Spring naar bijdragen

Nijn


Nijn

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk de stoute schoenen aangetrokken om me aan te melden bij dit forum. Ik lees al een tijdje mee zonder in te loggen.
Ik ben een vrouw van 63, woon alleen en volg sinds begin oktober het AdB programma. Dronk ongeveer 1 fles wijn per dag, soms ook whisky, dan kon ik soms echt de tel kwijtraken. De afgelopen 5 jaar zijn die hoeveelheden geleidelijk meer geworden na een aantal vervelende gebeurtenissen in mijn leven.
Ik ben nu 10 dagen geleden gestopt met drinken. Mijn doel is om dit voorlopig 2 weken vol te houden en daarna eventueel terug te gaan naar een aanvaardbare hoeveelheid van 2 glazen per dag als dat mogelijk is.
Ik ben intussen wel aardig achter mijn triggers. Dat zijn bij mij vooral het dempen van vervelende gevoelens. Ik had er ook een gewoonte van gemaakt op bepaalde momenten van de dag te drinken, b.v tijdens het koken of 's avonds op de bank kijkend naar Pauw en Witteman. Dus kortom leuke en minder leuke momenten.
De afgelopen week viel me niet mee. Ik heb bijvoorbeeld beroerd geslapen en me ook een dag behoorlijk somber gevoeld. Dat gaat nu wel weer beter. Ik twijfel of ik de periode van stoppen nog even zal verlengen. Wie heeft daar ervaring mee?

Groeten,

Nijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nijn,
je leest al een poos mee zeg je, dan zul je ook wel gezien hebben dat
zo snel denken dat je weer matig kunt drinken, vaak mislukt.
je lichaam is nog niet lang genoeg zonder drank en en ik ben bang dat je jezelf ook
een beetje voor de gek houdt dan. je bent nu net door de moeilijkste fase heen en dan ligt euforie of
denken het kan wel weer, op de loer, grote gevaren dus en dan kun je weer opnieuw beginnen,
.Waarom zou je jezelf dit aandoen? Als je je nu beter gaat voelen en lekkerder gaat slapen, waarom zou je dat weer opgeven? De enkeling die hier matig kan drinken, heeft meestal een langere stop achter de rug, zodat het lichaam goed is ontgift en ze ook weer wat goede en slechte tijden zonder drank zijn aangegaan. Dan weet je dat je sterker staat en heb je meer kans. maar het kan zomaar zijn dat je je dan zo goed voelt dat je helemaal niet meer wilt drinken.
Misschien heb je bij thema's het draadje TIQ's gelezen, ik zal het omhoog halen voor je.
Ik wens je veel succes en misschien tot ziens op de dagdraad bij ditjes en datjes, dat is onze huiskamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nijn, welkom,

Nijn, ik kom van 2 en vaak 3 flessen wijn per dag na een paar pilsjes voor de dorst.
Niet elke dag zoveel, ik werk in continudienst, maar geen dag zonder drank.
Ben in februari gestopt en dat heb ik 2 maanden vol gehouden, ik ging me steeds beter voelen.
Daarna weer gecontroleerd gaan drinken, nou die controle was gauw weg.
Binnen no time was ik weer vrijwel terug bij af.
Daarna weer een kortere tijd droog en nu drink ik "gecontroleerd".
Alleen als er visite is of als wij op visite zijn, bij restaurant bezoek en zo voorts.
Ik heb niet een getalsmatig maximum maar mag van mezelf niet dronken worden.
Daar ben ik streng in, en mijn vrouw zegt niets maar ik weet dat ze me scherp in de gaten houdt.
Het beste voel ik me als ik niet drink, heb nu 6 dagen niets op.
Dat voelt zo goed dat ik er steeds meer tegen op zie om die eerste te nemen.
Als ik gedronken heb en dan bedoel ik sociaal, niet door gezakt dus, heb ik daar de andere dag spijt van.
En hoe ik ook zoek en pieker ik kan dan de toegevoegde waarde van dat drinken niet vinden.

Ik zeg (nog) niet dat ik nooit meer drink, maar de voordelen van het niet drinken worden steeds duidelijker.

Die korte periode dat je nu niet gedronken hebt is volgens mij onvoldoende.
Je moet dat langer volhouden om het heerlijke gevoel te ervaren dat nuchter zijn geeft,
En dan bedoel ik echt nuchter, dat alle gif uit je lichaam is.
Dat moet je ervaren en dan wil je misschien wel nooit meer die smeerlapperij innemen.

Heel veel kracht Nijn, en natuurlijk succes,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor je snelle reactie. Ik was er al bang voor dat het te kort zou zijn. Toen ik dit doel formuleerde bij AdB kon ik mezelf nog niet voorstellen zonder alcohol maar ik begin nu te beseffen dat ik een langere periode nodig heb voor dat ik eventueel weer sociaal zou kunnen drinken. Ik moet in elk geval eerst maar eens de voordelen van het niet drinken gaan ervaren want op dit moment voel ik dat nog niet zo.
*** maar het is niet anders!
Nijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier NIjn!:present:

Herken je gevoel van ooit weer gecontroleerd te willen gaan drinken. Om die reden val ik zelf namelijk steeds na 4 maanden terug. Dan denk ik namelijk: ach, eentje voor de gezelligheid moet kunnen! Om er dan de volgende morgen achter te komen dat ik de hele fles heb leeg gekacheld en ik ervan baal.... :(
Vandaag weer op dag 12 van mijn 3de poging en dit keer echt van plan om er geen eentje meer te proberen. Ik ga er van uit dat ik dat niet meer kan.

Jij ook veel sukses!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...