Spring naar bijdragen

The day after


Sunshine

Aanbevolen berichten

Afgelopen vrijdag met een vriend naar de Kamasutrabeurs geweest.
Hij haalde me s'middags op en ik werd ook weer thuisgebracht.
Geen BOB die middag en avond dus en ik voele me al happy.
Voordat hij me kwam halen kwijlde me mond al en had ik er al 2 in me kraag.
Lekker muziekie aan bij het optutten en het voelde als een lekker gezellig feesie en ik had er zin in! Ik voelde me goed!

Eenmaal aangekomen gaat de dorst weer toenemen en weer aan de leut.
Daar vrienden ontmoet en al die barretjes en plekken waar je wat kon halen zag er zo gezellig uit.
Doe mij die maar..
Later het rondje weer van een ander en doe mij die maar.
4 verschillende dranksoorten door mekaar en ik voelde me super.

Toen naar de auto lopend met een vriend van me die me ook opgehaald had bij mij thuis.
Slingerde slang...
Hij was er niet blij mee.
"ZUIPLAP" riep hij keihard op zodat iedereen het op straat kon horen en deed me na hoe ik liep.

Hij had gelijk. Ik was weer een zuiplap, maar in mijn achterhoofd dacht ik van je moest s weten hoe moeilijk ik het daarmee heb. Ik kan hem dat niet vertellen, want ik schaam me kapot. En ja, ik schaamde me ook kapot toen hij dat zei. Ik voelde me de grond ingeboord worden en eenzaam.

Ik reageerde niet en liep gewoon weer op mijn best voor dat moment door.

Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij heeft zeker gelijk.
Ik heb een hele leuke dag gehad.
De volgende ochtend idd een flinke kater.
Ik was de hele dag lam en ik had een nare maag.

Die avond een cocktail party. 1 cocktailtje op vroeg in de avond en ik was de BOB.
Ging goed, no problemo en ook geen drang naar mee, maar me maag was nog van streek.
Zondag weer een feesie. Me schoonouders waren 43 jaar getrouwd.
Een gezellig familiegebeuren. We zaten heerlijk buiten.
4 op en ik voelde me weer wegzakken naar dat heerlijke zweverige gevoel.
Zware gesprekken kwamen op tafel. En ik voelde me lekker licht en luchtig. Af en toe een rake opmerking in die discussie gegeven en me er verder niet mee bemoeid. :D

Vanmiddag er ook weer 2 op. Daar blijft het bij.

Die vriend heb ik nog niet gesproken verder... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Sunshine.

Ja, ik ga me ook maar in deze discussie mengen.
Je zegt zelf ergens dat je allang doorhebt dat je een geval apart bent hier op het forum. Ach, we zijn hier allemaal stuk voor stuk een geval apart. Maar dat je inderdaad enigszins opvalt komt volgens mij doordat je hier hebt aangegeven waar jouw drankprobleem in geworteld kan zijn. Dat heeft te maken met een voor jou tot je dagelijks leven behorende belevingswereld die voor de meesten van ons hier nog altijd in de taboe-hoek zit.
Ik zeg nou wel dat die wereld tot jouw dagelijks leven behoort, maar jij bent er zelf ook nog lang niet mee in het reine, denk ik. Je hebt een plek in het leven met je man, familie, zeg maar je dagelijkse omgeving, en je hebt een plek in de wereld van de BDSM. Je voelt je dus thuis in twee werelden die erg met elkaar in botsing zijn. Dat zal zich volgens mij in je sociale leven best wel uiten. En vandaar denk ik dat jij die behoefte aan verdoving zo sterk hebt. En ik denk inderdaad dat het is zoals hierboven ook al min of meer gezegd werd, dat jij er nog niet aan toe bent om wat aan je alcoholprobleem te doen. Jij hebt andere problemen waar je misschien met professionele hulp een oplossing voor moet zien te vinden. Pas als je daar uit bent of een evenwicht in gevonden hebt kun je je drankgebruik eens onder de loep gaan nemen. Tot die tijd heb jij volgens mij de drank gewoon nog nodig, of zul je in elk geval vaak denken hem nodig te hebben....
Lieve Sunshine, ik wil je hiermee uiteraard niet beledigen of veroordelen. Ik denk alleen dat je probeert een beetje orde in de chaos die je omringd te scheppen, maar dat je aan de verkeerde kant begint.
Groetjes en liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
joann

Ja, maar wat wil je nu dan eigenlijk...


Dat is me niet meer helemaal duidelijk...


Wil je stoppen met drinken of


wil je op de oude voet verder gaan..




Want ik vind het op zich best moeilijk om jou gezelligheidsverhaal te lezen...


terwijl ik iedere dag nog vecht tegen de trek...


Ik sta nu een week droog....


en heb echt mijn uitglijders wel gehad de afgelopen weken....


Maar dan pakte ik me weer bij elkaar en ging verder...


Dat doe jij ook, maar drinkend....




Of is het gewoon je bedoeling om gecontroleerd te drinken..


En jammer dat je die vriend niet meer hebt gesproken,


de waarheid is niet altijd leuk....maar hij is wel een echte vriend!!!!




Joann




Hi Joann,

Wat ik wil is gewoon mijn alcoholgebruik beperkt te houden tot normale acceptabele porties.
2 per dag en 2 dagen niet las ik elders
Ik las ook hier dat dat het aller moeilijkste is. Maar ik streef er wel naar. Helemaal stoppen wil ik niet.

Ik snap dat mijn gezelligheids verhaal moeilijk is voor jullie, dat heb ik nu door. Niet toen ik het ging tikken. Ik weet het anders ook niet hoe ik mijn dagelijkse drang gevoel naar drank hier neer kan zetten.

Groetjes Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marieke44

Sunshine,




Ik snap wel wat de anderen bedoelen.


Je zit in details te vertellen hoe gezellig je het hebt gehad.


Ik heb niet het idee dat je serieus met je alcoholprobleem bezig bent.


Natuurlijk hebben wij allemaal onze uitglijders, maar dan vertel je ook nog eens dat je daarna ook weer gewoon lekker gezellig aan de cocktails bent gegaan en gezellige gesprekken hebt gehad.


Wij zijn hier allemaal serieus bezig om te stoppen en ik heb niet het idee dat jij daar momenteel mee bezig bent.


Ik bedoel het voor de rest goed, maar soms komen woorden op een forum wat hard over.




Hoi Marieke,

Stoppen wil ik niet, wel het beperken naar normale porties en geen enorme uitglijders meer die ook nog eens slecht voor de gezondheid zijn. Natuurlijk ben ik er serieus mee bezig, anders had ik me hier niet aangemeld. Ik snap nu dat mijn gezellige belevenissen het jullie moeilijker maken. Ik zal het daar niet meer over hebben.

Groetjes Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kohtje

Dag Sunshine.




Ja, ik ga me ook maar in deze discussie mengen.


Je zegt zelf ergens dat je allang doorhebt dat je een geval apart bent hier op het forum. Ach, we zijn hier allemaal stuk voor stuk een geval apart. Maar dat je inderdaad enigszins opvalt komt volgens mij doordat je hier hebt aangegeven waar jouw drankprobleem in geworteld kan zijn. Dat heeft te maken met een voor jou tot je dagelijks leven behorende belevingswereld die voor de meesten van ons hier nog altijd in de taboe-hoek zit.


Ik zeg nou wel dat die wereld tot jouw dagelijks leven behoort, maar jij bent er zelf ook nog lang niet mee in het reine, denk ik. Je hebt een plek in het leven met je man, familie, zeg maar je dagelijkse omgeving, en je hebt een plek in de wereld van de BDSM. Je voelt je dus thuis in twee werelden die erg met elkaar in botsing zijn. Dat zal zich volgens mij in je sociale leven best wel uiten. En vandaar denk ik dat jij die behoefte aan verdoving zo sterk hebt. En ik denk inderdaad dat het is zoals hierboven ook al min of meer gezegd werd, dat jij er nog niet aan toe bent om wat aan je alcoholprobleem te doen. Jij hebt andere problemen waar je misschien met professionele hulp een oplossing voor moet zien te vinden. Pas als je daar uit bent of een evenwicht in gevonden hebt kun je je drankgebruik eens onder de loep gaan nemen. Tot die tijd heb jij volgens mij de drank gewoon nog nodig, of zul je in elk geval vaak denken hem nodig te hebben....


Lieve Sunshine, ik wil je hiermee uiteraard niet beledigen of veroordelen. Ik denk alleen dat je probeert een beetje orde in de chaos die je omringd te scheppen, maar dat je aan de verkeerde kant begint.


Groetjes en liefs, Kohtje.



Hoi lieve Kohtje,

Ja dat die taboe hoek hier zit, heb ik in de gaten. Dat is wel jammer dat dat zo is. Maar het is niet alleen hier, het komt vaker voor en ik heb vaker met die taboe sfeer te maken gehad. Het zij zo, is niet anders.
Nogmaals werd er om uitleg gevraagd en toen kwam deze hele taboe discussie naar boven.

Die 2 werelden moet ik wel van elkaar scheiden. Dat is niet anders, dat heb ik geaccepteerd. Ze komen wel in botsing met elkaar, omdat die gevoelens soms naar boven borrelen. Ik heb geen probleem met het feit dat ik die gevoelens heb. Ik ben juist blij dat ik ze heb. Dat is misschien moeilijk te begrijpen, maar het is wel zo. Het probleem ligt meer dat ik ze al een geruime tijd niet meer kan uiten en beleven. Voor die wereld heb je er 2 voor nodig. Je moet maar net de juiste vinden/hebben. Voor het zoeken heb ik geen professionele hulp voor nodig. Dat zoeken naar een Dominant om die wereld te gaan beleven kan ik zelf wel, maar het is wel heel erg moeilijk dat zoeken, omdat er heel veel fakers en wannebee's tussen zitten.

Eén van de oorzaken van mijn overmatig drankgebruik liggen in die diepste gevoelens die ik niet kan laten fladderen. Er zijn meerdere oorzaken. Het is een opeenhoping van omstandigheden dat ik naar de fles grijp.

(even voor de anderen die dit lezen: ik corrigieerde ook even wat regels van Kohtje)

Groetjes en liefs 2
Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
ferry

Lieve Sushine,




Zoals Kohtje het zo mooi zegt, bedoelde ik het ook, met de sexuoloog en wilde ik je ook niet beledigen.


Ik denk ook, dat je eerst, dat probleem moet aanpakken.




Veel wijsheid en liefs, Ferry.




Lieve Ferry,
Je hebt me er niet mee beledigd hoor. Juist fijn dat je meedenkt. Dank je wel :D

Liefs Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Marieke,

Als ik zo terug kijk begon het bij mij ook met wijntjes voor het slapen gaan. Gewoon s'avonds na de koffie. Geen colaatje of een sapje, maar een lekker wijntje. Die wijntjes werden er 2 en toen 3 ...steeds meer en het verschoof zich op een gegeven moment naar de middag. De wijntjes bij het eten koken. En dan is de avond nog jong.

Ik herken die stemming ook met dat stappen.

Je hebt gelijk dat het net zo werkt als minderen met roken. Dat denk ik ook wel dat dat zo is. Maar ik moet echt absoluut niet aan helemaal stoppen denken. Als ik daar aan denk, dan krijg ik het benauwd.
Is dat herkenbaar?

Groetjes Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi sunshine
voor mij is dat zeker herkenbaar.
je hebt het gevoel dat je je beste vriend op moet geven.Je wilt die uitvlucht mogelijkheid nog behouden.
Maar ik denk wel dat ze gelijk hebben hier,ik denk dat maar heel weinig mensen het kunnen tenminste mensen die een probleem met alcohol hebben niet.Mijn moeder probeert al 25 jaar af en toe een wijntje te drinken en is tot nu toe alles verloren de baan de man de kinderen en ze blijft het proberen want stel je voor dat je dat op moet geven.
Ook voor mij is het mijn doel om te minderen want ik ben net zo eigenwijs als mijn moeder maar als je diep in je hart kijkt weet je dat het onhoaalbaar doel is.Nu nog de moed verzamelen om dat te onderkennen. groetjes eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Sunshine

Als ik zo terug kijk begon het bij mij ook met wijntjes voor het slapen gaan. Gewoon s'avonds na de koffie. Geen colaatje of een sapje, maar een lekker wijntje. Die wijntjes werden er 2 en toen 3 ...steeds meer en het verschoof zich op een gegeven moment naar de middag. De wijntjes bij het eten koken. En dan is de avond nog jong.


... Maar ik moet echt absoluut niet aan helemaal stoppen denken. Als ik daar aan denk, dan krijg ik het benauwd.


Is dat herkenbaar?


Groetjes Sunshine



Ja Sunshine, dat is extreem herkenbaar. Ik wilde eigenlijk ook alleen minderen naar het niveau dat jij noemde, en ik kreeg het ook spaansbenauwd bij het idee nooit meer te drinken. Maar net als de meesten hier kan ik het ook niet. Zodra er één glas in zit, zijn er een miljoen redenen om er nog een te drinken, en nog een, en dan...tja, dan maakt het eigenlijk niet meer uit want dan ben ik toch al bezig.

Ik weet ook niet of ik nooit meer drink. Ik denk bewust nog niet aan bepaalde feestdagen of gelegenheden, besluit gewoon per dag, inmiddels al een beetje per week, om niet te drinken. Eén dag niet drinken is namelijk te overzien, daar hoef je het niet benauwd van te krijgen. Je hoeft niet nu een beslissing voor de rest van je leven te nemen.

Ik heb inmiddels gemerkt dat er ook niet zoveel is om benauwd om te zijn. Het leven is niet echt zoveel gemakkelijker of leuker met die verdoving van alcohol. En je problemen worden er ook niet kleiner van.

Wat betreft je andere problemen: het is mijn wereld niet, dus ik kan me er ook niet in inleven. Maar ik weet niet of ik het helemaal met het advies van Kohtje eens ben om eerst dat op te lossen. Allereerst is de vraag of dat wel op korte termijn op te lossen ís. En als je al die tijd doorgaat met drinken, wordt je drankprobleem ondertussen alleen maar groter. Bovendien merk is steeds meer, dat problemen eigenlijk juist beter op te lossen zijn als je nuchter en helder bent, al doet het soms wat meer pijn.

Dus wat is wijsheid? Voor mij is dat ook afhankelijk van jou gevoel. Je bent niet voor niets op dit forum gekomen. Je bent hier, omdat je een drankprobleem hebt, waar je iets aan wil doen. Dus denk ik dat je daarmee door moet gaan. En mijn ervaring - na jarenlang proberen - is dat het toch gemakkelijker is eerst een poosje niet te drinken, te beginnen met een dag.
Probeer eens eens de rust en de helderheid te ervaren, die je begint op te bouwen als je lichaam eenmaal ontgift is. En geloof me, die vreselijke trek zakt, het duurt even, maar het zakt. Misschien zien je andere problemen er dan ook handelbaarder uit.

Succes.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Is zeker een wijsheid. THanks!!
Ik kan daar wel wat mee.
Die helderheid, de rust en dat ontgiften trekt me enorm aan.

Nooit meer drinken zit er bij mij niet in, dat weet ik nu al heel zeker.
Als ik het maar op speciale gelegenheden kan houden. Net als vòòrdat ik elke dag aan de wijn ging. En dan niet me een stuk in de kraag zuipen, maar gewoon met een acceptabele hoeveelheid.

Ik denk dat je het idd ook per dag maar moet bekijken om er mee te beginnen zeg maar.

Wat betreft je andere problemen: het is mijn wereld niet, dus ik kan me er ook niet in inleven. Maar ik weet niet of ik het helemaal met het advies van Kohtje eens ben om eerst dat op te lossen. Allereerst is de vraag of dat wel op korte termijn op te lossen ís

Met dat advies ben ik het ook niet eens met Kohtje. Het is zeer zeker niet op korte termijn op te lossen en het is misschien helemaal niet op te lossen.

Nou, een nieuwe dag, nieuwe kansen :D
en jij ook heel veel succes!


Groetjes Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
eva25

hoi sunshine


voor mij is dat zeker herkenbaar.


je hebt het gevoel dat je je beste vriend op moet geven.Je wilt die uitvlucht mogelijkheid nog behouden.


Maar ik denk wel dat ze gelijk hebben hier,ik denk dat maar heel weinig mensen het kunnen tenminste mensen die een probleem met alcohol hebben niet.Mijn moeder probeert al 25 jaar af en toe een wijntje te drinken en is tot nu toe alles verloren de baan de man de kinderen en ze blijft het proberen want stel je voor dat je dat op moet geven.


Ook voor mij is het mijn doel om te minderen want ik ben net zo eigenwijs als mijn moeder maar als je diep in je hart kijkt weet je dat het onhoaalbaar doel is.Nu nog de moed verzamelen om dat te onderkennen. groetjes eva




Hoi Eva,

Ja zoiets lijkt er wel op. Een vriend..

Ik weet niet of het een onhaalbaar doel is. Misschien ben ik erg eigenwijs. Maar ik wil het wel gaan proberen.

Groetjes Sunshine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo katrien,
Waarom moet je weer een vertellen dat mensen verkeerd bezig zijn. Ben jij niet eens onder uit gegaan of zwijg je daar over. Iedereen heeft het recht om zijn of haar problemen op de site te gooien. Het is makkelijk als je een tijdje nuchter bent maar niet iedereen is het zelfde. Hoe lang sta jij nu droog?
Heb jij in het begin ook niet moeilijk gehad misschien kon je toen niet met iemand praten. Iedereen heeft een verleden waar we niet trots op zijn. Maar als je echt wil stoppen dan heeft iedereen recht omzich te uiten hoe ze dat ook willen. Vriendelijke groeten van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Mismaff,

jij en ieder mag zijn/haar woord doen.Maar waar dit naar Katrina nu
weer vandaan komt begrijp ik dus niet.
Ik vind het niet leuk en niet terecht.Dat is mijn mening over dit bericht van je.
Misschien zou je de uitleg willen geven(misschien pb?)waarom gevraagd is.

Groetjes Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...