catje2605 Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 hallo allemaal ik ben catje,en ik hoop op dit forum iets te berijken waar ik helaas al jaren mee bezig ben om voor elkaar te krijgen.Drank is bij ons thuis vroeger met de paplepel ingegoten helaas,met het gevolg dat ik daar maar moeilijk weer vanaf kan komen.Heb al vele pogingen gedaan,maar kwam meestal niet verder dan twee weken.Dan ging ik een avondje uit of had een verjaardag en dan neem je jezelf voor het er bij 1 glaasje te houden,en dat lukte natuurlijk ook..NOT.Het is nu zover dat mijn relatie op het spel begint te gaan staan en daar heb ik toch weinig trek in eigenlijk.Ben vorige week zondag weer eens met goede moed gestopt,maar ben afgelopen vrijdag weer de fout ingegaan,welliswaar twee glaasjes,maar dat werd me niet in dank afgenomen.wie heeft dit probleem ook nog steeds?of wie is er ondertussen van de drank af?en hoe heb je dat dan gedaan????liefs catje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Hoi Catje, welkom hier.Vele pogingen en nooit verder als 2 weken.Je schrijft het al, dus eigenlijk weet je dat dat er voorlopig niet inzit dat je matig kunt drinken.Ikzelf heb de ADB training hier online gedaan, ook met de bedoeling om te kijken of ik voor minderenkon kiezen. maar door hier dagelijks te komen, en de traiing te doen, wist ik dat niet drinken mij veelmeer rust en positieve gevoelens geeft. Dus ik ben blij dat ik niet meer hoef. 1 of 2 glazen zouden meniets toevoegen, want als ik drink, wil ik echt kunnen doorzakken, en als ik er 2 drink is mijn grens weg.Dus niets in huis halen en per dag het bekijken heeft er voor gezorgd dat ik rust heb nu.Bij jou is de knop nog niet om denk ik, maar als je je voor neemt om een hele maand eens nbiet te drinken, maar dan ook echt niet, dan weet je in elk geval dat je meer kunt dan je nu denkt van jezelf.En misschien wil je dan ook niet meer, of je kiest om er met hulp je weg in te vinden? Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 10 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 hoi jane,alvast harstikke bedankt voor je snelle reactie,ik denk dat je idd gelijk hebt en ik ga me gelijk maar aanmelden.Al die mislukte pogingen zijn nu wel genoeg geweest.Ik vind een maand nog wel heeel lang klinken,maar als ik dat ga redden weet ik wel dat ik super trots op mezelf ben,en dan waarschijnlijk ook meer doorzettingsvermogen heb.Van jou super dat het jou al gelukt is en dat je nog steeds hier aanwezig bent.liefs catje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Catje,Ik ben ruim 2 jaar geleden gestopt, na 35 jaar drinken, en vele,vele stoppogingen.De knop ging om, toen mijn toenmalige echtgenoot me naar boven moest dragen, omdat ik de trap niet meer op kon.Vrijwel direct kon ik toen beginnen met een on-linecurcus alcohol onder controleIk heb een aantal maanden een persoonlijk begeleider gehad.Misschien ook wat voor jou.Deze site heeft ook een online behandeling.Heel veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 10 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 hoi rapilos ook jij bedankt voor je snelle reactie.Na 35 jaar,wat een prestatie zeg.Ik zit zelf zo een beetje op de 18 jaar en kan me er nog weinig bij voorstellen,maar bij mij zal die knop nu ook om moeten aangezien mijn relatie gevaar loopt hierdoor,en ik vindt het genoeg geweest,Al zoveel pogingen gedaan en nooit langer als twee weken volgehouden.Ik dacht altijd wel dat ik het alleen kon(of dat wilde ik teminste)maar zie nu in dat dat dus niet werkt.Ik schaam me er nu ook niet meer voor omdat ik zie dat ik dus niet de enige ben die dit probleem heeft.Ik heb me net opgegeven voor de oneline behandeling en ik hoop er baat bij te hebben.Ik begin er in ieder geval al een steeds beter gevoel bij te krijgen na het lezen van dit fotum.liefs catje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Catje,Heel herkenbaar, twee weken volhouden hooguit en dan weer mis.Super dat je je aangemeld hebt voor de internetbehandeling.Zal je zeker baat bij hebben.En de enige ben je ook zeker niet.Er zijn aleen al op deze site 1357 mensen geregistreerd, wat wel aangeeft hoe groot het probleem is.Als je wilt kan je met ons meebabbelen op ditjes en datjes.Dat noemen we ook wel eens onze "huiskamer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 10 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 zou ik graag willen,maar ik weet nog niet helemaal hoe dat werkt.liefs catje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Catje,Klik op home,Daarna op ;Ditjes,datjes,dagdraadDaarna op; zondag 10 oktoberJe zond daar al een berichtje om 19.46 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Droog Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Hoi Catje,Ja het is verdomd moeilijk om te stoppen met drinken. Bij mij ging het ook niet makkelijk en ik heb bijna 10 jaar af en aan geprobeerd om te stoppen wat steeds mislukte. Mijn grootste steun heeft op een gegeven moment aangegeven dat ze er niet in geloofde dat het mij zou lukken om van de alcohol af te komen.Ik heb haar toen gezegd dat ik daar in zou blijven geloven maar dat ik alleen de juiste sleutel moest zien te vinden.Nu anderhalf jaar geleden heb ik die sleutel gevonden en alcohol doet mij niets meer. Ik kan naar een slijterij kijken maar er komt geen reactie waardoor ik in de verleiding kom om drank te kopen.Ik ben er blij mee en ik voel mijzelf uiteraard stukken beter.Het is moeilijk maar er ligt een sleutel om te stoppen. Succes ermee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 15 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2010 Dag Catje,ik heb exact hetzelfde probleem als jou gehad. Talloze keren geprobeerd te minderen / te stoppen. Met allerlei middeeltjes en probeersels. Maar bij mij is het al enkele keren slecht afgelopen met drinken. In die zin dat ik door het drinken dingen doe die waar ik later spijt van heb. Ik heb eens men job verloren, heb men hobby kwijt en men vriendenkring. Heb wel nog men vrouw en dochter, gelukkig! Maar ook dat heeft al paar keer op 't spel gestaan helaas :s Sinds 3 oktober heb ik de stap genomen niet meer te drinken, weliswaar onder begeleiding van medicatie. Die medicatie neem ik nu ook onder toezicht, omdat ik ten eerste niet meer in mezelf geloof, omdat het zoveel keer is mis gegaan, en ten 2de omdat anderen me ook niet meer vertrouwen.Ik benn enorm blij dit forum gevonden te hebben want het heeft me al heel veel steun geboden.Voel je vriij om me een een bericht te sturen als je wat meer te weten wil komen of gewoon eens zin hebt om erover te praten.Samen staan we sterk he Catje! zo moet je het niet alleen doen!groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 17 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2010 hee jerre,het is idd een groot probleem dat alcohol,ben ook al wat mensen kwijt geraakt maar heb ook gelukkig mijn gezin nog en daar wil ik voor vechten.Ik drink nu sinds een week niet meer(stelt nog niks voor) maar ik vind het al heel wat.Ik moet ook proberen het vertrouwen terug te krijgen,want ik vind het vreselijk als mensen me niet vertrouwen.Ik ben ok begonnen aan de online behandeling en hoop dat ik het op die manier volhoud.Jij bent ruim twee weken verder,is het dan zo dat je het ergste gehad hebt?Bedankt voor je berichtje,geeft me weer moed om door te zetten.sterkte verder en ik hoop gauw weer wat van je te horen.liefs catje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 17 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2010 hee droog,dan moet ik dus nog ff,ben nu een week gestopt,vindt het voor mij doen al veel pfffik zal blij zijn als ik hetzelfde zou kunnen zeggen als jij over een jaar,lijkt me heerlijk die bevrijdingvindt het soms erg moeilijk maar ik moet er gewoon voor gaan na al die mislukte pogingen.liefs catje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 21 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2010 Hoi Catje! Ik dronk dertig jaar. Een fles wijn per avond. Vorig jaar kwam ik mijn huidige man tegen, en die schrok heel erg van mijn drinkgedrag. Hij vond het naar dat ik in de loop van de avond zo 'in mijzelf ging zitten', ik was niet meer bereikbaar.Omdat deze man de liefde van mijn leven is (ik ben nu 52 jaar) weet ik wat op het spel staat.Ik stopte officieel met drinken, maar kon het niet, dus deed ik het stiekem. Dat ontaardde volkomen, omdat ik Wodka gebruikte, en 's-middags dronk. Ik had geen controle meer over wat ik tot me nam.Enfin, wat er verder gebeurde kun je lezen bij wie-is-wie over poging tot zelfdoding.Ik drink nu pas drie weken niet, maar het voelt heel goed. Ik denk voorzichtig dat ik misschien de 'sleutel' heb gevonden. Maaaaaaar........ pas drie weken niet drinken is nog niet zo veel.Ik weet wel dat het gaat om motivatie. Ik wilde stoppen voor HEM, maar nu wil ik stoppen omdat ik er zelf helemaal mee klaar ben.Misschien kunnen we elkaar steunen?Groetjes Ineke (Tuvalu) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 22 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2010 Catje, we horen je niet meer? :shad je ook vorige week een berichtje verstuurd maar daar heb je niet opgeantwoord... Gaat alles goed met je? Laat eens iets van je horen he!groetjes... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 25 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2010 hee tuvalu sorry voor mijn late reactie,maar ik ben ff een paar dagen weggeweest en daarnaast zijn er binnen een week ook mijn twee lieve konijntjes overleden.maareh jou verhaal is zo als dat van mij,ik ben op een gegeven moment ook stiekem gaan drinken,het voelde niet goed maar op het moment dat je een halve fles naar binnen had gewerkt maakte dat geen bal meer uit.Mijn man heeft me een ulimatum gesteld,want mijn huwelijk dreigde echt naar de ratsmodee te gaan.Sta nu bijna drie weken droog en op zich voelt dat heel goed,alleen ja op sommige momenten is het moeilijk.ik ben ook in de eerste plaats voor mijn man gestopt,maar wil het zelf nu ook heel graag.ik hoop tot schrijfsliefs catje(bianca) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 25 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2010 hee jerry,,voor jou ook sorry dat ik even afwezig was,maar ik was een paar dagen weg en mijn twee konijntjes zijn overleden,dus even wat anders aan mijn hoofd.sta nu bijna drie weken droog,dus het gaat op zich best wel goed.Alleen sommige momenten vallen niet mee.En dan zou ik eigenlijk gelijk in moeten loggen hier natuurlijk.het is de bedoeling dat ik geen terugval krijg natuurlijk,maar soms heb ik het gevoel dat ik mezelf dan moet vastbinden haha.liefs catje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 26 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2010 catje, ja dat is net het moeilijke denk ik aan stoppen eh. Het volhouden.Maar je moet er inderdaad over spreken (of schrijven in dit geval). Dat helpt en daar kan ik van meespreken ;-).Wat erg voor je dat je 2 konijntjes verloren hebt... Heb je op een deftige manier afscheid van ze kunnen nemen dan?en over dat stiekem drink, dat ken ik ook en heb daar ook enkele maanden gedaan. En dat heeft me ook bijna men huwelijk gekost. Ik sta nu ook ongeveer 3 weken droog (net iets meer) en dat voelt ook wel goed. Maar heb buiten drankprobleem nog heel wat andere dingen waar ik moet aan werken. Ik laat de drank voorgoed achterwege en zet alles op alles om een geslaagd huwelijk en gezin te hebben. liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2010 Catje,Al 3 weken gestopt! Goed zo...het begin is er:)Misschien kun je samen met Tivalu maatjes worden zodat jullie elkaar kunnen steunen?Ik ben zelf na meerdere stoppogingen hier op het forum beland en voor mij werkt het! Nu al ruim 3 maanden niks gedronken. Ik vind het nog wel erg moeilijk moet ik je zeggen...Heb al een paar keer op de wip gestaan zogezegd, maar dan kocht ik die fles toch niet...Zie nu op tegen de feestdagen die steeds dichterbij sluipen. Hoop die ook droog achter me te kunnen laten...Go for it Catje:present: je kunt altijd meer dan je denkt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 2 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2010 hoihoi allemaal,ik ben helaas gisterenavond de fout ingegaan,komt dat vaker voor of ligt dit aan mij?was bijna op de vier weken,maar gisteren ging het dus mis en ik baal hier vreselijk van.Zijn er meer mensen die dat gehad hebben,zo ja hoe ga je er dan mee om en hoe voorkom je het de volgende keer?liefs catje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 2 november 2010 Rapport Share Geplaatst 2 november 2010 Heee Cat,Jammer zeg dat je de mist in bent gegaan maar komt vaker voor hoor.Vandaag weer opnieuw beginnen!Ikzelf ben gisteren weer opnieuw begonnen met stoppen.Was er een specialereden waardoor je gisteren bent gaan drinken?Veel succes en kop op he!Liefs Yajala Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 2 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2010 ja helaas veel spanningen,manlief is niet te genieten,het contact met mijn ouders is waardeloos en vorige week twee konijntjes dood gegaan,werd me even teveel allemaal.Aleen weet ik ook wel dat drinken daar echt niet bij helpt,maar ja is wel gebeurd dus,en daar baal ik flink van.Dus vandaag maar volgende poging.liefs catje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 2 november 2010 Rapport Share Geplaatst 2 november 2010 hey catje, weer effe toe gegeven lees ik? hoe lang heb je nu droog gestaan? Je moet weten wat je niet echt opnieuw moet beginnen morgen. Je neemt de ervaring mee he. 't effe een terug val zeg maar waaruit je dan weer meer kan leren. Probeer je terugval te analyseren en kijk op welk moment je hebt toegegven en hoe je dat in de toekomst kan voorkomen of hoe je er in't vervold mee gaat omgaan als je weer in zo'n moment komt.Ik heb vandaag weer een nieuw voordeel ontdenkt van stoppen met drinken. Vroeger had ik altijd zo van die donkere (bleuw-paarse) krigen onder men ogen, en dacht dat dat nu eenmaal zo bij me was. Blijk dus door t drinken te komen want die zijn nu ehlemaal weg liefs! en sterkte catje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 2 november 2010 Rapport Share Geplaatst 2 november 2010 hey catje gaat het een beetje? niet te down of zo? He je al een maatje? Ik wil er wel voior je zijn als je dat wil Niets leuker dan iemand vast hebben waar tegen je je ding verteld. Ik had zo iemand maar die laat neits meer van zich horen... :/ik kruip nu men bed in. Was een baaldag vandaag, alles viel tegen Morgen beter!x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden