Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 oktober

Anna

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna ik probeer er positief mee om te gaan maar natuurlijk baal ik dat ik me er toch weer door heb laten verleiden om te drinken. Ik heb aardig wat wodkacola gedronken ja als je gaat dan ga je weer he. Maar gelukkig geen blackout op tijd gestopt...

Ik baalde meteen toen ik thuis kwam. Was ook wel weer een openbaring dat ik het wel gezellig vond maar als ik gewoon thuis was gebleven had ook oke geweest... Ik ben al een tijdje alleen en op de een of andere manier ben ik opzoek naar een man en denk dat steeds te vinden in het uitgaan,s leven.
Vind van mezelf dat ik er af en toe op uit moet gaan met daarbij de nodige drank en uiteindelijk is dat alleen maar een afknapper voor een man. Dronken en verlept is niet echt een moment om een goede man te vinden. Ik weet het maar ja nu nog toepassen.... Is iemand hier ook mee bekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben leeg door de vele informatie van vandaag op de dagdraad.
Liefde is....
De regels om goed te kunnen leven zonder alcohol zijn....
Kracht en Macht zijn....

Ik ben mezelf de baas doordat ik alcoholdebaas ben doordat ik mezelf de baas ben.
Ben ik mezelf de baas?
Ben ik alcohol de baas?
Misschien zet ik het morgen wel weer op een zuipen
omdat ik vind dat ik dat nodig heb.
Maar daar ben ik nu nog niet mee bezig.
Nu hoef ik geen alcohol, niet omdat het niet mag maar omdat ik er geen behoefte aan heb.
Als ik nu tegen mezelf zeg dat ik nooit en te nimmer meer màg drinken, doet me dat niks
omdat de gedachte aan alcohol geen verlangen naar alcohol opwekt.
Kracht zit in jezelf, ze moet alleen de kans krijgen zich te tonen.
Macht vind ik verwerpelijk. Autonoom kan niet tegen autoriteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Kohtje

Ik ben leeg door de vele informatie van vandaag op de dagdraad.

Liefde is....

De regels om goed te kunnen leven zonder alcohol zijn....

Kracht en Macht zijn....

.

Kohtje, je beschrijft precies hoe ik me ook val na deze discussie. Vandaag dat ik er ook maar niet meer op in ging. Niet morgen aan de zuip gaan hoor! Ik ben jaloers op je dat je geen behoefte aan alcohol hebt. Mij bekruipt het nog steeds af en toe, al zijn het nog slechts vlagen. Zoals vanavond, maar ja, daar is het zeker vrijdagavond voor. Zoals voor Tapas donderdagavond.

Elly, zie het maar zo. Je hebt geprobeerd om een avond uit te gaan zonder alcohol, en het is niet gelukt. Dat weet je dus voor de volgende keer. Pak het dan anders aan.
Ik ben ook alleen (met mijn kids dan), maar niet op zoek naar een man. De ene die ik gehad heb was meer dan voldoende om me de stuipen op het lijf te jagen. Wel kan ik begrijpen dat je op zoek bent naar contacten, iemand om iets leuks mee te gaan doen. En dat je het leuk vind uit te gaan. Dus dat is een lastige situatie, want de verleiding is dan wel heel groot. Ik weet er zo gauw geen oplossing voor. Misschien toch het uitgaan tijdelijk wat beperken, totdat je wat sterker in je schoenen staat. Succes ermee!

Groeten, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, sorry, je kent me al een beetje,
IK heb 5 halve liters, gedronken, sinds maanden, ja maanden
ben ik de Alcohol niet de baas,

Ik baalde zo van mezelf,
dat ik alles er weer uit heb gekotst
want het mag niet meer in mijn lichaam,
dat wil ik niet.
Dit heb ik vorige week ook al gedaan met mijn 4 glazen wijn.

Oh, volgens mij heb ik er een probleem bij.
HElp, wie van jullie herkent dit?

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik nog niet de definitieve stop had gemaakt met drinken herviel ik een aantal keren.
na een tijd droog te hebben gestaan de eerste slok terug nemen, was net zo moeilijk als weer te stoppen met drinken.
Als ik dan al mijn overwegingen om niet meer te drinken overboord had gegooid en de eerste slok had genomen viel een enorme spanning van mij af en dacht ik, dit heb na zoveel tijd droog staan wel verdient.
Nu ik had gedronken maakte een tweede glas niet meer uit en deze gedachten luidden een avond in waar ik na twaalven snachts bezopen de kroeg uit kwam.

Wel of niet positief...de andere morgen wist ik onmiddellijk weer wie mijn grootste vijand was.

Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...