Spring naar bijdragen

ook ik maar even voorstellen


job36

Aanbevolen berichten

Ik ben een man van 36 zonder kinderen en met een goedlopende latrelatie. Ik zal het kort proberen te houden maar ik ben vrijwel mijn hele leven te dik geweest, tot mijn 20ste. Toen ik eenmaal in een jaar zoveel was afgevallen en SLANK aan het studentenleven begon, leek en was alles anders. Ik leek wel een kind in een snoepwinkel. Meisjes die er volop waren, feesten, populariteit, en wat deed ik? Ik genoot met volle teugen. Soms drugs, vaak (heel) veel alcohol: bier. Het aantal keren per week dat ik dronk was al gauw een keer of 4-5 (jaja, studeren is aan te bevelen). En dan echt met sloten tegelijk. Ik was toen 20. Ik ben nu 36 en ik schrik al een aantal maanden van mijn eigen gedrag. 16 jaar lang ben ik niet echt uit die studentenmodus gekomen. Ja ik ben gestopt met drugs en zelfs met roken maar mn gewicht en met name mn alcoholgebruik is ellende en lijkt pas de laatste maanden echt de confrontatie aan te gaan. Ik wil en moet stoppen vanwege mijn gezondheid, mijn welzijn, maar zeker ook mijn liefje, waar ik stapel op ben. Ik ben geen man voor het samenwonen en die lat-relatie is geweldig. Mijn werk is beslist ook niet voor mij om te stoppen. Ik werk misschien OP het werk zelf een uur of 12 en de rest doe ik thuis, dat zegt voldoende. Ik kan dus doen wat ik wil. Datzelfde is misschien ook wel het geval voor de relatie met mijn liefje, is toch wel lekker handig om nog een keer of 3 per week jezelf dronken te drinken omdat je vriendin er toch niet is. Ik zou het niet in mn hoofd halen als ze er wel bij zou zijn. Genoeg redenen dus, maar al zoveel voornemens om zeep geholpen betreffende die alcohol. Ik moet het zelf doen maar ik hoop dat ik hier steun kan ontvangen en geven. Wellicht handvatten, tips etc. Hierbij laat ik t. Met vriendelijke groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Job,

Ja het is zo gemakkelijk om op deze manier de schone schijn op te houden! Weet je vriendin van je alcoholprobleem?

Heb je enig idee waarom je drinkt? Vervelen zal je je niet als je zoveel werkt!

Ik heb, als steun in de rug, de internetbehandeling van Tactive gedaan. Je houdt een alcoholschrift bij van wat, waarom, wanneer en met wie je drinkt; je ontdekt waarom je drinkt en gaat de valkuilen ontdekken; je leert hoe er alternatieven voor te bedenken enz.

De allereerste tip is natuurlijk: zorg dat je geen drank in huis hebt! Als je nog wat hebt, spoel het door de gootsteen of geef het vandaag nog weg! Als je het niet hebt, moet je er meer moeite voor doen om tóch te gaan drinken!

Op de diverse draadjes als Thema' s en Tips en adviezen staan ook allerlei goede tips.

We hebben hier een virtuele huiskamer, onder ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn regelmatig mensen te vinden die gewoon wat kletsen, maar ook graag willen ondersteunen als iemand het nodig heeft, of vragen beantwoorden. Als je het moeilijk hebt, ga daar dan naartoe, liefst voor je begint met drinken.

Ik hoop dat je je drankprobleem voortvarend gaat aanpakken, voordat je vriendin er niet meer mee om wil gaan of je je werk kwijtraakt. Dat is allemaal gebeurd bij mensen met alcoholproblemen hier. Ikzelf heb mijn langdurige huwelijk op het nippertje kunnen redden!

Dat is die stomme drank echt niet waard!

Zet hem op en veel succes.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Job,

Goed dat je het nu hebt opgeschreven. Dat is een start van realisatie. Ik herken het wilde uitgaansleven waar je over spreekt en inmiddels alle rotzooi achter je weten te laten, behalve.. en het "gieten" zorgt voor vorstelijke gewichtstoename. Ook het flexibele werken enabled prachtig.

Heb je al nagedacht over wat je doel is en hoe je het gaat aanpakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen.

wat fijn op zo'n korte termijn al zoveel steun en reacties te mogen ontvangen. Ook bedankt voor de tips, top! Ik moet het allemaal laten bezinken. Als ik mijn verhaal langs de meetlat leg kom ik in eerste instantie het dichtst bij het verhaal van Sabine81 heb ik het idee. Maar ook alle anderen voor zover bedankt. Ja, wat wil ik bereiken: veel minder drinken en als in dat proces blijkt dat dat me niet lukt dan gewoon de kraan helemaal dicht. Over een aanpak: ik denk dat het belangrijk is vervangende activiteiten te hebben om verveling tegen te gaan alhoewel de eerste periode er vooral 1 zal zijn van detoxen!

Voor Jane haar opmerking: kan je hem misschien wat simpeler uitleggen....ik begrijp m niet helemaal? Bedoel je dat ik er niet genoeg tijd of energie in steek? Dat kan je uit die 10 regeltjes van mij niet opmaken? Misschien bedoel je het heel anders, is ok hoor, kan wel tegen een stootje....

Nou ja, hoe het ook zij: het is voor nu helder en ik hoop aan deze site zeker wat te hebben. bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog even terug te komen en eerlijk te zijn over een paar vraagjes van Lytse.

Weet je vriendin van je alcoholprobleem?

Heb je enig idee waarom je drinkt? Vervelen zal je je niet als je zoveel werkt!

Nee mijn vriendin weet dit dus niet, voel me daar erg schijnheilig over, maar laten we eerlijk zijn: als ik zou zeggen wat ik allemaal deed (alcohol dus) als zij er niet is, dan is de kans groot dat ze t wel mooi geweest vindt. Ik zou in ieder geval niet met een alcoholist willen samenleven.....

Waarom ik drink: Ik schuif geen schuld af maar het is echt een proces wat is doorgetrokken na mijn 10 jaar (hbo en uni) studie. Veel vrij, veel zuipen, dat was het devies.

Vervelen? Tsja er zitten toch 24 uur in een dag en met mijn werk kan ik t indelen zoals ik zelf wil. Met andere woorden denk ik juist heel veel vrije tijd te hebben. Als ik een negen tot vijf baan had, had ik nog wel eens willen zien of het nog steeds zo was.....Zou kunnen hoor, maar ik weet t niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: job36
...Ja, wat wil ik bereiken: veel minder drinken en als in dat proces blijkt dat dat me niet lukt dan gewoon de kraan helemaal dicht. ...quote>


Niemand begint meteen met veel drinken. Welbeschouwd heeft iedereen dus dat proces al achter de rug, met het bekende resultaat.

Om werkelijk een redelijke kans te hebben iets te bereiken, en dat geldt wel in het bijzonder voor "minder drinken" als resultaat, zal zo wie zo de kraan eerst geruime tijd helemaal dicht moeten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Lytse, ja ik zit wel eens in de sportschool. (sterker nog, heb op zeer hoog niveau rugby gedaan, was echte atleet, nu niet meer voor te stellen maar toch) :)

Ja Dylan dat begrijp, als ik wil bereiken wat ik echt wil bereiken (veel minder drinken) dat ik dan eerst een gehele tijd uberhaupt nuchter door t leven zal moeten gaan. Dat lijkt me logisch. Maar er werd gevraagd naar mijn doel: uiteindelijk is dat veel minder drinken. Als blijkt dat na een periode van nuchterheid dat niet lukt dan zal het doel worden om helemaal niet meer te drinken. Zo is het wat beter verwoord hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Job, ik bedoelde dat ik je posting wat vaag vond,

ik miste eerlijk zijn naar jezelf en nu ik verder las, zeker

ook in je relatie. Je hebt nog geen echte duidelijke keuze gemaakt.

Ik lees nu in latere postings wel: veel minder drinken, ook dat is niet konkreet.

Dus je doelen scherper maken zal zeker helpen. En als ik je zin herhaal:

ik zou in ieder geval niet met een alcoholist samen wil leven, moet ik even glimlachen Job, want helaas dat doe je al. En je vriendin ook, alleen zij weet het niet bewust.

maar geloof maar gerust dat ze meer vermoedt/weet dan dat er tussen jullie wordt

uitgeproken. adb worden begint met eerlijkheid (is mijn mening). Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Jane,

In het kader van je laatste zin richting mij verzoek ik je dan die mening voor je te houden, tenminste, tegen mij. Dat zou ik erg op prijs stellen.

Ik ben hier nog geen dag en iedereen die je spreekt is vol positieve kritiek, opbouwende vragen, steun etc. En dan kom jij: Ik ben vaag, ik ben niet eerlijk, ik heb geen keuze gemaakt, ik moet mijn doelen scherper maken. Jane, ik ben hier nog geen 24 uur. Is dit normaal? Al zou het de waarheid zijn die jij verkondigd (die in deze geheel subjectief is volgens mij, ik zie de dingen anders, net zoals weer een ander de dingen weer anders ziet), dan haal je iemand zoals ik toch (met een probleem dus) toch niet zo binnen! Als jij mijn therapeut zou zijn zou ik na 1 sessie denken dat ik het er maar bij laat zitten en het wel zelf ga proberen. Moet ik al de antwoorden op die vragen die jij hebt paraat hebben, het lijkt van wel, het voelt in ieder geval zo.

Dan nog het zinnetje waar je om moest grinniken. Dat ik al met een alcoholist leef. Ik ga er vanuit dat je intelligent genoeg bent om dat in de context waarin ik het schreef anders te interpreteren.

Hoogtepunt vind ik je zin over mijn relatie. Het is knap dat te weten. Mijn vriendin heeft het hart echt ongelooflijk op haar tong en zou zeker wat zeggen over mijn alcoholgebruik, maar jij hebt een glazen bolletje want je weet zeker dat ze het wel weet maar er niks over zegt.

Ik wens je oprecht ook veel succes! Maar laten we het hier maar bij houden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Job,

Zeker eerst een periode onthouding is goed. Wees wel scherp op het moment straks dat je denkt dat het wel weer kan. Dan maak je dat alcohol monster weer wakker en die is moeilijk stil te krijgen.

ik heb onlangs bijna 3 maanden droog gestaan en zonder enige moeite. Totdat ik ineens dacht: ik mag best een keertje drinken in mijn vakantie. Dat heb ik toen weerstaan en na nog een paar avonden gezeur in mijn hoofd heb ik eraan toegegeven en dan lijkt het of je wat in te halen hebt.

In het kort mijn ervaring hiermee. Het is echter een proces waar je zelf doorheen moet gaan en ondervinden.

Ik ben gestart met bootcamp aka hit in mei dit jaar en dat helpt me met regelmaat erdoor heen. Vooral omdat je dan blije stofjes aan maakt die je niet meer krijgt omdat je niet meer giet. Dus ik kan het je echt aanraden. Ik heb fors overgewicht dus daarvoor hoef je het niet te laten. 3x per week, 48 uur rust tussen de trainingen. (Lijkt bijna een doktersrecept hihi).

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...