Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 oktober


cato39

Aanbevolen berichten

Mogguh, nou daar zit ik weer op een wel heel unheimlich tijdstip wakker te zijn. Tis niet zo erg, heb vroege dienst wat betekend dat ik om 6:39 met de trein moet maar jongens, het is wel vroeg hoor.
Ben verkouden ook inmiddels, ben net van een virusinfectie in m'n keel af krijg ik dit.
Las net van iemand, ik dacht dat het Kate was, die haar vriendin zo oppervlakkig vond en over zichzelf pratend. Ik heb dat ook gehad, een vriendin die altijd over haarzelf sprak.Waar ik ook over begin, haar problemen zijn altijd erger en er moet altijd lang over gesproken worden. Want met mij gaat het toch goed? Een paar weken geleden zat ik erdoor en ik belde haar voor wat steun, en het enige wat ze wist te zeggen was dat ze bij de kapper zat en geen tijd had. De dag daarvoor had ik minstens een uur haar verhaal weer aangehoord. Het is me zo in m'n verkeerde keelgat geschoten toen, ik dronk ook nog en ik heb haar uitgemaakt voor alles wat mooi en lekijk was. De dag erna ben ik gestopt met drinken maar ik heb me wel voorgenomen om de vriendschap anders te gaan zien.
Door de cognietieve therapie leer ik ook hoe mensen met elkaar om horen te gaan, hele basale dingen maar de hoofdlijn is wel dat een vriendschap aanvaardbaar moet zijn voor mij, wat ik namelijk zo'n beetje m'n hele leven heb gedaan is mezelf aanvaardbaar maken voor een ander, en da's toch wel een verschil.
Ik las trouwens gisteren dat nog maar weinig mannen beste vrienden hebben, door werk, stress, internetcontacten en dat soort zaken is er geen tijd meer om een goeie vriendschap te onderhouden.
Tis eigenlijk erg, zo individualistisch als het allemaal wordt. Ik ben een vrouw maar ik merk het ook wel, iedereen is zo druk met zichzelf, even spontaan ergens een bak koffie drinken is er gewoon bijna niet meer bij.
Afspraken plan je gewoon 2 weken vooruit, weinig spontaniteit meer.

Nou ja, voor degenen die gisteren wat sombertjes waren; kop op!

Tot vanavond,
lieve groetjes,

Catootje.

ps: ik ben vandaag 3 weken ADB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal, daar ben ik weer. Het is onstuimig herfstweer, regen en harde wind.
7.00 wakker, maar Cato, blij dat ik niet zo vroeg hoef op te staan.
Gefeliciteerd met je drie weken ADB!

Afgelopen dagen gevuld met familiebezoek, sauna, slapen en me ongeloofelijk kloten voelen. Heb me ziek gemeld op m'n werk. Ben moe, zit er doorheen. Balen. Kiezen voor mezelf is goed. Houdt wel in dat ik niet m'n cliënten kan helpen. Zit in de hulpverlening. En dat vreet aan me. Ik zit ziek thuis en laat ze in de steek, zo ongeveer voelt het. Ben voor een groot gedeelte werkgerelateerd ziek. In hoeverre speelt het stoppen met drinken hierin mee? Anders omgaan met emoties, wennen aan nuchter zijn. Het is allemaal nogal verwarrend, kan er nog niet een helder verhaal van maken.
Ik ben een keer eerder met een vette burn out thuis geweest. Ik had mezlef zo over de kling gejaagd, dat ik de eerste drie maanden alleen maar in de stoel voor de kachel heb gezeten. Ik kon nix. Toch gek hé, dat een mens zichzelf zo kan afmatten.
Zo erg is het deze keer gelukkig niet. Zou wijsheid dan toch met de jaren komen??? Haha. Ik hoop het maar. Voelde me vorige week echt waardeloos, gisteren al iets beter. Blijf wel sporten ook al moet ik het uit m'n tenen halen. Daarna voel ik me altijd een stuk beter. En zoals Ziza schreef: ik kan wel zitten wachten op verandering maar als ik nix onderneem gebeurd er ook nix.

Heb wel meegelezen afgelopen dagen maar had de energie niet om te schrijven en te reageren.

Maar hé, ik rook en ik drink niet! YAHOOOOOO
Op de kop af; Zeven weken ADB en vijf NDB!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Cato, je bent me behoorlijk voor. Wat een tijd om op te staan zeg, en dan met dit weer! Ik wens je een mooie dag toe.

Ik heb vannacht toch nog vrij goed geslapen, valt me mee. Dus we gaan maar eens kijken wat vandaag brengt. Een beetje de haren tegen de wind in heb ik nog wel.

Cato, je slaat de spijker op de kop. Kijken of een vriendschap voor jou aanvaardbaar is, in plaats van jezelf aanvaardbaar maken voor een ander. Op mijn manier ben ik daar ook mee bezig. Binnen alle grenzen van het redelijke, vind ik dat men me maar moet nemen zoals ik ben. Het kost zoveel energie om altijd maar te proberen te voldoen aan wat jij denkt dat anderen van je verwachten. En dan kun je er nog naast zitten ook! Gewoon mee ophouden. Jij bent jij, en zolang je niemand kwetst of benadeeld moeten ze het daar maar mee doen. Dwars of niet, wat mij betreft op dit moment.

Hihi, wat je vriendin betreft, ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar ik kan me voorstellen dat bij de kapper nou niet de meest ideale situatie is voor een uitgebreid gesprek. Ze heeft niet meer terug gebeld om dat gesprek alsnog te hebben?

Iedereen een fijne dag. Ik ga (jawel, in de stromende regen) mijn hond nog even uitlaten, en daarna me weer nuttig maken voor deze maatschappij.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh BamBam, je was me net voor. Join the club. Ik ben ook al in zo'n fijne stemming. Maar goed van je dat je ADB en NDB bent. CG, lukt het jou ook nog steeds? En Kohtje, ga je weer een keer beginnen?

Geen idee of dat met stoppen met drinken te maken heeft BamBam. Wel iets denk ik (in ieder geval voor mij wel). Als je drinkt hoef je niet zoveel over alles na te denken, dus ook niet wat je op je werk niet bevalt.

Doe maar even rustig aan. Je klantjes hebben ook niets aan je als je zelf niet lekker in je vel zit. Dus lekker met een pot thee op de bank en kneuteren. Zou ik ook wel zin in hebben.

Mzzl, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna, ben je deze keer droog overgekomen. Zal wel niet ben ik bang. Hier liggen ook twee mormels in de mand mij verwachtingsvol aan te kijken, maare ik heb nog geen zin. Ga zo.
Fijn om te lezen dat je toch nog goed geslapen hebt. Haar tegen de wind in past wel bij dit weer! Misschien moet je er ook maar een beetje aan toe geven dat je ietwat somber en opstandig bent. Ik wens je een goeie werkdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees net dat het tijdschrift AvantGarde vrouwen tot 35 jaar zoekt die iets willen vertellen over hun alcoholverslaving. Tactus zal het intervieuw begeleiden.
Wat is er mis met vrouwen boven de 35??? Voel me nog vaak 25! Hhi, altijd ff pijnlijk als je weggezet wordt als oud wijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou BamBam,
dit soort berichtjes heb ik de laatste dagen erg gemist. Fijn dat je er weer bent.

Enneh, als jij ziek bent laat je niemand in de steek. Wij, mensen zoals jij en ik en zoals zovelen op dit forum, voelen zich vaak onverantwoord verantwoordelijk. Iedereen is misbaar, hard maar waar. Ziek rustig uit, als je er weer aan toe bent ben je er weer voor anderen. Nu effe niet...

Beterschap, oud wijffie:)

Groetjes van een oud mannetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Wat een donkere dag he. Hoop dat het nog een beetje optrekt, maar daar ziet het niet
naar uit.
Nou gisteren is goed gegaan, niets gedronken. Heb heel slecht geslapen, maar volgens mij kwam
dat omdat mijn zoon was stappen en niet omdat ik niet gedronken had. Als moeder blijf je toch wachten.
Hij kwam om 6 uur thuis en toen ben ik in slaap gevallen en schrok om kwart over 8 wakker, terwijl ik om 9 uur moet beginnen met werk. Maar ik ben er nu en zit alleen. Dus geen man overboord.
Wat ik heel prettig vond vanmorgen is dat ik in de auto niet bang was om aangehouden te worden.
Ik denk nl. dat als ik de avond er voor een fles wijn op heb, dat de volgende ochtend nog in je bloed zit en ben dus altijd bang om aangehouden te worden.
Weten jullie of dat zo is.
Nou in ieder geval ga ik vandaag weer voor de 0.
Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Joann,

Ik ben bang dat m'n advies je niet aan zal staan, maar probeer toch maar wat te gaan doen voordat je straks door allerlei schuldgevoelens weer in een neerwaartse spiraal terecht komt. Even doorbijten, als je eenmaal op gang bent gaat het denk ik wel beter, komt er een gevoel van voldoening bij kijken. Dat is een beetje dat verhaal van inspiratie volgt op actie. Hoewel ik van mening ben dat plotselinge inspiratie ook tot actie kan leiden....
Maar opgepast, vrouwtje, zak niet helemaal weg...
En wat ik ook vaak hoorde tijdens de behandeling in de wintertijd, was dat mensen extra vitaminepilletjes slikten om wat meer energie te krijgen (Centrum, compleet van A tot Zink was populair en voordelig bij de Action te koop). Heb zelf ook zo'n potje staan, maar vergeet ze om de klip klap. Nu dus ook weer en ga er nu een innemen.

Sterkte meid.
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op DIP-sausjes !!!!!!!!!!!!!!
Probeer iets uit de dagen te halen.
Trek gekke bekken voor de spiegel........doe gek, maak je haar los.
Trek je niets aan van het weer ( is goed voor de tuin :).

Laat het zonnetje in je schijnen en die vitaminepillen moet ik ook weer gaan slikken.

Fijne dag allemaal en tot strakkies.

Warme groet Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joanneke,

Niet om je nou alle hoop op meer energie in de toekomst te ontnemen, hoor... maar ik zit nu in week 28 ADB en heb het wachten op meer energie maar opgegeven. Ik begin nu gewoon aan dingen zonder er de energie voor te voelen bruisen. Verschilt trouwens per dag. Energie is één ding, motivatie een ander. Ik zet mezelf gewoon aan het werk. Heb nu trouwens m'n laptopje in m'n atelierte staan, kan ik de boel toch een beetje bijhouden. Want als ík alleen 's avonds zou bijlezen dan krijg ik de helft niet mee, is dan veel te veel in een keer...Hoe anderen dat voor elkaar krijgen is me een raadsel. Maar zo werkt het ook, letterlijk en figuurlijk..

Werk ze,
Liefs, Kohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag heb ik een drukke dag .. werken, daarna dochtertje ophalen thuis en vervolgens naar mijn ouders rijden om daar ons zoontje op te halen die 2 daagjes bij opa en oma logeerde...daar blijven eten en dan weer naar huis .. kindjes in bed stoppen en dan lekker op de bank zitten...mijn partner komt pas laat thuis dus ik heb het rijk alleen....wat ook wel eens lekker is...

Vanochtend sprak ik met een vriend van mij over "people pleasing" .. wat je vrij zou kunnen vertalen als jezelf zo opstellen dat je anderen behaagt op een ongezonde manier...begrijp met niet verkeerd..iemand een plezier doen daar is niks mis mee...het is juist heel leuk...maar wat als ik me zo ga opstellen dat iemand mij altijd leuk moet vinden en ik de ander niet wil teleurstellen ? Al mijn relaties hadden met dit probleem te kampen en tot op vandaag heb ik dit probleem nog steeds in meer en mindere mate...
Geen nee durven zeggen tegen mijn partner als mij wat gevraagd word; want ik ben bang dat ze me dan niet leuk vind..wat er vaak gebeurde was dat ik ja zei en het vervolgens niet deed met alle negatieve gevolgen vandien..want ik kom mijn afspraak niet na...Vandaag probeer ik te leren dat als ik JA zeg ook JA doe en als ik NEE zeg ook NEE doe...voordat ik eerlijk kan zijn met andere mensen moet ik eerst leren eerlijk te zijn met mijzelf...en dat vind ik moeilijk want ik wordt vaak gedreven door een van mijn grootste problemen : angst...bang voor wat zal die zeggen en wat zal die over mij denken als ik zus of zo doe...mijn eigenwaarde heeft jaren afgehangen van wat andere mensen van mij vonden...en nog steeds spookt het door mijn hoofd...dus het is vergelijkbaar met drank , om mijzelf goed te voelen van binnen had ik telkens iets nodig van buitenaf (overmatige waardering en aandacht) ....
Wat ik het afgelopen jaar geleerd heb is dat het probleem niet bij de ander zit maar bij mij...Ik ben machteloos over wat een ander over mij denkt en van mij vind...en als ik oneerlijk ben tegenover mijzelf dan ben ik automatisch oneerlijk tegen iemand anders...en of ik nu ja of nee zeg tegen iemand ik moet leren de consequenties te nemen van mijn beslissing hoe die ook uitpakken...en deze ook leren accepteren..op een gezonde manier verantwoording nemen voor mijn beslissingen... en dat is een hele uitdaging....elke dag weer...voor mij is het in ieder geval een hele opgave....

Ik wens iedereen een hele fijne dag en heel veel sterkte met wat je ook wil bereiken....
en Anna gefeliciteerd met 11 weken..klasse....en Cato gefeliciteerd met 3 weken...klasse...

Groetjes

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Ziza, in mensen behagen is nix mis. Het wordt pas een probleem als dat ten koste van je-mezelf gaat.
Ik merk dat ik het zo moeilijk vind vind om te doen wat goed is voor mij. Ik merk dat in mijn relatie, mijn familierelaties, werkrelaties, eigenlijk in alles.
Ik voel me zo verantwoordelijk, denk dat het allemaal niet goed komt als ik het niet regel, bang dat ik andere mensen teleurstel, niet normaal gewoon. Ik begin het langzamerhand wel te leren maar het valt niet mee.
Ik zeg eerst vaak ja en bedenk dan later of ik wel echt kan/wil/moet enz. Vaak pas achteraf. Ik neem niet de tijd om eerst na te denken. Handel eerst en moet me soms later in allerlei bochten wringen om de afspraak ongedaan te maken. En gek genoeg; als ik wel tijd neem en het anders plan vinden mensen dat vaak helemaal niet gek. De druk en het moeten zit in mij.


Joann, geef er op gezette tijden aan toe dat je zo moe bent. Nu voel je je schuldig, volgens mij, en dat put je nog meer uit. En soms ook even jezelf aanpakken en wat doen. Tja, die rottige gulden middenweg. Voor een ander weet ik het vaak wel maar ben zelf die weg vaak kwijt. Ik blijf zoeken.

Nene, ik denk dat er sóchtends nog wel alcohol in je bloed zit. Ik weet niet hoeveel maar ben zelf blij dat ze me nooit hebben aangehouden op ochtenden na een feest!
Prettig gevoel toch dat je daar nu niet over in hoeft te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Ekeim is omgekeerd Mieke, maar voor een suikerfeestje ben ik best in.

Toevallig, ik ben met de keuken bezig en heb plakpapier op een kastje gedaan.
Met smarties...........zien er lekker uit.

Joann af en toe een lekker zonnebankje pakken?
Snap best dat ook dat je teveel energie kost maar toch.....
Nou luitjes ik sleep me naar de Gallery toe en als ik er 1-maal ben dan wil ik er niet meer weg.
Ga lekker spekstenen vandaag.
Een aanrader voor iedereen..........lekker schuren en het wordt op den duur erg mooi enneh kost weinig geld.

Doei Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

ADB gaat goed maar NDB nog niet, gaat met vallen en opstaan, hou het nu op 5 per dag en de rest niets. Alleen die 5 doe ik wel stiekem, ik heb namelijk de dochters beloofd dat ik stop met roken, maar ik heb t er moeilijker mee dan ADB. Hang regelmatig tegen het plafond van de trek en zou het liefst een moord plegen. Niet dat ik dat doe maar toch het gevoel is er wel:devil:. Ga dadelijk maar weer een pleister plakken. Zo stom om na 14 jaar weer te gaan roken, en dit door trekkend naar ADB, ik ga dus geen eerste wijntje proberen anders zit ik daar natuurlijk ook weer aan. Volgens mij ben ik zo'n aan alles verslaafd type. Een roker c.q. alcoholist altijd een roker c.q. alcoholist. Ik baal zo ontzettend van mezelf, volgens mij is mijn ruggegraat van gummie.

Zo ff lekker zitten gallen. Kohtje stop je met me mee, gaan we samen zitten gallen op het forum, gedeelde smart is halve smart. Toch??????

Kijk ik vind het wel leuk wat ikvan jullie lees over de herfst, dat vind ik nou zo'n heerlijk jaargetijde, dadelijk regenjas, stevige schoenen aan en heerlijk een half uurtje in de z**k regen lopen. Daar kom ik weer helemaal van bij. En ja als je niet van deze periode houdt.......... dan heb je een probleem. Alles is daar volgens mij al over gezegd, multi's, lichttherapie en je zelf bij de kladden grijpen en iets gaan doen of toch maar wat Joann aangaf, gewoon lekker op de bank met een bak koffie en een goed boek. Ook niet verkeerd.

tot straks en iedereen sterkte met dit weer en hou het ADB, dit weer wegdrinken lost ook niets op.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die CG,

Ik hoor een beetje leedvermaak als je zegt dat je zo geniet van de herfst. Nou wacht maar tot het voorjaar is, dan zullen we jou eens.....of hou je ook van voorjaar. Ben jij zo'n voor het weer onkwetsbaar tiepje? Bofkont...
En stiekem roken!!!oooooooh. Gek, stiekem drinken vind ik nu erg verwerpelijk, maar stiekem roken brengt een glimlach teweeg. Toch is het hetzelfde, jezelf en je omgeving voor de gek houden. Ruiken je dochters dat niet? Of ga je om dat te voorkomen nou juist een half uur in de z**kregen lopen?
Ja, ik zit er ook nog steeds aan te denken om weer met roken te stoppen, maar ik ben er nog steeds niet helemaal aan toe. En als ik weer stop, dan weer samen met m'n vrouw, alleen is bij voorbaat al mislukt.
Maar CG, ik ga niet meer zitten gallen op het forum. De laatste keer ging dat niet lekker. Dat zit me nog altijd een beetje dwars. Jij mag best gallen op het forum, jij galt netjes.

Geniet maar lekker van de regen, meid.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben er ook weer, had gisteren nog beter even kunnen blijven lezen, want ik dacht: er reageert toch niemand op mij (oh oh dat vind ik zo kinderachtig om te zeggen) en zie.
Hele verhalen over somberheid en vriendinnen.

De somberte is nog niet helemaal uit de lucht en ik slaap een gat in de dag. Ga ik om 23:00 uur naar bed en slaap rustig tot 9:00 uur.
Dat heb ik als de dagen kort worden, het liefst doe ik een winterslaap.
De winter vind ik het ergst. En ja, ik ben in de zomer geboren!
Iedereen roept: zo gezellig! Ik vind het vooral koud en gevaarlijk op de weg.
Nou dat is niet helemaal waar, zolang ik binnen mag blijven vind ik het prima.

Gisteren mezelf meteen op de proef gesteld met mijn grootste valkuil: een heerlijk Italiaans gerecht zonder rode wijn erbij. En ik doe het niet, dacht ik steeds, en dan is het maar niet altijd leuk. Punt. En dan schenkt manlief maar gezellig een biertje voor zichzelf in.
Het smaakte natuurlijk gewoon heerlijk, ook met spa.

Die vriendin van mij probeer ik al meer af te houden want ze wil veel vaker afspreken dan ik.
En ik kan best af en toe mijn verhaal bij haar kwijt, maar dan gaat ze voor me invullen.
Als je ooit lange tijd bent ziek geweest merk je trouwens dat veel mensen dat doen:nou je zult je vast wel snel beter voelen, kop op. Positief blijven! Voel je je al weer wat beter? (als je net aan het begin van een zware therapie zit).
Degenen die dat niet doen zijn echt kostbare juweeltjes.
Die ken ik gelukkig ook en koester ik.

Zulke buien als nu: laat maar toe en overwaaien denk ik dan.
Het leven heeft ook zijn minder leuke kanten.

Bambam, veel sterkte en voel je alsjeblieft niet schuldig. De tent draait ook door zonder jou.
Nu even aan jezelf denken en de tijd nemen.

Nu ga ik mezelf aanzetten tot actie en wat klussen doen, anders zit ik hier veel te lang.
Och Anna, ik zie zo'n beeld van een vrouw die de hele dag met haar hondje door de regen moet.....
Het heeft iets tragi-komisch.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haaaaa Kohtje,

Ja erg hé maar ik ben inderdaad zo'n heel jaar rond typje. Komt misschien ook wel omdat ik bijna 20 jaar seizoen in seizoen uit altijd gefietst hebt, echt door weer en wind. 10 km heen 10 km terug. Ik vind het heerlijk de wind om mijn kop, vechten tegen de elementen want ik mag toch vooral niet buiten de 30 min komen moest altijd niet meer dan 25-30 min. over die 10 km. doen. Voorjaar die heerlijk frisse lucht, najaar dat kruidige, zomers dat zwoele en 's winters dat tintelende in de lucht, heerlijk, nooit ziek, altijd een frisse of bruine kop. Ben echt verziekt nu met een auto, heb me voorgenomen om als ik volledig gestopt ben met roken, wat ik trouwens helemaal alleen doe want de echtgenoot rookt stug door, dus nee nee Kohtje, niet verschuilen achter je vrouw, dat ik dan weer ga fietsen.
Dat is nou mijn beloning, al zal jij misschien wel denken, dat mens spoort niet, maar dat geeft niet want dat weet ik al jaren. Heb een grote spiegel in de woonkamer hangen.;)

De meiden ruiken het niet want die zijn vandaag naar Den Haag.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...