Spring naar bijdragen

Bedankt!


Primula

Aanbevolen berichten

Dag Bolletje en Jane,
Fijn dat jullie zo snel reageren.
Ik ga daarom nu iets meer over mezelf vertellen. Ik ben 10 jaar geledenbegonnen met drinken. Daarvoor zeer, zeer zelden. Opeens ging ik het lekker vinden! En nu is het zo dat als ik maar 1 glas opheb, de hele fles leeg moet. droge wijn van AH 1 liter. En dat 3 of 4 keer per week.
De korte termijn is heerlijk, omdat ik er heel actief en creatief van wordt, maar de volgende dag..... Moe en het ergste is dat ik me sommige dingen van de avond ervoor niet meer herinner. Ik schaam me voor mijn drinkgedrag en heb het er met niemand over. Ook "kien" ik het tijdstip uit. D.w.z. ik werk 3 dagen per week en probeer zonder kater op mijn werk te komen, (wat niet altijd lukt).

Ik heb de intentie er nu echt iets aan te gaan doen!!
Dag hoor!!!!
En tot spoedig
Primula

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja meid je wordt op een gegeven moment zo gehaaid, ik weet wel dat ik altijd smoezen had, van, ik heb slecht geslapen, ben verkouden, heb vannacht in de kou gelegen, (nou dat was het enigste dat geen smoes was) en je kient inderdaad uit wanneer je kunt drinken en wanneer niet.
Nou ik was dat stadium al gepasseerd hoor, mij kon het niets meer schelen hoe ze me zagen.
Heb je trouwens ditjes en datjes de dagdraad al gevonden?
je schrijft dat je actief en creatief wordt als je gedronken had. Dat ken ik ook heel goed, dat gebeurde bij mij ook.
En dat vind ik wel eens zonde dat ik die creativiteit niet meer zo sterk heb, maar er zit nog zat hoor. Wat doe je zo al???
Hé zie ik je bij de dagdraad????:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt gewoon via
antwoorden (4e van rechtsonder) op hetzelfde draadje blijven Primula.
En ja de smoezenboeken hebben we allemaal geschreven
hoe minder de sociale controle, hoe verleidelijker het drinken lijkt.
Maar goed dat je hier komt voor het te lang duurt, en natuurlijk
duurt het al te lang. Zodra je merkt dat je er afhankelijk van bent is het eigenlijk
al te laat. bij mij is het er ingeslopen na relatieperikelen, scheiding, zorgen om kind.
En pas op mijn 55ste ben ik hier terecht gekomen. Ben er nog elke dag blij om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bolletje en Muffin,
Ja, kennelijk ben ik nu op 2 fronten bezig....
Ik hou me nu even bij Wie is wie....
Nog even verder voorstellen dan: Ik woon alleen. Werk bij een grote onderwijsinstelling en ben daar een spin in een web. Veel contacten en zo. Fijn werk!
Kan mij goed zelf vermaken en ben geen persoon van grote gezeldschappen. Daarom in 1e instantie wat weerstand tegen Ditjes Datjes, maar nu niet meer. Ik vind dit contact al ontzettend leuk!!!!
Vanavond blijf ik maar zoveel mogelijk online: kijken wat er gebeurt...
Dag ALLEMAAL,
Primula

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Primula!

Welkom en knap dat je drankgebruik aan pakt.
Ik heb zelf ondervonden dat je beter helemaal kunt stoppen dan zo af en toe nog een glas.
Heb bijna 2jr niet gedronken en van de zomer op vakantie 1 glas genomen......het is nu zòòò moeilijk om weer helemaal op de 0 lijn te komen.
Ik drink veel dagen niet en ook veel minder .....maar de manier waarop is weer hetzelfde :snel, vlug , stiekem.
Dus doe mijn best om de draad weer op te pakken. Krijg hele lieve steun, maar ik moet het zelf doen.
Kijk dit is mijn ervaring......
Wilde ik even met je delen.

Succes!

Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...