Spring naar bijdragen

Even voorstellen.

Osman

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Het leek mij een goed begin om mij voor te stellen.

Ik heb altijd geweten dat ik veel dronk, maar omdat mijn vrienden ook net zoveel dronken, had ik daar geen probleem mee.
Afgelopen paar jaar heb ik te vergeefs geprobeerd alcohol gebruik aan banden te leggen. Minderen ging even goed, maar uit eindelijk bereikte ik weer mijn oude niveau, 12-15 33cl flessen/avond. Ik kon op een gegeven moment mij zelf niet met goed fatsoen wijs maken, dat ik minder zal kunnen drinken. Dit kwam hard bij me aan, dus besloot ik struisvogelpolitiek op na te houden.

Om lang verhaal kort te houden, is het mij na veel pogingen gelukt om nu 2 maanden sober te zijn.
Mijn doel is om in iedere geval een jaar niets te drinken. Wil ik dit doel halen, dan zal ik toch mensen moet spreken die hetzelfde strijd voeren.

Hopelijk kan ik net zoveel voor jullie betekenen als jullie voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Osman,

Welkom hier!

Je bent hier inderdaad niet de enigste, na jaren 1 tot 2 flessen wijn per avond te hebben weggewerkt kwam bij mij ook het moment aan van: nu is het genoeg geweest :devil:
Begin januari heb ik mij aangemeld bij een online cursus, de registratie van mijn gebruik vond ik zelf zeer confronterend.
Zelf heb ik erg baat bij de cursus, zo zie ik nu ook in dat er veel meer voordelen aan het niet drinken dan aan het wel drinken zitten :)
Maar uiteraard ook zeker voor mijn omgeving (kids) is het gewoon veel beter en gezelliger dat ik geen alcohol meer gebruik. Ik kan namelijk niet meer stoppen als ik begin :(

Vanaf 10 januari heb ik geen druppel alcohol meer gebruikt, vooral het begin vond ik toch wel heel zwaar, het lijkt me nu wel wat makkelijker af te gaan. Komt ook doordat ik oude gewoontes heb vervangen voor nieuwe, maar in dezelfde situaties. Hoewel de trekmomenten er soms echt nog wel zin.
In het begin had ik nog zoiets van: ach, af en toe een wijntje in de toekomst................
Ik ben er voor mezelf in ieder geval nu achter dat helemaal stoppen beter en makkelijker zal zijn dan af en toe nog eens iets....................dan moet die fles natuurlijk leeg van mij.

Dat je je hier heb aangemeld is al een hele stap, vond ik zelf. Veel praat plezier met ons allemaal hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Osman
en wat goed dat je het al 2 hele maanden op eigen kracht doet!
Dan is de knop wel om voor je lijkt me.
Als je geregeld hier op t forum komt om scherp te blijven, hoef
je hopelijk niet in een euforische bui te denken dat je wel weer matig kunt proberen,
dat hebben er nl al velen gedacht en maar heeeel weinigen gekund. Uiteraard is het
je eigen proces, maar misschien weet je al dat vandaag de eerste niet nemen werkt voor je.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Osman,

dat is nog eens een positieve binnenkomer :)
èn al 2 maanden gestopt èn de wil om anderen te helpen; fijn!
Deel helaas ook de ervaringen van het vallen en opstaan, het zelfbedrog enz. en ook ik heb de alcohol vanaf begin dit jaar afgezworen.
Maar ik zeg nooit meer nooit, toekomstkijken kan ik niet. Dag voor dag.
Zie je wel op de dagdraad!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Shahire, jane, Hanneke en Sara

Dank voor jullie reactie, steun, advies en herkenning.
Voor de alle duidelijkheid, soms heb ik veel tijd om op deze forum te komen, en soms moet ik van hot naar her. Zoals vandaag dus.

Het is niet mijn bedoeling om na een jaar weer te gaan drinken. Wel wil ik na een jaar terug kijken en beslissen. Wat het besluit wordt weet ik niet. Een ding weet ik hopelijk dan zeker is dat ik op dat moment nuchter ben. En daar teken ik voor.
Stap voor stap....Alles, nooit en altijd zijn niet de woorden die ik hier wil gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Osman ik ben nu een jaar alcoholvrij. Ook met het idee hier gekomen, ik kijk wel waar het schip strand. Nou ik moet je zeggen dat dit leven zonder alcohol mij uitstekend bevalt.
Je hebt er in ieder geval heel goed aan gedaan om je hier te melden en aan te geven hoe jij de alcohol de baas wil worden.
Nogmaals welkom:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...