BamBam Geplaatst 15 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Hallo allemaal,Katrina, lijkt me een prima rolverdeling, jij de ideeen, manlief de uitvoering. Fijn om te lezen dat je een goede zondag hebt gehad na je wat mindere dag gisteren.Kohtje, gefeliciteerd, een half jaar. Goed man!Gisteravond een feest, gezellig gekletst, niet gedronken, zelfs daarna nog ff naar de kroeg geweest. Toen ze voorstelden om nog naar de kroeg te gaan heb ik even getwijfeld. Ga ik dat doen, ga ik dan niet voor de bijl, maar durfde het aan, voelde me sterk genoeg. Prettig. Het was gezellig, ik heb genoten en niet gedronken. En wat ik fijn vond was dat ik het ook niet gemist heb.Lag tegen 02.00 in bed en was tegen 8.45 weer wakker. Ben geradbraakt. Voel me alsof ik minstens 10 flesjes bier heb gehad. Wel enigzins teleurstellend. Ben de laatste weken zo hondsmoe. Accepteer maar dat het nog wel even zal duren maar prettig vind ik het niet. Had gehoopt dat ik me wat sneller fitter zou voelen. Maarja, is misschien ook niet realistisch om te verwachten dat je na jaren veel drinken je na een paar weken weer fit zou kunnen voelen. Ik geniet van het niet drinken.En wat Anna schreef over dat gevecht als je jezelf toestaat een paar per dag te drinken, daar word een mens ook moe van. Nu is het duidelijk, ik drink niet. En anders zou ik daar ook de hele dag mee bezig zijn. Dit is wel zo duidelijk. Hoop het lang vol te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Bambam,Hartstikke goed van je, feestje en kroeg zonder alcohol!En geen trek, heerlijk toch.Dat fit voelen komt echt wel.Is het soms het najaar dat iedereen zo moe is?Of worden er wonderen verwacht en geven we het stoppen met van alles de schuld? Het is maar een overpeinzing.Kaab ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat je een vrouw was!!!Zal door het icoontje komen.kohtje, je bericht aan Sneeuwwitje raakt een punt wat op mij erg van toepassing is, je na 2 weken zo goed voelen dat je wel een borreltje verdiend hebt en dan nog eentje om het gevoel vast te houden.Jezelf belonen met de gedachte dat je geen drank meer nodig hebt om je goed te voelen, ja daar gaat het om.Ik heb het uitgeprint.Allemaal fris het weekend uit en morgen fruitig weer op!(of niet zo fruitig, maar dan in ieder geval zonder kater, bonkend hoofd, misselijk gevoel...)liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Goedenavond allemaal,Ik heb een lekkere dag gehad, cake gebakken, lekker gegeten, bijgekletst met mijn zus (aan de telefoon). Fijn dat meer mensen een goede dag hadden.Kaab, ik dacht oorspronkelijk dat je een man was, gisteren door je icoontje meende ik dat ik me vergist had, maar ik had het dus oorspronkelijk bij het rechte eind. Veel succes met je nieuwe start.BamBam, ongelooflijk knap, een feestje en de kroeg en toch droogblijven. Petje af hoor!Katrina, mag ik je man niet een keer lenen voor die tuin? Ik kan ook heel goed aanwijzingen geven.En de vermoeidheid: zou kunnen dat het aan de herfst ligt. Ik hoor er wel meer mensen over. Ik vind het in ieder geval erg jammer dat het morgen weer maandag is, want dat houdt in vroeg opstaan en werken, in plaats van uitslapen en lekker keutelen. Ik heb het gevoel alsof ik minstens een week zou moeten uitslapen.Groet, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 15 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Hoi Allemaal.Toch wel zinvol dat ik me maar ff heb voorgesteld!!!(zie "wie is wie")Het icoontje had ik genomen omdat het voor "nurse" staat en dat vond ik bij mij passen.Ik vind het icoontje eigenlijk niet heel erg vrouwelijk. Ik kan er ook wel n jonge man in zien.En Anna, ik had dat icoontje ook al toen ik hier eerder kwam!!!Maar goed, nu is het duidelijk.Avond zonder drinken is probleemloos verlopen, heb zelfs nauwelijks trek gehad.Heel eventjes om 17.00, toen maar gauw n glas Tonic ingeschonken.Vol goede moed op naar dag 2!!!Groet Kaab.Oh, Kate hoe is het met jou gegaan.Je was toen voor het "minderen" gegaan en dat ging dacht ik heel goed??Ga je nu voor stoppen??Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Anna,ff over je hoofdpijn. Drink je veel koffie als je werkt, en aanzienlijk minder als je vrij bent. Dat kan ook een reden zijn voor weekendhoofdpijn. Daarnaast heb je het ook druk op je werk(te druk?) en erger je je aan je elleboogcollega. Ook hoofdoijnveroorzakers.Fijn om te lezen dat ook jij een goede dag hebt gehad.Grappig, m'n vader vroeg gisteravond of hij me naar dat feest moest brengen. Ik had verteld dat ik in de auto ging. Jullie zullen daar toch ook wel een flesje bier krijgen, zei hij heel zoet. Nou nee pa, hoeft niet want ik drink vanavond niet.Heb het daar met m'n ouders niet over, hoeft ook niet maar ik vond het aanbod wel lief. Dat soort vragen en opmerkingen zal ik nog wel vaak te horen krijgen. Goh drink jij geen bier?? Nee, nu ff niet.Tralalalalalalalalala LEKKERRRRRRRRRRRKatrina, over dat rustiger leven, dat klopt. Ik hoef niet bang te zijn voor ruzie met m'n lief want ik drink niet. Niet zenuwachtig te worden als het bier bijna op is want ik drink niet en zo kan ik nog wel even doorgaan.Ik schreef net wel dat ik hondsmoe was en ben. Toch onderneem ik al meer dingen bedenk ik me nu. Normaal gesproken zou ik op hebben gezien tegen zo'n feestje op zaterdagavond vanwege vermoeidheid, met wie rij ik mee, hoe ga ik dat regelen enzovoort. Dat was nu allemaal geen probleem.O god ik hoop zo dat ik het vol ga houden, ik geniet er zo van. Laat dit nog maar lang duren. Stress blijft er wel met werk, familie, vrienden whatever. Dat gaat allemaal wel door maar dat is niet erg. Dat hoort nu eenmaal bij het leven. Maar is soms beter te hanteren nu.Wat nou moe, heb een bliksembezoek gebracht aan zus en kinderen vanochtend, koffiegedronken met m'n ouders, gewandeld met m'n broer, ben nu al in bad geweest, zit m'n tijd hier weer lekker te verlummelen en tÃs pas 21.00 uur! PFFFF Maar ja na zoveel aktiviteit is het weer niet zo gek dat ik moe ben, snappen jullie het nog, hihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Ja Kaab, het minderen ging goed.Maar ik ga nu voor helemaal zonder omdat ik me dan nog lekkerder voel.Ik merkte steeds beter de effecten van alcohol op, na 2 glazen al snellere hartslag en minder helder in h et hoofd. En mengen met water ging goed hoor maar waarom toch alcohol nodig als het vergif voor je lichaam is? En mengen kan ook met meer of minder water he En toch steeds die rem in de gaten moeten houden, want het blijft een ingezeepte helling.Alcohol is nou eenmaal een verslavend goedje.Waarom zou ik dat risico eigenlijk willen nemen.Eigenlijk voelt mijn lichaam zich het lekkerst helemaal zonder.En mijn geest uiteindelijk ook.Dus ga ik voor helemaal zonder, nu dag 10.Dag 1 ging makkelijk voor je: proficiat, op naar de rest!groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 15 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Hallo iedereen ikke nog ff.Ik heb de hele ochtend aan een opdracht zitten werken en dat ging erg goed, weinig hoofdbrekens in ieder geval en geen moeilijk gedoe met stof opzoeken e.d. Merk dat m'n concentratie in ieder geval stukken beter is al.Daarna ben ik met een boek op de bank gaan liggen en rond drieen kon ik m'n ogen niet meer open houden, moe, voelde me bijna niet meer in staat om m'n schoenen uit te trekken. Ik heb vervolgens tot kwart over acht!!!! als een roos liggen slapen. Ik schrok me rot toen ik op de wekker keek. Heb nu een hapje gegeten en ga zo maar weer slapen, voel me nog steeds moe. Gelukkig heb ik morgen late dienst en ohja, ik ga naar m'n eerste yoga les! Daar heb ik zin in zeg.Bedankt voor iedereen die met me mee dacht vandaag, welterusten en mooie droompies voor straks,Groetjes van een moe maar tevreden Catootje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Dag Catootje,Goed om te lezen dat je je tijd weer wat nuttig in weet te vullen. Slapen hoort daar ook bij, als het lichaam daar om vraagt. Ook al schrik je dan nog van de lengte van je "hazeslaapjes".Veel plezier bij je eerste yogales. Daar kun je ook in slaap vallen hoor, maar dat is dan alleen maar een teken dat je je goed ontspant...Ze zullen je toch wel wakker maken als de les is afgelopen, hoop ik?Alvast welterusten voor zometeen en tot morgen maar weer.Liefs, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Kaab, ik wist wel dat je dit icoontje al had hoor. Ik hield je ook eerst voor een man, zoals ik al zei. Alleen gisteren dacht ik even dat ik me vergist had, waarom weet ik niet. Misschien omdat iemand het over 'zij' had, of omdat ik inmiddels dat icoontje meer heb gezien bij vrouwen. In ieder geval is het nu duidelijk.BamBam, als je zoveel doet op een dag is het toch niet zo gek dat je moe bent? Ik doe meestal ook vrij veel, alleen vroeger deed ik alles met een glas ww ernaast. Maar zonder gaat eigenlijk beter, kan ik ook nóg langer doorgaan.Ik drink trouwens als ik vrij ben inderdaad minder koffie, hoewel ik op mijn werk ook alleen maar 's ochtends koffie drink en 's middags thee. Misschien moet ik inderdaad eens proberen op zaterdag 's morgens koffie te nemen. Goede tip.Ik vind het trouwens ook nog steeds een hele openbaring dat ik nu zomaar 's avonds de auto kan nemen als dat zo uitkomt. Kon vroeger nooit, want om 20.00 u had ik er al een paar op. Ik heb voor het volgende etentje met mijn werk al iemand aangeboden haar ergens af te zetten, wat ik vroeger nooit kon omdat ik voor mezelf vervoer moest regelen zodat ik kon drinken. Heerlijk, die vrijheid.Kate, kan me helemaal in je standpunt vinden. Ik heb ook een poos gemengd, maar daardoor raak je ook de tel kwijt van wat je nu wel of niet op hebt. En van dat constante opletten hoeveel en wanneer werd ik alleen maar doodmoe.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 15 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Ja Katrina, dat is het Precies! associaties spelen een grotere rol! Dat merk ik met huis huiswerk! Daarom gaat het beter! Yie, thanks!Kohtje ook weltruste, ik laat jullie morgen weten of ik het wakker heb weten te houden..hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 15 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Even een teken van leven.Zit inmiddels weer in Nederland.Morgen weer vroeg op en een drukke dag voor de boeg.Verschillende artsen willen mij zien hoofdzakelijk voor controle.Eenmaal een akkefietje dan blijvend onder controle.Mijn weekend was goed.Niet gedronken, ik durf het leven op me af te laten komen.En dat is anders geweest.Voorheen was ik mijn dagen en weken op voorhand aan het invullen, vergaderingen aan het voorbereiden nog niet gestelde vragen beantwoorden.Controleren invullen en onthouden tot mijn hoofd er bijkans van barste..Samen met een pint tot diep in de nacht luchtkastelen bouwen.Het was gebakken lucht, de praktijk zag er de volgende dag heel anders uit.Wat ben ik blij dat ik dat leven vaarwel heb gezegt.Ik kan mijn medemens weer recht in de ogen kijken en de gedachten achter mijn keuze die ik maak zijn weer eerlijk en zuiver.Dat geeft een gevoel van vrijheid ..vrijheid welke ik iedereen op adb toewens.Niet alleen de nieuw aangemelde mensen maar iedereen die zich heeft voorgenomen de sterke drank te laten staan... sterkte toegewenst ..En nu plat, ....slaapwel...Rudy.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2006 Weltrusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden