Spring naar bijdragen

Dinsdag 31 oktober

Anna

Aanbevolen berichten

Petra,

Kohtje schreef gisteren
het verhaal van de steen.

"Als je de steen verlegt,
sroomt de rivier daarna anders,
er ontstaan -hoe miniscuul ook-
andere wevelingen achter de steen.
Dat is het gevolg van het
anders leggen van de steen".

Ik voeg eraan toe:
Direct achter de steen
staat het water stil.
Daar kan zich vruchtbare
grond afzetten.
Op vruchtbare grond
kan alles weer
groeien en bloeien.
Dat heeft tijd nodig.

Arm om je schouder,

-------------------------
Katrien, horen zien en reageren

Stukje van Katrien ff gekopieerd naar vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jongens ik val er maar ff middenin maar na al het virtuele geknuffel van gisteren kennen we elkaar een stuk beter dus ik voel me niet opgelaten hi.
Ik heb er iets van geleerd gisteren, van mijn roep om aandacht, de nood in mij die maakte dat ik opschreef wat ik voelde en , belangrijk, wat ik nodig had op dat moment.
Het verkeerde milieu waar ik lang in gezeten heb heeft ervoor gezorgd dat ik m'n vertrouwen in mijn medemens kwijtraakte.
En het is belangrijk dat ik, gelijk met het herwinnen van vertrouwen in mezelf, mijn vertrouwen in de mensen terugvind.
Dat is, naar mijn gevoel, essentieel in mijn weg om nuchter te blijven..
Ik heb om steun, aandacht en vooral begrip gevraagd gisteren, en het Was er.
Ik heb niet de kous op de kop gekregen door me kwetsbaar op te stellen,
en voelde me er goed bij, veilig en geaccepteerd. Door jullie.
Bedankt,
Vandaag in de trein, uit m'n werk, ook weer nagedacht over drinken en bedacht me dat ik dat niet nodig heb, wat ik nodig heb zijn mensen om me heen, goeie mensen met wie ik kan lachen maar ook huilen, tegen wie ik kan mopperen maar ook andersom. Bij wie ik stil kan zijn en druk, me gewenst voelen, dat is waar ik behoefte aan heb, en ik moet weer leren te geloven in het bestaan van zulke mensen.
Ik ga goed; de stiekeme gedachte van het een keertje overslaan van refusal heb ik vandaag laten varen, ik denk dat ik weer een stukje verder ben in het ontrafelen van mijn behoeften, wat ik werkelijk nodig heb.
Vandaag ben ik 30 dagen ADB en ik voel me er goed bij! Wie had dat gedacht.

Hartelijke groeten aan jullie allemaal !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig!
Ik dacht al dat ik de enige was die niet rond liep te zingen
het leven helemaal weer zag zitten
door het uitbannen van de drank
het Walhalla (let op al die -a-tjes) van de AA

ik loop niet zoeer aan tegen de redenen waarom ik (regelmatig) ben gaan drinken
want er zijn al een hoop dingen anders dan toen
ik hield mezelf onder de duim met alcohol
als ik me totaal uitgewoond voelde na een werkdag
de volgende serie werkjes thuis op me wachtte
zorgden die 2 glaasjes wijn ervoor dat ik voort kon
mijn vermoeidheid niet voelde
mijn onechte vertoning niet werd ontmaskerd
mijn onwaarachtige ik de overhand bleef houden
en de touwtjes in handen
na gedane arbeid thuis
was het weer goed drinken ook
dát mocht dan toch wel

nu ben ik moe, uitgewoond,
uitgeput en op
al maanden lang
terwijl ik nu wel slaap
(nou, wat er voor doorgaat, farmaceutische slaap)

er zou toch iets voor in de plaats moeten komen
zo langzamerhand
de verantwoordelijkheden van destijds
ombuigen naar nieuwe uitdagingen

ik durf niet zo goed, merk ik
bang voor te veel hooi op de vork
zoals ik gewend was
en niemand zegt dat het wel zoetjes aan tijd wordt......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Durven is het sleutelwoord.
Je moet durven afstappen op nieuwe dingen, ook al is het eng en onbekend.
Elke dag kom ik in m'n nieuwe werkveld onbekende situaties tegen, en het eerste jaar hield ik mezelf tegen in persoonlijke ontwikkeling. Durfde niet rechtuit te spreken, bang om fouten te maken, bang om dom over te komen, bang om me te verspreken, bang dat mensen konden zien waar ik 'vandaan' kwam.
Wat een ellende.
Ging er helemaal aan voorbij dat alles een leerproces is, ook voor mij!
Dit jaar doe ik het anders, spreek m'n onzekerheid uit, durf zelfs te zeggen, en met knikkende knieen, ik weet niet hoe dat moet, kun je me helpen? Wil je het nog een keer uitleggen? En het klamme zweet breekt me uit soms. En dat is ook zichtbaar dat weet ik zeker, maar wat ook zichtbaar is is dat ik groei.
En ik merk dat ik steeds een stapje verder ga hierin, want wat heb ik te verliezen? Niets,
er is alleen maar winst..

Jep Petra, klimmen, doe maar, voelt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Allemaal,

Nou, vandaag geen druppel gedronken, ik ben weer in de race...dank voor jullie steunende woorden.
Enorme trek vanmiddag rond half 5. Dat is mijn moeilijke tijd.

Dacht aan het zinnetje: WIL je wel stoppen?

Nee iets in mij schreeuwde vanmiddag van NIET: IK WIL WIJN
Gelukkig dacht ik gelijk, onzin, ik wil echt stoppen.

Afijn ik duik vroeg mijn bed in, ben moe...

Morgen weer een droge dag, ik probeer van dag tot dag te gaan....
Fijne avond iedereen,
Slaap lekker...

Groetje van Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om niet meer actief deel te nemen aan het forum. De laatste weken lukte het me niet meer om op die wijze deel te nemen waarbij ik een goed gevoel heb. Persoonlijk vind ik dat als je iets doet je het goed moet doen of niet, maar zeker niet halfbakken en dat is waar ik de laatste tijd mee bezig ben geweest. Jullie niet de aandacht geven die jullie verdienen. Alleen er wordt op dit moment zoveel geschreven dat ik t niet meer bij kan benen doordat ik gewoon de tijd niet heb om alles bij te lezen. Ik merkte dat als ik een dag op t forum had kunnen zijn, ik geen flauw idee meer had waar iedereen mee bezig was.

Ik ben nu zelf bijna 16 weken ADB en ben van plan dit zeker vol te houden, ik weet nu ook dat ik nooit een sociale drinker zal worden, het is alles of niets dus dan maar niets. Verder heb ik besloten om mijn Refusal in de loop van een aantal maanden te gaan minderen naar 1 per week, ben nu bezig met het te slikken op de oneven dagen. Gewoon omzelf de tijd te geven en te wennen aan het niet drinken maar ook de tijd te nemen om mijn valkuilen te herkennen en daar wat anders voor te zoeken. Merk wel dat ik op moeilijke momenten en als ik erg moe ben, wat mijn valkuilen zijn, geen behoefte meer heb aan te drinken. Een moeilijk moment vind ik de komende feestdagen maar ook daar zal ik weer doorheen komen, er zijn nu eenmaal ergere dingen in de wereld dan geen alcohol meer kunnen drinken.

Met een aantal hou ik nog contact via pb's, verder wens ik iedereen hier heelveel sterkte, kracht en wijsheid om t stoppen vol te houden en echt ADB te worden. Hoe iedereen dat doet is niet belangrijk wel dat je t volhoudt, alleen met elkaar, met of zonder medicatie, therapie enz. maar probeer t gevoel vast te houden dat je sterker uit de strijdt komt en je leven beter wordt ook al zie je dat nu nog niet.

Iedereen dank voor zijn of haar support.

SUCCES en :sun: CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chinagirl,

Ik zal je bijdragen missen, jij bent tenslotte ook een van die mensen die al op het forum schreef toen ik me aanmeldde. Maar ik kan je beweegredenen wel begrijpen, en respecteer ze.

Ik wens je het allerbeste, thuis, op je werk en met alcohol de baas zijn. Bedankt voor je positieve bijdragen, en de steun die je iedereen altijd gaf. Het ga je goed.

En mocht je om wat voor reden dan ook nog een keer zin hebben om iets van je te laten horen, of ergens op te reageren, doe dat dan gewoon! Het is ook fijn om zo af en toe nog eens iets van Koekie of PietjePuk te lezen.

:sun: en hou vol!
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Chinagirl,

Altijd even een moeilijk moment, afscheid, maar ook een begin van een nieuwe fase. Jij gaat jouw weg, wij de onze. Een tijdje hebben die wegen elkaar overlapt en ik vond dat een mooi stukje weg.
Ik wens je veel goeds op je verdere route. 16 Weken is een stevig uitgangspunt.

Bedankt voor je bijdragen en misschien toch nog een keer tot hoors.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje, goed van je, dag 1. De kop is eraf. Die trek om half vijf zal helaas nog wel een poos aanhouden, maar dat weet je al van de vorige keer hè. Zaten we samen zo rond vijf uur te tandhakken. Tandhakken doe ik bijna niet meer, dus ik kan je op dat punt geruststellen. Het neemt langzaam, maar gestaag af. Hoewel er nog steeds wel trekmomenten zijn, maar de smoezen eromheen zijn herkenbaarder en beter te weerleggen en negeren.

Cato, goed van je dat je de Refusal toch genomen hebt. En je had gelijk gisteren hoor, een beetje waardering zo af en toe is echt wel op zijn plaats. Ervoor uitkomen dat je iets niet kunt, of iets niet snapt, terwijl het klamme zweet in je handen en op je rug staat, daar is pas echt moed voor nodig. Klasse!

Joann, fijn dat alles het weer doet. Ik wil je nog wel een verlate knuffel geven hoor. Komt'ie :heart:

Nena, fijn dat je weer bent opgestaan en doorgaat, na je struikeling gisteravond. Femmy, veel succes met het herstellen van je lichaam. Gun jezelf maar veel rust.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doeg Chinagirl, we hebben elkaar maar even meegemaakt op het forum maar ik herinner me wel een paar van je reacties aan mij.
16 weken ADB is inderdaad een stevige basis en ik wens je alle goeds met de toekomst.

Floortje, weltrusten voor straks en op naar de tweede dag morgen.

En Femmie, gewoon naar je lijf luisteren en als het honger heeft moet je het voeden lijkt me, als het maar wel met gezonde dingen is toch?

En Anna, dank je alweer voor je steun aan mijn adres, gisteren deed je dat ook, ik wordt er bijna een beetje verlegen van. Gaat het met jou ook goed? Ben zo druk met mezelf geweest dat ik niet zo op anderen gelet heb de laatste dagen, ga nu weer wat meer aan anderen denken.

En Kohtje, onze forum Teddybeer, de virtuele warmte die jij uitstraald is bijna door het scherm voelbaar, aai over je bol,

Nou, ik ga nu weer slapen, de dag was weer geslaagd,

Voor iedereen, mooie droompies en morgen weer fris op.

Liefs,

Cato.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten Cato en Katrina.

Cato, met mij gaat het op het moment wel goed hoor. Al herken ik veel van wat Petra zei. Maar dat geldt voor heel veel persoonlijke verhalen die hier geplaatst worden. Uit vrijwel ieder stukje haal ik wel iets, wat ook op mij van toepassing is. Bedankt voor je belangstelling.

Groetjes,
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Hier was ik weer even. Het gaat hier nog niet goed. Ik vrees dat onze relatie niet te redden is....Bambam had je nog een mailtje van me terug ontvangen? Ik wist niet of het gelukt was. In ieder geval bedankt.
Ik heb nu vanavond, na weer praten en frustraties 2 glazen wijn gehad, maar heb de fles weer terug gezet. Hij is nu net naar zn ouders gegaan om het te vertellen dat hij een andere vrouw heeft getroffen. tjonge jonge ik voel me zo gekwetst. Ik moet mn kop erbij houden. Het zal erg moeilijk worden. Mijn ouders waren zo verdrietig toen ik zo maandag gebeld had. En ook vooral omdat mijn broer ook al in scheiding ligt.
Het drinken is geen oplossing, dat weet ik...
Ik moet straks die kar trekken. Werk, huis, kinderen, hond. Ik zie er zo tegenop...
liefs allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Petra en BamBam

Ik begin te proeven dat er veel mensen zijn die verwachtingen hebben gehad toen zij gestopt zijn met drinken.
Mijn ervaring is bij verwachtingen : je kunt er niet van op aan. Vult zelf al dingen in die dan achteraf niet kloppen. Niemand heeft een glazen bol waarin je kunt zien hoe je je zult voelen na een keuze die je hebt gemaakt.

Ik hoop dat bij jullie die vervelende gevoelens bijgeschaafd kunnen worden door anders naar jezelf te gaan kijken en de dingen om je heen.

Het halleluja bestaat niet, die creeer jezelf zover je bij machte ben.
Geniet van je kracht en de dingen die je nu heel anders doet dan die je deed onder invloed.
Ik kon me geen leven zonder alcohol voorstellen.......daar was ik eenvoudig niet nuchter genoeg voor.

Vat dit positief op want zo is het bedoeld.

Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Moesje,

Ik vind het erg knap van je, dat je in de huidige omstandigheden het bij twee glazen wijn hebt kunnen houden. Je hebt helemaal gelijk, alcohol kan je in deze situatie beslist niet verder helpen. Ik hoop dat je zo sterk blijft, ik zal in ieder geval voor je duimen.

Natuurlijk zie je er tegenop om het straks alleen te moeten doen, met kinderen en hond. Ik heb hetzelfde meegemaakt, en ik deed dat ook. Maar als het echt nodig is, vind je vaak een kracht in jezelf waarvan je niet gedacht had dat je het in je had. Ik wens je heel veel sterkte.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie hebben zeker gelijk, ik zit nu ook achter de frisdrank, heb net even een ommetje gemaakt en ik wacht nog even tot "mn vriend"weer terug is. Hij is nu bij zijn ouders om vertellen dat hij een ander heeft ontmoet.
Marieke, mijn kindjes zijn nog jong. Mn zoontje is 6 en mn dochter 4. (ben zelf 40) Ze hebben me straks hard nodig, dat realiseer ik me terdege. Ik wil ze met een nuchtere kop naar school kunnen brengen. Ik zal moeten knokken, ik ben een vechter, dat weet ik.

Anna, dat is mooi gezegd....je hebt idd vaak meer kracht, dan je denk. Dit is mn 3e relatie die stukgelopen is, dus ik heb al heel wat gevochten. De 1e dronk en werd ook verliefd op een ander, de 2e wilde geen kinderen en dat vond ik erg moeilijk en we zijn toen toch uit elkaar gegaan. Hij is daarna ernstig ziek geworden en na een kleine 3 jaar overleden. Maar steeds ben ik weer opgekrabbeld en sterker geworden. Het zal me dit keer ook lukken.

Ik hoop ook dat als ik straks wat beter in mn vel zit ook jullie kan helpen. Ik ben erg dankbaar voor jullie reacties en het helpt zeker!

veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...