Spring naar bijdragen

Elkaar helpen


Houtje

Aanbevolen berichten

Moon,

Chips, jammer .... de draad oppakken en doorgaan naar de doelen die je jezelf hebt gesteld! Ik zal niet zeggen geeft niks ... dat doet het namelijk wel. Alleen nu niet zomaar opgeven.

Weet je zelf al wat je wilt, lukt het om een "beetje"om te gaan met de drank?

Ik schrijf / lees later wel wat meer. Het eten is klaar, er springen even drie kleutertjes om me heen.

G en toi-toi> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

He dreamer,

Knap hoor dat je er voor uit durft te komen dat je je weer aanmeldt omdat je weer in de (val) vuil gevallen bent. Nou....... je bent in goed gezelschap! De eerste op dit forum die nu voor de eerste keer besloten heeft te minderen en daarin geslaagd is, krijgt van mij een zak drop :D.
Er hebben zich heel wat mensen inmiddels gemeld, het lijkt me een hele opgaaf om je in te lezen, maar dan zie je ook weer hoe moeilijk het is. Je kunt het ook zien als "het is een half jaar gelukt en ik heb een tijdelijke terugval, nu pak ik de draad weer op".

Je bent heel gezond bezig geweest dus waarschijnlijk is je lever in een véél betere conditie dan daarvoor en wellicht de rest van je lijf ook.... en ben je dus niet van 100% okee naar 0% teruggestort maar van 65% naar 45% of zo. Misschien is er dan wat beter met jezelf te leven.

Meid, grijp een fiets, stap op en fiets vrolijk met ons mee. We houden mekaar vast ter ondersteuning en dan komen we heus weer een heel eind deze week!!

Sterkte en vóóruitkijken, achter je liggen alleen kapotte kerstballen (sommigen van ons zijn iets minder beheerst dan anderen, hè Emma?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Dank jullie wel voor de opbeurende woorden, geeft me wel veel steun. En inderdaad je moet het met lotgenoten doen, daarom heb ik weer contact gezocht met het forum. Stom ik had het gewoon moeten aanhouden, dan had ik er misschien over kunnen praten.
Maar verder gaat het wel redelijk, heb de draad weer opgepikt en krijg over 2 mnd een nog intensievere
therapie.
Liefs,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi dreamer,

welkom terug op het forum

heb een mooie "trek" racefiets voor je staan en houten heeft
alle gereedschap en een bandenplaksetje bij de hand.
ik stap op m'n motor en kom geregeld even kijken hoe het met je gaat
en bij alle anderen, natuurlijk.
mart smeets zit achterop en doet verslag aan de rest van nederland
ondertussen delen we pindarotsjes en kindersjampie uit.

erg sterk van je om hier terug te komen en je verhaal te doen.
hou de draad vast en blijf schrijven hierzo..

tot gauw,
kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dames en Heren, Jongens en Meisjes,

Zoals jullie kunnen zien is het 23.00 uur geworden en dat zonder drank.....ik ga mijn dekbed over mijn hoofd trekken :lips: Het was een lange, lange dag.
Zullen we morgen een rustig dagje maken op dit forum?
Ik zal toch ooit weer eens een winkel in moeten :D mijn kids willen vast iets anders dan blikvreten :$.

Maar het was nuttig, dat denk ik wel, alleen al omdat Frank nooit zo wil worden als ik, waarvoor hartelijk dank, Frank :huh:. Ach ja, ik zei al in het begin van het verhaal dat ik me daarmee erg kwetsbaar opstelde en dat ik ook gebleken. Als jullie er wat van leren, mij best.

Ik concludeer inmiddels dat Dreamer terug is, welkom, stap op een ligfiets dan kun je rustig infietsen, verder verwacht ik van Kato en Toni dat ze goed gaan. Opa2 verwacht ik niet terug, die was zo vreselijk positief dat die volgens mij gewoon "klaar" is hiermee (het is hem van harte gegund). B).

De anderen moeten morgen maar flink bijlezen en hun eigen lering trekken. Gute nacht Freunden !!!!

P.S. kan iemand svp nog wat nuttigs zeggen ik ben wéér de hekkesluiter spuit 11 met modder dat staat zo arrogant op de home-page vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Ik heb het vandaag tot nu toe volgehouden en ik ben blij. Ik wil dat rotspul niet maar het is o zo moeilijk om te kappen. Verder gaat het eigenlijk wel redelijk, een schuldgevoel dat wel, boze omgeving maar dat is normaal. Ik ga er weer voor. Nogmaals wil ik iedereen van het forum bedanken voor zijn of haar reactie, dat heeft mij over de streep getrokken.
Als ik mij iets beter voel zal ik iets meer schrijven en nu wens ik iedereen het beste en laat de drank staan want het brengt niets goed.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOUTEN

ik heb deze zin al in een ander stuk geschreven maar hij hoort hier ook nog denk ik:

waar blijft de verkiezing voor de gele trui drager van de week en kan ik alvast een kandidaat naar voren schuiven?

wat mij betreft blijft de gele bolletjestrui nog een week bij Mathilde. haar kerstidee (haar gastheer bellen en het drankverhaal aan m voorleggen) vond ik zo goed, en zo'n teken dat ze er écht voor gaat dat ik wéér op Mathilde stem.

ik weet niet of je er wat mee doet, maar als je weer een zak drop kan verdienen houd ik me aanbevolen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens maar deze week gaat het om een zak overheerlijke

CHOKOTOFFS

als Mathilde die lust komen ze naar haar toe, okee? Dan heb ik vóór de kerst nog zelf-gebreide en met punniksel versierde sjaals in de aanbieding vol de coolste volhouders Kika en Fleur, de bouwers, Toni en De Boys (maar die krijgen stringes met punniksel op goeie plaatsen) en de aanmoedigingsprijs gaat naar Emma (een gepukkikte streng om te tellen als het glas jouw in de ogen kijkt en je wilt niet terugkijken, het niet-kerkelijke alternatief voor de rozenkrans.

Als organisatoren nemen wij een zak kleuren drop en gaan samen zitten tellen en uitwisselen, okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve PP en Houten,
Hartstikke bedankt voor wéér een nominatie. De gele bolletjestrui (?)
Tranen schieten mij tekort.

Ja en dan de Sjokotoffs, graag..., graag.
Zelf lust ik ze niet maar ik wil ze graag uitdelen aan een aantal mensen hier.
Want meiden..., waar blijven nou de boys?
Gepunnikte strings en sjaals, ik zou toch zeggen dat dat genoeg reden is om hier even te komen kijken.
Misschien moet ik de Toffs dan maar uitdelen aan een paar Lieverds waar ik het afgelopen weekend mee ben opgetrokken.
Ik had op vrijdag, zaterdag én vanavond etentjes om je vingers bij af te likken.
Ik heb op alle avonden gezegd dat ik tevreden zou zijn met water, Cola Light en Crodino.
Ik heb geen enkele lastige vraag gekregen.
Integendeel, ik heb veel lof ge-oogst en ik was met mensen die er geen flauw idee van hebben dat Mathilde...
:wine:
Zelf ben ik het meest blij met de vrijdagavond. Toen, en dat heb ik al eerder hier vermeld heb ik de mooie wijn gewoon mee naar huis gegeven.
Mensen, ik leer steeds meer trucjes en handigheidjes.
Ik ben ook verbaasd dat het me momenteel weinig moeite kost maar ik ben me bewust dat de valkuil er ongetwijfeld weer zal liggen op een moment dat ik het niet verwacht.
Maar nu denk ik; so-far-so-good!

Gerda, van harte welkom.
Ik hoop dat we je wat kunnen bieden.

We doen af en toe hier een beetje gek maar dat hebben we gewoon even nodig soms.
Het is hier dan een mal optochtje van clowns, verpleegsters, duinkabouters, pietjes p. Houtens, Kika's Toni's Opa's en andere rare tiepetjes, maar als zodanig stappen we soms ook op onze fietsen en vormen we met elkaar een peleton dat loeisterk naar voren komt en met- af en toe een tandje erbij schakelen-goeie prestaties neerzet.

Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Mathilde

Dat je nou geen Chocotoffs lust is niet zo erg (ik vreet me plaatsvervangend aan de wijn gewoon helemaal rond) en dan krijg je gewoon de ge-ijkte zak drop, okee?
Ik mis onze boys ook, je wilt met die strakgetrainde lijven toch NIETS anders dan een gepunnikte string lijkt me..... ik kan me wel een paar mensen voorstellen die ik erin zou willen zien rondlopen (wegens de anonimiteit ga ik hier nu verder niet op in).

Ik had vandaag een uitje en had mijn eigen Crodino bij me, dat spul is het enige wat een beetje lijkt op een aperitief, en een fles Amé heb ik gisteren ergens laten liggen (ik weet niet weer waar, te beneveld, hahahahah geintje).

Hoe doen onze dappere dodo's Piggelmee en Fleur dat eigenlijk, vooral Piggelmee aangezien ze ongeveer tussen de wijnflessen wóónt en Fleur omdat ze al maanden standhoudt (of inmiddels een jaar?) Vandaar de aanmoedigingsprijs: ik weet het PP we geven iedereen een blanco trui (lekker strak kunnen we al die vetrollen zien van het snoepen althans bij mij wel) en dan kun je iedere week een punnikje verdienen net als de chips (heet dat zo?) bij de AA. De jongens vallen dan af want die drinken af en toe. Nou ja die krijgen dan een apart regime.

Ik punnik wel, ik heb zo'n punnikklos die helemaal versleten is van het punniken (toen ik stopte met roken) vond ik wel ff makkelijker dan drinken zeg.

Maar goed, tot op vandaag is het (nog) gelukt.

Ik heb nog twee oude vragen: wat is jullie alternatief (Crodino, ik was vergeten dat het bestond, liters Spa Rood, dat wist ik al, Aimé, de smoes van de medicijnen, eerlijk melden (Wauw, Mathilde, Wauw!!!! die trui is echt verdiend), en toen? verder ja? bleef het stil.....

Ook ben ik nog steeds ook zoek naar personen die Refusal gebruiken en hun ervaring hiermee. Je schijnt er na één glas doorhéén te kunnen drinken, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik slik 250 mg per dag. Mijn motivatie is in de ochtende OK dus ik neem het trouw, de Campral ook maar daar merk ik weinig van.

En wat doe je als je een acute emotionele ervaring hebt en je snakt naar een glas wijn? Of een intense ervaring, Piggelmee schreef er laatst iets over maar dat is nog niet goed uit de verf ge komen, dus kom op meis, je kan toch nooit slapen, WE WANT ANSWERS !!!!!

En ik ga nog één zorgpolis doorspitten (wat een ellende, weten jullie het al: ik zoek een verzekering die ook de alternatieve geneeswijze met Bach-bloesem en kinesiologie vergoedt) ik zoek me suf.

De groetens en slaap allemaal jullie welverdiende weekendrust. Het is god-zij-dank weer voorbij (zicht).

liefs uit een erg wakker houten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Houten,
Hartstikke bedankt voor de drop hoor. D'rop of d'ronder dan maar.
Refusal..., tja. Ik heb het een maandje geslikt maar ik werd er een beetje angstig van.
Bang bv. om ergens iets te eten waar drank door zat en ik het niet zou weten, cocktailsaus, tiramisu o.i.d.
Ook heb ik gemerkt dat het bij mij lang in mijn systeem blijft. Heb meegmaakt dat ik na tien dagen niét slikken na twee wijntjes helemaal onder de rode vlekken kwam te zitten.
Ik kick een beetje op mijn wilskracht ook.
Het is gewoon voor iedereen anders,als je jezelf er goed bij voelt moet je het lekker slikken.

Het eerlijk melden, waar ik eerst nog voorzichtig mee was begint me steeds beter te bevallen.
Wel hanteer ik een wisselende strategie, afhankelijk van het gezelschap.
Soms zeg ik eerlijk 'nee, ik hou het bij fris want ik sla de laatste tijd zo door met wijn'.
Volgens mij gaat daar een soort dreiging van uit waardoor mensen bezorgd worden en daar geen bijdrage aan willen leveren, aan dat doorslaan van mij, wat dat ook zijn moge.

Ik zeg ook wel 'nee, doe mij eerst maar wat water voor de dorst en daarna de wijn voor het lekker' en dan zeg ik later dat ik erg geniet van dat water of fris.
Nog weer wat later zeg ik natuurlijk 'nee want ik moet straks autorijden'.

Nou, zo redt ik het wel tot 2 januari. En daarna moet ik óók weer heel goed uitkijken. Daar ligt dan ook mijn valkuil

Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mathilde,

Nou ik zal verder maar niets over vandaag vertellen maar mijn dochter zei : mam, zó hard heb je nog nooit geschreeuwd". Dus.... loop ik tegen mezelf aan en de rest.

Wat verstandige besluiten genomen. Eén daarvan is dat ik stop met de Refusal, ik vind het leven met de angst ook niet prettig, als ik het op wiskracht en Campral niet red, dan maar niet. Bovendien had ik het een paar dagen op proef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hoor meisje Houten,
Voor zover tante Mathilde jou nu kent, ben jij ook zo'n nichtje dat liever koerst op haar wil, (zolang deze tenminste sterk is)
Je mag af en toe aan het handje van 'tante' maar tante weet dat je het ook zelf kan.

Tante Mathilde roept in 'schietso'-situaties; als het al te erg wordt en je het niet meer redt met terugvechten, laat je dan maar even meedeinen op de golven van de oceaan.
Tot je weer op krachten bent en de zee weer tot bedaren is gekomen en jij weer kunt gaan redden wat er te redden valt.

Hoor graag weer van je, want mijn stalen ros is nu weer in puike conditie en ik wil graag weer in de pedalen!!!
Dé remedie tegen veel moeilijkheden hier!
Eigenlijk kan ik niet wachten om, voor mijn part, in Houten te gaan fietsen.
Ga in ieder geval voor mezelf gauw een fietsvakantie plannen.
Ben ooit eens met een alleenstaandenreis naar de Loire geweest wat wel aardig was maar niet echt voor herhaling vatbaar, wat Mathilde betreft.
Misschien kan Tactus dit oppikken en een nevenaktiviteit opzetten.
Met Tactus-begeleiding voor waar het betreft de drankzin.
Verder is onze ploeg wel compleet, zeker nu we Gerda er bij hebben en jouw reparatiekar zo goed op orde is.
Doei hoor,
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...