Spring naar bijdragen

Voorstellen

Hupla

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik lees al lang mee met jullie (vooral bij wie is wie) en wil me nu toch even voorstellen!
Ik ben een vrouw van 38 jaar, geen kinderen, sinds kort geen relatie meer en ik werk part-time.
De afgelopen twee jaar ben ik aan het minderen, dan weer stoppen, dan weer heel veel drinken (ong. twee flessen wijn, soms zelfs drie als de nachtwinkel nog open is....), dan weer minderen enz. enz.
Omdat ik tot vier jaar terug altijd gewoon een of twee wijntjes heb kunnen drinken zonder dat ik dan meer wilde of als ik niets in huis had: ook goed!), vind ik het zo moeilijk om helemaal te stoppen!

Het minderen ging een aantal maanden goed, maar daarna duidelijk niet, ik ben blijkbaar echt een grens over gegaan.
Nu heb ik sinds drie dagen niets gedronken en wil het in ieder geval een jaar bij de thee en spa rood houden, daarna zie ik wel weer verder.
Een van de moeilijke momenten vind ik vlak voor en tijdens het eten: Ik mis dan echt een glas rode wijn...

Ik zal verder niet veel schrijven hier, maar wel blijven lezen. Op de een of andere manier helpt me dat, ik wil jullie dan ook bedanken voor de openhartigheid en alle tips zoals Yerba Mate thee, per dag denken -vandaag drink ik niet- om maar wat te noemen.

Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Hupla,

Wat ontzettend jammer dat je niet af en toe bij ditjes en datjes mee komt praten. Ja en minderen hebben we allemaal geprobeerd maar velen van ons is het niet gelukt.
door mee te doen, en mee te schrijven voel je je niet alleen in de strijd tegen da alcohol. Samen ben je n.l. veel sterker dan dat je het alleen probeerd op te lossen.
Misschien verander je nog van gedachten, zo niet dan wens ik je heel veel kracht toe in de strijd tegen de alcohol.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hupla.
Welkom hier als meelezer.
Ik vind het moment net voor het eten (zo rond 17.00 uur) ook het lastigst. Als ik dat doorstaan heb is er geen vuiltje aan de lucht. Misschien moet je een andere invulling geven voor dat tijdstip. Wandeling maken o.i.d. Wat mij ook helpt is de boodschappen 's ochtends meteen al te doen, en voor meerdere dagen tegelijk.

Als het jou helpt om alleen mee te lezen is dat ook prima lijkt me. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik probeer ook iets anders te doen met dat moment op de dag, eerder beginnen met koken b.v. want net als bij jou is er daarna niets aan de hand.
Toch als de gedachte van 1 of 2 wijntjes zich in mijn brein heeft genesteld, is het haast niet te doen om dat te negeren. En waar het nou aan ligt dat ik het soms wel en soms niet kan weerstaan....? Nou ja, je weet hoe het werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent in ieder geval begonnen met de bewustwording. Dat is al een eerste stap.
En hier meelezen kan je ook nieuwe inzichten geven. Met sommige kan je verder en met andere niet. En dat doet er ook niet zo toe. Haal uit het forum wat er voor jou inzit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hupla...heel goed dat je al 3 dagen niets drinkt. De eerste dagen zijn het allermoeilijkste. Maar je schrijft direct al dat je nu een jaar op thee wilt....Probeer het eerst nu eens per dag te doen. Dan ben je per dag ook trots op jezelf! Ditjes en Datjes...we zijn allen strijders. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 months later...

Goh, wat een stoere taal van mij, een jaar lang thee en spa rood....! Ik weet heel goed dat minderen niets is voor mij; na het eerste glas is het einde zoek, maar helemaal stoppen (dat hele jaar z.g.n.!) lukt me ook niet.

Ik heb een onrustige periode achter de rug, dan toch maar weer die wijn want dat dempt alles zo lekker lijkt het.
Op het moment zelf is dat ook zo, maar het gevolg is dat ik er juist 'doemdenkerig' van word, de dingen minder goed kan relativeren en het overzicht verlies, me door de dag moet slepen omdat ik een duf hoofd heb en nergens zin /energie voor heb.
De afgelopen weken ben ik (voor mijn doen) heel braaf geweest: drie dagen aan de thee en dan een avond wijn, dan ook wel gelijk die twee flessen; op een been kan je niet lopen. Daarvoor 2,5 week alleen maar thee.

Ik voel de energie, zin in de dag, mijn vrolijkheid en inspiratie terug komen! Ik denk dat ik het zo moet doen als hoe ik het nu aanpak: Steeds meer alcoholvrije dagen inlassen tot dat het heel normaal wordt dat ik (thuis) niet meer drink, ik kan me niet voorstellen dat ik met vrienden naar het café ga en het bij water hou...? Zolang een café-bezoek maar de uitzondering op de regel is!

De dagen dat ik niet drink zweet ik mijn bed uit 's nachts, ik heb zelfs een extra t-shirt klaar liggen onder mijn kussen zodat ik kan wisselen als ik wakker wordt van de kou omdat ik dan kletsnat ben!
Ik ben weer begonnen met sporten/sauna (om verder uit te zweten) en energie op te bouwen en ik heb een waterkan met filter gekocht om al het vochtverlies een beetje te compenseren....veel thee, veel fruit/groenten, minimaal vlees of snoep...

Nu nog mijn bioritme; doe ik best aardig, maar na zo'n nacht drinken heb ik veel moeite om het weer recht te trekken; het is nu alweer tegen 3en, niet zo gek als je pas om 14u bent opgestaan.
Al met al gaat het best aardig maar ik ben er nog niet, wordt aan gewerkt!

Groetjes, hupla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het tijdstip waarop jij nu schreef Hupla
staat bekend als spookuur.
Alle slechte slapers gaan dan malen/doemdenken
en als het lang duurt, dan raakt niet alleen je slaapritme
ontregeld.
Ik heb het ook jaren zo gedaan als jij nu, en voor mij betekene
het jojo-en en uiteindelijk toch vaker en meer drinken.
Het blijft tobben he.
Stel je voor dat je een hondje hebt of een kind
en die verzorg je 3 dagen goed, en dan één dag superslecht, enz enz
hoe zou je je daarover voelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Stel je voor dat je een hondje hebt of een kind
en die verzorg je 3 dagen goed, en dan één dag superslecht, enz enz'

Auw, dat komt wel even aan...!
Ik heb er nog nooit op die manier over na gedacht.

......en nu weer dat zgn spookuur ja......ondanks dat, gaat 'het hondje wat ik verzorg' wel op een briefje naast mijn hoofdeinde!

Dank voor jullie reactie, ook Hanneke en Ekstertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...