Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 oktober


Anna

Aanbevolen berichten

Laat ons een oase zijn
waar men nog enthousiast is over het leven
over elk leven, ook over het leven
dat heel veel moeite kost!

Phil Bosmans

Goedemorgen allemaal. Ik vond dit wel een mooie tekst, dus die wilde ik graag met jullie delen.

Maak er een mooie dag van!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen Anna, jij bent er ook weer vroeg bij vandaag. Ja mooie tkest
het is een beetje hoe ik me voel, ik geniet van mijn nieuwe vrijheid, nu alweer 16 dagen. Het is raar;
wanneer je begint aan ADB dan lijkt het bijna onbereikbaar ver weg, 16 dagen en zie hier...het is zo ver. Mooi hoor.

Joann, wens je ook een fijne dag, ga je naar een dolfinarium of woon je in het buitenland?

Anjo, jij vroeg me gistermorgen hoe het ging, het gaat goed.
Gisteren had ik een woordenwisseling met een docente waarbij ik vooral steeds pissiger werd. Dat is al vaker voorgekomen en gisteren voor het eerst dit schooljaar. Normaal zou het een aanleiding geweest zijn om na de lessen m'n frustraties weg te gaan zuipen, met klasgenoten of alleen met als enig resultaat dat ik m'n emoties helemaal niet meer in bedwang zou hebben. Om van de kater maar net te spreken en zeer waarschijnlijk zou ik te beroerd zijn geweest om vandaag weer naar les te gaan. Gisteren ben ik ook naar een cafeetje gegaan maar ik heb in m'n studieboek de oplossing alsnog opgezocht en twee koppen koffieverkeerd gedronken met appeltaart.
Ik voelde me erg volwassen moet ik zeggen hihi.
Verder heb ik een andere 'strategie' bedacht om dit soort uitbarstingen in de toekomst voor te zijn.

Ja, ik voel me goed, ben wel moe maar het begint al meer aan te voelen als een gezonde moeheid.
Het eerste waar ik aan denk als ik wakker wordt is hoe blij ik ben dat ik van dat dwangmatige drinken af ben. M'n ouders komen zondag en ik weet dat ik fit zal zijn, dat m'n huis aan kant is, nou ja allemaal van dat soort dingen die hier wel bekend zijn.
Ik ben zo ontzettend alles kwijt geweest, en dan ook jarenlang, op elk gebied dat je je maar kunt voorstellen, en ik heb zo verschrikkelijk geen uitweg gezien, jongens, dat zal ik van m'n leven niet meer vergeten. Verslaafd zijn, man , wat een nachtmerrie.
Schijnbaar heeft het zo moeten zijn, heb ik dit moeten doormaken vor het besef kwam dat ik echt helemaal zelf verantwoordelijk was en ben voor m'n eigen leven. ik heb me zo verzet, ben zo kwaad geweest, gedesillusioneerd in m'n leven, heb jaren rondgelopen met de vraag, waarom ik?
Dat is allemaal niet meer, ergens in dit proces ben ik wakker geworden en heb weer de regie overgenomen, alle losse teugels opgenomen en stevig vastgepakt. Ik ben heel benieuwd wat de toekomst gaat brengen, niet in de zin van drank, da's passe, nee, ik ben benieuwd naar mezelf, wie ben ik, wat kan ik? Wat wil ik?
Poeh, en nog steeds, ik kan niet wachten...

Tot horens maar weer,
veel liefs,

Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mooi, Cato, te lezen hoe bevrijdend het voor je werkt om niet meer te drinken.
Jouw drankgebruik heeft duidelijk je leven een wending in de verkeerde richting gegeven.
Gelukkig werkt dit voor veel mensen zo, waardoor de beloning voor ander gedrag in zichzelf zit besloten.

Heerlijk.

Voor mij werkt het een beetje contra: de helderheid die er over je komt als je drank niet gebruikt als vlucht kan ook onaangenaam scherp zijn.
Dan ligt de beloning in iets wat nog lang niet duidelijk is.
Moet je vreugde putten uit het stug niet blijven drinken.
En de slechte dagen uitzitten.
Wachten op betere tijden. Met beloningen van onduidelijke aard.

Ook dat is de moeite waard hoor.

En na 7 maanden denk ik zelfs op zeer sombere dagen bijna niet meer aan drank als uitvlucht.
Weet ik dat vluchten een slechte oplossing is.
Jezelf staande houden, een beetje leunen tegen werkelijk nabije mensen en je verlies nemen.

Andere, betere tijden afwachten.
Het gejojo voor lief nemen, zonder veel pretenties.

Allemaal een droge, prettige dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie tekst, Anna. echt heel mooi.
Nog een dag en dan is het weer weekeinde, in ieder geval even weg van de druk van je werk.

Joann,

Ik hoop en neem aan dat je niet in het zuiden zit. in het "zonnige" Zeeland pakken de wolken zich samen.
Het zou heel vreemd zijn als wij het drooghouden vandaag.

Cato,

Houd dat geboel vast! Je zit hoogstwaarschijnlijk tegen je tentamens aan en dan komt de druk weer op de ketel. Tentamens gaan zoveel beter zonder kater
:D al deed ik het meestal nadien. je hebt gewoon gelijk, het leven is zo veel beter zonder verslaving en je hebt nog heel wat te ontdekken over jezelf. Ik benijd je je jeugd want hoe jonger hoe meer kans je hebt het drankduiveltje in de fles te laten.
Fijn een opgeruimd huis, ook fijn voor je ouders als ze zijn zoals die van mij. Een opgeruimd huis is voor hen een teken dat het goed gaat en dat is wat elke ouder voor zijn kind wil.

Even over die docente, kan het zijn dat jij enthousiast bent over haar onderwerp? Ik had ook een docente waar ik altijd mot mee had, ik vond haar vak leuk dus deed ik voluit mee en was het ook wel eens niet met haar eens. Nu snap ik dat ik knap lastig voor haar was, ik gooide haar riedeltje in de war en wat doe je met een leerling die het niet met je eens is?
Zelf heb ik daar niet zo'n problemen mee, ik vind het niet erg om toe te geven dat ik een fout heb gemaakt of er misschien een andere kant aan kan zitten maar vele zijn bang dat ze hun authoriteit verliezen als ze dat doen. Geloof het of niet maar er zijn er veel die toch wat bang zijn dat ze de grip verliezen. Ik moet toegeven dat toen ik nog studeerde het soms echt een puinzooi was dus misschien is die angst niet zo vreemd.
Ik vertel je dit omdat het je misschien helpt om haar een beetje te begrijpen. Zelf zou ik het helemaal niet erg vinden om in gesprek te gaan met een leerling waarmee ik aanvaringen heb. Misschien een idee?
Maak een afspraak, kan nooit geen kwaad, toch?

jee Sneeuwwitje, rot voor je. Maar als het eenmaal gedaan is dan ben je van je blaasontstekingen af en voel je je misschien wat minder moe. Al heeft ervaring mij geleerd dat ik van spanning toch wel het meeste moe wordt. En daar ben je zo te lezen nog niet van af.
Ik heb zelf een hele uitgebreide lever/bloed test gehad en ik had een 100% score, niets dat aantoonde dat ik een zware drinker was. Snap jij het? Ik niet! Dus wacht het maar even af.
Ik vraag me trouwens wel af of als ze hersencelletjes hadden geteld, ik er ook zo goed af gekomen was;)
Ik duim voor je dat de rechtzaak goed verloopt. Wanneer komt het voor? Weet je dat al?
Misschien dat het je helpt om je vast te houden aan het feit dat dit soort zaken bijna nooit langer in beslag nemen dan 3 jaar en die gaan echt voorbij. Wel heel erg langzaam maar toch.........


Dank jullie voor jullie lieve reacties. Ik zat er gisteren echt even door. Mijn ouders zijn heel erg betrokken met me. In zekere zin ben ik gewoon weer even kind. Maar ik ben natuurlijk zelf ook moeder en jullie weten hoe het aan je vreet als het niet goed gaat met je kind en dat gun ik ze niet.
Ik ben heel dankbaar dat ik ze heb en voor alle zonnestralen die op mijn pad komen maar dit gaat even wat tijd in beslag nemen. En met ouders die tegen de 70 aanlopen, heb ik die tijd?
Ik ben al blij als ik functioneer maar ik weet dat zij een ander plaatje in hun hoofd hebben en dat kan ik ze niet geven ben ik bang en dat doet verdriet.

En die ober, ach het stak even. Laat hem lekker, ik doe dan meestal maar of mijn neus bloed en ik blijf er ook gewoon naar toe gaan. Ik ga niet zo vaak uit, het is een grand cafe, de enige waar je elkaar nog kan verstaan. Hebben jullie dat ook, dat je jezelf ergerd aan dat kabaal zodat je in elkaars oren moet schreeuwen? Volgende week toevallig weer, bijpraten met een oude collega en weer daar.
Ik had zo'n zin om hem eens goed de les te lezen maar dan maak ik het hoogstwaarschijnlijk alleen maar erger mee. Dus blik maar weer op oneindig. En nee, ik heb me al in geen jaren meer schuldig gemaakt aan het bezonken raken in het openbaar dus het zijn hele oude koeien die hij uit de sloot haalt waar hij trouwens altijd goed aan verdient heeft.

Goed ik ga wat doen. iedereen een prettige dag.

Liefs,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Petra,

Ik vind het ontzettend knap wat jij doet en veel anderen. Droog staan en al het onaangename onder ogen zien. Ik heb gewacht tot alle practische zaken geregeld waren en 'liepen'.
Zullen waarschijnlijk drogredenen geweest zijn maar ik had de kracht niet om zonder weg te vluchten de realiteit onder ogen te zien.
Ik herken zo wat je schrijft en het getuigd van ontzettende vechtlust om door te gaan, wachten op betere tijden.
En alleen vreugde putten uit niet drinken.
Ik kon het niet opbrengen.

Ik weet dat het relatief makkelijk gaat bij me, er is zoveel wat me blij maakt tegenwoordig. En dat maakt me ook weer blij. Hoewel, en dat weet ik, ik zonder refusal zou falen. Mijn valkuil is sinds ik mijn eigen onderkomen heb blijdschap. Klinkt heel gek misschien maar hoe happyer ik ben met alle zegeningen van tegenwoordig hoe sterker ik me voel, en de gedachte die daar dus bij zit is; zie je wel, ik kan het allemaal best, ook als ik drink.
Tsja,

Meid, je bent al 7 maanden droog, met zeer sombere dagen schrijf je, loslaten, verwerken, jezelf en anderen vergeven is iets wat in jezelf besloten ligt. Tijd heelt alle wonden, het is een vreselijk cliche, ik weet het maar het is wel waar.

Heel veel liefs gewenst van mij,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Petra,

Wat jij beschrijft, de helderheid die onaangenaam scherp kan zijn is niets anders dan het leven zelf.
Het leven kan prachtig zijn, maar heeft ook minder mooie kanten en dat heeft op zich niets met drank te maken, in zoverre dat drank op zich ook een van die scherpe kanten van het leven kan zijn/worden.
Ik denk dat het laten staan van drank het leven op zich niet minder aangenaam maakt maar het weer in z'n ware gedaante laat zien. Dan weet je weer waarom je bent gaan drinken maar je weet nu ook dat dat een wassen neus is, een onaangenaam benauwde wassen neus. Die scherpe kantjes kunnen vast ook op een andere manier bijgevijld worden. Hoe? dat weet ik zo ook niet, dat hangt van die scherpe kantjes af, waardoor zijn die zo scherp.
Slechte dagen uitzitten en wachten op betere tijden kan natuurlijk, maar is wel erg passief. Juist je helderheid kun je aanwenden om naar betere tijden toe te werken, doe er wat aan, m.a.w. LEEF...

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,
Ja, ik vind dat vak heel erg leuk, ben heel enthousiast altijd in de les.

Ik ga nadenken over wat je zegt, heb het lang op mijn persoontje gegooid, vaak negeert ze me dus ook en wil andere studenten aan het woord laten die daar helemaal niet zo'n zin in hebben. Ik ga er vandaag verder over denken en kijken hoe ik dit moet oplossen. Heb al gesprekken met haar gehad en ze gooit het op mij. Dus dat werkt niet.

Het komt wel goed met het vak, haal er goeie cijfers voor, vind het alleen jammer dat ze niet wat dieper op sommige onderwerpen wil ingaan. Waardoor er wat meer verheldering komt zeg maar.

Ga nu ook verder met de dag,

ByeBye....

Liefs Cato.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja jou ouders lijken op de mijne, als m'n huis opgeruimd is gaat het goed met mij hihi.

Ben ze trouwens aan het heropvoeden wat dat betreft, orders van m'n psych. Ik mag niet meer extra opruimen als ze komen, als het goed genoeg is voor mij moet het ook genoeg zijn voor hun zonder dat ze in de stress schieten, hihih, dus af en toe laat ik een keuteltje( van m'n loslopende cavia's) expres liggen als ze komen.

Ze beginnen er al aan te wennen hi

Groetjessssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Op onderstaande reaktie van Kate wil ik nog wat zeggen :

Ziza,
Ik zie het als de pure, of hogere kracht in jezelf ontdekken. Je hogere zuivere zelf dat geen aanvullingen of middelen nodig heeft.
Je bent al goed zoals je van jezelf bent. En laat je door niemand iets anders wijs maken.
Dat is het voor mij.

Kate

En dit ben ik helemaal met je eens... waar het hele AA boek om draait is om in contact te komen met deze Hogere Macht/Kracht..want mijn Hogere Macht is vol liefde , is niet bang , komt met veel betere oplossingen dan mijn impulsieve reakties op de realiteit , en heeft het beste met mij voor en met andere mensen...en hoe beter mijn contact met Hem hoe makkelijker ik kan leven wat er ook gebeurt om me heen...Ik hoef mijn Hogere Macht niets te leren , Hij wijst mij de weg als ik Hem laat... maar als ik vol wrok zit of oneerlijk ben of ontkenning of zelfverdriet of kwaadheid of angst of arrogantie (allemaal vormen van zelf-obsessie en dat is mijn werkelijke probleem , alcohol en drugs zijn maar het tipje vd sluier) dan blijf ik vervallen in de obsessie. En in het AA boek staat ook dat een Hogere Macht in elk van ons binnen zit.
De stappen in het AA boek wijzen mij de weg om in contact te komen met deze Hogere Macht...En als ik eerlijk naar Hem zoek (door te werken aan de stappen) zal Hij de obessie wegnemen...en dat is ook gebeurt...Ik geloof niet meer in toeval...
Hiet is niks religieus aan...En iedereen is vrij om te kiezen zoals hij/zij een Hogere Macht verstaat...
AA is een spiritueel programma en het werkt als je eraan werkt .

groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien,

Nogmaals dit is alleen mijn ervaring.. ik spreek niet namens of voor AA..
Dit is mijn verhaal en meer niet..en mocht iemand geinteresseerd zijn in AA of het 12 stappen-programma en vragen hebben wil ik ze graag beantwoorden..en zo niet dan niet..is ook goed...

live and let live..


Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zizza......

De rode draad door het AAprogramma is liefde.
Liefde is geen gevoel.
Liefde is meer een levensstijl.
Liefde is onder te verdelen in emoties.
Door emoties met elkaar te delen ontstaat een band tussen mensen.
Die verbondenheid tussen mensen herbergt een Kracht die het mogelijk maakt
relaties met lotgenoten of medemensen op langer termijn aan te gaan.

AA lectuur lijkt veel op de leer van het boedisme.
AA vraagt om de boodschap door geven aan mensen die nog lijden.
Het Boedisme definieert mededogen als het verlangen dat alle mensen vrij zijn van lijden.
Beide zijn doe-programma's die om aktie vragen en leren hoe het geloof in jezelf terug te vinden..

Het AA programma heeft mij 't leven teruggegeven wat vroeger van mij is afgenomen.
Ik voel nu de verbondenheid met mijn medemens die ik altijd heb gemist.
De sprituele inslag van beide rogramma's trekt mij aan en is denk ik de reden waarom ik zo graag boeken van de DalaiLama lees.

Zizza ...loop niet te hard van stapel en neem niet te veel hooi op de vork..

en Zizza...toeval bestaat niet..

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal
met mij alles oke
heb gister mijn haar weer blond gemaakt (was ik voorheen ook)
maar het is niet zo goed uitgepakt
misschien had ik toch moeten geloven dat wat er op het
pakje staat dat het niet voor bruin haar is
maar ja eigenwijs he
dus nu kan ik alsnog naar de kapper kleppen
hoop dat die er nog wat van kan maken
en anders ga ik wel als worteltje door het leven!

succes allemaal vandaag
ik ga mijn zoon in bad doen want die ligt te piepen!

liefs eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt of we het allemaal over hetzelfde hebben. Het is maar net in wat voor verpakking je het wikkelt.
Met of zonder hoofletters, liefde voor jezelf, kracht in jezelf.
Het boeddhisme vind ik ook een hele mooie stroming. Ook daarover kun je rigide een bepaalde culturele saus gieten met 101 strenge regels, maar de essentie blijft: de zuivere kern in jezelf is helemaal goed.

Anjo, gelukkig zijn is geen plicht, laat de donderwolken langswaaien en de stormen uitrazen.
Plaatjes zijn plaatjes. Die hebben niks met jou te maken.
En vergeet niet een zonnebril op te zetten als je in de spiegel kijkt ;) (ben je al gewend aan je blinkende tanden?).
Die ober is vast een sikkeneur die ruzie had gemaakt met z'n vrouw.
Je hebt je vakantie anders doorgebracht dan anders, niet elke dag met Jan.
Je bent naar het theater geweest en hebt lekker gewinkeld. Je bent zelfs bijna uitgerust.
Nou dan! Toppie!

Lola, knuffel van mij.

Liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,

Deze vind ik zelf wel mooi...

Love - inspired, Love - mastered, And Love - Driven.
Without the fruit of the spirit (love), we are just a religious noise.

And it is manifested in Joy, Peace, Patience, Kindness, Goodness, Faithfulness, Gentleness, and self-control.

1. Joy is love's strength.
2. Peace is love's security.
3. Patience is love's endurance.
4. Kindness s love's conduct.
5. Goodness is love's character.
6. Faithfulness is love's confidence.
7. Gentleness is love's humility.
8. Self-control is Love's victory.

groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh, er is nu toch wat gebeurd.

DE advocaat probeert nu de rechtbank te bereiken, voor een kort geding.
De vennoot van mijn man heeft de premie van de Arbeidsongeschiktheidsverzekering terug laten storten bij de bank, zodat mijn man ging uitkering krijgt deze maand. Dit was volgens de advocaat de druppel, om ons kapot te maken.

Ik moet nu naar een verjaardag en heb moeite om in deze toestand niet te drinken.


Marieke, zag heel snel je berichtje,
Laat iets van je horen, maak het iets duidelijker voor ons.
Misschien kunnen we je steunen.
Dikke kus, Sneeuwwitje


Tot straks, doe mijn best om vandaag niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
veel sterkte, en blijf je melden. Ook als je verder niks wilt vertellen.

Sneeuwwitje,
Drank helpt je niet. Ik krijg de indruk dat je een goeie advocaat hebt, dus hoop voor je dat er nu een goeie wending komt.

Ja Katrina, het is erg stil vandaag.
De kracht in of buiten jezelf zoeken.....
En wat is die kracht dan. Daar kun je leuk over filosoferen.
Ik vind het leuk om verbanden te leggen, van het boeddhisme tot bijna-dood-ervaringen.
Wie we denken dat we zijn is een illusie, toch is er een individuele kern of stroom, die ook veranderlijk is.
Ik ben een tijdelijk verschijnsel.
En maken we uiteindelijk deel uit van het grote geheel, een liefdevolle kracht?
De creatieve leegte.
De pakketten ge- en verboden uit religies spreken me niet zo aan.
En waarom dan toch dat lijden, daar kom ik voorlopig niet uit.
Dat is toch niet alleen een kwestie van anders zien, ammehoela.
Verschillende dimensies, jazeker.

Kan iemand het nog volgen.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Liefde is.......


de liefde is lankmoedig (geduldig, toegeeflijk, tolerant)

de liefde is goedertieren (vriendelijk, genadig, barmhartig)

de liefde is niet afgunstig (jaloers)

de liefde praalt niet (doet niet gewichtig)

de liefde is niet opgeblazen (verwaand, beeldt zich niets in)

de liefde kwetst niet (handelt niet oneerbaar)

de liefde zoekt zichzelf niet (is niet egoïstisch)

de liefde wordt niet verbitterd

de liefde rekent het kwade niet toe

de liefde is niet blij met ongerechtigheid (onrecht)

de liefde is blij met de waarheid

de liefde bedekt alle dingen

de liefde gelooft alle dingen

de liefde hoopt alle dingen

de liefde verdraagt alle dingen

Behalve dat dit een hele mooie opsomming is van wat echte liefde is is het ook heel concreet voor mij...

Ik kan leren om geduldig te zijn (dus niet te snel reageren)
Ik kan leren om niet egoistisch te zijn (andere mensen helpen, rol binnen het gezin)
Ik kan leren om tolerant te zijn (andermans mening respecteren zonder dat het ik met iemand eens ben)
Ik kan leren om niet gewichtig te doen (ik ben ook maar een verslaafde hahaha)
Ik kan leren om eerlijk te zijn (niet liegen)

Het afgelopen jaar heb ik heel wat keer mijn tong erafgebeten.. in de gezinssituatie , op het werk in situaties waarvan ik vond (en ik heb een berg opinies over wat goed en fout is en die zeker niet stroken met wat de realiteit is en allemaal gebaseerd op egoisme) dat ik in mijn recht stond...ik besprak deze zaken met mijn sponser i.pv. met mijn partner , collega's etc.. met als gevolg dat ik niet meer in heftige situaties terecht kwam..Voor mij is herstel elke dag weer kijken hoe ik mijn gezin kan helpen (de afwas doen , kinderen naar bed doen , opruimen etcetc. ipv praten over mijn zogenoemde problemen..het zelfde geldt voor op het werk of bij vrienden.
Toen ik nog dronk/gebruikte was ik alleen maar met mezelf bezig en hoe ik meer kon drinken/gebruiken en was totaal niet geinteresseerd in mijn partner en kinderen en werk en vrienden...alles moest wijken voor drank en drugs en iedereen die in de weg stond trapte ik weg..en toen ik stopte met drank en drugs was ik nog steeds met mezelf bezig alleen zonder dan en dat is waar de stappen komen want ik moet die leegte zien op te vullen (met liefde/Hogere Macht) anders keert de obsessie en de waanzin terug....
Waar ik de meeste moeite mee heb is intimiteit (en dan bedoel ik geen sex).. en ook daar kan ik in oefenen door iemands hand vast te pakken , te leren vertrouwen of een omhelzing geven...
Door hiermee serieus aan het werk te gaan (en dit zijn de stappen van AA) is mijn leven beetje bij beetje gaan veranderen en natuurlijk maak ik uitglijders en dat is ook goed zolang ik het maar besef..en vandaag ben ik relaxed (ook niet altijd) en ben ik dankbaar dat ik sober en clean ben....en door aktie te nemen krijg ik dat contact met die Hogere Macht....Liefde....

En misschien verwoord ik het allemaal wel niet zo goed en , weet je , dat is ook niet erg...Ik probeer mijn best te doen en dat is alles..en ik leer elke dag weer.. het resultaat is niet meer aan mij..
Ik strijd niet meer tegen alcohol en drugs maar tegen mijn egoisme en oogkleppen... De strijd tegen alcohol was een strijd tegen een symptoom van alcoholisme....en die strijd heb ik opgegeven , die is voor mij niet te winnen.....mijn hele leven ben ik aan het vechten geweest ; tegen alcohol en drugs , tegen mijn partner , mijn ouders , voor aandacht , status , om gelijk te krijgen etcetc.. en het heeft me uiteindelijk bij AA doen belanden en dat is geen toeval....Mijn sponser vraagt altijd aan mij wanneer ik hem bel met een relatie-issue " Do you want to be right or do you want to be happy ? "
Het antwoord is HAPPY..... Mijn leven vandaag is onverstelbaar veranderd...ik wil nooit meer terug naar mijn oude leven .. mijn oude visie/houding op het leven heeft ervoor gezorgd dat ik kapot ging..en ik ben blij met een 2e kans...om te leren leven ipv overleven....

Nogmaals dit is mijn verhaal en ik wil al helemaal niet pretenderen dat AA de enige oplossing is..ik geloof dat er best andere oplossingen zijn en als die werken .. ook goed.. I dont want to be right I want to be happy..

Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel eventjes gauw een reactie. Ik heb nogal snel gelezen, en snap er even ook geen biet van. Maar maakt niet uit, ik hoef ook niet alles te weten.

Katrina, ik vraag me toch af hoe je liefde buiten jezelf kunt voelen, als het niet in jezelf is?

Marieke, vertel alsjeblieft meer. Zo kunnen we je niet helpen.

Sneeuwwitje, niet alleen proberen niet te drinken, gewoon niet doen! Jullie hadden al heel veel bewijs tegen vennoot, en dit kan hij zomaar niet doen. Snap trouwens nog steeds niet waarom hij als enige toegang tot de rekening heeft, de zaak is toch van hem én jouw man? Maar dat terzijde. Misschien is dit wel zijn fatale fout. Kop op!

Joann, hoe kun je in vredesnaam reageren vanuit het Dolfinarium? Of ben je al terug?

Tot straks allemaal!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo luitjes,

ik mag even laten weten dat het best redelijk met me gaat.
Had een redelijke nachtrust.

En verder,excuses,gaan sommige verhalen me even te ver voor mijn drukke koppie.
Ligt aan mij.
Marieke,ook aan jou denk ik.Sterkte dear.

Meer kan ik even niet voor anderen betekenen.:$

Kusjes en zet 'm op please.
Ik vind het ook zwaar ***** dat ik even in de kliniek moet blijven.
Voor de duidelijkheid geen afkickkliniek maar ik was wat over mn toeren.
Wel een vrije afdeling met veel lieverds.

:heart:Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...