Spring naar bijdragen

zondag, zon dag, zonderdag


petra

Aanbevolen berichten

De dag is weer nieuw, donker nog, maar nieuw.
Ik hoop dat iedereen de drank heeft weerstaan; ieder die het zich had voorgenomen
want het leven is echter zonder drank

niet altijd leuker, soms ongenaakbaar
zoals nu, omdat ik niet kan slapen, nog steeds niet
zeker niet als ik alleen slaap
de nacht wil ik blijven beleven als vriend, in rust, in zacht niet-moeten

het leven is eerlijker zonder drank
integer zonder valstrikjes zoals tranen, lawaai, onware woorden
snoeverij, schijnplezier en wangenot

ik kies voor eerlijk, dat is mijn weg
een pad van wit en onbetreden zand, schitterend in het maanlicht
als ik achterom kijk zie ik mijn natte tranen nog liggen glinsteren, pareltjes zijn het, pareltjes van licht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Petra.

Ik durf nauwelijks te reageren op zo'n stukje als je hierboven geproduceerd hebt. Ik schrijf lomp, veel woorden om iets proberen duidelijk te maken.
Ook ik kies voor eerlijk, maar waar jij op je pad van onbetreden wit zand tranenpareltjes van licht achterlaat, laat ik op mijn pad een spoor van iemand op klompen maat 45 achter.
Zie je wel?
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kohtje

Ik durf nauwelijks te reageren op zo'n stukje als je hierboven geproduceerd hebt. Ik schrijf lompKohtje.



Nou zeg, wat een flauwekul. Kohtje, je schrijft erg to-the-point.
je bent bijzonder steunend en ingesteld op anderen.
mijn stukjes van gisteren en vandaag zijn ego-documentjes
dus ga nou niet beweren dat je niet wilt schrijven hier, want jouw bijdragen zijn zeer kostbaar.

ieder zijn ding, toch?

er is geen goed/beter/best, er is alleen oprechte strijd tegen onze alco-verleider.
en vastklampen aan de plan om ook het roken te laten, sterkte met tandhakken.

en ja SK-tje, schrijf nog eens, ook als het niet goed gaat. van je af schrijven kan verhelderend werken.
niet terugtrekken als het moeizaam gaat, juist dáár kan een doorbraak zitten, meid.
Joann, ook OK?

fijne dag voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kohtje en Petra, en alle anderen...
Lief dat jullie aan mij denken. Ja, ik ben wat stil, zat sinds dinsdag in de ganzenput. Schuld en schaamte dus ben ik in een donker hoekje gaan zitten. In de hoop dat niemand me ziet, en toch eigenlijk ook weer wel. Heb wel elke dag met jullie meegelezen, en gezien dat we allemaal strijden. Dan lees ik hoe ver sommige al zijn, 10 weken, half jaar, jaar en ik verpruts het weer na bijna drie weken ADB. Zo stom, want ik weet dat dat opkrabbelen zoveel meer moeite kost dan gewoon sober blijven. Raar woord trouwens, sober, scheelt maar 1 letter met somber... Waarom denk ik altijd met weemoed aan drank? Of het zo geweldig is...Of het me zoveel oplevert...Of ik me er zo geweldig door voel...En maar om me heen kijken, want die drinkt, die drinkt, en die ook dus moet ik het toch ook kunnen...Ondanks mijn logboek op het andere forum, want ik had ingevuld dat ik vier glaasjes per dag wil en dan zie ik mijn grafiekje...poeh poeh, ben ik leesblind? Al die dagen netjes blijven tellen en gister met afscheid nemen van het gesternat, ben ik zelfs vergeten te tellen dus dat staartje geeft ook al een vertekend beeld. Zal het wel naar boven afronden, zwart op wit en vandaag weer opnieuw beginnen. Niet met tellen van de glaasjes maar met tellen van mijn zegeningen. Dit forum is er 1 van, ik denk een hele grote. Dus Liekie is hier voortaan van de partij, nu even niet zo vrolijk maar dat komt wel weer...
Dank jullie wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Liekie,

ja, dat vind ik wel een leuke, Liekie, na al dat gedoe vorige week.
Nou ja, terugval dus. Je bent de eerste niet en je zult (helaas) ook de laatste niet zijn. Gek hè, dat je in het gedrag van anderen, hoe fout je het eigenlijk ook vindt, toch het excuus kunt vinden om je zelf dan toch ook maar over te geven aan dat foute gedrag. Als zij kunnen...........dan kan ik toch ook..........
Herkenbaar, hoor. Maar toch moet je op den duur meer naar jezelf gaan luisteren, op dat punt straaleigenwijs worden. Je eigen gevoel gaan volgen, al voelt dat in het begin nog zo griezelig en raar. Tsja, makkelijk gezegd. Ik weet ook niet hoe ik anderen zover zou kunnen krijgen. Ik heb het al wel vaker gezegd, ik ben geen therapeut en kan alleen vanuit m'n eigen ervaringen spreken, maar misschien zitten er aan m'n verhalen af en toe haakjes waar anderen zich aan kunnen vastpakken, of oogjes die een verhelderende blik op iemands eigen situatie kunnen werpen.
Nou, Liekie, in elk geval fijn dat je weer van de partij bent, en dat je jezelf weer bij elkaar geraapt hebt.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,
Wist je niet he, dat ik al mijn hele leven het mandaat van stronteigenwijs draag? Gek genoeg op drankgebied sla ik door naar de verkeerde kant. Heb wel eerder ruim twee jaar droog gestaan maar waar en wanneer die knop weer om ging weet ik nog steeds niet. Ja, ergens wel, je sterk genoeg vinden en 1 brok jaloezie naar al die andere die het wel kunnen...
Joann, beterschap van mij, we zitten in hetzelfde schuitje, ben al vanaf woensdag stront ziek, opvliegers, snotneus, koppijn maar vanaf vandaag moet het beter gaan. Het is ook hollen of stilstaan met dit weer he? Strakjes weer lekker vroeg donker...kaarsjes en kachel aan, wat een vooruitzicht!
Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje

Weer een beetje opgeknapt?


Joann, ik hoop dat je snel weer wat opknapt.

Petra: Achter je woorden schuilen veel pijn en verdiet, maar ook een ontzettend grote kracht en motivatie.
Bewaar je mooie woorden , want je schrijft ontzettend mooi en maak er een bundel van, daar kunnen sommige schrijvers nog wat van leren.

Liekie, vind ik ook een leuke naam.

Eindelijk heb ik vandaag weer een beetje energie, die moet ik eigenlijk gebruiken om een hele berg wasgoed te strijken, maar zo gaat het altijd wanneer ik eens energie heb, maar vandaag ga ik het aan mezelf besteden. OOk wanneer mijn man gewoon op de bank blijft zitten, dan ga ik alleen op pad of met de honden naar het bos, want zo de hele tijd te moeten wachten, word ik ook kriebelig van.

gr. Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Joanne,

Sterkte hoor, de griep en dat met 5 kleintjes die om je kont heen rennen en aandacht van je willen en je man t weekend weg. Echt weer zo'n situatie waar bij een vrouw niet eventjes kan uitzieken maar toch weer paraat moet staan. Het is oneerlijk verdeeld in de wereld. Heb je misschien [schoon]ouders of vriendinnen in de buurt die je kunnen bijstaan?

Hé Lieke,

Goed weer wat van je te horen het was zo stil, ik miste je ook al een tijdje. En jij ook ziek hartstikke balen. Ja joh, om je heen drinken de meesten wel maar er zijn gelijk ook veel mensen die t niet doen, waarschijnlijk ook in je omgeving maar dat valt nooit zo op. Mij ging t juist opvallen toen ik niet meer wilde drinken en daar heb ik me ook zeker aan op getrokken. Was een soort houvast van zie je wel, ik ben niet de enige. En ja die knop moet om, je geeft zelf aan dat je in het verleden 2 jaar gestopt bent geweest. Weet je nog waarom je die beslissing destijds hebt genomen en kan je die reden en dat gevoel van toen nog terughalen en je daaraan vastklampen? Misschien is dat t zetje dat je nodig hebt om te kunnen stoppen. Volgens tactus is je 1e gedachte die van de: niet helpende gedachte en degene die ik je nu aanreik die van de: helpende gedachte. Ik hoor wel of je er iets aanhebt.

Hoi Petra,

We zitten hier allemaal regelmatig te egotrippen en dat geeft niets en dat hoort erbij. Jij kan dat prachtig verwoorden, ik niet maar de intensie is t zelfde met mijn maat 39 in Kohtjes termen te spreken.

Ha die Kohtje,

:present: 1 dag NDB. Hoe heeft je vrouw die 1e dag overleefd? Is het nu erg gezellig bij jullie thuis:D of vliegen jullie elkaar in de haren. Ben vandaag gestart met stoppen met roken, vond t na bijna 5 maanden wel weer welletjes. ADB gaat goed dus nu weer NDB.

Zo nu even egotrippen: gisteren kadootjesgekocht voor het nieuwe nichtje en ben nu met jongste dochter bezig een luiertaart in elkaar aan t flansen. Gelukkig heeft jongste dochter veel geduld ahum ahum, dus dat verloopt altijd heeeeeeeel errug soepeltjes maar niet heus. Misschien zou een forum HDB [Humeur De Baas] iets voor haar zijnB) Het zou wel een stuk rustgeven in huize CG.

Lola, Anjo, Twan hoe is t met jullie!!!!!!!!!!!

Geniet van een lekkere relaxte en nazomerse zondag,

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, je hebt groot gelijk, gebruik die tijd en energie lekker voor jezelf. Zoek t bij jezelf en niet bij een ander. Als je man niet meewil dan ga je lekker alleen. Wat voor honden heb je, mis mijn eigen hond nog steeds. We hadden een Labrador die vorig jaar op de leeftijd van 15 jaar is gestorven en t is nog stil en mis t wandelen nog steeds. Alleen ga ik toch niet zo snel een rondje lopen, zou wel moeten maar ik voel me altijd zo lopen!!!!!!!!!!!

Hou vol liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo CQ; Ik heb een kruising labrador/appenzeller vandaag 12 weken, lijkt precies op een zwarte labrador, alle heeft ie een wit befje en een kruising bobtail/goldenretriever, verrek vandaag precies 10 jaar. Hij lijkt op een goldenretriever met de haren van een bobtail.

Ik kan me voorstellen dat je je hond nog steeds mist, 15 jaar dat is ontzettend lang om eem maatje te hebben, dat altijd trouw is, nooit sjagerijnig en waar je altijd mee kunt praten dag en nacht. Beter dan menig relatie.


Fijne dag nog, liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over helpende gedachten gesproken: Mijn moeder zei me eens: alcohol is geen levensbehoefte...Wat moeten mensen met een eetprobleem het dan verschrikkelijk moeilijk hebben he, drank kan je uitbannen, eten niet...Mijn behandelaar noemt me allergisch voor drank... bij een allergie moet je die stoffen zien te vermijden ja. En wat je zegt, CG, ik moet inderdaad wat scherper gaan kijken naar al die mensen die niet drinken want dat zullen er inderdaad genoeg zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen allemaal.

Ik denk dat er één of ander computervirus aan het rondwaren is. Mijn vrouw, die ook op enkele fora actief is kreeg het vorige week te pakken van een Belgische in Spanje, ik kreeg het weer van haar, en ik heb de indruk dat heel forumland mekaar aan het aansteken is. Wees dus gewaarschuwd!!!Ga niet zonder mondkapje het net op!!!
Ik voel me gelukkig al weer een stuk beter. Op wat nasnotteren na alles weer prima. Maar nu weer dat stoppen met roken. Gisteren zijn we de dag goed doorgekomen, trekmomenten waren hanteerbaar. En vandaag gaat tot nu toe ook nog goed. Die trekmomenten op zich vind ik nog niet eens zo vervelend. Het is een kwestie van even de zinnen verzetten op zo'n moment, maar wat me tegenvalt is het aantal trekmomenten op een dag. Ik had me niet gerealiseerd dat het er zo veel zouden zijn. Kun je nagaan hoe zo'n gewoonte in het dagelijks leven ingeweven raakt.

We gaan nu even weg. Straks vertel ik wel verder. Gr. Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik kom me ook even melden in de forumziekenboeg. Het lijkt inderdaad wel alsof we elkaar digitaal aansteken. Ik werd vannacht om vijf uur wakker met een afgrijselijke hoofdpijn, paracetamol genomen, maar het zakte niet. Vanmorgen van de ellende maar opgestaan, hond uitgelaten en gegeten, bijna alles weer uitgespuugd (ik word altijd heel erg misselijk als ik erge hoofdpijn heb), en op een gegeven moment maar weer in mijn bed gedoken. Daar zakte de hoofdpijn gelukkig een beetje, maar op een gegeven moment voelde ik het weer opkomen en ben ik dus maar weer opgestaan. En nu zit ik dus achter de computer met nog meer pijnstilling achter de kiezen (eigenlijk heb ik nu wat veel genomen, maar ik weet uit medische bron dat je één stootdosering mag nemen, en ik moest er nu echt even vanaf) en zie dat er een bijna algehele malaise heerst.

Lieke, leuk dat je er weer bent. En na je terugval gewoon weer opnieuw beginnen of verder gaan waar je gebleven was. Ik vind drie weken ADB om te beginnen al best knap. Ik gleed de eerste keer al na vijf dagen uit.

Sneeuwwitje, ook fijn dat je er weer bent, en denk maar even goed aan jezelf hoor.

Jongens en meisjes, ik mis alweer een aantal mensen, zoals Rufus bijvoorbeeld. Zou iedereen van wie we niets meer horen nu terug gevallen zijn, of zou het juist waanzinnig goed gaan? Ik hoop het laatste.

Kohtje en CG, succes met NDB, moet ook lukken. Ik wil wel even ons griepje langssturen, want ik zou op het moment echt niet moeten denken aan sigarettenrook. Ik hoest me zo al een ongeluk.

Liefs en beterschap,
Anna :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,
er is 1 woordje dat volkomen 100% op mij van toepassing is, net zoals op de persoon die het hier lanceerde: stronteigenwijs.
het heeft een negatieve klank meestal. zeker bij mensen die proberen anderen ongevraagd en ongewenst te 'helpen' , lees: zin op te leggen.
niemand heeft het recht een ander zijn zin op te leggen, volwassenen onder elkaar al helemaal niet.
en hulp; de persoon met een klein gaatje in zijn ziel kan dat gaatje tonen, constateren dat het gedicht zou kunnen worden en dan kan een ander het desgewenst een plakbandje voorzien.

wie in de "Zorg" werkt weet dat er een zorgvraag moet zijn alvorens zorg te verlenen.

al die hulp en raad die door de strot geperst wordt is geen hulp en raad.
ook hier op het forum geldt: wie zich geholpen voelt door een woord of een gedachte is spekkoper. wie dat woord zegt of de gedachte uitspreekt is hulpvaardig. en verder hoeft er niets. kan er ook niets. dat is de beperking en de zegen van het medium.

en Lieke, tja, bij zinsdelen als "door de strot persen" weet ik ook weer waarom ik (ook al, poeh, hulde aan mijn erfelijk materiaal) een paar jaar wat moeizaam ben omgegaan met eten. net wat je moeder zei, toch: alcohol (of nicotine) heb je niet nodig, eten en drinken wel, als je daarmee in oorlog leeft is het schipperen. vrede is voor mij gelukkig toch meer dan de afwezigheid van oorlog (gejat hoor, deze zin, ergens uit het archief van dit forum!)
Goed van je dat je weer terugbent op het oorlogspad, de kruistocht tegen de schijntroost op je neemt. Doe maar niet, drinken. Je weet zelf wel waarom en welke gedachten te wantrouwen. Schrijf ze desondanks toch maar op, voor jezelf en voor anderen.
Maar dat ben je al aan het doen, geweldig.

Zieken en andere ploeteraars: neem rust. ziek uit. niet doorjengelen, op=op . doe maar of je je eigen beste vriend of vriendin bent die je van advies wilt voorzien. HELPT!
liefs, sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@petra:
Inderdaad, wat mooi geschreven. Vooral dat eerlijk spreekt mij aan. Het leven zoals het is.

@ iedereen:
Ik ben blij dat het dan eindelijk vandaag is. Ik had deze datum al een tijdje in mijn hoofd. Ik ga ervoor. In ieder geval voor 2 maanden, heb ik met mezelf afgesproken. Goh, wat kijk ik uit naar mezelf. Zou niet altijd even gemakkelijk zijn, want er komen weer heel wat feesten en afspraken voorbij fietsen, maar het idee dat ik lekker nuchter blijf.... Heerlijk. Eindelijk. Ben er echt aan toe. Ben moe, zoooo moe...niet zo speciaal van mezelf, maar letterlijk moe. Ik heb zo'n drukke baan, pieker heel veel, slaap ontzettend slecht en hierom ook veel te weinig en drink te veel. Een uitputtingsslag dus. Yes, ik doe weer mee aan de "race". Vandaag dag 1 ADB

@sneeuwwitje:
goed dat je toch bent gestopt na ±4 a 5 kleine blikjes bier. Ennuh..... wat zijn eigenlijk kleine blikjes. Ik ken alleen maar de gewone blikjes en de grote blikken. :-) Geintje. Ik begrijp wel wat je bedoelde, maar ik vond het zo grappig opgeschreven. Kleintjes.... , alsof die grote de "normale" zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mick, ik ben blijk dat je er weer bent. Ook jou had ik even een paar dagen gemist. Dus vandaag weer dag 1 ADB? Prima, en volhouden met al die feesten hè.

Ondertussen heb ik jou raad alvast ter harte genomen Petra, dus ik zit hier rustig een beetje te zieken en te tutten, en officieel zielig te zijn. Ook wel eens lekker. Ik hoop dat ik morgen weer een beetje opgeknapt ben, want een collega van mij is ook al uitgeteld, die belde gisteren op. Nou ja, we zien wel. De hoofdpijn is nu in ieder geval wel weg, dus dat is wel fijn.

Ik heb de stukjes van vandaag nog een keer doorgelezen, ik ben niet zo helder vandaag, dus het moet in twee keer. Je zou dichter moeten worden of zo Petra, prachtig hoe je zo'n stukje weet te verwoorden. Moet je daar nou lang over nadenken, of rolt het er zo uit?
En Kohtje, ik vind jou stukjes op een heel andere manier ook altijd heel raak. En bovendien goed te begrijpen, bij jou heb ik meestal geen twee keer nodig. Ennuh, het voordeel van een spoor maat 45 is, dat het meestal wel heel goed te volgen is.

Het beste allemaal, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrina,

Mijn elleboog was gisteravond twee keer zo dik als normaal, vuurrood en pijnlijk. Vanmorgen ook nog, maar inmiddels is het al een stuk geslonken, dus het valt eigenlijk nog mee dit keer. Misschien begin ik inmiddels toch een zekere resistentie op te bouwen. Ik voel me gelukkig ook iets beter, maar mijn hoofd voelt aan alsof de hoofdpijn ieder moment weer door kan breken. Dus ik ben er nog niet. Ik ga vanavond maar op tijd naar bed denk ik. Nu ga ik even in de krant lezen die ze gisteren in het winkelcentrum uitdeelden. Ik heb hem nog lang niet uit.

Iedereen een fijne avond.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mick,

Prachtig je woorden , je gelooft echt in jezelf en daar alleen krijg je wilskracht van."

Trouwens je hebt me wel doorzien hoor, want normaal dronk en telde ik altijd in halve liters en niet die "kleine blikjes"
Misschien stel ik een vraag, die ik had moeten weten. Wat doe je voor werk, dat het zo ontzettend druk is, dat het op je af komt?.


Anna, ik miste Rufus ook al. Ik had hem al een PB gestuurd, maar geen antwoord gekregen.
Maakte me ook een beetje ongerust i.v.m. zijn bloedonderzoek. (Daar Zou hij toch nog uitslag van krijgen, of heb ik wat gemist?)

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@petra:
dank je wel.

@anna:
wat een ellende met die muggenbulten. Ik had er als kind ook last van, maar niet zo heftig als bij jou. Ik had wel enorme dikke bulten, ongelofelijk gewoon. Gelukkig ben ik erover heen gegroeit.

@katrina:
misschien komt er binnenkort wel weer eentje, aangezien ik wel weer veel meer zou gaan lezen de komende tijd. Mmmmm

@sneeuwwitje:
Ik ben zelfstandig ondernemer. Heb een grote verantwoordelijkheid. Dat is best pittig, maar ook uitdagend. Verder wil ik er inhoudelijk niet op in gaan, omdat ik zo anoniem mogelijk wil blijven daar waar kan en niet in de weg staat voor mijn ADB-proces.

@iedereen:
amé vind ik een lekker alcoholloos drankje en is nog gezond ook!!

En ja, waar zijn al die "oude" bazen? Even bezig met iets anders?
Ik kan me ook voorstellen, dat men soms even stopt met schrijven. Men kan komen en gaan. Dat is de vrijheid van dit forum. Geen verantwoordelijkheid hoeven afleggen, eindelijk.

Maar goed, toch leuk als er weer ineens dan weer zo'n "oude" naam komt opduikelen en ik kan me ook voorstellen dat sommigen onder ons bezorgd zijn.

Als je goed zorgt voor jezelf, dan doe je al genoeg. De wet van karma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina:

Ik ben het met je eens, als mensen zo plots het forum verlaten, ga je je toch afvragen hoe het met ze is.

Ik mis ook Angel6, Tom Poes, Lola, Badgast. Missmaf, zelfs Ferry is volgens mij met de boot vertrokken.

Mick: Ik snap dat je niet te veel wilt vertellen, daar ging het ook niet om, ik was alleen benieuwd naar je werk. Zelfstandig ondernemer is zeer pittig, kweet er alles van.

Wat is het voor soort drankje?


Liefs Sneeuwwitje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Anna en anderen,

Anna, lief dat je me miste. Ik zal je meteen geruststellen, ik sta nog steeds droog en volg je nog immer op de voet. Vervelend dat je het zo te kwaad hebt gekregen door toedoen van onze zoemende en stekende vliegende rotzakkies. Het is hun seizoen, maar het is jouw bloed. En die aanval voeren ze ook nog eens uit op jouw moment van triomf op de gezellige werkbijeenkomst. Gefeliciteerd met het zelfs niet proeven. Was jij het niet die de vorige keer een half glas"moest" leegdrinken? Ook gefeliciteerd met z e v e n weken adb. Voor mij is dat heuglijke feit morgen.

Ik heb het knap moeilijk gehad om niet terug te vallen, maar dat gebeurde onder nogal afwijkende omstandigheden. Ik kreeg allemaal goed nieuws namelijk. Het bloedonderzoek bleek prima resultaten op te leveren en de cardioloog zag ook al verbetering. De reden voor het flauwvallen werd gevonden in hyperventilatie door stress. Je moet er maar op komen. Het klopt wel want in zo'n situatie komt mijn stem uit de strot en is de ademhaling helemaal verkeerd. Training van ademhalingstechnieken is de oplossing. Bij al dat goede nieuws draafde die zelfde valse Gremlin op, hij had zelfs een collega meegenomen voor m'n andere schouder. Ze fluisterden: "Gefeliciteerd, jij! Dat moeten we vieren, dat hebben we verdiend, toch. Woww, goed gedaan. Je hebt nog een fles staan voor dit soort heuglijke gebeurtenissen." Kohtje had de vorige keer, toen dat lastige kreng er ook was, geadviseerd om hem met een natte krant een stevige oplawaai te verkopen. Uiteindelijk zijn ze vertrokken na een uur rammen en ik loop met spierpijn rond.

Ik heb wel meegelezen de afgelopen weken. Wat gebeurt er toch een hoop met onze mensen. Ik merk zelf in mijn omgeving, omdat ik iedereen deelgenoot maak van mijn niet meer drinken, dat er wat lacherig over gedaan wordt. Of mensen het niet helemaal serieus nemen. Mogelijk omdat het een beetje te dichtbij komt omdat het allemaal stevige innemers zijn en ze zich misschien afvragen of ze zelf wel kunnen stoppen. Het weglachen en jezelf voorhouden dat jij het in de hand hebt, deed ik vroeger ook, maar er knaagde wel altijd een zekere twijfel. Dan zei ik (zachtjes), ik stop binnenkort wel eens om te bewijzen dat ik geen probleem heb. Nooit dus.

De komende weken ben ik in Turkije en ik neem me vast voor om het droog te houden. Het wordt wel de ultieme uitdaging want ik ga alleen dus het kan moeilijk worden. Ik neem een dompelaar en alle thee-benodigdheden mee om het nieuwe ritueel ook daar 's avonds te kunnen houden.
Ik zal jullie eerlijk opbiechten of het gelukt is.

Ondertussen allemaal veel sterkte, gezondheid, wijsheid en liefde toegewenst zonder alkohol.
Er wordt nog wel eens gevraagd waar doe ik het voor of wat is nou mijn beloning?
Ik kan jullie vertellen dat ik een gekke ontdekking heb gedaan, ik heb namelijk een blij lijf gekregen. Echt waar. Ik wist niet dat je lijf zo fijn kon voelen. Wat een cadeau! En dat na 7 weken!

Tot over een paar weken met hopelijk nog meer goed nieuws.

Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...