Spring naar bijdragen

Elkaar helpen


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Houten,

Wat nou de sensatie is eraf, je hebt pas 1 kilometer van die marathon gelopen! De echte uitdagingen, daar ben je imho nog niet aan begonnen.

Maar goed, ik heb makkelijk lullen, ik ben er na 25 dagen weer in meer of mindere mate voor gegaan. En jij, volgens mij mag je nog van jezelf nog niet opgeven. Op naar de 2e kilometer!

Veel sterkte

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houten,
Om maar met de deur in huis te vallen: ik kan daar niet mee omgaan. Ik begin er niet aan, probeer het ook niet. Maar wat is je bedoeling? Je hebt het nog zo moeilijk, zit nog zo te strijden, vandaag zelfs nog. Ik wil niet prekerig gaan doen, maar als jij nu al dat ene wijntje gaat nemen, ben je verkocht. Je bent er nog niet aan toe. Ik denk, dat jij nog niet de baas bent over de drank; het is nog andersom: de drank is nog de baas over jou en dat moet eerst veranderen. Maar maak je eigen keuzes, ik hoop dat het de goede keuze wordt, of dat nu wel of niet-drinken wordt.
Groetjes, fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houten, Zie dat je nog wakker bent, ik ook; ik denk, dat het nog wel even strijden blijft; maar het gaat om het willen, op een bepaald moment gaat er een knop om, ik wil niet meer en als je dat maar lang genoeg volhoudt, wordt het minder. Die strijd moet je zelf leveren, alleen jij. Maar als je ervoor gaat, zal het lukken! Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

ik heb de postings van gister gelezen en ondanks m'n kater heb ik weer erg moeten lachen en ben ook vreselijk geroerd door de berichtjes. Ja Piggelmee, ik snap je reactie wel en dat was nou juist de reden dat ik niet meer wilde schrijven.
Maar ik ben weer zo vreselijk van mezelf geschrokken dat ik nu de strijd met de volle 100% aanga. Al was het maar omdat ik me zo graag lid van deze club maffe alci's wil voelen. En blijkbaar worden we creatiever en creatiever naarmate de dagen van droogte meer worden. Gaaf toch.

Ik blijf alcohol een onbegrijpelijk fenomeen vinden. Al die idiote dingen die ik dan doe. Maar erger is het ene moment zeker weten dat ik niet meer drink om dan een moment later bij de slijter te staan. Of er 2 Emma's in me zitten die los van elkaar handelen. Maakt me heel bang. Gevoel dat ik het echt niet onder controle kan krijgen. Maar ik geloof dat het Kika was over RET; dit zijn nou juist die irriële gedachten die je nergens toe brengen. Ik kan het wel! Ik ben 1 compleet mens met m'n nukken en grillen maar ook met m'n kracht en doorzettingsvermogen! Lekker puh.

Het is hier een prachtige dag, veel zon en wolk waar die hoort. Ik ga de krant pakken, m'n kater wegspoelen en ik trek de wijde wereld weer in. Met een mistig hoofd maar ik weet zeker dat ik over een dag of 3 weer stukke helderder en vrolijker ben.

Nogmaals onzettend bedankt voor jullie wijze woorden, al die harten onder de riem. Ik kan niet vaak genoeg vertellen hoe veel goed me dit doet.

Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wie snapt het nog?

De hoofdrolspelers zijn
- een raar vrouwtje in een pot
- een clown die in een tuintje graaft
- een auto met een deuk met een houten bord ervoor (plank)
- een vreemde jongen die geen jongen is
- wat aanhangend grut van het forum
- een aanhangwagen met een sauna van de Gamma
- en nog een aanhangwagen met uitgespaard geld (Zonnebloem, doe er je voordeel mee)
- en een aanhangwagen Spa Rouge
- en een internist die houdt van goede vrienden

Wie deze puzzel snapt mag de oplossing vóór woensdag 30 november des negen uren 's morgen insturen naar onderstaand adres. Onder de goede inzenders wordt een zak drop verloot. Over de uitslag van deze prijsvraag kan niet worden gecorrespondeerd. Medewerkers van Tactus en moderators van dit forum of anderen die beroepsmatig en/of om andere professionele redenen dit forum volgen zijn uitgesloten van deelname aan deze prijsvraag.

Als ik er nu word uitgeknikkerd krijgen jullie dit bericht nooit te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Emma,

Wat ben ik ontzettend blij dat je er meteen al weer bent. Ik heb er echt wakker van gelegen en veel aan je gedacht. Ik kan het me zo goed voorstellen, dat paradoxale in de mens. Je weet dat je het niet wilt en doet het toch, bij volle bewustzijn. Zelfs als je daar staat bij die slijter en de spanning die je daarbij voelt.
Het is echt een monster hè, die drank. Dat het zo aan je kan trekken.

Ik denk inderdaad dat jij een compleet en volwaardig persoon bent. Jij bent één Emma, en die ander is dat monster. En die bestrijden we nu juist, maar die engerd slaat altijd toe op momenten dat jij kwetsbaar bent en deelt dan een paar rake klappen uit.

Ik vond het heel eerlijk van je om dat te beschrijven en ook dat je op dat moment toch genoot, maar ik werd er erg nerveus van en ging bibberen en was aan het koken en iedere keer als ik de koelkast opendeed om iets te pakken zag ik die halve fles wit daar weer staan en raakte een beetje in paniek.
Ik heb toen mijn eigen fles alhovrije bubbels gepakt en die héél snel leeggedronken, glas na glas. Dat duurde nog geen 5 minuten!!!!!! Zo snel gaat het dus ook als je alhohoudend spul drinkt.
Ik zat er effe dicht tegenaan, maar ben nog steeds droog, dag 5 nu, maar ik merk dat ik nog steeds gif uitscheid, mijn plas ruikt nog heel vreemd en mijn zweet ruikt naar ammoniak.

Wat een smerig verhaal hè!!! Maar zo is het wel.
Ik ben ook zo godsblij dat ik niet meer drink en er echt vanaf wil. Dat gevoel krijg jij straks lekker ook weer. Ik vind het heel dapper dat je meteen al weer de wijde wereld inwilt. Ik zou mooi de hele dag in m'n mand blijven liggen stinken en filmpjes kijken ter afleiding.

Nou meid, goed dat je er weer bent enne ...... WE GAAN ER WEER VOOR, MET Z'N ALLEN

JOEPIIIEEEEE!!!!!!!

Piggelmee is blij, blij, blij

heel veel liefs en dikke knuf!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Piggelmee,
wat vervelend dat je niet lekker geslapen hebt, voel me wel schuldig. En ook dat je zelf zo'n "dorst" kreeg van mijn verhaal.
Op dit forum beïnvloeden we elkaar blijkbaar vaak postitief maar ook negatief. Ik heb daar vandaag een beetje over nagedacht. Ik zou bijna zeggen dat dit soort gedachten die een ander negatief kunnen raken je dan maar niet meer moet schrijven. Maar eigenlijk is dat onzin. Want bij heel veel dingen weet ik niet wat voor effect dat op een ander heeft. Denken voor een ander, invullen voor een ander heeft mij nog weinig opgeleverd, ik sla toch vaak de plank mis.

Maar ik vind het onwijs fijn voor je dat je het toch droog hebt gehouden! Applaus.

Ik ben toch niet zo de wijde wereld in getrokken. Was toch wel erg katerig en een van de nare bijverschijnselen bij mij (maar ik denk dat meer dat hebben) dat ik na zo'n avond doorhalen onwijs angstig voor van alles ben en mensen om me heen vaak helemaal niet kan velen. Heb ik constant het gevoel dat ik iets verkeerd doe en dat iemand dan heeeel boos op me gaat worden, of dat er enge dingen gebeuren. Nee, wat dat betreft zit het niet lekker in m'n hoofd meer. Maar na slapen en rust en de veilige omgeving van bed en boek en kat kan ik er wel weer tegen.

Maar dit was dag 1 van m'n nuchtere leven en zo zullen er nog velen komen.

Wie heeft trouwens de puzzle van Houten al uitgedoktert? Ik kom een eindje.

De hoofdrolspelers zijn
- een raar vrouwtje in een pot = is Piggelmee
- een clown die in een tuintje graaft = fleur
- een auto met een deuk met een houten bord ervoor (plank) = houten
- een vreemde jongen die geen jongen is =Frank
- wat aanhangend grut van het forum =????
- een aanhangwagen met een sauna van de Gamma =???
- en nog een aanhangwagen met uitgespaard geld (Zonnebloem, doe er je voordeel mee) =emma?
- en een aanhangwagen Spa Rouge =???
- en een internist die houdt van goede vrienden =???

Ik denk wel dat wij met elkaar een lollige Big AA zouden zijn voor op de kabel. Soms zit ik er echt wel eens aan te denken om me een poosje op te laten nemen. Maar ik geloof niet dat de afkick centra hier in Nederland zo gezellig zijn als dit forum. Hebben jullie dat nou nooit, dat het je heerlijk lijkt om even niet de verantwoordelijkheid te hebben van wel of niet drinken, het wordt voor je beslist en zo wel meer dingen, eten, op tijd naar bed, wat te doen met de dag etc. etc.

Maar goed, ik ga nog even t.v. kijken ofzo en straks weer eens koken. Ik heb in geen dagen normaal gegeten. Fout fout fout.
tot mails Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houten, wat ik zo leuk vindt:

dat jij me bedankte dat ik er gisteren was en dat ik je vroeg sterk te zijn. Alleen al het idee, dat ik ooit iemand in mijn leven zou kunnen helpen als het om drank gaat. Het gaf me zo'n trots gevoel toen je dat gisteren schreef. Begrijp je dat?!!

maar dat ik in je prijsvraag AANHANGEND GRUT ben. Tja, dat doet alles weer teniet

nee hoor, ik ben blij met een beetje humor. We moeten het ook allemaal niet te zwaar maken. Het is al zwaar genoeg

welkom terug Emma!!!!!

trouwens, allemaal: droge avond gewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lotgenoten,
ellendig voor je Houten dat je je zo vervelend voelt. Je zou het zo verdienen als je je nu een stuk beter gaat voelen. Zou het volhouden ook een stuk makkelijker maken. Ik denk aan je, ik ga de krachtsinspanning van niet drinken vandaag ook weer aan. Gister was brak dag en dan taal ik niet naar bouze maar vandaag is weer zo'n dag. Maar ik doe mee! En ik ga heel sterk aan jullie denken die net als ik zitten te worstelen.
Ergens wil ik wel geloven in een collectief bewuste/onbewuste dat we op een bepaald energetisch niveau contact met elkaar hebben.
Die gedachte neem ik mee voor vandaag.

En voor degene die zich lekker voelen, helemaal fijn voor jullie. Laat het weten, laat horen wat de voordelen zijn en stuur ook een beetje energie de kosmos in voor degene die het moeilijk hebben.

(ik lijkt wel een internet predikant ;-))))))

Warme groet van Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee,

je zoekt iemand die zich lekker voelt. Om de anderen op te monteren.
Na mijn debacle van zaterdag en mij verschrikkelijke kater van zondag voel ik me nu (inmiddels donderdag) heel goed!
Als ik aandrang krijg denk ik aan mijn kater, aan het feestje van zaterdag waar ik me dus weer over mijn gedrag schaam (zoals ik dat al 1000 x in mijn leven heb gehad over feestjes waar ik me 'misdroeg') en aan het feit dat ik me heb herpakt zondag, mijzelf een lekker aanmoedigingsparfummetje cadeau heb gedaan (sorry, waarschijnlijk geen tip die de heren aanspreekt) en er weer voor ga.

Ik denk er dan niet aan dat ik al zo vaak heb geprobeerd te stoppen, dat het altijd weer misliep. nee, ik denk aan Houten en Fleur die al zo ver zijn, en ik probeer positieve gevoelens op te roepen en dat lukt!

En echt, ik denk aan het feit dat ik eergisteren Houten heb kunnen helpen op het gebied van alcohol!!!! Hoe is dat toch mogelijk! IK!!!! Ik voel me trots en goed nu (diep in me knaagt er heus wel wat maar dat duiveltje sla ik weg!!)

dag 4 is gisteren gelukt! Ik ben dag 5 nu ingegaan en die gaat wederom lukken. Ik verkneukel me er al over: zaterdag wordt dag 7!!!!!!!!!!!!!!! een week zonder drank. Dus niet denken: dat is me al zo vaak gelukt een week, gaat vroeg of laat weer mis. Nee!!! Ik ben gewoon vanaf dag 1 EEN DRINKER DIE NIET DRINKT!

SUCCES EN EEN HEEL FIJNE DROGE AVOND GEWENST ALLEMAAL

Emma, zo genoeg energie de kosmos ingestuurd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap wel dat niemand gelooft dat ik allen teveel water, thee, spa Rood en Cola heb gedronken. Toch is het zo maar voel ik mij zeer zwaar meer rot en kloterig dan 32 dagen geleden. Wie heeft hier ervaring mee? En a.u.b. geen gemeenplaatsen als "je wilt toch langer leven van 68 worden"want op dit moment wil ik alleen nog maar 42 blijven en noooooooooooooooit meer ouder worden.

Gouden tips bestaan er niet, daar ben ik al lang achter dus ik klem de tanden en kaken op elkaar en ga verder met knutselen voor de Sinterklaas om 12 uur.

Jullie hebben een voorkeursrecht qua kinderen maar ik sta erop dat ze bij elkaar blijven, dat kan toch wel?

Warme zonnige groeten uit koud Houten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt de Tour de France wel:

................."en nu ligt Pietje Puk voorop, maar daar komt Toni opzetten aan de binnenkant........ en ja hoor, nu breek Emma buitenlangs uit en demareert richting de kopgroep, waar Houten en Fleur proberen hun posities te behouden en Frank - die op kop ligt - in te halen...................de eindstreep kan nu niet ver meer zijn ...en..... uhhhh.....enne....

Tja, daar loop ik mezelf vast. Waar ligt nou die eindstreep voor ons.
Heb ik even geen antwoord op. Ander onderwerp.

Ook ik voel mij goed en geloof sterk in kosmische energie en denk dus dat het werkt.
Ik praat nu sinds zaterdagavond 26/11 (tevens stopdag) op dit forum mee en vind het een openbaring.
Het doet zo goed om eindelijk je verhaal kwijt te kunnen en dat het wordt herkend en erkent, het klinkt raar, maar dat je ook als alcoholist erkend kunt worden. Bovendien ben je niet alleen maar dat - want zo lijkt het soms -, maar daarnaast ben je een entiteit met vele mogelijkheden en die zijn de afgelopen dagen bij mij boven komen drijven.

De vorige keer dat ik stopte was ik helemaal niet bezig met dag 1, dag 2, etc. Maar stopte gewoon en deed er verder niets mee, niets met de nieuwe mogelijkheden die allemaal openlagen. Daarom voelde ik me ook zo'n zombie en saai en niks te vertellen en ik sprak er ook niet over. Pas in de 4e of 5e maand ging ik me realiseren dat ik al zolang niet gedronken had. Nou mooi, leuk, goed hoor.
Voor ik het wist stak ik na de 6e maand weer mijn glas naar voren voor een slokje wijn. Ik zie die arm nog gaan, met dat glas in mijn hand en ik zie die witte wijn er nog ingaan. Een bodempje maar......

3 Weken later lag ik straalbezopen as te happen naast de kachel. Ik merkte niet eens dat ik viel, ik lag daar gewoon ineens. Ik had wel dood kunnen zijn, of verminkt. Wat ik allemaal niet heb uitgevreten met drank op........ willen jullie niet weten. Maar ik heb zo ongelofelijk veel geluk gehad. Dat er (naast mijzelf) niet veel meer slachtoffers gevallen zijn mag een wonder heten. Rijbewijs kwijt, ongelukken veroorzaken, de bak in, leverontsteking of alvleesklier of nieren of Korsakov.
Als je 's avonds laat, midden op de Nieuwmarkt ruzie gaat staan maken met een taxichauffeur en tegen zijn wagen schopt en zijn buitenspiegel naar buiten draait en hem toeroept dat "ie maar een vak had moeten leren", dan speel je toch met je leven, of niet.
Mijn eega heeft zich altijd verbaasd over hoe sterk ik ben als ik gedronken heb. Ik heb zelfs met hem gevochten. Doodeng, vreselijk. Ik zat hele nachten aan hem te schrijven, wat een lul hij was en hoe gemeen en oneerlijk en ontrouw en weet ik wat, op A4 vellen, wel 20, die ik dan in de kamer ophing zodat ie het 's morgens meteen kon lezen. Het is een godswonder dat hij bij me gebleven is.

Dus ik zit hier nu en tel mijn zegeningen. Ik zei niet voor niets dat ik me schaam omdat ik het eigenlijk zo goed heb en toch drink.

Ik voel me nu echt goed en veel rustiger en heb het voornemen deze keer echt iets te gaan doen met die nieuwe energie. Mijn leven vormgeven, dingen doen die ik leuk vind en waar ik goed in ben. Om weer onvoorwaardelijk lief te hebben en iets terug te geven aan iedereen die mij zo steunt.
Daar verheug ik me op.
Deze keer stop ik BEWUST en vrijwillig en dankzij jullie allemaal heb ik de eerste 5 dagen al zoveel geleerd.
Ik voel weer emotie, passie, empathie.

Heel inspirerend!!!!

Dus, nogmaals dank en tel ook jullie zegeningen!!! Het zijn er vast meer dan je denkt.

Steek de paraplu maar vast op, dan gaat het vast niet regenen!

liefs

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"
Ik snap wel dat niemand gelooft dat ik allen teveel water, thee, spa Rood en Cola heb gedronken. Toch is het zo maar voel ik mij zeer zwaar meer rot en kloterig dan 32 dagen geleden" aldus ons aller Houten


Houten,

ik heb je verhaal 3 x gelezen maar deze zin maakt me aan het twijfelen. ben je nou de mist ingegaan of niet?????? Ik begreep het niet helemaal. Ik hoop het niet maar ik ben bang van wel he??!!

Je weet dat je een voorbeeld voor me bent he Houten! Houwen zo dan he!!!!!

En die kindjes, lieve Houten, het zijn vast enorme schatjes, misschien wel de liefste schatjes van de wereld maar ik wil je toch bedanken voor de eer!!! Ik raad je aan, ze met Piggelmee mee te geven, leren ze nog frans ook!

Piggelmee, ik heb hard op zitten lachen om jouw raceverhaal. Goeie vergelijking!! zo lijkt het wel. En dan was dus vorige week jouw motor bijna uitgefikt he! Of zijn we aan het fietsen? dat eerder misschien, gegeven alle valpartijen onderweg

Okee, ik stop eens, toch niets zinnigs te melden maar het stukje van Houten intrigeerde me nogal

Ik ben weg

!!!x




:):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewild kinderloos stel uit het zuiden des lands wil 2 verwaarloosde kinderen een dak boven het hoofd bieden.
Voorwaarde is dat zij schone, gestreken kleding bij zich hebben en als wekker kunnen fungeren.
Daarnaast is er plaats voor vrouw van 42jr. met een drankprobleem, het liefst zonder laptop en auto met vermiste deur.
Stel uit het zuiden des lands kan een warme ontvangst bieden, we hebben namelijk een sauna.
Weglopen kun je proberen, maar via tros vermist sporen we je zo weer op in Frankrijk.
Waarschijnlijk al onderweg naar viva la france met het signalement: achteraan bungelend aan een aanhangwagen van vermogensbeheer genaamd zonnebloem.
Indien je behoefte hebt aan wat aanhangend grut en een man die geen man is,
nodigen we hun uit, er is genoeg plaats voor allemaal als jullie maar smartlappen kunnen zingen,
met een mond vol drop.

hoop snel een antwoord te krijgen, zodat ik de buren alvast kan inlichten:)

liefs kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KIKA....................gííííllen!

Jemig, is me dat lachen, ffe me tranen drogen hoor.

Enfin.

HOUTEN,

Hier spreekt dokter Piggelmee M.D.,
Als jij nou eens een spoedafspraak maakt met die onaardige huisarts van je en een vriendin/vriend meeneemt die en passant met een stiletto speelt of 2 gemuilkorfde Pittbulls en jij terloops aan die riempjes wriemelt en een verwijsbrief lostroggelt voor een internist die je helemaal binnenstebuiten gaat keren, bloed onderzoekt: leverfuctie, nierfunctie, suiker, peper, zout. Kortom de hele flikkerse boel eens goed onderzoekt.

Ik duld geen tegenspraak!!!!!

Mijn (leken-)advies is uitsluitend op recept verkrijgbaar.

Pfffhihihihi.......... sorry, moet even lachen: er wandelt een hele grote koe door de wei op de kont van een hele kleine koe!!!!!

Aan de slag HOUTEN, jij bent!

groeten van Prof. Dr. Piggelmee, b.d. tot vanavond laat, want ze gaat uit dineren bij de buren, dus het komt er even op aan. Ik meld mij nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...