Spring naar bijdragen

Ik ben Ranja


3ranja3

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik stel mezelf even voor. Ik noem mezelf hier Ranja. En ja, ik drink teveel. Zo, dat is er alvast uit. Ik heb altijd al van een wijntje gehouden, maar dat gaf nooit problemen. Dat was goed in de hand te houden. Tot er iets afschuwelijks gebeurde. Onze wereld stortte finaal in.


En ik probeerde mijn verdriet te dempen met alcohol. Was niet goed. En nu wil ik terug naar gewoon sociaal een drankje drinken.



Ranja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh Ranja, een heftig verhaal...
Je ellende verdrinken, je verdriet verdrinken...Herkenbaar voor velen. Helaas genoeg gaat de ellende en je verdriet er niet mee weg. Je dempt het gevoel even en je komt niet aan verwerking toe. Vaak komt het gevoel daarna sterker met een boemerang effect bij je terug.
Goed dat je hulp zoekt. Je huisarts kan je adviseren over het hoe te minderen of te stoppen en steunen in het stuk rouwverwerking want je hebt heel wat voor je kiezen gehad! Drank is geen medicijn, helaas gebruiken we het soms wel zo. Ga je het minderen of stoppen dan zal je het moeten vervangen voor gezondere middelen om te ontspannen of met je gevoelens om te gaan. Dat is niet gemakkelijk, maar het kan. Zelf heb ik veel steun aan het forum, het houd me bij de les. Ook heb ik een maatje waarmee ik de meer prive dingen deel. Daarmee is het me toch maar gelukt om 4 maanden van de wijn af te blijven. Dat voelt goed en ik voel me gezonder en levendiger.
Dat gun ik jou ook:present:

Je vindt ons bij de "Ditjes en datjes" dagdraad. Dat is een soort virtuele huiskamer. Er is altijd wel iemand om mee te praten en je vindt er herkenning en erkenning.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ranja,

Dat is een heftige tijd zeg, wat je achter de rug hebt.
Je bent net zo oud als ik, en soms zie je dat mensen opeens van je wegvallen.
Voor jou is dit wel heel dichtbij geweest.
Logisch, dat drank na deze geschiedenis een soort troost voor je is geworden.
Maar eigenlijk ook heel fijn, dat je kinderen je de ogen geopend hebben.
Ik hoop, dat we wat vaker van je gaan horen bij ditjes en datjes.
Word ook wel de "huiskamer"genoemd.
Gedeelde smart, is immers halve smart.
Heel veel succes, met het stoppen met drinken.
Hoop voor je dat je huisarts je verder kan helpen, en wees vooral welkom hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Ranja, Welkom!

Ik ben er stil van!!

Wat fijn dat je zo`n steun hebt van je kinderen en je huisarts.
Maak gebruik van die steun.

Je hebt nog zo`n leven voor je....samen met je kinderen!!
Heel kostbaar....

Sterkte!

Liefs Tine:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ranja hier
en wat goed dat je het niet jaren laat gebeuren
maar nu al hier bent. Dat zal het ook gemakkelijker
maken de drank als onderdeel van het rouwproces
te laten worden. een poosje stoppen om je lichaam te
laten ontgiften en de gevoelens nu wel aan te gaan. je kunt dat niet
overslaan meis, beter nu in de fase waarbij het hoort dan jaren later
en kostbare jaren verspillen. dat zou je maatje ook niet willen.
Het beste is het nu dag per dag te nemen, niet te ver in de toekomst
kijken en eerst het verleden verwerken en het heden aangaan, das
al meer dan genoeg. Elke stap is er een, en hier hoef je niets te verbloemen,
we zijn allemaal ervaringsdeskundigen en allen verschillend op ons pad de
alcohol de baas te worden. Ik hoop dat je hier vaak zult zijn en wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ranja, ik wil je veel sterkte en succes wensen voor wat je aangaat. Je verhaal raakte me, en is zo goed te begrijpen. Wat een verdriet moet je hebben om je jeugdliefde te verliezen. Ik heb je gisteravond al even gezien in de huiskamer en hoop je daar vaker te zien.

Groet van Josje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk weet ik wel dat ik niet moet vluchten in de drank! Ik wil niet als zombie door het leven.

Heb al een paar dagen veel en veel minder gedronken. Ik slaap veel lichter nu en word regelmatig wakker, maar ben beter uitgerust. Tot mijn verbazing. Wel merk ik dat ik 's nachts meer transpireer dan anders. En mijn hart bonkt. Afkickverschijnselen? Zou dat lang duren? Of scheelt dat per persoon??

Zo, nu ga ik lekker sporten en daarna de sauna in. En thuisgekomen een lekker glaasje witte wijn. GRAPJE!:P Dat is verleden tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afkickverschijnselen, je lichaam is nog aan het resetten,
en misschien ook nog een staartje van de overgang?
In elk geval ben je goed bezig en kun je deze fases goed
doorkomen. En sporten en sauna helpen je erbij, kruidentheetje na afloop
;) veel water anders en af en toe tijd nemen om in het hier en nu te kijken
hoe het is met je.
En alles alleen doen, is zwaar meis, en hopelijk helpt het ergens toch met het verwerkingsproces.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ranja,

Ik begrijp dat je geschrokken bent over je privacy hier op deze site. Ook ik loop risico's met mijn geschreven teksten. Toch moest ik het even kwijt. Mss wil je mijn maatje zijn om je door de moeilijke tijd heen te helpen. En niet alleen om elkaar alleen ellende te vertellen, maar ook gewoon de dagelijkse dingen die je bezig houdt....denk er maar eens over na!!! Niets moet hoor, maar mss wel een veilig gevoel.

Groetjes lief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Ik voel me toch wat kwetsbaar op zo'n open forum. Durf ook niet zo goed écht mijn hart uit te storten en heb mijn introductie tekst gedeeltelijk verwijderd en vervangen . Jammer dat er geen gesloten gedeelte is voor alleen leden of zo. (Ideetje voor de toekomst?) Het is toch anders dat mensen zich zelf eerst aan moeten melden om te kunnen meelezen, dan dat ze enkel de site hoeven aanklikken. Maar privecy is toch altijd een moeilijk iets op internet natuurlijk. Maar ik om wel regelmatig langs om te reageren in de huiskamer of gewoon om te lezen en te leren van jullie ervaringen.

Lief, dank je wel voor je uitnodiging. Erg aardig om mij te kiezen! Maar om bovenstaande reden kan ik er niet op in gaan. Maar je vindt vast iemand anders die jou wil steunen. Er zijn hier zoveel betrokken mensen met veel meer ervaring als ik.

Ranja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik begrijp het wel.....maar als ik dan denk hoe ik zelf was....
en zeker toen ik gedronken had.....als ik met mijn zatte hoofd een cafe
buitenviel, zou ik aan de burgemeester durven vragen waar ik mijn auto had geparkeerd....
dan interesseerde die privacy me totaal niet.....en als ik dan niet meer drink....
zou ik een probleem moeten maken van diezelfde privacy...???....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...