Spring naar bijdragen

zondag 17 september

joann

Aanbevolen berichten

joann,

Ik vind het jammer dat je de fles hebt aangebroken, je bent niet gewogen en zeker niet te licht bevonden. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en mag deze ook kenbaar maken. Ik vindt niet dat je iemand beledigt of gekwetst hebt. Er zullen altijd mensen zijn die je aardiger vinden dan anderen dat is nu eenmaal zo in het leven, en je zult hier ook in het dagelijks leven mee geconfronteerd worden. Als dit een punt is waar je slecht tegen kan en waardoor je gaat drinken is dit een punt om aan te werken, je zelfvertrouwen te vergroten.
Ik zou het graag zien dat je op het forum blijft ook na de uitglijder van vandaag. Trek het je niet te zeer aan, morgen is weer een dag pak de draad weer op. Ik ben er zeker van dat niemand je weg wil hebben van het forum.
Ik hoop dan ook dat je gewoon op het forum blijft en dat we elkaar kunnen helpen in de strijd tegen alcohol, want daar gaat het toch om en niet zo zeer of je iemand aardig vindt of niet.

groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

KOm op meid, we willen je niet kwijt.
Blijf a.u.b. schrijven, want ik vind het heerlijk, wanneer iemand duidelijk zijn mening durtft te geven.

Toen ik pas met mijn werk begon, ik begeleid minderjarige asielzoekers, toen had ik ook het idee, dat iedereen mij aardig en lief moest vinden.

Maar Joann, zo werkt het helaas niet,

Blijf wel bij ons hoor,

Wat die broodkruimels betreft: ik ben wel geen Klein Duimpje, maar ik wil je wel helpen

Dikke knuffel Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Weer een weekend voorbij en weer droog gehouden, voor mij vind ik het weekend het moeilijkste.
Vaak uit eten of terrasje pakken en dan moet je goed opletten.
Maar ik merk toch ook wel dat hetsteeds makkelijker gaat, zit nu in de zesde week. Begin al aardig richting 2 maanden te gaan. Wat klinkt dat goed hé. Ben toch wel trots op mezelf.

Voor straks allemaal, mooie dromen.

Welterusten Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
joann

ik vind het niet fijn om te merken dat er mensen zijn die me niet aardig vinden, en misschien me zelfs liever zien gaan dan komen.

That's life,deal with it!! maar ga niet aan de drank door wat anderen van je denken, dan worden die gevoelens alleen maar sterker(merkte ik bij mezelf!!)

Ik denk dat een van de redenen dat ik dronk ook wel is dat ik me altijd druk maakte over wat andere mensen dachten van mij,maar dat gevoel is zo goed als weg en daar ben ik erg blij mee,ik bedoel je zal wel moeten ander raak je alleen maar steeds dieper in de put en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Los van alles heb ik het nog steeds droog gehouden en a.s. dinsdag heb ik er dan al weer 7 weken op zitten.

Ik begin me leven pas eindelijk echt te beginnen heb ik het gevoel na gestopt te zijn met drinken,het heeft even geduurd maar ik voel me steeds sterker worden en daar doe ik het toch uiteindelijk voor..

@ ferry,

die 2 maanden heb ik ook al in zicht en dat is een goed gevoel he :)

Iedereen veel sterkte in de toekomst en ik ga lekker vroeg slapen want ben behoorlijk moe..

groeten van dave...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Joann.

Broodkruimeltjes. Tsjeetje, ik laat de dag nog maar eens even rustig langs me heen gaan. Ik had al vanaf vanmorgen een beetje het gevoel dat je niet helemaal lekker in je velletje zat vandaag. En ik zag in de loop van de dag dat het niet beter werd. Lieve meid, ook al ontkende je het elke keer weer, je voelde je volgens mij in de steek gelaten, niet gehoord, miskend. Jij vond iets niet door de beugel kunnen, anderen vonden dat niet zo en niemand deelde je mening. Ik voelde wel erg met je mee omdat ik veel van mezelf in jou herken. Je stond alleen met jouw mening.
Elke dag heb je voor bijna iedereen op het forum wel een positief woordje, je leeft met iedereen mee. Is dat een gebrek? Nee joh, dat is een hartstikke fijne eigenschap. Maar het is meteen ook je zwakke punt. Het is, denk ik, de manier geweest waarop je je probleem hebt gepresenteerd. Je was het ergens niet mee eens, en op een agressieve manier maakte je dat kenbaar. Ik denk dat het zo agressief naar buiten kwam omdat je je eerst in je uppie druk hebt zitten maken, de druk op de ketel hebt opgevoerd en toen vanmorgen vroeg (na ook nog eens een slapeloze nacht) ontploft bent. Dat luchtte dan misschien wel even op, maar toen waren de poppen aan het dansen en kon je het niet meer ongedaan maken. Je zakte steeds verder weg in wat op een slachtofferrol ging lijken. Niemand begrijpt me, niemand wil me begrijpen, ze vinden me niet aardig.....en kom daar dan maar weer eens uit. Dan ligt onverschilligheid op de loer. Ze bekijken het allemaal maar, en dan de drank.
Joann, het is je al meerdere keren gezegd vandaag, niemand is tegen je. Je had je probleem met die naam wat subtieler kunnen brengen, misschien. Zeggen dat je aanstoot neemt aan zo'n naam en dat je het niet prettig vindt om iemand op zo'n manier aan te spreken, je probleem bespreekbaar maken.

Je hebt in elk geval laten zien dat je een gewoon gevoelig mens bent en ook kwetsbaar. Daar is helemaal niets mis mee, zelfs prijzenswaardig. Maar je moet ook kunnen zeggen: Ik ben Joann, ik mag er zijn. En als een ander het niet met mijn mening eens is is dat NIET mijn probleem.

Meid, ik hoop dat je vannacht wel een beetje kunt slapen, en dan morgen weer wat uitgeruster op het forum aanwezig kunt zijn. Want hoe dan ook, je moet terugkomen, voor mijn part met een kater.
Such is life, and it becomes sucher and sucher........

Liefs en groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil wel even de dagsluiting doen, fschoon mijn vader geen dominee was; de glazen en scherven opruimen van een heftige dag.
Al dan niet zonder drank.
Joann, dát gebeurt er als je probeert nuchter te worden, wat iets anders is dan alleen maar niet te drinken. Je komt stuk voor stuk de valkuilen tegen die je zo perfect hebt weggedronken, hoe minder je (ver)drin(g)kt, hoe meer en hoe sneller achter elkaar.
Zie je beren maar in de muil, ze happen echt niet dicht.
Het ergste wat je had kunnen overkomen vandaag is het gevoel "niet aardig gevonden te worden" tot je door te laten dringen. Je was misschien erg verdrietig geworden, maar gevoelens hebben geen echte macht of kracht. Verslinden je niet.
Drank wel, drank maakt je gevoelsleven murw.
Je hebt het kunnen beperken tot een halve fles, dat is heel goed. De volgende keer ben je voorbereid, heb je misschien die halve ook niet meer nodig. Stapje voor stapje, je komt er wel, echt................
Kohtje, je bent een analytische kei.
Ik hou me maar even koest als jij er bent, gras voor jouw en mijn voeten groeit niet zo hard door al dat gemaai!
Mick: denk eens na over wat meer droge dagen, bv als je een keer 'uit' bent, alcovrij proberen te doen, kan verhelderend zijn en tot veel trots aanleiding geven.
En ja: het was sarcastisch, mijn MOETEN ontspannen, ik ken mij zo langzamerhand wel
Hoop JJ en Romanski , dat het jullie gelukt is de doelen te bereiken, Anna en Tapas ook natuurlijk, het was een beetje stilletjs, meiden................

Alle andere zwoegers en zweters: houd vol!
Dagen eerst, dan weken, dan maanden en dan schrijf je hier niet meer, dan leef je gewoon weer! (roep ik mezelf het hardst toe, horen jullie???????????)
Slaap zacht, zoet, rustig, gezond, vol mooie dromen, van oases in de dorre droge woestijn.

Het leven is soms onbarmhartig
fijn dat er nog wat barmhartige mensen zijn................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...