Spring naar bijdragen

hallo


bronnen

Aanbevolen berichten

ik ben een moeder van drie meiden en een kleindochter het is voor het eerst dat ik zoiets als dit doe iets benaderen of delen het probleem ik drink al heel veel jaren te veel wijn waar ik niet trots op ben maar steeds weer de drank pak al jaren dagelijks jaren zijn er wel 13 .. ik hoop hier wat kontakten te krijgen ik moet eerst zien hoe dit werkt ha gr bronnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bronnen,
welkom hier en al is het nu wat laat, morgen
reageren er vast wat meer mensen op je.
Goed dat je ons hebt weten te vinden.
Als je op ditjes en datjes de dagdraad van vandaag
vindt dat is onze virtuele juiskamer, waar je mee kunt
schrijven, steun kunt vragen èn brengen natuurlijk.
succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit nu op me 5de dag geen drank dat is al heel wat kan niet heugen dat het zo lang is geweest vanavond had ik wijntje ingeschonken maar gelukkig me bedacht en weggekiept en water genomen toch denk ik steeds ik wil een neut grrrr ik probeer hier op forum ook de kracht te vinden om nu eens door te zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen ja het kostte inderdaad veel moeite maar ik wil gewoon weer leven...niet alles verdoven met drank maarja is makkelijker gezegd dan gedaan, hier weet iedereen waar het over gaat in me kring niet iedereen dus kan je dat niet kwijt..dag zes zonder drank gaat nu in lala

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bronnen,

Zag je net al op de dagdraad, die heb je gelukkig al gevonden:present:
Zelf vond ik het ook erg moeilijk om me aan te melden. Heb eerst een tijdje meegelezen op het forum voordat ik dat durfde:$ Heb er geen moment spijt van gehad. Ik heb het afgelopen jaar veel minder gedronken en nu alweer een langere tijd gestopt. dat voelt goed! Gun dat ieder mens en jou ook!

Op naar een helder leven, die verdien je:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je ja en ik vind het ook nog wel moeilijk om er over te praten ik praat er ook met me kinderen over en die steunen me ook ik heb net 5 minuten geleden me pak wijn weggegooit ... nu moet ik dag 6 zonder drank door ik wil gewoon weer beetje rust in me leven ..ook gaat die drank tenkoste van me gezondheid dank je voor je reaktie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bronnen,
Ja nu lees ik je verhaal! (Ik las je reactie op mijn "wie is wie")
Moeilijk hé om te erkennen dat je niet goed bezig was....
Te gek dat je niet meer drinkt na al die jaren....!
Zelf ben ik nog steeds een beetje in de ontkennende fase, weet dat het niet goed blijft gaan zo...
Ben bang om ineens te stoppen, bang om HULP te vragen etc.
Maar wel trots dat ik me hier heb aangemeld, het helpt!!!!!!!
Groetjes Krissie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi bronnen welkom
je loopt een dag voor op mij, en ik vond het ook moeilijk om mij aan te melden.
maar ik dacht het is met stoproken ook goed gegaan dus waarom niet.
roken is slecht maar je wordt er niet om veroordeeld, als je te veel drinkt wel.
maar als je op een feestje niet drinkt hoor je er niet bij, wat willen ze nou?
hier zitten mensen met het zelfde probleem, dus zit je hier wel goed hoor.
leef bij de dag en als je bij AH komt vermijd het laantje met de drank, je bent nu beter af zonder drank.
en als je niet kunt slapen ga dan naar je huisarts en vraag tijdelijk een slaapmiddel tot je je bewust bent dat je niet meer drinkt, en je je andere gewoontes hebt aangeleerd
groetjes
walbo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

krissie ..ook k denk dat ik het niet red , dat komt door de gewoonte om een wiojntje te pakken ik wil het echter doorzetten om weer normaal te funcineren
hoi walbo wat een stap in de goede richting doen we allemaal hier in 2011 ik slaap wel goed maar loop idd de drankschappen hard voorbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klasse bronnen!!
slaat je naam daar ook op bronwater??
en dat denken eraan kan zo maar weg zijn,
je hebt er zelf ook invloed op, als je leuke dingen bedenkt
als afleiding en beloning, als je bedenkt dat je je fitter gaat voelen
en bijv. gaat sporten, omdat er leukere dingen gaan gebeuren als je geen kater
hebt eb je leuke mensen aantrekt omdat jezelf ook leuker wordt weer.
Kortom het is voor iedereen anders. maar weggaan doet het, gegarandeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfff lag te woelen ben maar uit bed gegaan, ben met alprahzolam al eerder gestopt... dus kan ook niet even dat pilletje nemen ben iets onrustig .dus nog maar even een sigaretje roken en het weer proberen
gaby ja die momenten van stress denk je ik neem een glas wijn
maar ook dat moet je weerstaan en verder gaan daar zal tijd voor nodig zijn
ik ben best trots op mezelf ben een aardige drinkster hoop ellende achter me.... en kan nu zeggen dat ik dag 8zonder drank inga en voel me fitter op de dag... nu de nachten nog goed slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bronnen,

Welkom hier op het forum!
Je bent al goed bezig las ik in je voorgaande berichtjes, klasse hoor! Het is niet makkelijk, dat weten we allemaal,maar mogelijk is het wel! Het is gewoon een proces waar je doorheen moet.

Ik zit nu op drie droge maanden, en die gekmakende trek is er nu alleen nog op bepaalde momenten. Dus tijdens het koken, als ik thuis kom van mijn werk en 's avonds. Ik krijg dan een onrustig gevoel van binnen waar ik wel even bij stil moet staan. Is het nu honger of dorst, of trek. Als ik een vervanger neem, in mijn geval is dat een kop warme thee, dan verdwijnt de trek weer.

Veel wijsheid!

Jim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houd vol Bronnen!
en gefeliciteerd met deze week :light::musicnote::present:B):sun::light::musicnote::present:B):sun::light::musicnote::present:B):sun:
slapen is moeilijker omdat je lijf aan het resetten is, dat kost energie en je ritme raakt verstoord.
Bij de een duurt het kort, bij mij heel lang, maar het gaat voorbij en het loont om het uit te zitten.
Je wilt dit niet weer over hoeven te doen, toch? Warme melk met honing of anijs helpt ook! En het zoete
erin troost en mag even als veranger voor de omgezette loze suikers in alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bron,

goed van je dat je aan de slag gaat met je alcohol gebruik. Is niet gemakkelijk maar ik vind het zo de moeite waard. Zodra je stopt met vechten, accepteert dat je dit niet in de hand hebt, dus ahw machteloos bent over de drank zal dat gevoel je verlaten.

Het is logisch dat je er nu veel mee bezig bent. Iets wat je jaren gedaan hebt laat je niet zomaar los.
Ik wens je kalmte, moed, wijsheid en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bronnen,

Je doet het keigoed! En ja dat onrustige slapen herken ik ook. Mijn slaapmiddel (lees wijn) zorgde er wel voor dat ik in slaap viel en dat heb je dan niet meer. Na een dikke week sliep ik weer beter. De gedachte aan is er ook steeds minder en zoals Jim schrijft de momenten zoals koken, thuiskomen enz zijn bij mij nog steeds de momenten dat ik er aan denk. Gisteravond een etentje gehad met een vriendin, ook een moeilijk moment. Maar een pastaatje eten zonder vino is gelukt! Colaatje light erbij was te doen. Ik wens jou en alle andere forummers veel kracht toe, mezelf inclusief :) We doen het voor ons zelf maar it geeft wel veel steun zoadt we het ook een beetje samen doen.

Groetjes Magic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...