Houtje Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Zoals ik altijd heb gezegd: ik houd vol per dag, en als het moeilijk is per uur. Dat doe ik nog steeds. Ik kijk nooit verder vooruit dan vandaag. Vandaag drink ik geen alcohol, en morgen is morgen daar kan ik nu niet over beslissen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francien Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Hoi Anna, ik las over ingesleten gewoontes je hebt gelijk kom daar maar eens vanaf.Wil graag lezen over ervaringen van mensen die langer ADB zijn. En hoe ze zijn begonnen en hebben volgehouden, met ADB. Wat doen jullie aan die lichamelijke behoefte?Francien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francien Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Houten, je schrijft mooi.Kon ik maar zo schrijven, ben er jaloers op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Nou Francientje, je kunt het o.a. lezen net boven jouw berichtje, bij je icoontjesgenoot Houten.De lichamelijke behoefte neemt af, als je niet drinkt. Je lichaam is eraan gewend dat je dagelijks alcohol drinkt, en stelt zich daarop in. Als je op een vast tijdstip begint met drinken, krijg je rond die tijd 'trek', omdat je lichaam zich vast klaarmaakt voor de alcohol die gaat komen. Als je een aantal dagen niet drinkt, neemt die lichamelijke gewenning af, en wordt de trek minder. Bij mij duurde het een week of twee voor ik van die lichamelijke zucht af was.Daarnaast heb je wat ik de geestelijke verslaving noem. De behoefte aan verdoving, of een roes, hoe je het ook noemen wil, op bepaalde risicomomenten. Bijvoorbeeld als je moe bent, of gestresst, of als je vind dat je een beloning verdient hebt. Nou ja, noem de smoezen maar op. Maar je hebt wel echt zin om te drinken op die momenten. Dat duurt langer, maar het wordt ook minder. Je kunt leren dat er andere manieren zijn om daarmee om te gaan, betere zelfs. En je ervaart dat dat ook prettiger is. Maar het is echt een kwestie van volhouden.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Tja dat is me effe een vraag zeg.Ik heb braaf alle opdrachten van de Cactussen gedaan , ik ben normaal wel een braaf type dus.hihi.Ik wilde gewoon volhouden omdat ik alleen ben met twee (inmiddels niet meer zo kleine) kinderen. Ik weet nog dat ik zo vaak zat te huilen en mezelf troostte om 16.12 uur (wie weet het nog) met het openen van de wijn.Dat was een liter per dag, in het weekend soms twéé. De kids zeiden dan "mamma is moe" en dat vond ik zó erg.Ik vond het heel moeilijk in oktober te stoppen, met de feestdagen voor de deur, maar ik dacht als ik het nu niet doe, eindig ik echt in de goot of krijg ik een Korsakop. Ik wist vaak niet meer wat ik 's avonds gedaan had, of gemaild of zo. Allemaal niet zo best en reden om te stoppen.Ik heb een half jaar gewacht op de therapie en vond dat een mooi excuus om door te tetteren (hij blijft leuk: zij willen mij niet helpen dus ik kan er ook niets aan doen). Maar uiteindelijk op 3 oktober 2005 begonnen met therapie, en op 28 oktober was ik mezelf en mijn drankgebruik zó zat dat ik acuut gestopt ben. Het aller-aller moeilijkste moment bleef die 1600 uur , vreselijk, we hebben wat ge-tand-hakt met zijn allen.Het allermeeste plezier heb ik beleefd aan onze fiets-avonturen, de Place Marie-Hendriëtte en al die warme contacten die ik heb opgedaan.Mijn leven is echt veranderd, door jullie allemaal.Dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 En inmiddels heb ik wat dingen veranderd in mijn leven, en ben ik dingen gaan doen die ik jaren uitgesteld heb. Ik sport en beweeg veel meer, alleen één ding is jammer: ik ben geen gram afgevallen (ik weet niet hoeveel kilo's zeg maar tonnen chocolade chips en drop ik heb weggewerkt) maar goed, drop is goed voor je huid geloof ik want iedereen vindt dat ik er stralend uit zie.Zo. En nu laat ik jullie weer alleen, maar ik blijf op afstand jullie volgen hoor. Ik wens iedereen het beste (waar is de dro-o-o-op???????) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Houten/Houtje/Koekie,Zo te horen hadden jullie echt een hecht clubje. Wat gezellig. Hoe is het nu om 16.00 uur? Bij mij is 17.00 uur wel uit te houden op het moment. Alleen vrijdagavond blijft nog altijd wel een beetje een issue.De drop heeft zich even verstopt omdat ik mijn kies erop kapot gebeten heb.Joann, welkom terug. Wil je even op de koffie?Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Of Spa Clear?Ja Francien, de kookwekker is een goede methode. Volgens mij kun je die vinden bij Tips en Adviezen. Ik heb het ook een poosje zo gedaan.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 @allemaal:Goh, als je even niet kijkt.... dan staan er weer tig berichten bij. Er wordt hier flink geforumd. Heb een aantal stukken terug gelezen, maar kom er nu niet helemaal doorheen. Ik voel me niet super, maar ben en blijf nog steeds ADB en NDB. Ben moe en heb het ontzettend druk. Ben een mens van uiterste, zoook in mijn werk. Ik had even een vraag:Ik ben al een klein tijdje bezig met de internet behandeling van Tactus. Ik vraag me af, hoe diegenen die dit ook doen of gedaan hebben, dat bevalt en of het helpt. Ik zit te twijfelen om te stoppen, niet om weer te gaan drinken, dat zeker niet, maar het spreekt me tot nu toe nog niet zo aan en zie het als een opgave om de opdrachten uit te voeren. Kan iemand hier iets over zeggen? Misschien hoort dit draadje bij Tips en Adviezen, maar ik voel me hier beter thuis.Groetjes Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francien Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Anna,ik begin mijn dag met als de trek echt erg is met een wijnglaasje gevuld met vruchtensap, het helpt!!!Ook drink ik veel water. Alleen vandaag lukt het niet. Jammer! Deze opdracht om ADB te zijn begint met vallen en opstaan.Francien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Hoi Mick, leuk dat je er weer bent. En knap dat je het volhoudt, ondanks dat je je niet super voelt.Om je vraag te beantwoorden. Ik heb de internetbehandeling net afgerond. Ik heb het dus volgemaakt. Ik weet niet hoe lang jij nu bezig bent. In het begin heb ik ook wel een poosje het idee gehad dat ik er misschien toch niet zoveel aan had. Ik was zo'n oen dat ik aanvankelijk niet eens in de gaten had dat er ook een forum was. Zat dus braaf alleen de behandeling te doen. Met name het invullen van het alcoholschrift vond ik moeilijk. Je moest persé in die kategieën iets invullen, en vaak wist ik niet eens wat ik moest invullen. In het begin dronk ik er ook bij. Ik wilde aanvankelijk ook niet echt stoppen, alleen minderen en twee dagen per week niet drinken. Maar dat lukte dus niet.Ik was nog niet zo lang bezig toen mijn hulpverlener vakantie had, drie weken. Ik kon wel naar iemand anders mailen als het niet goed ging, maar dat deed ik niet. In die periode heb ik het forum ontdekt, en na een poosje alleen lezen me aangemeld. Mede door de reacties op het forum heb ik op een bepaald moment besloten eerst maar eens te proberen helemaal te stoppen, want dat minderen lukte niet, en ik raakte helemaal geobsedeerd door de vragen hoeveel drinken, wanneer beginnen, wanneer de tweede, etc.Toen mijn hulpverlener weer terug was, was ik dus al vrij aardig bezig. Toch heb ik met name aan de persoonlijke berichten, waar ik steeds uitvoerig op reageerde, veel gehad. Ik kreeg iedere keer nuttige tips en adviezen.Op een bepaald moment raakte ik helemaal in de knoop, omdat door het niet drinken allerlei verdrongen zaken uit mijn verleden weer boven kwamen, en ik ook nog eens heel verward raakte. Allemaal zaken die ik met alcohol jarenlang verdoofd had. Ook daarbij heb ik goede reacties gekregen.En ik heb na een tijd gemerkt dat ik door het trouw blijven invullen van het alcoholschrift toch meer lijn begon te ontdekken in mijn drinkgedrag, in de trekmomenten, maar ook in mijn stopgedrag. Het heeft echt zijn nut, maar het duurt even voor je dat ziet.Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik kan je nog zeggen dat ik een jaar geleden op een andere site ook al een poging heb gedaan, en toen is het niet gelukt. Nu wel, dankzij de internetbehandeling en dit forum. Waarmee ik niet wil beweren dat ik er al ben, verre van dat. Maar ik ben dankbaar naar iedereen hier, ook degenen die er nu niet meer zijn, voor wat ik tot nu toe bereikt heb.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 @joann:Dank je. Meldt je je nog wel elke dag aan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Francien, deed ik in het begin ook. Maar het hielp mij nog beter het wijnglas te vervangen door een frisdrankglas. Duidelijkheid is voor mij belangrijk.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Hallo Mick,Ik sta ook nog steeds droog, maar doe de opdrachten wel, omdat ze je aan het denken zetten.En ik denk dat je ze nodig hebt, om je gedachtengang om te progammeren. Want niet drinken betekend ook, niet denken aan A. En wat doe je er mee. Ik vind het erg knap van je, dat je nog steeds ADB bent.Proficiat.Dat is mijn ervaring.Groet en liefs, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Mensen,Het is warme melktijd.welterusten.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2006 Truste Ferry, tot morgen hoop ik. Slaap jij op zaterdag niet uit? Ik wel.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden