Spring naar bijdragen

Dinsdag, 7 november


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat is waar Joan, maar ik heb natuurlijk veel lelijke dingen gedaan toen ik nog dronk. Hij heeft me zo vaak gesmeekt om te stoppen en toch ging ik door. Ok, toen was ik fout, maar nu niet meer, denk ik. Maar hoeveel tijd moet ik het geven? We sliepen al 2 maand apart, ik liet hem met rust..............meer kon ik niet doen. Maar nogmaals, ik wil zo graag het manneke terug die ik in het begin liefhad. Hij is de kwaadste echt niet, maar er is iets gebroken bij hem. Toch gaf hij me hoop en aan de andere kant zegt ie dat ie geen respect meer voor me heeft. Dat doet pijn. Hij ziet alcoholisme ook niet als een ziekte, maar meer iets wat ik er zelf van heb gemaakt. Hij vind het wel goed dat ik naar de AA ga, maar verder heb ik er geen steun in gehad. Ik ben zo blij dat jullie mij antwoorden, want ik kom hier eigenlijk nooit en heb nu alle steun nodig. Oh ja, hij zegt trouwens ook niet dat het nu nog aan mij ligt, maar dat hij misschien niet geschikt is voor een relatie. Toch blijft het zo'n pijn doen dat ik behoorlijk heb gefaald in de relatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ja, mischien moet ik het toch maar even melden. Ik heb gisteren voor het eerst gedronken en hij weet ervan. ik heb hem wel verteld dat het echt eenmalig is. Drank heeft al zoveel kapot gemaakt bij me en ik weet ook echt niet waarom ik het gedaan heb. Misschien omdat het nuchter zijn ook niet heeft geholpen. het is enorm dom van me, maar ik hem mezelf bijeengeraapt nu en drink niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Anna
Vandaag ben ik drie maanden ADB, een kwartaal. Ik moet zeggen dat ik best wel een beetje trots ben die mijlpaal gehaald te hebben.
............ niet meer dan een paar glaasjes. En ik dacht dat ik dat na drie maanden afkicken wel zou moeten kunnen.

Nu weet ik dat niet meer zo zeker. ......Want alles in me schreeuwt nog steeds van "ja, ja, jaaaaaaaaaaaaaaaaa". Een teken aan de wand.
quote:




Proficiat Anna, en Ferry, (en Rufus) het is niet niks, zeker niet niks.
In jouw bovenstaande gedachten kan ik me helemaal vinden, Anna, helemaal.
Bij mij heeft dat sluimerende maar goed hanteerbare verlangen in totaal zeker 5 maanden geduurd en treedt heel zelden nog wel eens op de voorgrond, na 7 1/2 maand zelfs.
Gisteravond had ik spijt dat ik wel bier maar geen maltbier in de koelkast had liggen, dacht voor 1 klein maar gecontroleerd moment nog: "zal ik?" .............

De deal die ik met mezelf heb, na al deze tijd, is de paradox van de maand:
Ik drink niet, als ik wil drinken.
Daarmee zijn alle valkuilen voorlopig afgedekt.
Zaterdag heb ik in dit licht 1 klein glaasje gedronken (volgens experts was het een 'normaal' glas, nou, dat zegt alweer genoeg over mijn vroegere , stiekem-onmatige gebruik).
De maatstaf blijft : niet-drinken.
Sociaal zal het wel nooit worden, gecontroleerd en matig wellicht wel. Of niet, zodra ik mezelf niet vertrouwen kan.
Dus speel maar even op safe voor nu. Besluit maar per dag.
En probeer de angst voor/ achterdocht naar drank om te buigen in ADB!

Liefs, sterkte en ga zo door.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Zo ben weer beter...kids kijken nog even naar "De kleine Zeermeermin" voordat ze naar bed gaan....

Lees hier een en ander over relaties....

Voor mij zijn relaties met andere mensen , mijn partner in het bijzonder , het moeilijkste onderwerp in mijn leven... Toen ik nog dronk en drugs gebruikte had ik eigenlijk maar 1 relatie ..namelijk drank en drugs..toen een hele tijd niets..dan mijn kinderen..dan weer een tijdje niets...dan mijn partner en de rest....Toen ik in die periode samenwoonde was ik er alleen maar om geld te brengen , te eten en te slapen en iemand moest toch naar mijn jammerverhalen luisteren over hoe slecht het leven mij behandelde...maar iemand moest voor mij zorgen want zelf was ik daar absoluut niet toe in staat...
Al die tijd heeft "mijn relatie" om MIJ gedraaid met mijn alco-drugsprobleem..altijd stond ik centraal....nooit mijn partner...en toen ik nuchter en clean werd draaide het weer om MIJ want nu was ik nuchter...weer stond mijn persoon op de voorgrond...ik heb mijn partner heel veel pijn gedaan door de dingen die ik gedaan heb (nuchter of onder invloed) en heb gezegd...eerlijk gezegd is het een wonder dat ze nog in mijn leven is...en daar ben ik dankbaar voor...ik moet keihard werken in mijn relatie (dus niet aan mijn relatie want dat kan ik niet) door betrouwbaar te zijn , niet te zeiken , geen kritiek te geven , en mee te helpen met het opvoeden van onze kinderen , tijd voor ons te maken , keer uit eten te gaan , naar de film , en naar haar verhaal te luisteren zonder dat ik het ga oplossen...natuurlijk gaat mij dit niet perfect af maar er zit vooruitgang in...in plaats van te kijken wat ik eruit kan halen ben ik nu bezig met wat kan ik toevoegen aan onze relatie....jaren en jaren heb ik er alles uitgehaald wat erin zat en tot het uiterste gegaan...dat maak ik niet goed in een week..daar gaat heel veel tijd overheen....
Jarenlang heb ik mij als een rat gedragen en alles met een bijna wiskundige aanpak gemanipuleerd tot het uiterste ten behoeve van mijn belang....mijn partner heeft ook haar tekortkomingen en streken maar het niet aan mij om die op te lossen..dat is aan haar...ik kan alleen aan mijn eigen deel werken en of we nu bij elkaar blijven (wat ik hoop natuurlijk) of dat we op den duur uit elkaar gaan ..dat weet ik niet.. maar ik wil er wel voor zorgen dat ik mijzelf in de spiegel kan blijven aankijken en dat ik er alles aan gedaan heb om lief , eerlijk en betrouwbaar te zijn in mijn relatie....en meer kan ik niet doen....
Alcoholisme wordt ook wel een familieziekte genoemd...iedereen heeft tijd nodig om weer beter te worden ook onze partners en kinderen....en zij verdienen het net zoveel als wij....

Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verhaal, Ziza. Ik herken veel in jouw woorden. Mijn partner zegt precies hetzelfde. Het draait altijd om mij, nuchter of niet. Ik heb het aspect van nederig zijn ook al goed doorgelezen. Ik wil ook teveel uit de relatie halen, terwijl ik er meer in zou moeten stoppen. Maar goed, we zullen morgen zien. Ach, we kunnen het wel weer proberen, maar dan hebben we over een tijdje toch weer ruzie omdat hij niets meer van me kan verdragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik moest even de dag bijlezen, en dat duurde nogal want er is veel geschreven vandaag. Op mijn werk lag vanmorgen internet er ook uit, lijkt bijna wel een landelijk probleem te zijn geweest. En vanmiddag was ik even nogal druk.

Cato, rot dat je er zo doorheen zat vandaag. Misschien is het een idee hulp te gaan zoeken voor je onzekerheid en nervositeit? Ik zou zeker hier even met de huisarts over gaan praten. Niet alleen om medicatie te krijgen, maar leg hem ook uit wat er precies aan de hand is. Als jij gaat stotteren van de zenuwen heb je echt een probleem. Ik weet niet of dat alleen met een pilletje over gaat. Het kan tijdelijk wel even helpen natuurlijk, maar het is toch niet de bedoeling dat je ze altijd moet blijven slikken. Ik denk dat je de oplossing verder moet zoeken. Veel succes daarmee. En fijn dat je je inmiddels een beetje beter voelt.

Pluim, ik ben het met Joann eens. Zoek het probleem niet alleen bij jezelf. Als in een relatie een persoon het niet meer ziet zitten, is dat pijnlijk. Maar ik denk dat je met krampachtig blijven proberen de boel te lijmen ook niet gelukkig wordt. Probeer het een beetje los te laten, laat hem zijn weg zoeken. Focus je niet langer op hem, maar op jezelf, en probeer voor jezelf uit te zoeken wat jij met je leven aan wil. Met of zonder hem.

Katrina, fijn dat je jezelf overwonnen hebt en je excuses hebt aangeboden. Een aantal mensen zullen die helaas niet meer lezen, ben ik bang. Ik hoop dat dit ook een belofte voor de toekomst inhoudt.

Marion, fijn dat je weer boven water bent. En je hebt gelijk, vergeleken met om de dag is dit een vooruitgang.

Ziza, ik gun je van harte dat je relatie goed blijft. En blijf eraan werken. Je bent goed bezig!

Zeeman, als je erg veel last begint te krijgen van die hoofdpijn en lichthoofdigheid, zou ik morgen toch even naar de huisarts gaan hoor. Fijn dat je zo goed gaat.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...