
Welkom bij ons forum. Wat je schrijft is niet mis zeg. Van alles gebruikt maar ook in eens gestopt door een zwangerschap. Ik hoop dat je het gevoel hier kunt krijgen dat jij nu opnieuw geboren gaat worden. Een nieuwe start van jouw leven.:present: en dat kan ieder uur van de dag.
Ik denk dat we allemaal dingen meegemaakt hebben waarbij alcohol een grote rol heeft gespeeld. Alcohol is voor ons vergift.
Kom maar gauw naar ditjes en dagjes en praat maar mee.
Je bent van harte welkom.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom tante Bep. wat knap eigenlijk dat je toch een sociaal drinker bent geworden. Begrijp je angst om te hervallen in het teveel drinken. Mag ik vragen; vind je het moeilijk om nu helemaal te stoppen, omdat je slechts een paar glaasjes drinkt. Ja joh, het verleden is nu eenmaal gebeurd, niet meer terug te draaien, hopelijk heb je niet teveel schuldgevoelens, gebruik je energie maar om er een mooie toekomst van te maken. Zet em op! sterkte en laat eens wat van je horen op :Ditjes en datjes en dagdraad..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Tante Bep,

Wat knap dat je al die rotzooi achter je hebt kunnen laten toen je zwanger werd! Chapeau:present:
Snap dat de alcohol je nog wel lastig valt. Kan me daar ook iets bij voorstellen, het is zo'n geaccepteerde drug. Je komt het overal tegen en het lijkt dan wel of iedereen drinkt.
Zelf heb ik me hier aangemeld omdat ik geen controle meer heb over mijn alcoholinname. Ik kon op zich prima een week niet drinken, maar wanneer ik dan iets dronk ging de fles leeg en ging ik in huis op zoek naar meer...De alcohol had mij onder controle ipv andersom:$
Ik ben nu dus wel gestopt met het drinken, drink niks alcoholisch meer. Het heeft mij geholpen om iedere dag even bij de Ditjes en Datjes dagdraad langs te gaan. Het hield en houdt me bij de les.
Misschien ook iets voor jou?

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beate en Ekstertje, bedankt voor jullie reacties. Ik vind het inderdaad wel moeilijk om te stoppen omdat ik vaak het idee heb dat de alcohol zo'n probleem niet is. En op zich is dat ook wel zo op dit moment. Maar ik wil gewoon niet terugvallen. Ik houd van het leven en er is veel dat ik lief heb. Er is gewoon te veel om kwijt te raken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...