Spring naar bijdragen

zaterdag 14

pion

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pion,
Maar dat zullen dan ook altijd dezelfde zijn. 27 dagen ADB, heb ik nog niet gered. proficiat

Ik ben een avondmens, dus zal niet zo gauw, vroeg een draadje openen.

Waarom kunnen we, de struikelaars, de ene dag wel het glas laten staan en op andere dagen niet?

Heerlijk nog even tv gekeken, toen mijn man om 23.00 uur naar bed ging en neeeee geen alcohol. Ik moet het patroon gewoon doorbreken en het gaat steeds beter. Manlief begint me zelfs weer te vertrouwen en komt niet meer naar beneden.

IK ga nu lekker slapen,tot morgen

Liefs sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Pion, ik ben het helemaal met jou eens. Ik heb enkele dagen geleden ook al eens de suggestie opgeworpen dat het dagdraadje eigenlijk 's morgens geopend zou moeten worden door iemand die uit zijn bed komt, en niet 's nachts door een late opblijver.
Mij lijkt namelijk dat als je 's nachts de nieuwe dagdraad opent, deze geïnspireerd is door de daaraan voorafgaande dag. Zelfs als degene die hem opent juist een nieuw onderwerp wil starten, dan is dat toch als reactie op.

's Morgens als je net op bent kijk je toch anders tegen de nieuwe dag aan dan de dag ervoor. En daarom denk ik dat dat eigenlijk het beste moment zou zijn om een nieuwe dagdraad te openen.

Maar ik denk niet dat het ooit zover zal komen.

Lekker weekend, en de hond lag helaas al te piepen dat hij eruit wilde, dus ben ik vroeg voor de zaterdag.

Een mooie dag allemaal!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
Ik wil nog even verder breien op hetgeen Anna en BamBam gisteren vertelde, dat van vermoeidheid.
Ook ik moet helemaal gaan ontdekken wat bij mij hoort en wat een direct gevolg is geweest van alcohol.
ik ben nogal geisoleerd geweest dor het drinken, ging nooit op visite, ben juist heel dwangmatig netjes in huis en had totaal geen inspiratie om iets te gaan ondernemen. Ik heb altijd gedacht dat als ik zou stoppen dat ik dan opeens een druk sociaal leven zou krijgen gevuld met allerlei leuks. Dat was een soort doel ook wanneer ik daadwerkelijk gestopt zou zijn. Het was bijna alsof ik het een soort graadmeter vond van maatschappelijk geslaagd zijn. Nu begin ik te denken dat dat helemaal niet iets is wat ik zo graag wil. Het is natuurlijk wel een beetje vroeg nog om echt te weten wat ik wel of niet prettig vind, 10 dagen nog maar, maar ik denk dat ik die gedachte ga bijstellen voorlopig. Wat ik nu wel heel belangrijk vind is dat ik kwaliteits tijd in mezelf ga steken, dus de yoga is een goede start, even met m'n lijf bezig zijn want ook ik heb erg de neiging om alleen maar te denken. Wat wel erg vermoeiend is.
Ik heb nogal fanatiek gezwommen tot vorig jaar december, ik kwam toen qua huisvesting erg slecht te zitten terwijl ik midden in de heropbouw van m'n leventje zat, opleiding gestart, nieuw werkveld, in gevecht met allerlei instanties e.d. en ik ben toen van de een op de andere dag gestopt met sporten( ben wel enorm veel meer gaan drinken Pfff) en zei tot op de dag van vandaag, elke dag! je moet weer gaan zwemmen. Nu woon ik al weer 10 maanden in m'n eigen appartementje maar ik heb zegge en schrijven 1 keer een zwembad van binnen gezien. Dit veroorzaakt druk bij mij, dat elke dag denken je moet gaan zwemmen, dat is goed voor je maar ik heb geen ZIN om te gaan. En zo heb ik wel meer van dat soort gedachten, dingen die ik Moet doen, maar niemand die het me kwalijk neemt als ik het Niet doe. Ik ben er mee bezig om dat soort zelfopgelegde dwanggedachten weg te halen. Nog een voorbeeld, ook iets waar ik maanden bezig ben geweest en wat loodzwaar woog; ik heb door die huisvesting 1 toets niet kunnen doen, dat is dus een 1 op het tussenrapport, maar gemiddeld sta ik nog een 6. Nu heb ik mezelf gek lopen maken met ; je moet die her gaan doen, dat staat 'leuker' op je cijferlijst. Maar als je weet wat we al weer moeten maken en leren voor dit jaar, pfff...Afgelopen woensdag was die her toets en een dag ervoor viel het kwartje bij me, zo van, wat zou jeje druk maken?? Je hebt een voldoende en als je goede cijfers haalt dan trek je die 6 echt wel weer op! En ik heb die toets niet gemaakt, weg druk!
Het was een soort het ei van columbus wat ik uitvond zeg..Want Waarom is het voor mij zo moeilijk om geen genoegen te nemen met een voldoende terwijl het Wel goed is???? Dat is een nadenkertje voor me de komende tijd. Ik denk namelijk echt dat daar m'n grootste valkuil schuilt, bij het te hoog leggen van de lat op alle vlakken in m'n leven, het veroorzaakt stress, druk en natuurlijk het altijd op de loer liggende risico van falen. Terwijl als ik de lat minder hoog leg ik minder risico loop dus minder druk en stress heb. Wanneer ik dan m'n doel bereik is de blijdschap ook groter want het heeft me minder bloed zweet en tranen gekost. Misschien zelfs extra vreugde omdat ik soms meer gepresteerd heb dan voorgenomen.
Ik moet daar echt op gaan letten de komende tijd, ontdekken walk tempo voor mij aanvaardbaar is en dan kom ik op Anna's punt; ook ik ben niet meer zo piep, ben 39 jaar. Ik ben door m'n alcoholisme niet met de jaren meegegaan zeg maar. Ik weet op dit moment niet welk tempo bij mijn leeftijd 'past', al helemaal niet omdat ik een beginnend stopper ben maar ik heb nog steeds het idee dat ik een 20 jarige spring in het veld ben die dagen kan doorgaan op de motor van de jeugd. Maar ik ben 39, niet oud, maar ook niet meer echt jong. Ik moet er rekening meer gaan houden dat mijn lichaam meer rust nodig heeft, dat zou ik ook nodig gehad hebben onder normale omstandigheden namelijk.
Nou ja, tot zover weer m'n ochtendbespiegelingen, er is voor mezelf weer iets helde geworden, namelijk dat het nog maanden duurt voor m'n lijf alle roofbouw een beetje te boven is en dat ik dan pas ook echt kan gaan testen wélk tempo er bij me hoort.

Prettige dag iedereen en houdt het aub droog!

Liefs,

Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Anna, over dat van die drukke baan en boven de 40 wil ik natuurlijk niet horen he, dat snap je zeker wel. Dat heb en ben ik ook, ik wil graag horen dat het volgende week beter wordt maar ik moet dus nog ff wachten. Heb wel geslapen tot 9.30, dat gebeurd me niet zo vaak.

Cato, wat een bespiegelingen kun je zo hebben op de vroeg ochtend he.
Ik denk dat het inderdaad nog wel een tijdje zal duren voordat je een weet wat jij een prettig tempo vindt. Wat jij schrijft over die'dwanggedachten' daar herken ik veel in. Ik moet ook altijd van alles van mezelf. Dit nog doen, die bellen, sporten, lange wandeling met de hond, bij m'n ouders op visitie, m'n zussen bellen, vriendinnen bellen, pfffffffffff. Alleen de gedachte daaraan maakt me hondsmoe.
Wat mij vaak helpt is me afv ragen of ik me er echt beter van ga voelen door iets te doen. Me afvraag of de wereld vergaat als ik het niet doe, beetje flauw maar dat is om mezlef een beetje de gek aan te steken.
Soms spreek ik ook dingen uit. Naar zussen of ouders of vriendinnen dat ik niet altijd tijd/zin/energie heb om iets te doen. Dat scheelt bij mij ook wel.

Misschien kom jij er op uit dat je het heerlijk vindt om sávonds lekker rustig thuis te zitten ipv 10 sociale verplichtingen in de week. Lekker te koken, muziekje erbij en een heerlijk glasje RIVELLA.
Wel of niet zwemmen, geef het de tijd. Misschien ga je wel zwemmen omdat je vindt dat je dat moet doen. Is ook niet zo erg toch. Je drinkt niet en zult toch enigzins een vervanging moeten zoeken. Als dat zwemmen is, prima toch.
Wil jij je huis netjes houden, prima toch. Ik denk dat jij zelf het verschil wel weet tussen gewoon houden van en netjes huisof dwangmatige opruimwoede. En ook al zou je dat hebben, niet vergeten; JE DRINKT NIET!
Succes met het stellen van doelen. Vergeet niet lief te zijn voor jezelf. Soms is gewoon goed goed genoeg.

Heb een goede allemaal. Drink alleen vandaag de eerste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato, je schrijft dat je door je alcoholgebruik niet met je tijd bent meegegaan. En dus niet weet welk tempo je past.
Ik heb een reuni van de lagere school. Ik weet zeker dat het tempo van mensen daar verschillend zal zijn. Dat heeft ook met je zelfbeeld te maken. Ik spreek regelmatig mensen van mijn leeftijd, 41, die doen alsof ze al door kunnen naar een verzorgingstehuis. Die mij aankijken alsof ik van een andere planeet kom als ik vertel dat ik 2 of 3x per week sport.
Moraal van dit verhaal; zoek je eigen tempo Cato, laat je nix aanpraten door wie dan ook over wat je zou moeten. Dat beslis jij zelf wel.
En ik lees dat je, tijdens je verhuizing, je leven weer op poten moest zetten, een opleiding bent gestart, hebt gesteggeld met instanties, je gemiddeld goed staat met je cijfers kortom, je hebt heel wat in je mars. Soms is goed gewoon goed genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies BamBam,

Het gaat erom wat je Zelf aanvaardbaar vind voor jou, niet wat een ander vind.

Dit simpele gegeven is een zinnetje van mijn psych, toen ze het me zei was er alsof er een wereld openging.
Zo dacht ik vroeger ook, voor ik in een waanzinwereld terecht kwam waarin niets was hoe het leek.

Nu pas ik het regelmatig toe en het maakt zaken eenvoudiger en duidelijker.

Het staat pas in de kinderschoenen hoor deze nieuwe/oude omgang met mezelf, opnieuw verworven waarden zeg maar, maar het werkt.
Zelfs zo goed dat ik niet meer bang ben om mezelf onder ogen te zien, ook mezelf heb kunnen vergeven voor al die jaren roofbouw en stilstand en uiteindelijk degradatie van m'n normen en waarden. Zware kost maar doordat ik het niet meer belangrijk vind hoe een ander over mij denkt hoe ik was..ben ik in staat geweest het verleden los te laten ( al een tijdje geleden toen ik nog steeds dronk) en vooruit te blijven kijken.
Snap je?

Hey, goeie reactie, Tof en idd, soms is goed gewoon ook goed genoeg. Yep! Da's een waarheid die staat.

fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato je bent goed op weg om te ontdekken wat je nodig hebt.
Bewaar dit bericht en haal het te voorschijn als de onrust zich van je meester maakt.
Onrust is er niet voor niets en dient onderzocht te worden.

En nu ga ik aan mijn dag beginnen want ook dwangmatig internetten kan ontaarden in een verslaving.

Ik wens alle stoppers een aangenaam weekend.
Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over simpele adviesen of zinnen gesproken;
Jaren geleden bezocht ik een therapeut(1 van de velen maar dat ff terzijde)
Stond ik daar in die ruimte, zei hij dat er een denkbeeldige streep op de vloer stond waar ik overheen moest stappen om verder stappen te kunnen zetten. Destijds snapte ik niet wat hij daarmee bedoelde en ik kon de stap ook niet zetten. Ik weet nog dat ik woedend thuis kwam. Een beetje een stomme stap zetten over een denkbeeldige streep, die vent kon wel gek wezen. Daar betaal ik toch niet zoveel voor, voor idiote adviezen. Ik zie mezlef nog staan, weifelend, niet snappend wat hij bedoelde, moest ik dit of moest ik dat. Niet in de gaten hebbende dat het niet om hem ging en wat hij wilde maar dat ik moest bedenken wat ik wilde.
Het heeft echt jaren geduurd voordat ik begon te begrijpen wat hij bedoelde. Ik moest een stap zetten voordat ik kon beginnen aan herstel.
Zoiets simpels en toch zo zwaar. Gewoon een stap over die lijn zetten, die denkbeeldige lijn, en ik kon het niet.
Later, veel later, kon ik er de slappe lach van krijgen als ik daaraan terugdacht. En boos dat ik was en schelden op die stomme peut met z'n achterlijke therapie, wat dacht hij wel niet, ik ben toch niet gek ofzo enz, enz. Mopper, mopper, mopper, haha, en wat had hij gelijk.

Moet nu echt ook stappen gaan zetten richting douche, hondje uitlaten en de winkel. Spreek jullie morgen weer. Goed weekend allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenmorgen,

Ik ben gisteren begonnen met inlezen maar nog niet helemaal klaar. Wat schrijven jullie allemaal veel!
Dus stap ik er maar even "koud" in als ik dus iets doms schrijf wijt het dan aan mijn onwetendheid.
Cato, ik heb je met belangstelling gelezen. Ik geloof niet dat vermoeidheid zo zeer met onze leeftijd te maken heeft wel met ons leefpatroon en wat er in ons koppie gebeurd. Van dagelijks tot zeer regelmatig vergif in je lijf te gieten wordt je lichaam moe, die doet dan zijn best om zich aan te passen en het vergif er weer uit te werken maar het is een beetje zwemmen tegen de stroom in. Dan stop je en het je lichaam het omgekeerde probleem, nu is er geen vergif en ook daar moet je lichaam zich aan wennen.
Tegelijkertijd zie je de wereld wat helderer, en degene die niet hun normen en waarden hebben laten aan tasten tijdens het drinken zijn ontzettende bofketels. Ik heb nl. geleerd dat je normen en waarden besef in je zenuwen zitten dus drink je jezelf lam dan liggen ook die zenuw uiteinde lam.
Dus het is niet zo dat je ze niet hebt maar je hebt ze lam gelegd. Ik probeer mijzelf maar voor te houden
dat mijn verantwoordelijkheid ligt bij drinken, de rest zou niet iets zijn dat ik nuchter zou doen.
Het gaat om je eigenwaarden, verlies je dat dan kan je 20 of 60 zijn maar dan ben je echt doodmoe vooral als je weer deel gaat nemen aan de "echte"wereld.

En over een flitsend sociaal leven, het gaat daar echt om kwaliteit niet over volume. Ik had vroeger honderden kennisen nu nog maar een klein kringetje echte vrienden. En dat is meer dan voldoende.
Volgens mij heb je heel wat mee gemaakt en daar is ook tijd voor nodig omdat te verwerken.
Misschien hoort zwemmen nu wel bij je oude leven en yoga bij je nieuwe fase.
Hou het nog even klein, je hebt immers ook je studie en je gevecht met het duiveltje in je fles.
En ja je hebt gelijk, goed is goed genoeg. Ik ken de neiging naar het perfecte ook, lukt dat me niet dan laat ik het liever. Dus goed is goed genoeg gaat bij mij op de ijskast. Daarvoor mijn dank.

Ik heb nu vakantie, heerlijk even tijd om orde op zaken te stellen.Het is een zware week geweest, ik voelde me echt zo moe en de leerlingen waren druk! Bij thuiskomst viel ik dan ook als een blok in slaap op de bank met mijn kleren aan, 14 uur later werd ik wakker. Donderdag ging ietsje beter al kreeg ik wel opmerkingen dat ik er uit zag als een wandelde matras met wat uitspringen veren. Van je collega's moet je het hebben niet waar :D
Weer in coma gelegen en gisteren werd ik eindelijk weer mens wat niet weg neemt dat ik weer als een blok in slaap viel.
Nu dus tijd voor ontspanning en de drie Ren van K in plaats te krijgen. mijn huis ziet eruit of er een bom in af is gegaan en mijn tuin zou niet misstaan in de jungle. Gelukkig heb ik nu eindelijk door hoe mijn werk werkt. dAt is echt een last van mijn schouders en mijn kader klasje begint na de vakantie met het
werken in een leertuin. Er ligt een dikke bundel op mijn bureau over dat project en die ga ik eens op mijn gemakje doorkijken.
De ontspanning ligt hem dus puur in het vooruitzicht dat ik dingen ga doen waardoor ik straks lekkerder in mijn vel zit. Wel even doorwerken maar zonder onbetrouwbare bussen en leerlingen plus collega's.

Vanavond op stap met een vriendin, we gaan naar het theater en daarna nog even wat drinken.
Dat is echt ontzettend lang geledenen ik heb er heel erg veel zin in.
Vorig jaar heb ik de hele vakantie in bed met Jan doorgebracht. voor degene die mij niet kennen, Jan is niet een man maar een fles whiskey. Dat is nu even een schrikbeeld voor me. Gelukkig maar, toen ik pas op het forum was werd het me pas duidelijk wat goed voor jezelf zorgen was en wat voelde ik me sterk doordat dat ineens zo duidelijk voor me was. het gekke is dat toen ik weer begon met werken ik dus weer gelijk in oude gewoonten werd gegooid en weg was het besef.
Hopelijk krijg ik ht deze vakantie voor elkaar om nieuwe gewoontes aan te leren. Deze week zal het leren.

Iedereen een prettige dag.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Pion en Anna helemaal mee eens dat je s,morgens een nieuw dagdraadje moet beginnen.
Ik werk namelijk s,avonds dus zou zeker de laatste online kunnen zijn.Alleen voor mij is het dan nog de zelfde dag.

Over het avond werk (horeca) gesproken is heerlijk maar in het weekend zo als gisteren moeilijk met een alcohol probleem. Vrijdag en zaterdag gaat het halve personeel de kroeg in (waar ik ook meestal bij was)Gisteren was het even moeilijk om alleen m,n fiets te pakken en nuchter en alleen naar huis te gaan.Voelde me even alleen en in de steek gelaten.Het vreemde is dat mensen natuurlijk de hele avond in het restaurant alcohol drinken zit er met m,n neus boven op eigenlijk. Daar heb ik geen enkel probleem mee.Ook nooit gedronken onder werktijd.
Het is na werktijd naar huis gaan terwijl collega,s (gezellig)samen de kroeg in gaan even slikken......

Los laten! Van een gewoonte moeilijk hoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je marieke!
Er zijn collega,s die minder problemen met alcohol hebben maar ook genoeg met problemen maar het niet zien of er wat aan willen doen.
Vandaar dat ik ook heel lang ben door gegaan, niemand die zegt dat je een probleem hebt als iedereen het zelfde is. Er wordt gewoon om gelachen en joh we gaan gewoon weer de kroeg in....
Ben blij dat ik de beslissing steeds weer goed neem ook al is het moeilijk.

He en jij sterkte met je zus. Zou er zeker naar toe gaan en er even voor haar zijn.Uitpraten kan altijd nog. Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellie,
goed gedaan joh. Lekker slopen die gewoontes. Straks wordt het nog gewoon om fris te blijven.

Cato en Bambam, heel herkenbaar dat streven naar alles goed willen doen...
En dan ontdekken dat het daar niet om gaat.
Wat meer ontspannen in het leven staan en rust voor jezelf nemen. Vooral jezelf niet allerlei doelen stellen wat er allemaal moet.
Het is al goed zoals het is. En je bent al goed zoals je bent.
En dan proberen uit te vinden wat je zelf echt leuk vindt. Want dat was je (bijna) vergeten.

Anjo, ga lekker genieten van deze week, bijkomen en uitslapen, en Jan kan de pot op.
Lekker naar het theater, je hebt het inderdaad verdiend.
Heerlijk om je Engels/Nederlandse uitdrukkingen weer te mogen lezen: bofketels!

Ben zelf wat ziek,niet van de alcohol nee.
Vanavond alleen thuis met een boek en een dvd wegkruipen op de bank.

Lola, lieve groetjes, schrijf maar weer als je zin hebt.

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag laat met alles, mijn normale zaterdagschema in de war, door een zich te vroeg meldende hond. Ik ben namelijk daarstraks nog even terug naar bed gegaan, ik was nog veel te moe. En daarna laat met boodschappen, laat met mijn huis doen, laat met de was. En toch maak ik ook nog maar even tijd vrij om mee te lezen.

Overigens heb ik alweer hoofdpijn. Omdat ik nog even naar bed was gegaan? Het viel me ineens op dat ik dit vorige week zaterdag ook had, dus ik vraag me af of er een patroon in zit. De hele week heb ik verder geen centje pijn gehad.

Ellie, goed dat je het patroon hebt kunnen doorbreken. Ik begrijp dat dat moeilijk is. En natuurlijk wil je na je werk eigenlijk nog graag even gezellig met je collega's mee. Een :present: voor jou.

Joann, fijn dat je man nu meer achter het forum staat. En je hoeft toch niet alles te delen.

Nogmaals wat betreft het starten van een dagdraadje: Katrina, ik vind er niets mis mee als mensen nog even aanhaken op het dagdraadje van de vorige dag, omdat ze ergens op willen reageren. Dat kan toch gewoon, en dat draadje komt dan weer bovenaan te staan, dus iedereen die geïnteresseerd is kan zien dat er een nieuwe reactie is, en meelezen.
Waar het mij om gaat is dat een nieuwe dagdraad voor mij ook echt bij de nieuwe dag hoort, de dag die net begint. En niet een soort afsluiting van de net eindigende dag moet zijn.
Ik heb zelf ook één keer 's nachts een nieuwe dagdraad geopend, omdat ik toen de discussie over drinken door mensen die op dat moment dronken even niet aankon. Uit balorigheid begon ik toen een nieuwe dagdraad. Maar ik ben me er scherp van bewust dat dat een reactie was op de nog lopende dagdraad.
Ik was deze week dan ook erg verbaasd - bij het bijlezen 's ochtends - dat jij in de dagdraad van de vorige dag al aankondigde, dat je nog even de nieuwe dagdraad ging openen en daarna naar bed. Dat riep bij mij meteen de vraag op: waarom? Een nieuwe dagdraad hoort voor mij bij het starten van de nieuwe dag, niet bij het beëindigen van de vorige dag. Maar dat is gewoon alleen maar mijn mening.

BamBam, ik snap dat je het niet wil horen, over leeftijd en zo. Ik ben ook een van die mensen die gevoelsmatig ergens rond de 20 is blijven hangen (van hart ben ik eigenlijk ongeveer net zo oud als mijn kinderen), maar mijn lijf wijst me er af en toe op dat dat niet zo is.
Laten we het er dus maar op houden dat we zo jong zijn als we ons voelen. En als je afgaat op de huidige kabinetsplannen omtrent de pensioenleeftijd dan zijn we nog héééééél jong, want we kunnen nog jááááááren werken. Toch?

Ik ga weer even wat achterstallig werk doen, en het hondje uitlaten. Hij loopt mank momenteel, want hij heeft zich deze week verstapt in een kuil. Misschien moest hij vanmorgen zo vroeg al eruit, omdat hij gisteravond een spuit heeft gehad (ontstekingsremmer). Nu mag hij maar kleine eindjes uit, maar moet ik dus wel wat vaker op een dag. Het is heel zielig, als je hem ziet hinken.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, vergeten.

Anjo, fijn dat je er weer even bent. Een fijne vakantie, en lekker leuke dingen doen en uitrusten. En goed voor jezelf zorgen.

Lola, dat geldt ook voor jou. De problemen van anderen zijn van hen, maak ze niet de jouwe. Denk even aan jezelf.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Katrina,

Even een stukje oud gedrag:
Ikke toch niet?

Kan het me niet voorstellen, maar ja misschien heb ik iets niet in de gaten.

Mijn stelling is: afbreken mag als de motieven maar opbouwend zijn....
niet afbreken om te genieten van de pijn die het veroorzaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandaag de hele dag op pad geweest en nu doodmoe. Ik ben eigenlijk zo duf als 1 Koh-nijn. Ik denk dat ik het vandaag maar een beetje bij bijlezen houd hier op het forum.
Het houtkacheltje brandt lekker want het is wat kil in huis, en nu ga ik wat eten maken. Vanavond een leuke film opzoeken en vroeg naar bed....
Allemaal een fijne droge avond toegewenst.

Liefs, Koh-nijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrina,

Wat bedoel je met "op de bekende onrustige dag"?
PB's zijn volgens mij om dingen te bespreken, wat dan ook ,wat je niet openbaar op het forum wilt.
Reageren valt niet af te dwingen en hoef je zelf ook niet.

Ik heb het gevoel, maar misschien zit ik ernaast, dat je je soms stoerder voordoet dan je bent, en als het dan uit de hand loopt ben je verdrietig. Zo had je het niet bedoeld.
Raadselachtig cynisme kan soms heel verkeerd uitpakken. Ook, misschien juist, op een plek als deze.
Dit is bedoeld als goede raad. Je bent op het forum niet alleen.
Wij zijn er ook voor jou.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...