Bert Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Hallo, Ik ben Bert. Ik ben 41, getrouwd en drie kinderen. Sinds september 2008 sta ik droog. Dat is niet zonder slag of stoot gegaan. Vier weken DETOX twee terugvallen, een half jaar PAAZ en acht maanden in een verslavingskliniek. In deze periode kwam ik er ook achter dat ik manisch depressief ben. Ik ben mijn werk kwijt (door de MD) en opzoek naar wat anders, ik ben vrienden kwijt, maar ik heb de controle weer terug.Kortom, ik ben tevreden.Ik heb me aangemeld om eventueel mensen te helpen met mijn verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 welkom Bert. we zitten op ditjes en datjes de 'huiskamer'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Welkom Bert.Ik hoop veel van je te leren.Ikzelf heb er nu 90 dagen op zitten en ben nog bezig de zin van mijn nieuwe leven te vinden. Misschien kun jij me erbij helpen. We hebben veel overeenkomsten lees ik.Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bert Geplaatst 16 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Hallo, ik ben benieuwd wat de overeenkomsten zijn, afgezien van de alcohol? Heb je iets concreets waar we het over kunnen hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Hoi Bert, welkom.ik ben nieuwsgierig naar de depressies, worden die mindernu je niet drinkt? En vlakt het manische dan ook wat af?Want het lijkt me zo dat drank dat allemaal versterkt.En heb je medicatie gehad? Denk het wel als je opgenomen bent geweest,maar slik je nu nog wat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bert Geplaatst 16 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Het Bipolaire blijft altijd en gaat niet weg. Ik kan het nu als een deel van mezelf zien. Ik slik Lithium daarvoor, een stemmingsstabilisator. Voor de rest heb ik een eigen "gebruiksaanwijzing": Rust,regelmaat en goeie zelfzorg. Ik heb inderdaad depressie proberen weg te drinken maar dat werkte averechts. Ik wil wel benadrukken dat de medicatie slechts de helft van het succes is, de andere helft ben ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Hoi Bert,Welkom hier!Groetjes Myriam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Ik denk dat jij de grootste helft vormt Bert:present:far out Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Welkom Bert:present: Hoop ook van je te leren, zit op dag 13 en dit forum met zoveel herkenning en steun doet me goed, alleen lukt het me niet. Groeten Josje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bert Geplaatst 16 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Wat mij enorm geholpen heeft is het opschrijven van de voordelen van het niet drinken.Daarbij is het van belang het bij jezelf te houden.Als ik niet drink dan: Kost het mij geen moeite om eerlijk te zijn, sta ik morgen fris weer op, kan ik mezelf recht in de ogen kijken, kan ik iets betekenen voor mijn omgeving, leef ik langer, voel ik me beter, hou ik geld over om leuke dingen te doen, kan ik weer een goeie vader voor mijn kinderen zijn, kan ik weer een goeie man voor mijn vrouw zijn, durf ik weer naar de toekomst te kijkenMaar ook heb ik mij de vraag gesteld: Waarom drink ik? Wat is de functie van mijn gebruik?En die vraag is niet 1,2,3 te beantwoorden. Daar gaat veel denkwerk aan vooraf. Maar ook dan ligt het antwoord bij jezelf. Besef wel dat niemand je dwingt om te drinken, de verantwoordelijkheid ligt bij jezelf. Dat betekent automatisch ook dat jij, als je stopt, dat helemaal zelf hebt gedaan, iets om verschrikkelijk trots op te zijn. Stoppen doe je namelijk voor jezelf, niet voor een ander! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 bertdat ben ik niet helemaal met je eensik stop toch ook voor mijn kinderen omdat ik vind dat recht hebben op een leuke frisse moeder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2011 Ik ben ook voor mijn dochter gestopt Snoepjeen uiteindelijk natuurlijk ook voor mezelf. Nu ikal wat langer niet drink zie ik dat alle pogingen omvoor mezelf te stoppen niet lukten omdat mijn gevoelvoor eigenwaarde, mede door het drinken, erg slecht was.Nu ik weer trots word op mezelf voel ik dat wel eerst voor mezelf en benook blij dat ik nu een goed voorbeeld ben voor mijn puber. maar zij waswel de aanleiding en de beste die ik had destijds. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 17 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2011 janeik denk als ik helemaal alleen was geweesten geen verantwoording had...niet had gestoptmaar als ik naar me kids kijk en wat ze dan toch missenja dan denk ik ...ik doe het voor hunen merk dat ik wel trots ook op me eigen wordt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bert Geplaatst 17 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 januari 2011 Toen ik er echt diep in zat, verkoos ik drank boven mij kinderen. Ze zijn op den duur wel een stimulans geworden in het afkickproces. Toch denk ik dat het voor de kinderen er willen zijn een behoefte bevredigt die in mijzelf ligt zodat ik toch weer voor mezelf gestopt ben. Als ik dit terug lees, lijkt het dat niet alleen de verslaving een egoistisch proces is maar het stoppen ook. Hmm.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alessie Geplaatst 17 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2011 Bert, ik heb aantal dagen meegelezen, ik mag jou wel! Blijf op het forum, jouw toon is voor mij wel de juiste!En het is de toon die de muziek zet, toch?En ja je hebt gelijk, ook ik denk nu aan mijn kind en ben dus egoïstisch bezig met stoppen...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 17 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2011 Hallo Bert,Welkom hier....Moet zeggen dat ik zelf wel schrok van je manier van reageren gisterenavond op het forum. Je bent er net en reageert dan in mijn ogen best fel op iemand die je niet kent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 17 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2011 je bent wel eerlijk en zeg wat je denkhoe hard het ook is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 17 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2011 Bert, welkom ook hier ...Al is niet iedereen het ermee eens hoe je op mij reageerde gisteren begrijp ik het wel.Nooit is er een excuus om te gaan drinken en ik ben ten aller tijde zelf verantwoordelijk voor die fles aan mijn mond.Dank je nog voor je reactie, waardeer het echt !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden