Spring naar bijdragen

dinsdag 12 september the day after


romanski

Aanbevolen berichten

voor al die andern hopelijk een betere morgen dan voor mij

wat een ellende met die antabus die waarschijnlijk straft voor alcoholgebruik de dag(en ) ervoor; maar nergens in de bijsluiters of van de arts gehoord dat je eerst een (paar) dag(en) moet ontgiften en toch kreeg ik de volle laag.

Maar goed we hebben nu eindelijk weer eens a gezegd dus ....

goed te horen over al di mensen hier die met succes werkn aan een alcoholvrij (arm) leven

sterkte vandaag

gr Romanski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb in tegenstelling tot gisteren een veel beter gevoel, ik heb gisteren geen druppel gehad terwijl er toch bier in de koelkast staat. dit is voor het eerst in hele lange tijd dat ik nix gedronken heb.

Je denkt dan dat je de volgende ochtend zo fris als een hoentje zou zijn op het moment dat je wakker word en opstaat. Dat is niet helemaal waar maar het is niet zo mistig als een hoofd vol met alcoholdampen.

Vannavond weer droog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, hier word ik toch vrolijk van, ondanks dat ik dat niet ben vandaag.
JanJoris en Romanski bij de club saaie, vervelende, straffe, ongezellige nietdrinkers
het leven is geen feestje
maar alcohol is een schijnvertoning, feestgewijs gezien

dus Heren (en Dames): volhouden, de beloning is niet onmiddellijk
maar wel intens

ik durf dat te beloven.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die beloning ja, ik weet dat het zo is

een voorbeeldje uit het leven van alle dag: op vakantie in de zwitserse bergen twee wekn geen druppel gedronken (ik sliep ook niet, maar kan blijkbaar wel goed stilliggen dus alla) , maar toen naar het frivole Italië aan een prachtig meer, terrasje, leuke mensen, discussie...wijntje????
en daar was het weer gebeurd
zomaar
en nergens voor
grenzeloze ik kan daar slecht mee overweg
vandaar nu die pokke antabus
maar J.J. en Petra goed te horen dat het kan lukken en beloningen (ook in een verder verschiet) gewoon op me liggen te wachten

Romanski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo romanski
antabus helpt hoor ik heb het een lange tijd genomen en wist ik mog niet drinken want anders werd ik ziek en dat heeft mij toch geholpen later ben ik het zonder medicijnen gaan doen en dat ging goed tot dat ik mijn tegenval kreeg en toen ben ik weer aan het drinken gegaan ik had alles nog in huis dus hoefde ik niet naar de winkel ik heb het op drie per dag kunnen houden toen dacht ik ik moet er toch mee stoppen en ben naar de aa gegaan donderdag krijg ik mijn drie maanden droge penning en ben er echt trots op ga jij ook naar de aa? nu mij helpt het wel maar voor iedereen is het anders in ieder geval veel sterkte van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yes ik ben nu 6 weken ADB :)

Ik heb wel zo af en toe trek in een biertje maar ik weet 100% zeker als ik er 1 neem volgen er geheid meer en dat wil ik 100% niet!!

Heel je leven verandert b.v.

lekker fris wakker worden..

problemen zijn wat makkelijker op te lossen,je kijkt er een stuk minder tegenop en je hebt dan je hoofd vrij voor nieuwe (leuke) dingen.

het scheelt toch behoorlijk wat geld,spaar per week toch zo'n +- 20 tot 30 euro uit.

Aan iedereen die net begonnen is,hou vol je wordt zeker beloont...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, daar ben ik weer na een dagje afwezigheid. Ik heb gisteren in de gauwigheid af en toe even wat gelezen op dit onvolprezen forum, maar had geen tijd om te reageren. Ik nam me voor dat vandaag te doen, maar tsjeemig, op twee draadjes maar liefst 46 berichten. Daar begin ik niet aan. Dus pak ik vandaag het draadje maar weer op.

Romanski, ik ben één van de nieuwen voor jou, jij dus één van de ouwen voor mij, maar dat doet er niet toe. Wat dat Antabus verhaal betreft, ik ken dat spul niet, ook niet van bekenden, maar ik begrijp dat het net zoiets is als Refusal. Logischerwijs gezien lijkt het me niet zo gek dat je je beroerd voelt. Als dat spul je ziek maakt als je alcohol gebruikt, dan zal het ook reageren op alcohol wat nog in je lijf zit. Maar zie het dan niet als straf voor alcoholgebruik vooraf, maar als waarschuwing voor wat er kan gebeuren als je ondanks de Antabus toch wilt gaan drinken...Nee, straf heb je beslist niet verdiend als je besloten hebt niet meer te drinken....hoewel het ook niet echt als beloning aanvoelt op deze manier. Zet door en sterkte daarmee.....

Iemand vroeg me in een privé berichtje waarom er "-tje" achter m'n (nick)name staat. Ik heb mezelf genoemd naar een autootje dat ik(=we) ooit gehad heb. Dat was een zwart bestelautootje (voor de liefhebbers, een Citroën C 15 D) waar ik nogal gek op was. Ik had hem ingericht als mini-campertje, gordijntjes voor de ramen, en menige vakantie hebben we er heel fijn mee gekampeerd, van Frankrijk tot aan Zweden en Finland toe. Nu wordt het verhaal wel een beetje omslachtig, maar ik vertel het toch maar.....
Eén van de grootste diamanten ter wereld, de grootste van de Britse Kroonjuwelen, heet "Koh-i-nohr".In de oude Perzische taal betekent dat "Berg van Licht". Aangezien ons zwarte bestelautootje in onze ogen ook een bergje was, vanwege de gedrongen, hoge vorm en dus zwart, vond ik het altijd een zwart bergje. En van Franse afkomst (Citroén), dus al brainstormend over een eventuele naam kwam ik op "Berg van Zwart" alias "Zwarte Berg" en zo dus op "Koh-i-Noir". (voor de niet-kenners, Noir is frans voor zwart). Ik weet het, het is wat kronkelig allemaal, maar zo is het dus wel. Koh-i-noir werd liefkozend altijd Kohtje genoemd, en dat we hem zo vaak liefkozend toespraken (echt zonder onder invloed te zijn hoor) heeft geresulteerd in jarenlange dienstverlening zonder een enkel probleem van Kohtje.
Ach ja, de een noemt zich naar een hond of kat, ik naar een lief bestelautootje.
Zo, dat jullie het maar even weten.

JanJoris, goed van je, een dag geen alcohol. Nee, dat frisse opstaan zal nog wel even duren. En zelfs dat neem ik ondertussen ook met een korrel zout. Ik dacht in het begin ook dat ik nu fluitend de dag door zou komen, maar nu ik bijna vijf maanden verder ben heb ik nog wel eens het gevoel dat ik wel een week zou kunnen slapen. Maar dat heeft andere oorzaken, zoals toch wat te laat naar bed gaan en roken, want dat is ook niet echt frisheidbevorderend. Maar ik weet nu wel, en dat is toch wel prettig, dat het in elk geval niet van de drank komt.

Petra, helemaal met je eens: alcohol is een schijnvertoning, feestgewijs gezien!!!!

En ja, Marieke, daar zeg je zo wat. 's Morgens zo misselijk zijn dat je van het woord koffie al bijna over je nek gaat. Verschrikkelijk vond ik dat, want ik vind koffie normaal gesproken één van de lekkerste drankjes die er zijn (tot op zekere hoogte) en nu kan ik daar ook weer van genieten. En nog zonder bibberhandjes ook....

En ook Joann nog even een woordje. Dat de woorden "nooit meer mogen" afschrikken is al vaker ter sprake gekomen. En inderdaad, je kunt als een berg tegen die woorden opzien. Maar als je die berg beklimt met de nodige moeite, word je beloond met een prachtig uitzicht rondom. Dat gaat jou ook wel lukken, Joann. Uit je woorden maak ik op dat je eigenwijs genoeg bent om door te zetten. Mooi zo.....(ik ben vandaag geloof ik wel wat bergachtig).

Geniet allemaal nog even van deze prachtige zomerse middag, doe ik ook.

Groetjes, Kohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank allen voor de opbeurende/ondersteunende woorden

het lijkt inderdaad de reactie te zijn (de straf) op alle acohol die nog in mijn lijf zit, maar dat staat nergens op de gebruiksaanwijzing; een ieder is gewaarschuwd:eindelijk via de NIGZ-site gevonden dat je wel 48 uur moet wachten met het innemen van refusal of antabus....tja ook weer wat geleerd

maar dag 2 vordert en het gaat ietsjes beter

gr romanski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speciaal voor Lola,



Ik zie nu pas je berichtjes want ik ben een paar dagen ontzettend ziek geweest, galblaas afsluiting en mijn slokdarm "verbrandt"van het maagzuur.

Meid , meid , meid, wat heb ik met je te doen en wat ben je sterk. Mijn grote angst is, net als vele andere, dat je hem weer terugneemt, want je bent zo ontzettend lief, dat je door jelieve karakter weer inzijn val loopt. IK hoop dat je de kracht blijft houden, die je de laatste weken getoond hebt.

Dikke knuffle Sneeuwwitje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel grappig, dat ik lees, dat iedereen, die een nickname gebruikt, die nickname te maken heeft met iets speciaals , wat ons heel dierbaar was of is, zoals Rufus vertelt over zijn hond en Kohtje over z'n auto
Ik heb dat ook met Sneeuwwitje, mijn eerste liefdesbrief, die ik kreeg van mijn eerste grote liefde, begon met lieve Sneeuwwitje en eindigde met je Prins. Heeft toch nog wat die ouwe tijd, zonder e-mails.

Katrien, fijn dat je er weer bent, fris en fruitig.

Groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Dave, ben ik jou vergeten in m'n hele verhaal, daarstraks. O, nee, ik zie dat we bijna gelijktijdig zaten te typen, dus ik had je nog niet gelezen. Maar dan bij deze gefeliciteerd met je EERSTE zes weken. Op naar de tweede zes weken.

Dag Sneeuwwitje. Inderdaad wel grappig om te weten waar al die namen op gebaseerd zijn. Sommige vragen gewoon om nadere uitleg. Het draadje van vandaag is, als je er snel langs scrolld (?), nogal appelig, hè?

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n eerst alcoloze week zit erop!!!!! Is in jaren niet meer voorgekomen.
Sliep de eerste nachten slecht en zweette als een otter. Voel me nog niet elke ochtend fris maar dat an ook komen van griep waar ik van herstellende ben. Weet nog niet zo goed wat waar van komt. Maakt ook niet uit, ik hoef me sóchtends niet meer te bedenken dat ik toch weer veel meer had gedronken als dat ik me had voorgenomen. Het is een hele ervaring de hele avond nuchter te blijven. Gek hoor, maar wel fijn. Had zaterdagavond even een moeilijk moment. Lekker eten, leuk bezoek, iedereen een heerlijk koud biertje of lekkere koude witte wijn, aii. Ben tussendoor maar even gaan opruimen. Mijn bezoek is in de veronderstelling dat ik niet dronk omdat ik griep had/heb. Heb ze nog maar niet wijzer gemaakt. Hoe doen andere mensen dat. Voel me toch een beetje een loser als ik moet zeggen dat ik moeite met drank heb. Dat wil ik eigenlijk niet weten, dat is iets voor anderen, zo ben ik niet.
Is denk ik nog wel een stap die ik moet zetten wil ik de zaak serieus nemen Nou ja, ik denk maar even niet verder als 1 dag. Elke dag niet gedronken is er weer 1.
Ga ook nog niet nadenken over sociaal drinken. Het lijkt mij erg moeilijk me aan een limiet te houden van zeg drie drankjes per avond. Ga ik de hele tijd zenuwachtig naar m'n glas kijken. Ik ken mezelf onderhand wel een beetje. En na drie wordt het echt lekker, is m'n rem uitgeschakeld en zeg ik dat een vierde toch ook niet zoveel uitmaakt. En dan niet elke avond maar wanneer dan wel. Ik weet niet hoe het gaat lopen. Ik had mezelf ook nix voorgenomen, had geen doel gesteld..
Op naar de Rivella, thee en de liters water.

Succes allemaal, hou vol, het is niet zielig als je niet kunt drinken. Daar probeer ik me aan vast te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

M'n eerst alcoloze week zit erop!!!!! Is in jaren niet meer voorgekomen.




Gefeliciteerd ermee bambam :musicnote:

Dat gevoel is inderdaad heerlijk,als ik nu nog 1 week ADB ben dan is dat me langste tijd zonder alcohol sinds 17 jaar!!


quote:


Originally posted by:
joann

Dave, gefeliciteerd met je 6 weken ADB. Wat ontzettend goed joh,ik lees al een poos mee en doe nog maar een paar dagen actief mee op het forum................had me niet gerealiseerd dat het voor jou al weer 6 weken zijn................




Ook bedankt :) , in het begin poste ik wat meer omdat ik daar meer behoefte aan had,nu is het wat minder maar blijf het wel volgen hier omdat ik er toch steun aan heb.

En sterkte joann,hou vol want het is echt de moeite waard!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joan, JanJoris , BamBam,

Welkom op het forum, tja ik loop nog wat achter met de berichtjes, maar ik hoop dat we elkaar kunnen steunen en motiveren.

Joan, we gaan gelijk op, want voor mij is het ook vandaag dag 8 ADB, na veel vallen en opstaan.
Wat zul je van je kinderen gaan genieten, nu je droog staat, want ik kan me voorstellen dat het met een kater een groot probleem is, zo'n groot gezin, laat staan de alcohol overdag. ( Leuke woordspeling, zie ik nu pas)


Groetjes Sneeuwwitje

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...