Spring naar bijdragen

Maandag 16Oktober

Rudy

Aanbevolen berichten

Wie zei dat het forum alleen maar gold voor advies met alcohol.

Katrina, je idee is perfect en nu komt de maar dit kaderklasje is een en al conflict. Ik denk dat ik je idee in mijn map ideeen stop en als ze zijn uitgeraast en gewend zijn aan de leertuin, ik het eens ga proberen.

Ik had de film al lange tijd niet meer gezien en ik viel weer als een blok voor de taal en je hebt gelijk de vergelijking met gangs gaat op.Zooals je weet heb ik veel verschillende niveaus, ook h/v, ik zat al vakoverstijgend te denken aan drama, wat zouden ze nu zeggen en ja rappen zou dan iets zijn.
Ik vind nog steeds "o teach me not to think' zo mooi. Ik wou dat ik dat ook vaker in de praktijk kon brengen en ja ik ben me er van bewust dat het eigenlijk een belediging is.
Ik zou wat meer met de taal willen spelen, overdragen wat ik er zo mooi aan vind. Het is die fim met Leo C. dus het zit al in een modern jasje. Mijn h/v klas is nog wat te jong ik denk 3 of 4. We moeten een film doen dus zal ik aan een collega vragen of ze geinterseerd is.

Had ik champagne geschreven? Mmmm koffie zou beter passen.

Kate, ik hoop dat je me niet verkeerd begreep. Ik weet dat sommige mensen erg beschadigd uit hun jeugd komen en dit hun hele leven moeten dragen. Ik had het meer over mijn eigen strenge ouder figuur
want die zit er zeer beslist in. Een mengemoesje van wat ik als kind heb gehoord en er zelf aan toegevoegd heb en die is strenger dan menig ouder. Ik denk dat wel meer mensen met borderline kenmerken die hebben. Hij of zij behoed mij voor totale verval want gelukkig is het een sterk figuur maar
ik stel het ook erg op prijs als hij/zij zijn mond is houd.
Hij /zij heeft te goed geluisterd naar Dr Phil dat je verleden een goede indicatie is voor je toekomst.
En dat mag mijn alter ego wel geloven maar dat betekent niet dat ik daar in geloof. Ik wil een nieuwe start en wat hij/zij doet is mij ondermijnen.
Een voorbeeld, ik ben geen ochtendmens en de eerste bus die uit dit dorp weg rijdt
is onbetrouwbaar, ik heb hem twee maal gemist, ik heb toen gelift en de laatste keer heb ik op de volgende bus gewacht. Ik ben dus 1 maal te laat gekomen. Zie je wel zegt dan mijn strenge ouder, je kunt het niet. Maar ze vergeet wel even dat ik heb dus wel 16 wel heb gehaald.

Ja Anna, zo was het. Gelukkig heb je doorgezet. Ik ben blij met je.

anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geheel ongewild, maar niet geheel onverwacht is er van alles geïnterpreteerd over mijn slokje, leuk.
En wie is de winnaar van de wedstijd 'heb ik Petra goed begrepen"?

Ik denk dat Kohtje het heel goed omschrijft ja, maar Eva ook.
mijn oorspronkelijke doel van Minderen met Drinken was precies dat: minderen met drinken.
toen ik doorhad dat ik eigenlijk afhankelijk was van de werking van drank ben ik na 3 maanden max. 4 glaasjes per week (matig wel, toch? uitermate verantwoord ook, en flink etcetcetc) gestopt.

Heb ik de betovering verbroken. Gedurende bijna 7 maanden.
Was ik dus, jaja Eva, mijn grenzen aan het verleggen, van verantwoord naar niet-drinken.
Ik wilde en wil niet afhankelijk zijn.
Zolang ik de behoefte had om in die roes te duiken, me van de wereld te zuipen heb ik niet gedronken.
Zolang ik dacht drank voor iets te misbruiken heb ik niet gedronken.

Maar ik wil, zie ook de discussie aangezwengeld door Rebos, vrij zijn, een keuze hebben, ook weer niet afhankelijk zijn van niet drinken.

Dus of het bij dit bodempje blijft, wil ik in vrijheid beslissen.
En ik wil een beetje aardig voor mezelf zijn, wat niet betekent dat ik mezelf ga belonen met drank.
Zodra ik vlucht in alcohol, of het als beloning ga gebruiken besluit ik om maar niets te nemen.
Ik moet de volkomen vrijheid voelen om te beslissen.
Gisteravond heb ik bewust besloten om niet te drinken, geen behoefte.
Vandaag idem, want ik ben heel erg moe en nogal aangeslagen.
Deze vrijheid is me zeer dierbaar, dat is waar ik zo hard voor heb geknokt, waar ik die helderheid zo voor nodig had.
Ik wil nooit hoeven zeggen: jammer van dat glas, was beter van niet geweest, morgen maar weer niets, ter compensatie. Ik wil zeggen: ik voel me tevreden. En dat is zwaarder dan helemaal niet drinken.
Dat besef ik.
Maar ik ken mezelf, ben nogal trouw uitgevallen, ook aan mezelf.
Met drank of zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals je weet snap ik je teksten meestal fijnloos, zo niet dan vraag ik je om op heldering en dat heb je me nog nooit geweigerd.

Maar nee, ik ga er lekker tegen in, ooit vast nu nog niet met kader. Het is een speciale klas, dacht ik eerst dat ik de enige was, gemiddeld staan ze 5.5 bij iedereen. Eerst de drie Ren in die klas. Dan moeten ze gaan wennen en aan nieuw concept. Ik ga het doen maar niet dit jaar. Trouwens mijn volgende les gaan we rappen. Heb even moeten zoeken maar heb iets gevonden. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.

Je hebt kader en kader en je hebt 2k1, geen mentor dit jaar en je kan het merken. Liep al te spelen met het idee om aan te bieden om het mentorschap te delen. Hebben ze wat rust in hun billen dan zien we wel.

Dikke knuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra, ik begrijp je redenering bij die drie slokken. Ik vraag me ook bij herhaling af of ik bijvoorbeeld ergens een half glas zou kunnen drinken, wat dat met me zou doen, of ik het nog lekker zou vinden.

Marieke merkte wel eens op dat ze het niet eens meer lekker vindt, die zure rode wijn. Waarschijnlijk doelt ze dan op de goedkope, maar wat met de lekkere, duurdere rode wijn?

Ik denk dat ik een half, of heel glas bijvoorbeeld tijdens een bezoek wel aan zou kunnen. Maar zou ik niet de volgende dag naar weer een glas gaan verlangen? Ik dronk om heel veel redenen, en een daarvan was dat ik wijn stomweg erg lekker vind.

Bij mij overheerst nog steeds de angst. De angst dat ik het nog net zo lekker vind, dat ik na één glas steeds weer ga denken aan het volgende glas, dat de trek, het verlangen weer terug komt. Dus doe ik het niet. Wat soms ook best moeilijk is.
Zondag bijvoorbeeld ga ik bij mijn familie op bezoek, omdat mijn vader jarig is. Mijn zus drinkt bij zo'n gelegenheid graag een glas wijn (nee, zij heeft geen alcoholprobleem), maar doet dat niet graag in haar eentje. Wat ik kan begrijpen. Ik hoef niet te rijden, dat doet mijn zoon. Dus ik stel haar teleur als ik nee zeg. Maar toch wil ik voor mezelf nee zeggen, ga ik ook nee zeggen. Maar jammer vind ik het wel, dat ik niet gezellig één glaasje met haar mee kan doen, of liever gezegd, durf te doen.
Maar dan, jij bent al veel langer gestopt dan ik, dus misschien sta ik ooit op hetzelfde punt als jij nu. Maar niet nu.

Anjo, zitten er in jouw klas uitsluitend rapliefhebbers? Dat was voor mijn zoon een grote frustratie op de tl, dat alles om rap draaide, wat hij samen met een kleine minderheid verafschuwt. Ook op dat punt zit hij nu beter op zijn plaats. En wat is 2k1?

Overigens ben ik het met je eens dat het 's nachts een draadje openen ook voordelen kan hebben, en soms zelfs goed kan zijn. Ik ben ook geen voorstander van rigide uitbanning (ik ben voor niets dat rigide is). Het was alleen de laatste tijd meer regel dan uitzondering om het zo te doen, en dat wilde ik graag doorbreken.

Een fijne avond,
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik weet het allemaal zo goed te verwoorden waarom het beter is om helemaal niet te drinken, en nu heb ik vandaag 2 glazen wijn gedronken (met een scheut water, dus zeg maar 2 officiële eenheden).
Na 10 dagen alcoholvrij.
Het lukt me blijkbaar niet helemaal zonder.

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ik heb nadat ik besloten had voorlopig helemaal niet meer te drinken ook nog een paar keer iets gedronken. Niet teveel, maar toch. Ik denk niet dat dat betekent dat je niet zonder kunt, maar wel dat je er nog trek in hebt. En dat is logisch, ik heb er na twee maanden af en toe ook nog trek in.

Zo'n ervaring als vandaag kun je ook gebruiken in je streven om alcohol de baas te worden, dat heb ik ook gedaan. Ga bij jezelf na waarom je het genomen hebt. Kreeg je het aangeboden, of schonk je het zelf in? Wat dacht je erbij. Vond je het lekker, of viel het tegen?

Je kunt deze ervaring gebruiken om een volgende keer sterker in je schoenen te staan. En in ieder geval heb je niet doorgedronken, dat is toch een compliment waard.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, proficiat met je 10 weken
en Rufus hopelijk ook, want volgens mij gaan (en hoop niet gingen)jullie samen op.
Hoe ging het vandaag op je werk Anna?
Laat je niet gek maken door die jaloerse collega hoor.

Marieke, zo zie maar weer, wat alcohol kan doen,
Jezelf en je omgeving wegdenken,
Maar nu zie je ook , wat geen alcohol kan doen,
Een nieuwe Marieke, een nieuw leven,
een oude/stille/ nieuwe liefde
Moeilijk hoor, om in een nieuwe roes te leven.

Petra, 28 weken en een bodempje verder, proficiat

Rudy, wat ben jij een vroege vogel en dan ook nog zo'n diepgang. Fijn dat je zo goed gaat.

Kate, Zet die fles neer en blijf bij ons.

GRoetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@petra:
Je haalt me de woorden uit de mond (had het alleen toch niet zo helder kunnen verwoorden).

Ik inmiddels dik 3 weken ADB. Nog steeds geen trek gehad. Heerlijk zo. Wanneer ik op dat punt ben aanbeland waar jij nu zit, weet ik nog niet. Vind dat ook wel een beetje een eng moment. Ik stel dit moment voorlopig maar even uit. Lekker veilig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...