Spring naar bijdragen

19 september


Nemo

Aanbevolen berichten

Ik ben 7 weken alcohol de baas oftewel:

49 dagen oftwel
1176 uren oftwel
70560 minuten oftwel
4233600 seconden ..

Ik heb sinds 17 jaar niet zo lange tijd niet gedronken en dat voelt erg goed.

Ook heb je soms het erg moeilijk,dan is dit toch een mooie beloning.

Ik weet dat ik nog het nog lastig kan worden maar dit heeft mij al aardig gesterkt.

Iedereen wens ik veel suc6 toe en ik zal zo af en toe wat schrijven maar dat zal denk ik niet zo veel zijn omdat ik probeer wat minder achter de computer te gaan zitten maar meer met met me handen bezig te gaan zijn(schilderen/muziek maken).

De groeten van dave en maak er wat van want je zal er geen spijt van krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Waarom nou meisje.
EEn keer falen en keer huilen is geen schande.

Misschien heb je nu gedronken en kijk je er morgen anders tegen aan.

Ik weet zeker, dat het verkeerd is om afscheid te nemen.

Het lijkt wel dat je het alleen moet doen en dat klopt ook wel. Het moet echt van jezelf komen, maar wij zouden je zo goed kunnen steunen

Je zoontje zei vandaag, ik hou van jou
VErknoei het niet, ga er a.u.b. voor, nu heb je het moeilijk, maar geloof me, ik ben 20 jaar geleden ook gestopt met drinken en het wordt echt beter. Je zult trots op jezelf worden en je man en je lieve kindjes ook. Wij zullen trots op je worden. Ga lekker slapen en bekijk het morgen opnieuw. Beloof je me dat

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dave, Proficiat met je zeven weken, een hele prestatie. Het is inderdaad fijn, dat er mensen zijn die het wel lukken, dat geeft een ander weer moed en vertrouwen.

IK vind, dat je je leven weer goed opgepakt hebt, ondanks alle tegenslagen.

Je laat toch nog wel wat van je horen tussen het schilderen door, hoe het met je gaat?

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik denk ik log nog even in voordat ik ga slapen.
Nu lijkt het wel of ik van iedereen afscheid aan het nemen ben.
IK weet niet waar het aan ligt, maar het valt wel op, dat er de laatste dagen veel mensen depressief zijn, gauw boos zijn, zoniet weer in verval zijn geraakt.

Volgens mij is het dan juist goed om hier ff te komen spuien, want dat helpt. De meesten van ons reageren er ontzetend lief op en zo kunnen we elkaar een beetje helpen en steunen.

We zitten allemaal vol met problemen, onverwerkt verdriet. waarbij we geneigd zijn om de fles te grijpen.
WE zitten in het zelfde schuitje met z'n allen, dus men hoeft zich absoluut niet te schamen, om hier je verhaal te vertellen.

Zo nu ga ik slapen en ik hoop, dat ik door een hele mooie prins wordt wakker gekust morgenvroeg.

Jullie Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je uit wilt stappen omdat je dronken hebt. Doe dat niet, OK je hebt gedronken, dat is balen.
Maar steeds een nieuwe poging is waard. OOIT gaat je het wel lukken, maar nog ff doorzetten..

En ja maar ik heb helaas ook dronken en het is veelse laat nu.
Ik voel me schuldig omdat ik gedronken heb, hou me eens niet aan me afospraken.
Wat nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo joann
Ik las dat je wilde weggaan van dit forum. Waarom meisje omdat je gedronken hebt nu dat is toch geen schande heb ik ook drie maanden geleden gedaan maar ben na drie weken drinken weer gestopt. En ben toen gewoon weer gaan schrijven kop op meisje heb je zin om prive te schrijven naar iemand schrijf mij dan een berichtje en ik probeer je te helpen als dat mogelijk is.
Ik heb ook een vriendin die hervallen was en die heb ik ook kunnen helpen. Dus ik hoop dat ik ook voor jouw iets kan betekenen. heel veel liefs en knuffels van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Dave, gefeliciteerd met je 7 weken. Hartstikke goed, en veel succes met schilderen en muziek maken. Het klinkt allemaal alsof je echt een nieuw leven begint. Ik wens je daar veel succes mee.

Joann, neem een dag of wat rust, en kom dan alsjeblieft weer meeschrijven. Je kunt het, dat weet ik zeker. En je doet je man, kinderen maar vooral ook jezelf zoveel goed als je niet drinkt. En ja, emoties komen harder aan, en je moet weer opnieuw (of voor het eerst?) gaan ontdekken wie jij eigenlijk bent. Maar ook daar ben je niet de enige in. Dus laten we die ontdekkingstocht samen doen.

Marieke, jij ook een beetje rustig aan hoor. En afscheid nemen van je oude huis hoort er ook bij, ook al had je het er niet zo naar de zin. Ook daar moet je de tijd voor nemen. Veel succes.

Sneeuwwitje, gaat het weer een beetje? Je zat ook zo'n beetje in een dip gisteren hè. Met mij gaat het wel weer. Best lekker gewerkt vandaag, en ik ga proberen vanavond ook een beetje rust te nemen. En verheug me op morgen, lekker vrij! En ik hoop eens niet te druk. Ik ga in ieder geval níet in de tuin werken morgen.

Nu ga ik naar huis. Tot vanavond wellicht.

;) Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Hier blijven meid, je bent echt de enige niet die uitglijers heeft, hoort er allemaal bij. Ook dat anderen reageren op je mening. Dat kan en dat mag, iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen waarheid en is daarom niet meer of minder dan de ander. Jij met jouw mening is voor mij net zo waardevol als ieder ander hier op het forum. Wees blij dat we allemaal anders over zaken denken, het zou zo saai worden als dat niet zo is.

Dus blijf, slaap je kater weg en zoek eventueel hulp. Zo langzamerhand wordt het ook weer de tijd van het jaar dat mensen meer depri worden. De blaadjes gaan vallen en dit een bekend verschijnsel, daar zullen we dan met elkaar rekening mee moeten houden en de 1 wat meer aandacht moeten geven dan de anders.

Hou je haaks liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,


Ik heb een dringende vraag en die heeft niets met alcohol te maken,maar is er hier misschien onder ons een jurist?

het is namelijk zo, mijn man gaat er helemaal aan onder door. Hij heeft altijd een eigen zaak gehad en is afgelopen januari een VOF begonnen met een vennoot.
Wij hebben er een lening in zitten, prive van € 20.000,-- en die zou hij aflossen, als inbreng.
Wij zitten de lening af te lossen en hij profiteert echt overal van.
Alleen de lusten , maar niet de lasten.

Hij weet nu nergens meer van, zo is ook de ruzie tussen hen begonnen
Deze vennoot barst van het geld, erfenis, e.d. Hij heeft een advokaat in handen genomen en geeft mijn man echt overal de schuld van.

De zaak kan niet failliet gaan, omdat zij dus zoveel geld hebben. Hij probeert op een hele vieze, gemene manier de zaak över te nemen".

Hij weet ook, dat wij geen geld hebben voor een advokaat en een pro deo kan ook niet, omdat het zakelijk is.

Kan iemand ons helpen???

Je kunt wel tegen de alcohol vechten, maar sommige problemen maken het niet beter.

Ik heb de laatste 5 jaar, dag en nacht mijn mobiel aan moeten hebben, omdat mijn zoon zelfmoordneigingen had en wij de afspraak hadden gemaakt( Mijn zoon en ik) dat wanneer hij het zou doen eerst mij zou bellen.
Vaak heb ik voor zijn voordeur gestaan, met mijn exman, dat we dachten dat het gebeurd was.
het, ik gun het niemand, want het is echt voor een moeder een nachtmerrie
Na heel lang praten heb ik hem aan de medicijnen gekregen en sinds 3maanden gaat het echt goed met hem, en nu dit er achteraan. Soms is het leven niet eerlijk.

Sorry, ik ben naar jullie gevlucht, want het wordt me allemaal een beetje teveel.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sneeuwwitje,

Poe is niet mis, wat je hebt geschreven, je hebt het nodige achter de kiezen. En goed, dat je het van je afgeschreven hebt. Dat geeft je weer lucht. Komt er weer ruimte, om aan de andere dingen te kunnen werken.

Ik ben geen jurist, dus daar kan ik je niet bij helpen. Maar wel in tip, die ik al eerder op het forum heb gezet. Elke gemeente heeft een social raadsheer of vrouw, waar je terecht kunt voor advies. Je hoeft je er niet voor te schamen, want je wil niet weten, wie er naar toe gaan. Je wordt er goed en fatsoenlijk behandeld. Echt meisje, moet je doen. Krijgen jullie weer rust.

Sterkte en veel liefs.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Sneeuwwitje,

Wat een toestand zeg. Ik kan je helaas niet helpen, weet daar niets vanaf en heb ken ook geen jurist. . Ben wel blij voor je dat t nu met je zoon weer wat beter gaat. Het enige wat ik je kan bieden is een luisterend oor ook voor dit soort zaken is t forum.

Wens je veel sterkte en wijsheid,

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sneeuwwitje,

Ach meisje, wat heb je het moeilijk, en wat is het oneerlijk allemaal. Helaas ben ik ook geen jurist, anders zou ik jullie zaak zo pro deo op me nemen. Ik hoop heel erg dat jullie iemand vinden die kan helpen.

Ik vind Ferry's advies wel goed, ga in ieder geval eens bij de gemeente informeren naar die sociaal raadsheer of vrouw. Verder heb ik nog wel twee tips: in de meeste grote steden is wel een bureau voor rechtshulp, waar bijna afgestudeerde rechtenstudenten je juridisch advies geven. Ik zou daar eens gaan praten. Ik weet niet of studenten je ook mogen vertegenwoordigen in een rechtszaak (dat denk ik niet), maar zij kunnen een hele hoop voorwerk doen, wat veel geld kan schelen (want een advocaat betaal je per uur), en zij kunnen je ook advies geven voor zo goedkoop mogelijke juridische hulp. Meestal kennen zij advocaten die bereid zijn minder kapitaalkrachtige mensen te vertegenwoordigen en een groot deel van het werk door de mensen van het bureau voor rechtshulp te laten doen. Tenslotte doen die studenten er ervaring mee op, en ze kunnen dit ook gebruiken voor hun afstudeerscriptie.
Daarnaast hebben de meeste advocatenkantoren een open spreekuur, of een gratis 1e gesprek met een advocaat, waarin je je probleem kunt uitleggen, en deze advocaat je een inschatting kan geven, hoe je zaak er juridisch voorstaat. Dit gesprek verplicht tot niets, en als je een goede kans maakt de zaak te winnen kun je na een goede afloop wellicht die advocaat wél betalen.

Is het trouwens al zeker dat die compagnon een rechtszaak tegen je man wil beginnen? In dat geval is hij haast wel verplicht een advocaat te nemen, want als hij niets doet wint de compagnon altijd (voorzover ik weet) en zijn jullie je geld kwijt. Dus ik zou toch zeker juridisch advies inwinnen.

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb zelf drie rechtszaken achter de rug. Wat het meeste pijn doet, is de oneerlijkheid ervan. Plus het feit dat die ander het veel beter kan betalen dan jij, dus ook een betere advocaat kan nemen, en het langer vol kan houden.

Wil die compagnon je man niet gewoon uitkopen? Tenslotte kost een rechtszaak hem ook veel geld. Ik weet dat dat ook hard is, maar misschien krijgen jullie dan wel uiteindelijk meer rust. Want zoals het nu gaat, gaat het toch ook niet.

Meisje, heel veel sterkte.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Sneeuwwitje.

Zoveel als Anna je net vertelde kan ik je niet. In het land van de juridische procedures ben ik volslagen blind, ik weet daar echt totaal niks van. Maar het is allemaal wel beklemmend, je kunt bijna geen kant op.Dus kom ik niet verder dan je heel veel sterkte en hulp van anderen toewensen.
Dat verhaal over je zoon is ook al zo heavy. Altijd die onzekerheid hoe het met hem zal zijn, constant die angst dat ie zichzelf wat aan zal doen als een zwaard van Damocles boven je hoofd. Gelukkig gaat dat nu beter, maar het is net of sommige mensen alle leed van de wereld over zich heen krijgen en anderen overal schijnbaar moeiteloos tussendoor schipperen. Tot die tweede soort behoor jij dus niet. Ik wil je dus nogmaals heel veel sterkte en ook geluk toewensen.
Maar denk in al deze ellende ook aan jezelf en blijf ook jezelf, dus niet vluchten in drank, meis, je weet zelf van te voren al hoe extra ellendig je je dan gaat voelen...

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes
.
Ik ben weer wat rustiger, ik kon bijna de drank niet weerstaan. Het was allemaal plots zo heavy en dan wil je vluchten en het liefst in de drank.
Ik ben naar mijn zus geweest ff uitblazen en heb((nog) niet gedronken, gelukkig.

Maar mijn gevaarlijke uurtjes komen zo, dus samen met mijn man naar bed en niet met die Gremlin op de bank, alleen beneden blijven.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna: Nee die vennoot wil me man niet uitkopen, we heben alles voorgesteld, maar hij wil niets en danook niets. WE hebben hem zelfs nog een brief gestuurd, krijgen we geen antwoord op.

Marieke, die psychologe is zo naar, omdat ze mijn helemaal niet behandelt voor de alcohol, maar ik heb altijd een droge mand van de medicijnen, die ik heb gekregen tegen straatvrees. ik heb me aangeleerd om heel veel water te drinken, zoveel,dat ik er 's nachts wel 8 keer uit moet om te plassen en daardoor overdag heel moe ben. Zij gaat mijn aangeleerd gedrag afleren. Slaat echt nergens op die therapie, maar ik moet wel omdat ik in de ziektewet ben. IK heb ook een psychiater en die bouwt nu de medicijnen helemaal af, volgende week moet ik voor het eerst sinds 20 jaar helemaal zonder medicatie tegen straatvrees, best eng.

Dus ik bouw mijn medicatie af, mijn alcohol en ik ben aan het lijnen.
ok, ga lekker slapen, tot morgen

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Sneeuwwitje,

Wil jij niet teveel in 1 keer. Medicijnen stop voor straatvrees, stop alcohol en lijnen en dan ook nog eens zoveel op je bord. Dat is toch veel te veel van t goede. Kan je niet met je psych praten of je nog even kan wachten met het stoppen met die med. ADB is denk ik in de gegeven situatie wel verstandig om vol te houden omdat de problemen dan nog eens zo groot worden en niet meer in proportie gezien worden. En ja meis, dat lijnen dat is toch op dit moment wel t minste waar je je druk om zou moeten maken. Ik weet dat gewicht voor ons altijd heel belangrijk is, maar je vraagt echt wel bijna het onmogelijke van jezelf.

Een beetje minder perfectionistische en minder streng is echt niet erg. Perfect is het alleen in de hemel, zeggen ze. Hier op aarde zijn we nog steeds gewone mensen met al onze ups en downs met goede en negatieve eigenschappen. 100% bestaat niet alleen in de kasteelromannetjes.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...