Spring naar bijdragen

Goede Nacht

ferry

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen,

Gedronken...................
Spijt? Nee,
Ultiem genot? Nee gewoon,

Ik heb 3 blikken bier gedronken, niet om dat ik moest, maar ik had trek in een biertje. Wel merk ik dat het dwangmatige achteroverslaan onmiddelijk weer de kop op steekt, daar heb ik niet aan toegegeven, dat gegeven en dat ik het bij 3 kon laten sterkt me in mn gevoel iets te bereiken.

Al eerder heb ik ergens gemeld dat het mij ook met name te doen is om het dwangmatige, doordeweekse gezuip buiten de deur te zetten.

Voor mij is week 1 voorlopig gelukt op naar week 2................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vroege vogels,

Uitslapen zit er niet meer in voor mij ben ik bang, sinds 4 maanden iedere dag om 5.45 uur de werk heeft zijn tol geeist. Tegen iedereen lopen zeggen: geen wekker want ik wil uitslapen, ja ja 6.oo uur nog maar eens omdraaien, 7.00 uur idem dito en ja dan wordt t gelukkig 8.00 uur acceptabele tijd om er dan uit te mogen zonder dat ik door t gezin wordt afgeschoten:huh:

Vandaag 9 weken droog, ga nu op voor mijn 1e kwartaal. Soms nog weleens een moment dat ik denk o een wijntje maar dat zijn vluchtige momenten en dan is weer over. Ik heb echt moeten leren om iets anders te drinken dan spa, koffie en wijn. Drink nu spa, koffie, cola light, combi sapjes, spa met siroop, sprankel water met fruit of bij hoge uitzondering thee. Bevalt me prima.

JJ, als je t zo kan volhouden moet je t zeker niet laten maar pas op! je bent net begonnen en wordt nou nog niet overmoedig, denk nou niet dat je er al bent. Afglijden ligt echt op de loer, je hebt hier een forum met allemaal mensen die dit proces herkennnen. Dus hou nou vol om zolang mogelijk droog te staan. Je bent nog veel te jong om nu al in de problemen moeten/ willen komen. In mijn omgeving ken ik zoveel jongeren die niet drinken en die hebben net zoveel lol als jij, waarschijnlijk nog meer.

Joann veel plezier in de sauna, ga jij altijd voor de finse sauna's of de turkse stoomcabines? Lekker modderbaden, massage erbij? Enne...... heerlijk voor je dat je BOB kan zijn, ze hebben meestal van die heerlijke mixsapjes in de sauna.

Ferry, nou welkom aan boord weer, we hebben je gemist.

TWAAAAAAAAAAANNNNNNNN waar ben je nou man, echt zolange vakantie willen we allemaal. Heus er zitten echt nog oudgedienden hier op t forum. Reuze benieuwd naar hoe t met je gaat.

Iedereen weer een lekkere zonnige zaterdag toegewenst.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag.

JanJoris, gelukgewenst met je succesvolle poging om wat biertjes te drinken en het daarbij te laten. Je hebt dus toegegeven aan je zin in een biertje. En toen stak dus de draak van het doordrinken de kop op. Maar je bent met die draak in gevecht gegaan en hebt -in elk geval deze keer- gewonnen. Dat is op zich wel een complimentje waard. Maar was het nou ook genieten van je biertjes? Hou je dat wel vol om elke keer als je "ongedwongen" een paar biertjes drinkt ook die draak te bestrijden. Je hebt een moeilijke weg gekozen en ik wens je daar veel sterkte bij.

Joann, jij gaat een fijne avond tegemoet, geloof ik. Hoe voelt dat, dat jij de BOB zult zijn? Best wel goed hè? Geniet er maar lekker van. En wat dat malt bier betreft, dat ben ik met je eens. Ik heb dat vroeger ook wel eens geprobeerd als ik de BOB was, maar ik ging gauw over op frisdrankjes. Die vind ik wel lekker. Nu nog steeds trouwens en er zijn zo ontiegelijk veel smaken en soorten. Maar dat smaken verschillen is ook een feit.

Chinameis, 9 weken, dat ziet er hoopvol uit. Joann zegt dan wel dat je bijna in maanden kunt gaan tellen, maar volgens mij kun je dat al, of zie ik dat nou zo verkeerd? Gefeliciteerd!!!
Wat vervelend dat jij 's morgens op de wekker ligt te wachten tot je er eindelijk uit mag. Ik heb altijd precies het tegenovergestelde, die wekker gaat altijd veel te vroeg. Om 6.15 uur en dan zou ik er nog wel een uurtje of twee bij willen hebben. Het is ongelijk verdeeld in de wereld, vind je niet? Maar ja, als je je maar niet zo gesloopt voelt door slaapgebrek, of is dat wel het geval?

Alle mensen die vandaag nog hun entree moeten maken op dit draadje alvast een fijne zaterdag gewenst.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Ik begrijp dat 7 nog voor jou acceptabel is, volg je al een tijdje en zie je worstelingen telkens weer. Moet eerlijk zeggen dat ik niet altijd alles gevolgd heb en vraag misschien naar de bekende weg, excuses daarvoor dan, maar heb je ook externe hulp via tactus internet o.i.d. ? Het lijkt mij dat je hier een beetje moedeloos van kan worden. Zelf ben ik erg fijn geholpen via de internetbehandeling, forum en medicatie. Het laatste is uiteraard zeeeeer persoonlijk en wordt door de 1 afgedaan als nep en de ander als prettig. Zo ook voor mij, het heeft mij rust gegeven en ook de stok achter de deur om door te gaan. Het vergt nog steeds discipline om iedere dag iets te slikken maar het alternatief was voor mij niet meer bespreekbaar. Van Romanski kan je lezen wat het effect is als je toch wat drinkt en dat sterkt mij toch telkens weer om vooral niet te drinken. De rust die ik er door krijg, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, is voor mij het absolute pluspunt om te blijven slikken naast de energie die je krijgt en de sfeer die verbetert is binnen mijn gezin.

Meis hou vol en denk daar eens over na. Mocht je ermee over willen weten stuur me dan een PB

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Prima zoals ik al eerder gezegd heb iedereen doet t op zijn eigen manier als je maar komt waar je wil zijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat t je gaat lukken. Wat betreft de internetbehandeling gewoon iedere dag blijven proberen bij veel is t op deze manier gelukt om er tussen te komen, succes
Veel plezier vandaag met je rustpauze ook dat is nodig om zo'n snelle/ drukke verhuizing vol te houden.

Kohtje, ik denk inderdaad al in maanden:D weet zeker dat t gaat lukken. Even nog een opmerking over dat vroege wakker worden dat is alleen in het weekend, door de weeks ben ik tegenwoordig wel vaak voor de wekker wakker maar zou me dan zeker nog willen omdraaien. Om niet teveel slaaptekort te krijgen ga ik redelijk vroeg naar bed rond 22.00-22.30 uur half uurtje lezen en dan licht uit. In het weekend probeer ik dan een beetje bij te tanken door 's middags een tukkie te doen anders red ik t echt niet. Kan niet zo best tegen dat vroege opstaan, maar de baan brengt dat nu eenmaal met zich mee.

CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kleine prins - Antoine de Saint-Exupery - Hoofdstuk XII

De volgende planeet werd bewoond door een dronkaard.

Dit werd een kort bezoekje maar het stemde de kleine prins heel bedroefd.

Wat doe je daar? zei hij tot de dronkaard, die hij stil vond zitten bij een verzameling lege flessen en een verzameling volle flessen.

Ik drink, antwoordde de dronkaard met een somber gezicht.

Waarom drink je? vroeg het prinsje.

Om te vergeten, antwoorde de dronkaard.

Om te vergeten? vroeg het prinsje weer, dat al medelijden kreeg.

Om te vergeten dat ik me schaam, gaf de dronkaard met gebogen hoofd toe.

En waarover schaam je je dan? informeerde de kleine prins, die hem wilde helpen.

Ik schaam me dat ik drink, besloot de dronkaard en zei verder niets meer.

En verslagen ging de kleine prins verder.
Grote mensen zijn toch wel héél, héél wonderlijk, zei hij bij zichzelf onder de reis.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Nog steeds computerproblems, dus ik kan maar af en toe ergens inloggen. En ben dan een hele tijd bezig met bij te lezen. JanJoris, fijn dat je het bij drie biertjes hebt kunnen houden. Probeer wel niet te snel weer een paar biertjes te nemen, want het risico dat je terugvalt naar je oude hoeveelheden is heel groot, zeker als je net begint met stoppen.

Marieke, jammer dat je bent uitgegleden, maar gelukkig niet de hele nacht. Al de verhuisdrukte wordt af en toe toch wat te veel denk ik hè. Goed idee, even een rustpauze inlassen.

CG, gefeliciteerd met je negen weken! :present: Het is duidelijk dat je heel gemotiveerd bent om door te gaan met de Refusal. Wat ik me afvraag is, of je er op een gegeven moment ook mee kunt stoppen, en wanneer dan? Ja, natuurlijk kun je gewoon stoppen met het te slikken, dat snap ik ook wel, maar heb je van je arts een advies gekregen hoe lang je het beste door kunt gaan? Wat heerlijk dat jij als toegift ook geen trek meer hebt in zoetigheid, en zoveel bent afgevallen. Ik vind het niet eerlijk. Ik heb door het niet drinken juist heel veel zin in snoep, ik kan me ook echt niet bedwingen, ik snoep me suf, en begin daardoor juist aan te komen. Als ik wijn dronk was dat voor mijn voldoende, dan had ik geen behoefte om te snoepen. Ik baal hier ontzettend van, en snap ook niet hoe dit komt, terwijl ik van alle anderen juist hoor dat ze zoveel afvallen en minder snoepen en snacken.

Joann, een fijne avond in de sauna.

Zo af en toe, zoals gisteravond, mis het wel, mijn wijntjes. Ik pak ze niet, omdat ik steeds terugdenk aan die kater en de hoofdpijn, en daar heb ik geen zin in. Maar gisteravond voelde ik me zo duf met mijn Spa en Crystal Clear. En ik walgde van mezelf omdat ik weer een zak drop zat weg te stouwen, zonder de verleiding van nog een dropje te kunnen weerstaan. Ik moet echt een bepaalde "bite" hebben. Vroeger was dat de wijn, maar bij gebrek daaraan is het nu drop. Toegegeven, ik krijg er geen kater van, maar het snoepen is op het moment net zo dwangmatig als het drinken voorheen. En ik ben bang dat ik niet allebei te lijf kan.

Hierop heeft Tactus me niet voorbereid! Wie kan me advies geven? Hoe blijf je droog, zonder alternatief voor de drank?

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Ik ben bang om moddervet te worden van het snoepen. En gemakkelijk gezegd geen drop in huis halen, maar ik heb gewoon het gevoel dat ik íets moet, als ik geen wijn drink. Waarschijnlijk is mijn afhankelijkheid dus nog niet over na vijf weken. Maar hoe doen anderen dat? Ben ik de enige die behoefte heeft aan een soort vervangingsmiddel voor drank? In frisdrankjes kan ik het in ieder geval niet vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke44,

Zet voor de duidelijkheid 44 er maar bij.

Jammer dat het is mis gegaan, je zult wel moe worden van die uitglijders. Je wilt het op eigen kracht doen. Ik gun je dat van harte. Maar twijfel je daar zelf nog niet aan?? En het is toch geen schande, om een poosje medicatie te slikken!!! Want ik maak me toch wel wat zorgen over je. Ik vind dat je te vaak uitglijd. Maar ja wie ben ik.

sterkte en liefs ik meen het goed met je.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Het snoepen heb ik ook de laatste dagen last van. En wat Konhtje zegt, klopt ik ben nu in de zesde week en snoep veel. Dus het hoort bij het afkicken. Ik hoop alleen,dat het niet te lang gaat duren. want dan heb ik er een verslaving bij.
Dus Anna we snoepen nog maar even door.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dronken ben ik al ruim twee weken niet maar als iemand zo vriendelijk zou willen zijn mij uit te leggen hoe ik mijn profiel onzichtbaar kan maken dan zou ik dat erg op prijs stellen...het is mijn eerste keer hier vandaag en ik zal vast niet de eerste zijn die wat starters problemen ondervind...alvast bedankt...(via Help kom ik er niet uit want het icoontje Personal options kan ik niet vinden...0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...