Spring naar bijdragen

Elkaar helpen


Houtje

Aanbevolen berichten

Hoi Houten,
Gelukkig heb je je gevoel voor humor niet verloren! Maar jemig, ik word al moe als ik lees, wat jij allemaal moet. Dat je je brak voelt, kan niet komen door het stoppen met drinken. Je had je nu toch allang beter moeten voelen. Dus denk ik, dat je maar eens even naar andere oorzaken moet zoeken. Je hebt in ieder geval een wel erg druk bestaan; misschien moet je even gas terug nemen en helemaal aan jezelf gaan denken. Je hele week-end is al volgepland en het moet nog vrijdag worden. Kom jij wel aan je rust toe? Stap eens naar de huisarts! Wel bewonderenswaardig, dat je evengoed weet vol te houden om niet te drinken. Sterkte en groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Maar ik ken dito stellen die 4 dagen werken (beiden) sporten, sociale dingen, politiek actief, uitgaan, concerten, cultureel verantwoord, en dan voel ik me altijd zo'n m i s l u k k e l i n g. Kom ik bij de kern van de discussie die jij startte Piggelmee:
wat doet drank met je? Nou, het is het lijm van het leven, en maakt dat de dagen dragelijk zijn. Het zorgt dat ik op gewenste momenten (niet om 9 uur 's morgens maar 's avonds bij het koken) een stuk beter te pruimen ben. Op dit moment is het zwaar weer hier wat dat betreft.

Zo, terug naar potten & pannen, kinderen en halen/brengen per fiets en misschien tot vanavond, anders tot anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kika, ik heb met 7 dropjes in m'n mond "de vlieger" gezongen. Mag ik nu ook komen??

En Houten, ik schrok, dacht dat je echt door de knietjes was gegaan. Maar goed, ondanks alles hou je vol! Dapper dapper. Ik bewonder je. Het "grote vergelijken" met ieder ander ken ik maar al te goed. Na een jaar of 37 therapie ben ik erachter dat dat niets opschiet en dat ik kan kiezen of ik me als mislukkeling blijf zien of daadwerkelijk de mislukkeling ben. En al ik het grote vergelijk met jou aan ga, tja, dan mag ik nog wel een jaar of 90 in therapie blijven.

Ik heb me vandaag mee laten drijven op de kosmische energie van het forum, en jawel het was een leuke dag. Ben zowaar geslaagd voor wat Sint presenten, ik heb zelfs de energie om er vanavond weer op uit te trekken.

Dag 2, Emma is nadat ze uit de bocht is gevlogen weer aardig terug in het peleton. Ik fiets nog lekker even achteraan maar zogauw ik weer kan neem ik de koplopers rol weer op me en kunnen jullie meefietsen.

Wat Piggelmee aankaart over haar vorige stoppoging, dat je toen gewoon "gestopt met drinken bent" en verder niks is 1 van de onderwerpen die bij de AA wel vaak besproken worden. Ergens moet je dus een "vervanging" voor de bouze zien te vinden. De een vind het in actief lid te zijn van de AA, de ander de Hogere Macht, de volgende DE HOBBY (what ever that may be) maar ergens moet er dus een invulling komen. Ik merk dat ik toch wel weer terug ga naar m'n filosofietjes, m'n kosmische energie, toch die Hogere Macht die het missschien zinvol maakt. Maar het voelt niet verkeerd.

Grappig, ik heb al jaren een droom van een huis in het bos waar mensen mogen zijn hoe ze ook maar zijn op dat moment. En ergens wordt m'n huis steeds voller met jullie erin. Is prettig om over na te denken.

We gaan weer voor een droge avond.
tot mails Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

ja hoor, laten we er met z'n allen maar eens goed mee lachen.
zelfmedelijden en jezelf wat wijsmaken dat je een mislukkeling bent
daar schiet je niets mee op......toch, houten?
je bent wie je bent en je doet wat je doet!
je bent oke en je doet je best, meer kunnen we niet vragen.
ja, Emma tuurlijk ben je welkom, mensen die van te voren thuis al
geoefend hebben, mogen eerste rang zitten.

iedereen een fijne avond en we denken aan mekaar, oke?
waar is dreamer, sweetling en mathilde?
hoop dat alles goed is met jullie.

tot morgen, liefs kika :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben in het peleton gewoon een bezemwagen nodig. Die iedereen oppikt die even niet meer meekomt.

Vanaf nu is er wat mij betreft dus een bezemwagen. Valt niemand meer buiten de boot! Okee?!! Halen we met zijn allen de eindstreep (waar die dan ook ligt)

Knap hoor Emma, hoe je je zelf weer hebt opgepakt!

en ik hoop dat Piggelmee haar etentje op het franse platteland ook droog is doorgekomen

groetjes voor iedereen

(ik wil elke keer per ongeluk mijn naam onder de mail zetten, omdat ik dat zo gewend ben, want Pietjepuk is niet mijn ECHTE naam kan ik verklappen)

dag 5 was een goeie voor me! Op naar dag 6

misschien is een tandem ook wel handig, voor moeilijke momenten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve PP, Don't worry Baby wij dachten allemaal al dat je Linda de Mol was. Geeft niks, we vinden je serie op zondag ook om te gillen, meid wees een beetje lief voor die Sander van je.

Hoopte te horen of Piggelmee droog haar bed heeft bereikt. Maar vandaag ga ik echt kappen, het is elke keer na 12 uur en om 6.30 in de stress.

Tot morgen schattebouten !!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PP, jee dacht ik dat ik eindelijk eens iemand gevonden had die dezelfde naam als ik had. Emma is mijn schrijvers pseudo maar ik dacht dat als ik m'n eigen naam PP zou gebruiken dat iedereen me dan zou herkennen. Dus begrijp je de euforie toen ik ontdekte dat er nog meer mensen PP heette? Ook deze teleurstelling zal ik moedig dragen.

slaap allen rustig, droom niet teveel, ik heb echt krankzinnige, zullen we daar eens een "draadje" over beginnen, wie weet wat we dan te weten komen over onze onderliggende problemo's.

warme groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Dromen vertellen, da's een goeie Emma, dat wordt pas echt lachen!.
Piggelmee droomt nog niet want die kan niet slapen.
Veel te hyper........maar denk dat ik weet hoe dat komt. Hier mijn theorie:

Als je antidepressiva slikt en je slikt daarbij alcohol kan de alcohol de werking van de a.d. dempen.
Ik zat op 1,5 Paroxetine per dag toen ik stopte met alcohol slikken en werd daarna met de dag hyperdepieperder. (Misschien vandaar dat mijn reacties en emoties hier en daar nogal uitsloegen).
Ook na 2 koppen koffie slaan de krullen in mijn tanden.

Ik merk nu dus dat andere middelen meer effect hebben.

Ik ga morgen over op 1 a.d. per dag, kijken hoe dat gaat.
Ik wist dat je je met a.d. veel beter voelt als je echt depressief bent, maar dit is echt te gek.
Af en toe ben ik gewoon bang dat dit alles een mooie droom is en ik straks met een vreselijke kater wakker word.

Heeft één van jullie hier ervaring mee? (Nee.........ik bedoel NIET die kater!!!!!!!)

O.k. en dan gaan we weer lachen!!
Maar eerst even slapen.
En vergeet morgenochtend niet je banden op te pompen!!!!
A demain!

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kika en alle anderen
Mathilde leeft en is gezond en leest nog zonder bril :)
Ze wil ook graag weer aanhaken bij het peleton nadat ze van haar fietsje is gevallen.
Ik las laatst dat het niet zo'n kunst is om niet te vallen maar het is de kunst om steeds weer op te staan.
Ik lag me gek om jullie.
Tjaaa, dit wordt dan weer dag 1.
Ik ga sparen voor een nieuwe fiets want als ik deze tour nou es helemaal uitrij hou aan het einde van de rit geld over. dan ben ik niet meer vaste klant van de glasbak, zal ik maar zeggen.

Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Mathilda,
wat fijn dat je er weer bent! Gezellig. Maar je mag ook meeschrijven ook al zit je niet op de fiets. En ook al lig je erg te liggen, zolang je nog kan tiepelen gewoon vertellen.
Hoe gaat het met je zoon???

Piggemeetje, ken dat wel van de a.d. Je MAG ook eigenlijk niet drinken met a.d. maar goed, maar nu merk je dus pas wat het doet. Maar zomaar je dosis verlagen? Zou je dat wel doen? Ik zou even met je arts overleggen wat te doen met dat hyper zijn en vooral vertellen dat je niet meer drinkt.

Eigenlijk zijn we een lekker stelletje zo. We slikken ons suf aan de a.d. en onderdehand doen we het effect teniet met drank. Geljk ook is alcohol waarschijnlijk reden nr 2 dat we zo deprie zijn. Reden nr 1 is waarschijnlijk hoofdreden (voor een ieder weer wat anders) maar met alcohol maken we het niet makkelijker. kip en ei verhaal. Zijn we deprie door de drank of deprie door alle dingen die gebeuren (misschien ook door alcohol) of gaan we drinken omdat we zo depri zijn houden het met het drinken in stand..... arghhh. Is toch mijn favo uitdrukking bij heel erg.

Maar goed ik ga de dag beginnen,
groet Emma

PS ben m'n dromen effe kwijt. Ik droom vaak meer dan krankzinnig, jawel door de a.d. zegt psych. maar soms ook er lollig, boeiend, verrassend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kika,

wat goed dat je Dreamer, Sweetling en Mathilde weer mee vraagt. Want inderdaad we kunnen hier wel lollig doen met een paar mensen, maar als je aan het eind met 3 man fietst is er toch iets misgegaan onderweg. Dus daar wil ik ook op gaan letten, dat dat niet gebeurt. Dat ga ik me voornemen. Doet me eraan denken, Zonnebloem, volgens mij moet je nu zo'n 10 euro in je potje hebben. Zullen we het al verdelen of hou je het nog even voor jezelf?

Maar goed, Mathilde, ik begrijp dat je opnieuw begonnen bent en nog aan het sparen bent voor een nieuw fietsje. Volgens mij moet je in de tussentijd even bij Fleur of Toni (want die gaat ook als een speer heb ik het idee) achterop.

Je mag ook wel bij mij hoor, maar ik heb nog wat kapotte spaken dus mijn fiets is niet zo stabiel. Beetje slag in mijn wiel van gekregen. Maar, je bent welkom.


succes allemaal vandaag

(ik heb trouwens hoofdpijn vanmorgen, dat is toch ook wat, drink je niet heb je wéér hoofdpijn!)

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Houten;
Spijtig; maar pak de draad weer op,
een tegenslag kan en mag, we zijn maar mensen met onze fouten en gebreken;
je kan hier weer wat uit leren, ikzelf ben zo dikwijls gevallen en toch weer opgestaan omdat de wil om niet te drinken toch sterker was;
Het is absoluut niet prettig steeds weer onderaan te beginnen.
Je hebt telkens de keuze in eigen handen denk na over wat je nu eigenlijk wil: een rottig leven met drank of een nuchter leven.
jij alleen kan die keuze maken en die gaat gepaard met vallen en opstaan.
Dus pak al je moed weer bijeen en zeg tegen jezelf 30 dagen nuchter en 1 dag gefaald is niet het einde van de wereld.
Ik wens je héél veel sterkte en kom op jong, vandaag beginnen we weer ;ik doe mee
dag per dag
knuffel
Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen, wat een prachtige dag niet?


(Het regent hier katten en honden, echte regen dus, die uit de hemel komt vallen. En al het goede komt van boven, zeggen ze dan nog).

Over koeien gesproken:

Ik heb hier een ouwe gevonden, van Binorosa (uit de introductie van Sita - waar is zij gebleven? -)

Quote:
"Dat wat je zegt over dat moeilijk kunnen ontspannen, daar herken ik heel veel in. Ik ben ook een en al onrust, mijn vrouw zegt wel eens 'ga nu eens rustig op je kont zitten, ik word gek van je'. Zit in de mens, denk ik, en daar moet je je zelf zeker geen complex over aanpraten of als iets raars zien.
Mijn hoofd stopt ook nooit met bezig zijn, ratelen, draaien, woelen en denken over alles en nog wat. Ik ben gestopt om me daar druk over te maken. Het zij zo. Muziek luisteren (en zelf altijd zingen) helpt bij mij heel goed, daar kan ik energie en onrust in kwijt en helpt me die onrust te kanaliseren.
Wees dus gerust, in je functioneren zijn er gelijkgestemden en er is niets vreemds aan dat je zou moeten veranderen." Unquote.

Dat moeilijk kunnen ontspannen is denk ik voor ons allemaal een probleem en een heel lastig.
Vraag me wel eens af of yoga zou helpen of meditatie?

Over onrust: dat kan natuurlijk in je zitten, maar ik merk dat als ik niet drink VÉÉÉÉÉÉL rustiger ben.
Maar gespannen ben ik wel, ik voel dat o.a. in mijn nek en schouders.

Wie heeft er ideeën over ontspanningsoefeningen o.i.d.?

lieve groet

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Houten voor het laatst dit weekend misschien vanavond even:

Kort en goed: door het plotseling stoppen met drinken in een zeer stressvolle periode dreigde ik vreselijk te ontsporen. Ik heb geen goed gevoel voor timing helaas. Gisteren de hele zaak besproken met beste vriendin die wil niet dat ik ontspoor (dan moet zij voor de kids zorgen). Waarschijnlijk is er iets gebeurd met mijn stofwisseling of de combinatie met mijn medicijnen. Ik kan 2 dingen doen: jullie vaarwel zeggen en proberen zelf niet meer dan 2 glazen per dag te drinken en twee dagen niet per week (dat is het beste alternatief vrees ik, het minst slechte dus)..... of hier blijven mee-teuten en ik zal het toch evengoed verrekte moeilijk hebben met die twee glazen maar ik voel me 200% beter dan de afgelopen week. Dat is geen bewijs, dat weet ik ook wel, maar voor voldoende aanleiding om de boel rationeel anders aan te pakken. Als jullie willen dat ik nok, omdat jullie allemaal voor nul glazen gaan, dan nok ik. Maar dat verwacht ik niet.

Liefs uit een 300% (het wordt per seconde meer dus) Houten
en Kika, helaas, ik wil mijn kinderen graag hier houden, ze zijn zooooo lief voor me.

Op naar een droog of gematigd droog weekend waarin we onszelf lief blijven vinden (dat is soms zo moeilijk).

Liefs voor allemaal,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houten,
Natuurlijk willen we je niet missen op het forum. Jouw berichtjes zijn waardevol. Maar ik mis nog iets. Je schrijft: ik kan twee dingen doen: de eerste is proberen twee glazen per dag drinken en twee dagen niet. Of hier nokken. Maar ik mis dus dit: Als je lichameljke klachten hebt door het stoppen met drinken en er is iets niet goed met je lijf, dan ga je naar de dokter. Of ben ik niet goed snik? Nee Houten, dit kan volgens mij niet de oplossing zijn. Je hebt het volste recht om te doen wat je zelf het beste lijkt, maar je trekt zelf conclusies, die naar mijn gevoel niet kloppen. Drank lost nooit een probleem op! Ik ben natuurlijk geen dokter, maar wees nou wijs en hou de kurk in ieder geval op de fles tot je zeker weet wat er aan de hand is. En blijf in ieder geval lekker schrijven, want die stukjes van jou zijn veel te leuk.
Sterkte en groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Houten,

dát zou toch ongezellig worden, als jij ermee kapt. En het is helemaal niet waar dat iedereen voor de 0 gaat. BinoRosa bijvoorbeeld en onze hunk Frankie gaan helemaal niet voor de 0. En Emma twijfelt daar ook aan.

We hadden toch niet gemeen het aantal drankjes wat we wilden drinken, we hadden toch gemeen dat we aan ons drankprobleem wilden werken. En dat doe je ook als je de rest van je leven probeert 2 drankjes te drinken. Dus verlaat ons niet.

Of het verstandig is om naar 2 drankjes te gaan per dag weet ik niet. Ik denk dat Fleur gelijk heeft dat je dat met een dokter zou moeten bespreken. Daar kan ik je niet mee helpen. Feit is dat ik van jou geleerd heb dat één wijntje = twee wijntje = fles. Ja gekke Houten, dat heb JIJ mij geleerd!!!! Dus je gaat het jezelf moeilijker maken als je naar 2 drankjes gaat. Maar als dat voor jouw gezondheid beter is, moet je inderdaad met je dokter overleggen denk ik.

Veel plezier met sinterklaas vieren en geen gekke dingen meer zeggen he. Als je weggaat raken we allemaal aan de drank!!!

nu op 3 december schrijf ik nog wat extra bij dit stukje, naar aanleiding van het schrijven van Toni:

ps: als je een aantal stukjes verder leest wat Toni schrijft ben ik het daar achteraf eigenlijk helemaal mee eens. Als wijn plus wijn = fles bij jou (is het bij mij trouwens ook) dan is het dus niet mogelijk er voor 2 te gaan. En het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat de arts een alcoholist aanraadt voortaan maar eens 2 glaasjes wijn te drinken omdat dat goed voor je gezondheid is. Het risico dat je dan loopt is volgens mij vele malen groter dan het voordeel van die twee glaasjes. Ga naar de arts en vraag een echt medicijn voor je problemen. Nee Houten, ik denk inderdaad dat het geen goed plan is. Blijf nou maar bij de NULLEN! dat is al moeilijk genoeg!@!!!!!!!!!!!!;)

Kijk wat ik nog vond op de site vanTACTUS:
ga nog een keer na voor jezelf

Uit verschillende studies is gebleken dat de kans op succesvol matig drinken groter is wanneer:

u jonger bent dan 40 jaar
in uw familie geen "alcoholisme" voorkomt
u geen last van ontwenningsverschijnselen heeft en dit vroeger ook nooit heeft gehad
u een vrouw bent
u minder dan 10 jaar een probleem met drinken heeft
u op andere gebieden géén grote problemen heeft, zoals bijvoorbeeld in uw werk, op financieel gebied, in uw gezinsleven, uw liefdesleven, met huisvesting
u vroeger matig gedronken heeft
Hoe meer van de bovengenoemde punten op u van toepassing zijn, des te groter is de kans van slagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houten,

Ik ga ook niet voor de 0 hoor (tenminste nog niet). Ik heb 5 alcoholvrije dagen per week, 2 mag ik er drinken, maar met een max. Over 2 maanden beslis ik weer wat ik ga doen. Zo houden, helemaal stoppen of iets anders.
Wat je gezondheid betreft. Alcohol doet veel met je chemische huishouding en kan daardoor een soort zelfmedicatie zijn (bij depressie, stress, etc), maar het is niet iets waar je zelf mee moet gaan dokteren. Nou hou ik zelf helemaal niet van dokters, en ik probeer ze zo veel mogelijk te vermijden, maar misschien moet je toch laten onderzoeken. Wie weet valt het allemaal mee.
Sterkte met je beslissing. Ik hoop in ieder geval dat je wel blijft op het forum.

Zonnebloem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve Houten,

Ook ik wil je even een hart onder de riem steken!
Niet weglopen van dit forum want we hebben mekaar nodig.
Je doel is enigszins verandert, maar ik neem aan dat je ER NOG STEEDS VOOR GAAT!
Die kreet kunnen we hier niet missen hoor en zeker je humor niet, daar zijn we inmiddels aan verslaafd!

Je bent een enorm inspirerende deelnemer aan dit FORUM, dus hou vol en blijf schrijven.

lieve knuf en sterkte toegewenst van je,

Piggelmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
helemaal met voorgaande schrijvers eens. Het ultieme doel is niet geheel onthouden maar ALCOHOL DE BAAS te worden. En hoe en op welke manier ook dan is het toch oke.
En ik vind de opmerkingen van Bino en Frank boeiend om te horen hoe zij het voor elkaar krijgen. En als het niet lukt dus je target van die week niet gehaald is, dan wil ik dat graag horen. En het liefst natuurlijk waarom niet, wat is er voor gebeurd, was de aandacht verslapt, waren en nieuwe, andere omstandigheden etc. etc.
En Zonnebloem, geld ook voor jou toch? Ja bent ook niet van de 0.

Mijn alcohol behoefte zit en tussen m'n oren in is fysiek. En ik merk dat naarmate ik een langere periode tussen drinken in kan laten (van 2 naar 3 naar 4 naar 5 dagen) de fysieke behoefte minder wordt en het gemaal in m'n hoofd er ook over. Maar soms moet ik mezelf echt stevig toespreken dat het nu nog niet de tijd is voor een wijntje (nee hoor, niet nu al) maar ik heb de neiging wel eens in de loop van de middag, zeg 3 uur. En daar wil ik echt vanaf. Zeker van de behoefte.

GOed jongens en meiden, ik ga weer voor m'n doel van de dag,
tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

speciaal mathilde, geweldig dat je weer met ons mee wilt fietsen.
heb je best gemist, ook de anderen die niet meer zo vaak schrijven.
ook al is je fiets krakkemikkig, je hebt zo een hand in de rug die je een beetje duwt.
als we voor mekaar zorgen dan blijft dit peloton wel bijelkaar, ook houten hoort erbij.
Je moet niet denken dat we je achterlaten, no way!
hoe vaak je ook valt onderweg, daar oordelen we niet over.

Ben zelf gisteren keihard gevallen.
had een project afgerond met goed resultaat.
en mezelf toegestaan hierop te proosten.
nou, dat heb ik geweten, alle remmen los.
vanmorgen, pien in de harsus........... (hoofdpijn), .....droge mond,
klaarwakker om 03.30u..., opgestaan,
om 06.00u weer terug in bed...en om 10.00u brak!!
mijn fiets staat weer klaar en ik kom eraan.
met mate gaat dus nog niet...
wist het wel, maar toch...

vandaag maar rustig aan doen
wens jullie allemaal een fijn weekend.

groetjes kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Houten meissie, niet wegblijven! (sorry maar het kwam zo in mij op) Niet doen, gewoon op dit forum blijven schrijven en je ervaringen delen met ons allen. En.............alcohol lost niets op! (hoor hem nou, ja idd dames, het is een hij) Heeft het nog nooit gedaan, ja hooguit een lever hier en daar. (weer sorry, maar hij floepte zo uit mijn keys)

Maar Houten, als je je lichamelijk zo ellendig voelt adviseer ik je ook naar een dokter te gaan.

Wat betreft het voor 0 gaan; ik ga helemaal niet voor 0. Geen denken aan! Ik ga er idd voor de baas te worden over de alcohol. Ieder doet het op zijn eigen manier en een ieder probeert hier iets in te brengen dat misschien weer bruikbaar is voor een ander. (hoop ik) We hebben allemaal echter dezelfde doelstelling; iets doen met ons 'probleem' en daaraan werken. Voor onze omgeving is dat soms maar raar en daarom is het zo belangrijk hier te zijn en te blijven; 'ons kent ons' zeg maar en dat is wel zo fijn om erbij te hebben in de struggle (want dat is het voor iedereen denk ik) om de alcohol te bestrijden.

Wat mezelf betreft; gisteren iets te hard gereden en een klein beetje uit de bocht gevlogen. Een klein deukje opgelopen slechts, maar het karretje gaat nog steeds uitstekend! Doordeweeks heb ik geen moeite mijn doelstellingen te halen en heb nu al weken 3 dagen zonder gedaan en 90% binnen de tax. Vrijdag is voor mij een grote risicodag, dat is wel duidelijk. De verleiding is dan op een of andere manier sterker dan op andere dagen. Heeft vooral te maken met het afsluiten van de week denk ik en het vooruitzicht van een relaxte zaterdag. Vandaar dat ik nu maar de vrijdag als alcoholvrij gaan indelen. Wie niet nuchter is, moet slim zijn of zoiets.

Voor de rest gaat het me vrij makkelijk af om me aan de vastgelegde afspraken te houden. Van de week twee keer uit eten geweest. 2 x 3 uur lang getafeld, heerlijk! Waar 'normaal' gesproken een fleurig flesje Rioja of Bordeaux het minimum geweest zou zijn in deze, heb ik mij nu kostelijk vermaakt met 3 glaasjes a-side en een hele sloot water. Toen ik thuiskwam de drang naar meer (want die is er natuurlijk wel degelijk) gestild met slechts 1 afzakkertje en weer een klein zwembadje! Om dan niet meer te nemen is idd wel ff klote -da's typisch mannentaal dus- maar ja, ff doorbijten en denken aan het goede dat het oplevert. Dat goede ontdek ik de volgende dag en daar borduur ik dan weer verder op.

Blijf schrijven allemaal,

mzls.
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey team! Hoe zit het ermee. Ik geloof dat ik de ploeg even ernstig moet toespreken.
Ik ben al bijna gearresteerd op verdenking van dopinggebruik onder de ploegleden.

Goed, even alle stokheid op een gekje. Ik vind het verdacht rustig vanavond op dit forum.
Ik hoop dat jullie je allemaal aan het voorbereiden bent op de volgende etappe, we zijn nog lang niet op de Champs Elysee hoor!!!!

Houten, waar ben je?????????

Ik ben niet van plan om in m'n eentje achter Fleur aan te gaan.............

Nou, tot morgen dan maar weer.

Slaap en droom zacht en droog iedereen.

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi, ik weet uit eerdere postings dat Houten druk is. En misschien hebben meer even behoefte om even "gas terug te nemen". Heb ik ook een beetje. Heb de hele week zo na moeten denken, ben zo intensief bij alles en iedereen betrokken geweest. Maar Piggelvrouw, ik denk wel veel aan je. En we komen daar wel op de Champs. Echt. Gaat lukken. Fijn dat je mij er zo bij houdt.

Ik hoop dat je kan slapen, en niet al te hyper bent, mag wel eens minderen na een week, ga anders op consult bij je dokter die je de anti depres. voorschrijft. Take care en ik denk aan een ieder die hier regelmatig post op het forum. Fijn dat jullie er zijn.

toodles Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma,

Ben inderdaad nog wakker, maar duik er zo weer in.
Dat gas terugnemen herken ik. Die betrokkenheid is goed, maar ik voelde me af en toe ook wat "obsessed" bezig met dit forum.

Ben vandaag op 1 a.d. terug en voel me al minder hyper. Vanmiddag lekker met een vriendin op stap geweest naar een brocante en een schattige wijnthermometer gekocht voor mijn lief.
Koffie toe (met een peuk!)

'Trust!

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...