Spring naar bijdragen

Dinsdag 31 oktober


Anna

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ben ik nu echt de enige die zo vroeg op moet staan? Of de enige die dan ook al inlogt?

Ik hoop dat alle katterige buien zich opgelost hebben in een goede nacht slaap, en dat iedereen er vandaag weer fris tegenaan kan.

Het wordt een stormachtige dag, volgens de weersvoorspellingen. Dus hou het hoofd koel, de storm buiten, en de afmosfeer droog binnen.

Floortje, succes met je nieuwe start!

Een mooie dinsdag voor iedereen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

ik log in rond 7.30 uur, bijna klokvast, heb dan al mijn krant gelezen ?

en nu ik toch aan het typen ben : doordat ik gestopt ben met drinken, ik begin het aantal dagen te vergeten (eigenlijk positief), zal het in weken moeten beginnen uitrekenen, een zes-tal dus.

Ik zal maar herbeginnen, doordat is gestopt ben met drinken is mijn hemoglobinegehalte drastisch gedaald (ik geef regelmatig bloed en daar hebben ze dat vastgesteld) heeft er dat nog iemand meegemaakt ? Vitaminetekort ok, dat heb ik regelmatig gelezen op de site, maar ijzertekort ?

Enfin, dus toch maar eens een huisarts raadplegen.

pion

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)
Goedemorgen,

Dag begint goed, dat is maar weer binnen. Anna, hond heeft het droog gehouden, ook fijn!
Pion gefeliciteerd met je zestal weken, goed gedaan.
Ik ga vandaag of donderdag ook bloed geven, ben benieuwd of ze iets opmerken. Ik kan je verder niet helpen met je vraag, weet daar nix van.

Ik mag zelf vanaf vandaag, wat alcohol betreft, in maanden gaan praten. ben vandaag 8 weken ADB en zes weken NDB.

Ik wens jullie een goeie dag.

Pion zie net je aangepaste bericht. Ijzertekort, dan denk ik aan bloedarmoede. Goed idee omdat ff te laten testen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Voor m'n gevoel niet zo fris als gisteren, maar toch nog wel redelijk. De ontbijtboel is geruimd, honden zijn uitgeweest, vrouwtjelief is naar haar werk, en ik zit nu ook weer in m'n ateliertje met de laptop binnen bereik.
Anna, wij staan 's morgens om kwart over zes op, dus je bent niet de enige. Of je de enige bent die al zo vroeg inlogt weet ik niet, maar je bent gisteren en vandaag in elk geval wel de eerste die wat schrijft, dat staat vast. Niet erg toch?

Pion, ben jij nu een stiekeme stopper? Een hele tijd is het nagenoeg stil en ineens zit je op zes weken. Dat gaat dus wel goed zo hè? Heb je het er nog moeilijk mee of valt dat mee. Je begint in elk geval de tel in dagen kwijt te raken. Dat is op zich inderdaad een goed teken. En ongemerkt kun je straks overgaan in het tellen in maanden. Ik moet zelf ook af en toe even narekenen. Ik heb m'n eerste droge dag in m'n geheugen gegrift en in m'n agenda hier en daar een aantekeningetje. Maar meer niet...
Trouwens, heeft ijzergebrek ook niet te maken met de bij stoppers veel voorkomende vermoeidheid?

BamBam, hou vast dat goede gevoel, maar niet te krampachtig, dan knijp je het weer kapot.
Je acht weken ADB zijn natuurlijk prachtig, daar gaat het op dit forum ook om, maar je zes weken NDB ben ik ergens wel een beetje jaloers op. Onzin natuurlijk, als ik volgehouden had zat ik nu ook op vijf en een halve week, maar dat heb ik niet. Eigen schuld dikke bult. En ik kan mezelf er nog niet toe zetten om weer te stoppen... Ben de schrik van de vorige keer nog niet helemaal teboven..

Floortje, ik zag je daarstraks al even rondsnuffelen hier...Kijk nog maar even goed naar de laatste berichten van gisteren en knoop ze in je achterhoofd...Niet toegeven als je trek krijgt, afleiding zoeken..
ga fietsen, lopen, hier op het forum kijken en schrijven, doe maar wat....sterkte.

Allemaal weer een goede dag gewenst.
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik ben vroeg voor mijn doen, slaap erg slecht in.
Zit misschien wel tot te laat in de avond op het forum mee te lezen.

Voor diegene die het een beetje mee hebben gekregen gaf Kohtje een geweldige wending aan de toch wat eenzame mensen. Zat me wel aan het denken overigens. Ik ben in het weekend meestal 's avonds alleen en op de 1 of andere manier heb ik daar enorme moeite mee.
Door de week gaat het redelijk tot goed en op vrijdag krijg ik de geest (trek)

Ik begin me zelf af te vragen of dat komt omdat er dan geen "contrôle"is en stiekumpjes plannetjes aan het smeden ben. In ieder geval is dat nu weer wat helder voor me en kan ik er iets mee.

Pion goed hoor 6 weken

BamBam petje af hoor 8 weken en dan ook niet roken........goeiedagschotel !!!!!!!!!


Ik ga zo verder met de keukendeurkastjes voor de 2e keer in de lak zetten en dan hop naar de Gallery toe om lekker te gaan schilderen en spekstenen.



Daarna ga ik mezelf trakteren op een wollen onderdeken en hopen dat ik vanavond in een lekker warm holletje snel in slaap val.

Tot straks Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Jullie gaan allemaal zo goed en gisteravond was het bij mij foute boel. Mijn zoon en schoondochter kwamen eten en toen dus toch dat wijntje bij het eten genomen, terwijl ik me de hele dag had voorgenomen om het niet te doen. Dus is de fles weer leeggegaan. Ik zit nu dus met de pest in me lijf en een vieze smaak in mijn mond op kantoor en kan mezelf niet uitstaan.
Vandaag ga ik er natuurlijk wel weer voor, maar toch!!
Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nena,
Goed van je dat merkt dat het niet fijn was om te drinken.
Dat bedoel ik positief hoor !!!!!!

Ik ben ook wel es door het mandje gevallen en daar baalde ik ook zo enorm van dat het me wel heeft gesterkt om weer opnieuw te beginnen.
Ik begrijp dat de situatie waar je inzit erg moeilijk is om dat wijntje te weigeren.

Misschien is het toch maar beter om naar je gezin en familie open kaart te spelen en zeggen dat je er zelf last van hebt dat je te veel drinkt.
Zo maak je het jezelf misschien wat makkelijker door dan nee te kunnen zeggen.

Ik heb geen alcohol in huis en de mensen die bij me komen weten dat. Het is er niet punt uit.
Nou Nena kop op hoor, je doet het ook goed, net als iedereen !!!!

Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Femmy,

je zegt het zelf al, je hebt nog niet zo lang geleden "veelsteveel" gedronken. Tja, dan zul je, hoe vervelend ook, toch door dat katergedoe heenmoeten. En nou niet weer beginnen te drinken om daar maar van af te komen, maar ervoor gaan, wat je zelf aangeeft te willen. Ik weet niet in hoeverre je werk het toelaat, maar probeer even zo rustig mogelijk te doen, uitzieken. Verder kan ik niets anders dan je sterkte te wensen en je in elk geval al vast te complimenteren met je poging...

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Femmy,

Ik ga zelf ook naar AA....wat mij enorm heeft geholpen is het uitwisselen van telefoonnummers en een sponser te zoeken...en ik maakte ook een afspraak (commitment) om mijn sponser iedere dag te bellen of ik nu wel of geen trek had...gewoon bellen..en te vertellen wat me dwars zat in mijn leven of te vertellen dat het goed ging of als ik steun nodig had....op deze manier trainde ik mezelf om te bellen zodat als het fout dreigde te gaan ik die discipline had om te bellen...het was een nieuwe gewoonte geworden...veel mensen trekken niet aan de bel als het fout dreigt te gaan , als je eenmaal de beslissing hebt genomen om te drinken dan ga je het doen ook...maar als je regelmatig contact hebt gehad voordat het mis dreigt te gaan is de drempel ook lager om te bellen...
Deze manier heeft velen van ons gered....de telefoon is een lifeline...

Alcoholisme is de enige ziekte die in je oor fluisterd dat je het niet hebt...

Iedereen die hele conversaties in zijn of haar hoofd heeft over wel of niet drinken heeft duidelijk een probleem met drank...vraag maar eens aan een "normaal" persoon die geen probleem heeft met drank...die zal je aankijken met een vreemde blik..hahahaha

Ook bezoek ik regelmatig meetings..

Vandaag ben ik bijna 14 maanden clean en nuchter (ik deed ook drugs ahum) en ben niet meer bezig met drank en drugs... dus ook geen vraag van "Zal ik vandaag eens drinken of niet drinken" .... dat soort vragen zijn verdwenen...wel zat andere conversaties in mijn hoofd maar he...ik doe mijn best hahahaha...

Heel veel succes en als je vragen hebt stel ze gerust....

groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gut Joann, ik word er verlegen van, een megaknuffel!! Ik ben nu geen teddybeer meer, hoor, maar gewoon Kohtje. Enneh... ik zal toch niet de enige zijn die in je geloofd? Maar toch wel erg bedankt.
Fijn dat je computersores overwonnen is en dat je weer mee kunt doen...

Liefs, Kohtje.

PS die knuffel voor jezelf heb je wel verdiend. En van mij ook een terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Femmy,

Het stemmetje waar jij het over hebt heeft gebruikte bij mij nog krachtigere taal...."AA, man je bent toch geen loser of zo ? " en " Wat moet je bij die freaks doen ? ".....
Ik vond mijzelf "harstikke cool" en coole guys zoals ik hebben geen hulp nodig die doen alles zelf...nou als er een hulp nodig had was ik het wel hahahaha.....en dat is de waanzin van deze ziekte...alles ligt in puin of dreigt kapot te gaan door deze waanzinnige obsessie en ik kan het zelf wel even regelen terwijl ik al ongeveer 15 jaar bewijs had verzameld dat mijn aanpak een drama was...en ik schaam me echt niet meer om te zeggen dat ik zelf de antwoorden niet had en heb.....
Dat jij het stemmetje negeert is harstikke goed want het is de ziekte die in je oor fluistert en bang is dat je beter wordt....en we verdienen allemaal zonder uitzondering om beter te worden...

Hoe vaak ik wel niet geprobeerd om het anders te doen : alleen s'avonds drinken , alleen in het weekend drinken en gebruiken , alleen blowen en voor de rest niets , alleen thuis drinken en gebruiken, overal drinken en gebruiken behalve thuis, gezworen op mijn kinderen , mijn leven dat ik nooit meer zou drinken/gebruiken , inspirerende boeken lezen , meer werken , minder werken, vakantie nemen , geen vakantie nemen , meer hobbies , minder hobbies , meer tijd voor mijzelf , minder tijd voor mijzelf..de bijbel lezen , naar een psychiater ,naar relatietherapie (ouch..heb me daar echt afschuwelijk gedragen als ik eraan terugdenk !) , naar een afkickkliniek , weggaan bij mijn partner en kinderen en op me zelf gaan wonen het maakte allemaal niets uit en iedere keer werd het extremer en pijnlijker......hoe graag ik ook wilde ik had niet het antwoord op mijn ziekte.....

Dit is hoe het voor mij was om te stoppen in vogelvlucht.....voordat ik bij AA terechtkwam....

Man ik moet er niet maar aan terugdenken zeg...wooo.... ik hoef niet meer te zoeken vandaag....

Harstikke goed Femmy dat je gaat.... je verdient het om beter te worden net als een ieder ander op dit forum....

Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

Wat een gezellige knuffel toestanden zijn hier geweest!!

Een hele grote knuffel terug Joann.... En leuk ja een knuffel dag! Weet niet of iedereen er straks op me werk blij mee is hihihihiii
Word er iniedergeval vrolijk van.

Ga zo met mezelf in de knoop zitten bij Yoga...Fijne dag!

Iedereen gefeliciteerd met het ADB!!!...:musicnote:

O ja en ik drink niet vandaag:):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft toch opmerkelijk om te zien
dat het leven van sommigen zo juichend opklaart van nuchter zijn
en het leven van een ander
zich ongenaakbaar scherp presenteert

ik kan niet loven over de geweldenaar vol positieve energie
die ik zou zijn geworden door niet te drinken

misschien doe ik wel iets verkeerd

ik heb geen spijt van mijn beslissing
kom er niet op terug ook
ik hoor geen stemmetjes die me aanzetten tot maar weer drinken
maar ik zou wel weg willen uit die grauwe, uitzichtloze tunnel die ik nu zo trouw volg.

geduld en doorzettingsvermogen
heb ik
nu de vruchten ervan nog

ik wacht af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra, vlgs mij ben je al een maand of 7 ADB. Ik hoop oprecht voor je dat de vruchten snel komen en zoet zullen zijn.


Ik merk dat ik soms teleurgesteld ben dat het resultaat uitblijft. Maar ja welk resultaat dan en wat had ik verwacht? Er is al resultaat en daar ben ik blij mee. Helaas voel ik me nog niet zo fris en fruitig als waar ik soms van droom.
Bij mij is het niet drinken pas stap1, denk ik. Als ik heel eerlijk ben waren de vermoeidheid, de hoofdpijn en de stress er ook al toen ik nog niet dronk. Ik heb een rookgordijn opgetrokken. Nu dat wegvalt blijven er toch veel dingen over waar ik wat mee moet.

Dat hoeft voor jou niet te gelden hoor, zo bedoel ik het niet. Maar ik ben wel nieuwsgierig of jij ook voorstellingen had van hoe het zou zijn als je niet meer dronk. Had je gedacht dat je gelukkiger zou worden, je fitter zou voelen en verzin nog maar es wat. Niet meer somber of wat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen met drinken kan het leven niet mooier maken dan het daarvoor was.
Wel terugbrengen naar dat punt, maar dan zul je oplossingen voor het grauwe bestaan moeten zoeken.
Wie zoekt zal vinden.(Kohtje)


Dat is volgens mij nou precies waar ik zo teleurgesteld over ben. Ik had visioenen van trompetgeschal, levensgeluk, frisheid, energiek m'n bed uit springen en de dag fluitend beginnen.
Nou, dat valt een beetje tegen. En dat wist ik natuurlijk ook wel. Ik zie zo op tegen, ja tegen wat, ik weet het niet zo goed. Op tegen de strijd die ik nu aan moet gaan, wil gaan om ervoor te zorgen dat ik me beter ga voelen.
Stoppen met drinken en alles is oke. Nou dat is niet zo. Dus ben ik nu bezig om m'n weg daarin te zoeken, hoe nu verder. Is niet erg maar soms vind ik het zo moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra,

verlangt niet ieder van ons een beloning
voor het aangaan van de strijd
en wat daarin bereikt?

De naakte waarheid,
nuchter ervaren,
gemiste kansen,
een onaantrekkelijk toekomstbeeld,
in een even onaantrekkelijk heden,
eenzaamheid,
uitzichtloosheid,
armoede,
allen excuses om te gaan drinken
vallen mij ook zwaar op de maag.

Ik heb geen spijt van mijn beslissing,
wil er ook niet op terugkomen,
of dat gaat lukken is nog de vraag.
Ik wil ook vluchten uit de onaantrekkelijke tunnel,
maar niet meer in wijn.

Om niet te verdrinken
in de troosteloosheid van alledag,
probeer ik vruchten te plukken
in kleine ervaringen.
Juich ik
over ieder klein succesje
iedere dag alcohol de baas.

Misschien doe ik soms overdreven
lijkt mijn leven een groot feest
voor wie niet beter weet.
Maar voor mij een kwestie van overleven
de moed niet laten zakken
stug blijven zoeken
naar de uitgang uit die tunnel.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...