Spring naar bijdragen

Voorstellen..


Lieved

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat ik me pas aan kon melden als mijn hulpverlener contact met me had opgenomen, bleek toch niet zo te zijn dus bij deze.

Ik ben Irene, 24 jaar en op 17 november heb ik besloten dat er een einde moet komen...een einde aan mijn zelfdestructieve allesverwoestende manier om mezelf en mijn leven naar de klote te helpen.
De manier waarop ik dat doe is denk ik wel duidelijk, anders had ik me hier niet aangemeld. Voor zover eventjes genoeg voor vandaag.

Ik kijk al een aantal dagen mee op het forum en heb hier en daar wat gelezen, ik vind het fijn om te kunnen lezen dat we allemaal hetzelfde probleem (min of meer) hebben. Ook denk ik veel steun uit het forum te kunnen halen.

Het wordt een zware weg maar ik ga niet opgeven!

Tot op het forum :)

Groetjes Irene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieved welkom

Wat goed dat je het zelf inziet
dat je zo niet verder kunt en wil

want het belangrijk dat je er zelf geheel achter staat
je zult dan zien dat het je best lukt

en je zegt hetzelf al,
het is beslist geen gemakkelijke weg
maar wel de moeite waard
dat heb ik ondervonden en nog steeds

ik zou zeggen kom naar de dagdraad toe
dankun je mee schrijven en delen

Lieve knuffel van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lieved,

Wat goed dat je je hebt aangemeld! Zo te zien komen de meesten van ons later tot inkeer dan jij; volgens mij ben jij een van de jongsten.

Hoe eerder je de controle weer terugneemt, hoe beter. Welkom hier!
Ik ben hier ook nog maar kort, en net mijn 2e mail van mijn hulpverlener beantwoord. Voelt goed. Hopelijk helpt het jouw ook sterk te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieved,
Had er bijna een r tussen getypt, maar ken je nog helemaal niet.
Je hebt al meegelezen en stond al op de draad dus de eerste stapen
heb je al achter de rug. En blijkbaar ook al bij ADB aangemeld.
Nou dan moet het gaan lukken toch?
Ik heb de ADB zo goed als afgerond en ben er erg blij mee.
Het forum is aktief er is altijd wel iemand voor je,
tenzij je een erge nachtbraker bent, maar nu is het bijv. nog best druk.
Weet je al of je wilt gaan minderen of stoppen? Zo niet dan is het eerste deel van het ADB programma er goed in je daarmee te helpen, want die keuze is op zich al best lastig.
Mijn keuze leek minderen, maar eigenlijk makkte het hier mailen en de training het me vrij gemakkelijk
om meteen maar niets meer te nemen. Ik dacht net als de meesten hier gewoon:
vandaag neem ik de eerste niet. Soms is het zwaar, met name als ik stress en prive-toestanden op mijn
bord krijg, maar meestal is het bezig zijn met drank op de vituele manier al genoeg om er in het echt
niet naar te talen.
Je bent nog jong zag ik, dus ik denk dat je heel snel zult herstellen van je drankmisbruik
en vanaf het moment dat slaapritme weer gezonder wordt en je jezelf steeds fitter gaat voelen,
dan heb je er een stuk positieve motivatie extra bijgekregen. Bij trekmomenten is het advies,
onmiddelijk aan de bel trekken hier liefst voor je drank in huis haalt. de triggers zijn vaak
HALT gerelateerd: Hungry; Angry; Lonely; Tired
als je een van die dingen herkent is het beste iets te gaan eten, iets warms als thee of choc,melk te drinken en afleiding te zoeken; je zult zien hoe snel het voorbij is en je blij bent niet gedronken te hebben.
Nou Lieved, ik overvoer je misschien, ga gauw afsluiten.
Ik hoop dat je je snel thuis zult voelen hier,
succes meid
(en ja je kunt via profiel je een vrouwelijke psictogram kiezen, dan is er geen verwarring)
truste Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Alaine en Jane,

Ik ben blij dat ik me heb aangemeld op het forum en voel me zelfs een beetje opgelucht. Gisteravond had ik het toch even moeilijk, vooral vrijdag en zaterdag avond zijn voor mij echte triggers..

@ alaine:
Het forum helpt me nu al :) ik wens jou ook veel succes!

@ jane:
Ik heb besloten om helemaal te stoppen, na meerdere pogingen om te proberen te minderen en verantwoord alcohol te gebruiken zijn finaal mislukt. Ik weet geen maat te houden en hou ik ook met mezelf afspreek dat het er echt maar een paar drankjes gaan zijn, als ik eenmaal de eerste op heb is het einde zoek. Er gaat een soort knop om en ik blijf drinken totdat ik letterlijk niet meer kan.

Bedankt voor alle tips jane :) jij hebt al meer ervaring dan ik en tips zijn natuurlijk van harte welkom!

Ik heb mijn pictogram veranderd, deze past het beste bij me.
Nogmaals bedankt voor jullie steun ik ga even douchen en dan met de honden naar buiten :)

Tot op het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lieved,

Heel goed dat je je hebt aangemeld, en nog zo jong ook, toen ik 24 was, was ik helemaal van god los..
Het heeft mij 12 jaar geduurt om te beseffen dat ik een alcoholprobleem had.

En je hebt gelijk hoor dat je helemaal stopt, ik heb al vaak geminderd maar het werkte gewoon niet, als de eerste drankjes erin gaan dan gaan alle remmen los en dan word je weer wakker met een heftige kater en dan weet je soms niet eens meer hoe je in bed kwam :angry:

Het aanmelden op AdB heeft me over de streep getrokken, dus goeie zet van je en veel succes!

Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Lieved,
ja dit kapsel staat je inderdaad beter:D
Ik ben blij voor je dat je voor stoppen hebt gekozen
want uiteindelijk is dat gemakkelijker en het geeft
ook rust als je niet de hele tijd bezig bent met te denken: wanneer
weer en hoeveel en hoe laat en zal ik een dagje eerder? enz enz enz.
Dit is duidelijk. En je zit al op dag 11 dus de afkickverschijnselen
zouden klaar moeten zijn. De rest duurt wat langer, maar ja wat je jaren
hebt ontregeld kan niet een twee drie weer zijn zoals het ooit was.
Ga dr voor lieved!
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jane4

Ha Lieved,


ja dit kapsel staat je inderdaad beter:D


Ik ben blij voor je dat je voor stoppen hebt gekozen


want uiteindelijk is dat gemakkelijker en het geeft


ook rust als je niet de hele tijd bezig bent met te denken: wanneer


weer en hoeveel en hoe laat en zal ik een dagje eerder? enz enz enz.


Dit is duidelijk. En je zit al op dag 11 dus de afkickverschijnselen


zouden klaar moeten zijn. De rest duurt wat langer, maar ja wat je jaren


hebt ontregeld kan niet een twee drie weer zijn zoals het ooit was.


Ga dr voor lieved!


Jane



Dankjewel Jane :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Niknok,
afkickverschijnselen zijn voor ieder anders, afhankelijk
van hoe lang en zwaar je dronk, je fysieke gezondheid en wat je
ermee doet. Kan delirium zijn (ergst), trillen, onrustig worden, chagerijnig,
stemmingswisselingen, hyper en als je t googlet warschijnlijk veel meer.
Ik had alleen onrust in stresssituaties, maar daar heb ik geluk mee gehad.
Bij Tips en her en der kun je opzoeken wat je ertegen kunt doen,
want dat is veel belangrijker natuurlijk. Signalen leren herkennen, en een
soort van EHBA pakket. 1e hulp bij afkickverschijnselen dus. Afleiding zoeken, het forum op, warm drinken maken, koken vervroegen wat jouw helpt is ok, zolang je niet gaat drinken.
groetjes en succes
oh ja op de dagdraad is het gemakkelijker vragen te stellen
want meer antwoorden en tips,
gr Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer een drukke maar goede dag gehad, vanochtend vroeg op en tot 17u gewerkt. Nu een beetje forummen en dan op tijd naar bed en misschien nog in bed lekker een beetje lezen :)

Volhouden volhouden volhouden vandaag dag 16 en ik ben nog steeds op de goede weg :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Oeii precies een jaar geleden meldde ik me hier aan, na een periode van niet drinken besloot ik om "gecontroleerd" te gaan drinken. Dit ging eerst goed maar na een tijdje slopen mijn oude gewoontes er weer in, nu een jaar later weet ik dat ik dit niet meer wil ik wil mezelf zijn en dat ben ik niet als ik heb gedronken.

Dus vandaag dag 16 (hoe toevallig) en dat hou ik als het goed is tot het einde der tijden vol...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieved,

Welkom Lieved, leuk om weer een verstandig iemand te kunnen verwelkomen. Ik ben sinds 9 november de baas en het gaat best wel goed eigenlijk. Ik heb de knop omgegooid naar niet meer drinken. Mij begeleider van het internetprogramma van ADB wijst mij wel op mijn 'alles of niets' karakter, ik zal wel eens goed in de niets fase kunnen zitten met het risico op een alles fase als ik de triggers om alcohol te gaan drinken niet onderken. Kortom ik ben daar druk mee bezig.

Ik hoop dat je veel succes zult hebben en je vaak hier te 'ontmoeten'.

;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat : alles of niets schijnt echt iets te zijn waar alcoholisten last van hebben. Het is wel gevaarlijk als het om wel of niet drinken gaat. Ik heb geleerd bij de AA dat ik nooit kan zeggen: ik zal nooit meer drinken. (Alles). Kalm an. Doe het per dag. "Vandaag drink ik niet". Dat is heel anders. Zolang je in het "Alles"zit zit je misschien ook met het idee dat je het zelf moet doen. dat je het zelf kunt. Ook bij de AA heb ik geleerd dat dat een illusie is. Ikzelf ben niet in staat het drinken te laten. Ik heb daar hulp bij nodig. Dat kan van alles zijn. Als ik me maar niet verbeeld het alleen te kunnen.

Ik moest stoppen met bluffen toen ik nog dronk. Hoe vaak was ik niet op mijn bek gegaan. En ik hield er maar hartnekkig aan vast dat ik NU echt voor altijd zou stoppen. Nee dus. Zo gauw je dat doorkrijgt verdwijnt een beetje het alles of niets. Tenminste dat was bij mij zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Hanneke

Dat : alles of niets schijnt echt iets te zijn waar alcoholisten last van hebben. Het is wel gevaarlijk als het om wel of niet drinken gaat. Ik heb geleerd bij de AA dat ik nooit kan zeggen: ik zal nooit meer drinken. (Alles). Kalm an. Doe het per dag. "Vandaag drink ik niet". Dat is heel anders. Zolang je in het "Alles"zit zit je misschien ook met het idee dat je het zelf moet doen. dat je het zelf kunt. Ook bij de AA heb ik geleerd dat dat een illusie is. Ikzelf ben niet in staat het drinken te laten. Ik heb daar hulp bij nodig. Dat kan van alles zijn. Als ik me maar niet verbeeld het alleen te kunnen.




Ik moest stoppen met bluffen toen ik nog dronk. Hoe vaak was ik niet op mijn bek gegaan. En ik hield er maar hartnekkig aan vast dat ik NU echt voor altijd zou stoppen. Nee dus. Zo gauw je dat doorkrijgt verdwijnt een beetje het alles of niets. Tenminste dat was bij mij zo.



En bij borderliners ;)

Dankjewel voor de tip Hanneke, ik denk nu ook gewoon per dag, kleine stapjes nemen en niet teveel vooruit kijken dat werkt averechts.

Fijne dag vandaag :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...