Spring naar bijdragen

donderdag 5 oktober 2006


joann

Aanbevolen berichten

Waar ik last van heb?

Nergens, hoor. Ik voel me de hele dag al zo....Gezellig hè?
Nee, ik voel me niet geweldig, de nicotineduivel zit me in m'n nek, op m'n schouders, op m'n hoofd, wil me de hele dag vuurtjes aanbieden terwijl ik geen sigaret heb. En het ergste is dat mijn vrouw vandaag ook de hele dag thuis is. En die heeft het ook moeilijk.
Ik ben in een opstandige bui, maar ruzie is er nog steeds niet. We zitten de hele middag al op elkaar te mopperen, maar moeten er dan ook elke keer weer om lachen omdat het zo herkenbaar is....Ja, en toen ben ik uitgevallen op het forum, maar dat was meer bedoeld om aan te geven hoe ik dat moeilijke moment ervaar. Niet om als monster over te komen. Ik laat hier alleen zien dat ik ook geen heilige ben en mezelf dus ook kan verliezen in niet te genieten zijn.
Sorry, zolang ik me zo voel zal ik niet schrijven. Beloofd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hai vrienden.

ik laat even ver van huis van me weten.

Ik snap Katrina duvels goed.

En Kohtje en zoveel anderen.

En ik denk ook aan Tapas op donderdag.

Laten we met zn allen door zinnen kijken naar de werkelijke intentie!
Die zit bij de meesten zo enorm goed namelijk.

En eerlijk gezegd zou ik het ook niet zo fijn vinden als er een Lola2 zou komen.
Kom op we zijn met zn allen uniek.
Dit is geen verwijt naar iemand toe,alleen begrip.

Dit moest ik even kwijt.

Met alle liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal
het gaat niet zo best
gister heel veel gezopen
zoontje moest naar het ziekenhuis waren bang voor uitdroging
gelukkig hoefde hij niet te blijven
ik weet de helft niet meer van gister
en schaam me diep
maar ik moet door nieuwe dag nieuwe kansen
liefs eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel lola
ik ga gewooon er weer voor
vandaag is al weer de eerste dag ADB
op naar dag 2

sorry dat ik er de afgelopen dagen niet was
maar ik was dus even met me eigen sores bezig
ga weer veel inloggen want het geeft me
het gevoel dat ik het niet alleen hoef te doen.

liefs eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Eva,

Als je zoontje aan het uitdrogen is, is dat verschrikkelijk. Maar dan moet jij niet gaan zuipen.
Maar je hoofd erbij houden, want je moet dan beslissingen kunnen nemen.
Ik zeg het misschien hard, maar het is goed bedoeld.

Sterkte. Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Fer,logeren bij een nicht van mij en nog steeds ADB!!!Gelukkig,
want het valt me helaas best zwaar.

Maar de beloning in de ochtend is ongelooflijk!
Mijn nicht is op de hoogte van de situatie dus kan ik even weer op forum.

Liefs en sterkte Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is goed lola...ben nu maar weer aan de caffeine gegaan(cola) ipv van alcohol..

de laatste dagen is het erg moeilijk,denk ook omdat ik nu vrijgezel ben en zoiets heb van "ach wat maakt het ook uit" laten we maar gaan zuipen!!

want hoe lang ben jij nu ADB?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Tjongejonge, wat is er weer veel gebeurd. Gut Kohtje, jij ook al in een stopdepressie, of hoe ik dat noemen moet? En ik maar denken dat jij altijd een toonbeeld van gelijkmoedigheid bent. Zo zie je maar hoe een mens zich kan vergissen. Sterkte ermee.

En Dave, jij ook sterkte met alweer trek. Gevaarlijke periode volgens mij, zo rond die twee maanden. Ik heb alvast al mijn voelsprieten uitgestoken. Maar blijf erbij, ja? Niet toegeven.

Eva, meisje wat rot dat je het zo moeilijk hebt. Ik zou ook in paniek raken in jouw geval. Maar Ferry heeft gelijk, probeer je hoofd nuchter te houden hierbij. Hebben ze al een idee waarom je zoontje zo slecht drinkt?

Lola, rust lekker uit tijdens je logeerpartij. Dat heb je nodig. En probeer niet meteen alle problemen van anderen ook op te lossen, denk even lekker aan jezelf.

Tja, en wat betreft de namen (ik had je dus toch verkeerd begrepen vanmiddag Katrina). Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Het is inderdaad wel hééél toevallig, 3 vergelijkbare namen op een middag erbij. Maar het kan natuurlijk echt toeval zijn.

Aan de ene kant vind ik dat je gelijk hebt Katrina, en dat nieuwe mensen zouden moeten proberen andere namen te verzinnen dan degenen die al dagelijks meeschrijven. Anderzijds kan ik ook begrijpen dat iemand een naam wil kiezen, die dicht bij de eigen naam komt, of dicht bij een geliefde nickname. En dat plaatst je dus voor een dilemma.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of er al eens eerder een Anna geweest is bijvoorbeeld. Maar ik heb die naam wel gekozen omdat dat toch min of meer mijn eigen naam is. Ik voel me niet prettig bij een vreemde naam, dan heb ik het gevoel dat ik dat niet ben. Maar ik denk dat ik een Anna2 inderdaad ook niet zo leuk zou vinden.
Zo kan het natuurlijk ook zijn met een nickname die je kiest: de naam van een geliefd autootje, of een koosnaampje van je kind, of iets anders waar je iets bepaalds mee hebt.

Feit blijft, dat het niet zo heel gemakkelijk is je naam te veranderen op het forum. En ik hoop dat we de nieuwelingen toch kunnen verwelkomen. Want ook zij willen graag stoppen met drinken, en zoeken daar steun bij. En daar gaat het toch om.

Laten we alsjeblieft tolerant zijn naar elkaar.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas Dave,pas sinds bijna een week.

Maar met steeds minder uitglijders!
Van vrijdag schaam ik me nog diep hoor.

Maar besef wel dat het niet meer elke dag veel te veel is.
Het wordt gelukkig meer uitzondering dan regel.Hiermee praat ik overigens
mijn gedrag van vrijdag helemaal niet goed hoor.Maar ben een jonge vrouw met tig problemen.

En das zwaar.

Maar hetzelfde telt voor jou/jullie.

Dus ik mag niet klagen hoor.

Alhoewel ik diep van binnen toch eenzaam ben.

Met liefs en sterkte Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, daar ben ik nog weer even.
In de allereerste plaats wil ik me nog eens verontschuldigen voor m'n gemopper van vanmiddag, en al helemaal voor het feit dat ik iemand daar mee gekwetst heb. Het bericht was helemaal niet persoongericht maar is toch voor een deel zo opgevat. Dat spijt me, en had niet mogen gebeuren. Maar ja, zoals uit het bericht zelf al wel naar voren kwam: ik ben ook maar mens, en heb ook m'n tekortkomingen.

Vanavond zijn mijn vrouw en ik naar een partner-relatiegroep geweest, eigenlijk een beetje mosterd na de maaltijd, want we hebben de problemen die mijn drankgebruik met zich meebracht wel overwonnen, maar we stonden nog op de lijst voor die bijeenkomsten. Ofschoon het doel van die bijeenkomst voor ons dus eigenlijk al min of meer achterhaald is heeft de avond me (ons) door het moeilijke moment heen gehaald. De hele dag hebben we het al zo rottig. Ze zeggen dat het na zo'n twee weken op z'n ergst is. Nou, wij hebben er nu 13 dagen opzitten, dus dat klopt wel. Ik hoop alleen van harte dat dit niet zo heel lang duurt, want dan weet ik het nog niet zo, hoor....

Zometeen ga ik in elk geval wel m'n dertiende streepje zetten, en morgen ga ik toch weer voor het veertiende. En ik zal m'n frustraties niet meer op het forum botvieren, dat verdienen jullie niet, daarvoor hou ik teveel van jullie allemaal.....

Groetjes, Kohtje.
PS geniet maar lekker van al het moois dat het leven te bieden heeft en laat anderen er van meegenieten!!!!!en trek je van mij maar niet te veel aan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...