cato39 Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Hey Anna, we zijn inderdaad nog HEEEEEEEEL jong dus we kunnen nog JAAAAAAren werken als het aan de politiek van vandaag ligt.Ben ik effe blij dat ik pas ben gaan studeren! Kan ik al het geleerde tenminste nog een heeeele tijd in de praktijk uitvoeren en nog een echte loopbaan krijgen.Katrina, je moet die onbeantwoorde pb gewoon laten gaan.Dat is moeilijk, dat is lastig maar het is wel de werkelijkheid. Laat je niet teleurstellen door mensen die het schijnbaar niet belangrijk vinden hoe jij je voelt. Concentreer je op mensen die dat wel belangrijk vinden, dat is veel vruchtbaarder.Catootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Pion, mijn oog viel er net bij het openen van dit dagdraadje op dat je 27 dagen ADB bent. Daar was ik in mijn reactie van van morgen volledig aan voorbij gegaan, sorry. Een hele prestatie, 27 dagen, dat is toch bijna een maand. Ga zo door! Katrina, misschien vond de afzender van het pb-tje dat dit op zichzelf al duidelijk genoeg moet zijn? Of heeft er niets aan toe te voegen? Ik verzin maar wat. Laat het los, het heeft geen zin erover te blijven piekeren.Catootje, inderdaad een goede zet van jou om nog te gaan studeren. Volg je een voltijd- of deeltijdstudie?Een fijne, droge avond vanavond.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Hallo allemaal,Een nieuw dagdraadje hoort inderdaad bij een nieuwe dag en niet om middernacht. Ik ben het helemaal met je eens Anna. Cato en BamBam, moeilijk als je zo perfectionistisch en dwangmatig bent ingesteld.Maar wel knap, om het te veranderen. Lola, Gaat het een beetje?Fijn dat je meeleest.Anjo: WEl genieten van je welverdiende vakantie, want aan een wandelende matras hebben je kids ook niets. Katrina: Ik vind een PB, een persoonlijke benadering, om iets op te helderen, een steuntje, iets wat je niet kwijt wilt op het forum en alleen met diegene wilt delen. Dus.......laat het rusten en trek het je niet aan.Ellie, Ontzettend moeilijk om in de horeca te werken, waar je constant geconfronteerd wordt met je verslaving. Alhoewel mensen met angsten juist de confrontatie aan moeten gaan. Ontzettend goed, dat je,je niet hebt laten verleiden door de drankduivel.Marieke, sterkte bij je zus.Joann: Voor jou wordt het idd een drukke week..Geniet er nu maar lekker van, een vakantie met de kids, zonder alcohol.Het was hier vandaag in de Achterhoek prachtig mooi weer. Ik had sinds tijden weer wat energie en vond het zelfs heerlijk om wat te poetsten, ramen en deuren open. Oh wat heerlijk zo'n katerloos leven.Ik heb mezelf vanmiddag lekker verwend en heb een leuke driekwart broek gekocht en een leuke blouse.Ferry, ben je vandaag 10 weken ADB?Voor allemaal hier op het forum, een hele fijne zaterdagavond en we houden het droog Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurens Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Waarom kan ik (scheldwoord) niet leven in jullie situatie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Ha Laurens,Je hebt je leven gebeterd zie ik, en plaatst geen krachttermen meer Ook jij kunt proberen te stoppen!Heb je al overplaatsing gekregen?groetjes Kateps toch handig die tip, Katrina, onder zoek berichten.sorry Laurens, ik had het allemaal niet onthouden maar zo kun je snel iemands berichtjes opzoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 He Katrien,Eerst meld je dat je man niks van het forum moet hebben, vervolgens saboteert hij de boel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Rustig even laten afkoelen.Anders gooit hij je computer nog uit het raam.Ga weer verder met dvd kijken "Wolf" met jack Nicholson voor de 10e keer, blijft favoriet.En als ik daarna nog zin heb Forrest Gump, ook zo'n mooie film. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Hoi Forummers!!!Met mij gaat het minder goed.Ik heb de tactusbehandeling afgerond en daarna op vakantie gegaan. Ik had als doel gesteld max 6 gl. bier p.d. na 19.00 uur (tijdens vak. daarna alleen 2 dagen 6 gl. drinken (we.) en 5 dgn niet) Dit is ook gelukt, maar waren glazen van 0.5 ltr. Haa haa, mezelf lekker voor de gek gehouden!!! Telden dus dubbel en dus 12 gl. p.d gedronken!!Nu 2 weken thuis drink ik weer mijn oude hoeveelheid 1,5 á 2 ltr. ww p.d. Ook vanavond weer. Ik heb mijn partner beloofd, (na fikse ruzie door dronkenschap van mij) weer te stoppen voor ten minste 3 maanden!!!Ik heb zoveel steun gehad aan dit forum vanaf mei toen ik begon!!! Ik hoop en vertrouw dat het mij met hulp van jullie nu ook weer lukt om er vanaf te blijven!!!Ik begin morgen zondag 15-10. weer met dag 1. EN IK GA ERVOOR!!!!groetjes:Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Hoi marieke44.Dank voor je reaktie!!Ja je hebt helemaal gelijk!!Doel was veel te hoog gegrepen (maar gold alleen voor de vakantie, omdat ik dacht niet drinken niet aan te kunnen)Maar nu weer helemaal doorgeschoten!!! Ik heb iedereen (partner, vrienden, forum nu dus ook, beloofd na vanavond te stoppen!! (vanavond dus nog wel gedronken)Ik hoop dat het gaat lukken!! de eerste dag is het belangrijkste denk ik. Daarna gaat het wel weer!!!Ik hou jullie op de hoogte!!!Hoe is het met je verhuizing enzo???Ik had het voor mijn vak. wel gevolgd.Ben je al over?? en al lekker ingericht of nog aant verven, behangen enz.??Ik hoop ook dat het met jou goed gaat en geen taxi's ......... enz.groetjes:Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Hallo Kaab,Ook voor mij onbekend want van ver voor mijn forumtijd, maar welkom terug...Ik wens je voor morgen en de komende dagen alvast heel veel sterkte want je zult je wel niet zo lekker gaan voelen. Dat zeg ik niet om je te ontmoedigen, nee nee...Ga er voor. En misschien kom jij ook tot de overtuiging dat niet drinken gemakkelijker is dan gelimiteerd drinken. Hou ons in elk geval op de hoogte en succes met de voor jou dus ook al bekende strijd.Groeten Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Hallo Kaab,Welkom terug. Jammer dat het tijdens en na je vakantie zo uit de hand gelopen is, maar echt verbazen doet het me niet. Zoals Marieke al zei, 6 glazen is ook best wel veel. Dan zijn bij mij de remmen ook in geen velden of wegen meer te bekennen.Ik sluit me bij Marieke's conclusie aan. Aanvankelijk wilde ik ook alleen maar minderen met drinken. Maar zoals rvanth onlangs zo treffend zei: een alcoholist 2 of 3 glazen toestaan is gewoon een vorm van sadisme. Voor mij was het in ieder geval ook geen doen. Continu in gevecht met mezelf wanneer ik dat glas dan mocht, hoe laat, en wanneer ik het volgende zou pakken. En uiteraard was het niet genoeg. Dat vreet energie.Niet drinken is na de moeilijke aanloopperiode dan veel gemakkelijker en rustiger. Niets is gewoon niets. Geen gevecht, geen geworstel, je hoeft er ook niet verder bij na te denken. Probeer het een paar maanden. En als je het moeilijk hebt kom je gewoon weer meeschrijven.Succes!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Ha Kaab!Fijn dat je terug bent en er weer voor gaat.Morgen de eerste dag, een nieuwe start. Zet 'm op!liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Dank Johtje voor je bemoedigende woorden!! Ik hou jullie zeker op de hoogte en zal proberen dagelijks op het forum te schrijven!!Goed hoor Marieke!!! Al 29 dagen!!!!Fijn dat je al gesetteld bent!!! Ik hoop dat dit nieuwe huis je ook de rust brengt om "lekker thuis" te blijven!!! en je niet steeds de behoefte hebt om "er op uit te gaan".Ik ga nu maar slapen!!Tot morgen!!Kaab!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Ach, Anna, Joann en kate!!! Ik zag pas na mijn schrijven jullie ook hartverwarmende en bemoedigende berichten!! Ook dank hiervoor!!!groetjes en tot morgen!!!Kaab! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Welterusten Kaab, en tot morgen.Katrina, volgens mij ben ik niet de enige die vroeg op moet. En morgen hoop ik toch echt uit te slapen. Ik was altijd erg gesteld op Twan's dagopeningen, met het weerbericht. Maar dat is voor veel mensen hier lang voor hun tijd.Joann, wat ik vooral erg lees uit jouw stukje, is dat jij - ondanks dat je nog wel eens op je snufferd gaat - inmiddels toch al heel veel geleerd hebt hier. Je hebt volgens mij al veel meer zicht op je drankgebruik, waar jouw valkuilen zitten, en het gevaar van 'één glaasje'. Klopt dat? Heel goed. Er komt nog wel een moment dat je niet meer overeind hoeft te krabbelen.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Nou, ik ga ook maar eens naar bed. Ik ben moe van alle hoofdpijn en niet-werkende pijnstillers.Welterusten allemaal, en voor morgen fris weer op.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2006 Joann, je was me net voor. Vaak helpen gewone neusdruppels ook tegen dichtzittende oren. Als je ze in huis hebt, probeer het dan. Gewoon even een paar dagen 3x per dag. Gaat het gemakkelijker weer open zitten.En tegen oorpijn of proppen helpt soms een druppeltje warme slaolie (niet te heet!) in je oor druppen. Deed mijn moeder vroeger ook altijd.Sterkte, AnnaP.S. Ik heb 3 soorten pijnstillers in huis. Maar als het menens is helpt het allemaal niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Mocht de dageraad komen,dan lig ik waarschijnlijk te dromen.Want hoe beter het met mij gaat,des te harder de drankduivel inslaat.ik kon mijn behoefte niet stillen,Hoe graag ik het ook zou willenDE duivel had de overhanden ik ben gestrandDE alcohol heeft weer van mij kunnen winnen,maar ik zal opnieuw beginnen4 wijntjes, stiekem na sluitingstijdhet vertrouwen van mijn man ben ik waarschijnlijk kwijt.Negen dagen lang, en dan gaat het fout iedere keerhet was mijn geluksgetal, maar nu niet meerMaar eens komt de dag, dan hou ik het voleen levenlang, zonder alcohol.Shit, shit shit, mijn katerloze zondag iswegik vind het normaal, dat ik nu mijn eigen naam maar zeg.GRoetjes MarionIK voel me geen sneeuwwitje meer, die heeft menigmaal gefaaldik ga het nu zelf doen, dus ik heet Marion.Geen sprookjesbos meer, maar de harde realiteitLIefs allen en de groetjes van Marion Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden