Spring naar bijdragen

Goede Nacht

ferry

Aanbevolen berichten

Even en berichtje voor S**K****.

Ik weet niet wat je allemaal aan het rommelen bent, S**K****, maar wie ben je? Krijg een privé berichtje van je, maar weet helemaal niet wie je bent. Zou je je alsjeblieft even voor willen stellen op "Wie is wie"? Dan weten we een beetje wie je bent en wat je op dit forum hoopt te vinden. Dan kunnen we ook wat prettiger communiceren.

Gr.Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Katrina,

ik ben er nog. Wil je eigenlijk al een tijdje wat vragen en zeggen.

Eerst de vraag. Ik vroeg net aan S**K**** of ze zich op Wie is wie even wilde voorstellen. Ik ben daar ook wel eens op zoek gegaan naar jou, maar je staat er ook niet op. Ik vind dat jammer, want zo vind ik het zo moeilijk om met iemand te "praten".
Dan kom ik vanzelf op het volgende. Jij zei me laatst dat je me niet helemaal had begrepen. Kan gebeuren. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ik heb over het algemeen ook wat moeite met jouw berichtjes. Dat ligt niet aan jou persoonlijk, ik ken je immers niet, maar aan je manier van schrijven. De ene keer denk ik dat je een gedicht geschreven hebt, dan weer dat je een cryptogram hebt gemaakt, kortom je schrijft voor mij een beetje in raadselen. Daarom vind ik het ook zo moeilijk om op je berichten te reageren, gewoon omdat ik ze vaak niet snap.
Nou, dat wilde ik je dus even vragen en zeggen. Dat je niet denkt dat ik je nooit antwoord omdat ik je de moeite niet waard vind.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht allemaal,

Ik wilde eigenlijk naar bed gaan, maar kon nu eindelijk weer even inloggen, dus heb dat toch maar even gedaan. Katrina en Ferry, erg bedankt voor jullie reactie. Jullie denken dus dat mijn snoepzucht ook te maken kan hebben met het niet drinken. Zeker omdat jij ongeveer even lang niet drinkt als ik, en hetzelfde verschijnsel opmerkt Ferry, denk ik dat het wel eens zou kunnen kloppen. Ik dron met name erg veel witte wijn, en daar zit zoals iedereen weet meer suiker in dan in rode. Overigens at ik ook erg veel drop toen ik 25 jaar geleden stopte met roken. Toen was het muntendrop, nu neem ik de zachte zoete. Op een gegeven moment bleek ik te hoge bloeddruk te hebben, en ben ik op advies van mijn huisarts overgestapt op pepermuntjes. Wat ik niet zo geweldig lekker vind, dus daar was ik zo vanaf. Moet ik misschien maar weer eens proberen.

Ik ben het trouwens wel eens met de opmerking dat je een verslaving ontwikkelt om een probleem of pijn te omzeilen, in mijn geval was het beide. Ik heb op een eerder draadje al eens opgemerkt dat ik nu ik droog sta merk, dat ik eindelijk bezig ben een hele hoop emoties en verdriet uit het verleden te verwerken. Destijds heb ik het altijd onderdrukt met wijn. Maar ik denk dat ik er toen ook nog niet aan toe was om er echt mee bezig te zijn. Er waren teveel andere dingen die ook al mijn energie vergden, problemen met de kinderen, financiële problemen, toen ik eindelijk dacht wat meer rust te krijgen 3 rechtszaken, en ga zo maar door. Ik ben me dus wel degelijk bewust van de oorzaken van mijn verslaving, en heb ook al het een en ander aan begeleiding gehad, al was dat meer gericht op de kinderen.

Ik had vandaag een van mijn slechte dagen. Het lijkt een beetje een cyclisch verloop te hebben, net als met die terugvallen van een aantal mensen. Vorige maand had ik het ook net nadat het met een paar mensen mis was gegaan. Of het de maan of de hormonen zijn? Geen idee!
In ieder geval was ik nogal depressief vandaag. Er kwam weer vanalles naar boven borrelen, ik ben al dagen moe, en van mijn financiële situatie wordt ik ook niet vrolijker. Normaal gesproken zou ik rond deze tijd, in deze stemming, al zeker anderhalve fles weggewerkt hebben. Maar geen zorgen, ik heb het dus niet gedaan. En daarbij kon ik dus ook nog niet op het forum. Pfff, ik heb leuker zaterdagen gehad.

Sorry als ik een beetje deprimerend ben, maar ik moest even ergens tegenaan zeuren. Deze bui gaat vanzelf ook wel weer over.

Morgen gaan we op bezoek bij mijn familie in het zuiden des lands, dus zal ik ook nogal afwezig zijn. In ieder geval allemaal vast een fijne dag.

Oh ja, Kohtje, Katrina is volgens mij al behoorlijk lang op dit forum, dus als je haar bij wie is wie wil vinden, moet je denk ik in de historie kijken.

Ik denk dat ik nu maar echt mijn bed ga bestuderen.

Welterusten, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Marieke

Je kan nog beter dronken zijn dan een s**k****

Is dit serieus?
En moet iemand die strijdt tegen drank hier een opsteker uithalen?
Pfffffff
het gaat bij iedereen hier om zijn of haar gevecht, hoe dan ook.
kunnen we dat niet centraal houden?

En voor allemaal: een beetje welwillendheid naar een starter in 'distress'
zijn we niet allemaal wanhopig geweest in die eerste K-dagen?
dat je de tafelpoot wel op wilt eten omdat je zo graag wilt drinken?
dat je niet te genieten bent voor anderen?
iedereen mag hier schrijven
er is geen triage (moeilijk woord: wat de huisarts doet als je zegt dat je zo'n pijn hebt)
geen selectie
geen bindende voorwaarden
TOCH?
fatsoen
en dat het over je drankprobleem gaat

S**K****, ik vind het eigenlijk een koosnaampje, wel lief als iemand mij zo noemt...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...