Spring naar bijdragen

Woensdag, 8 november


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook een goede morgen!

Vandaag weer helder!
Gisterenavond in slaap gevallen, heb dus wat flarden van het draadje gelezen van gisteren.
Sneeuwwitje ook gelukkig weer opgekrabbeld! En zeeman ook nog steeds clean.Hardstikke goed!

Kinderen hebben vanmorgen vrij er is een vergadering op school. Ik moet ze straks naar opa en oma brengen en dan ook zelf werken.
Mannetje heeft nog niet wat van zich laten horen. Kiest hij voor mij of voor haar......geen leuke situatie. Kinderen missen hem ook.

Pluim voor jou nog even...stel jezelf niet te afhankelijk op. Als hij nog van je houdt kan hij hiervoor vechten. Je hebt laten zien dat ook jij wilt veranderen, nu is het ook aan hem om te laten zien of hij nog wil. Wel vind ik het raar, dat je al 4 maanden niet gedronken hebt en hij daarna apart gaat slapen. En nu beslist om even bij je weg te gaan. Misschien weet hij zelf ook niet goed wat hij wil en neemt daarom even afstand, om na te denken?

Voor alle anderen die de gremlins weer hebben overleefd en die ik niet genoemd heb, een heldere en fijne dag. Misschien log ik op mn werk nog een keer in.

veel liefs

Joan, ik lees nu net je pb'tje, het is idd een heel verhaal geworden, maar erg lief dat je dat gedaan hebt! Ik zal je vanavond een reactie terug schrijven!
Moet nu naar het werk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Ik voel me goed vandaag. (tot nu toe tenminste en dat pak ik maar op als een fijne start van een fijne dag)
Ik noemde gisteren even het gemak waarmee het ADB zijn me tot nu toe afgaat. Daar ben ik heel blij mee en sta er zelf van te kijken. De verhalen van soms zeer zware strijd en soms wat gemakkelijker strijd tegen het alcoholmonster helpen me bewust te blijven van m'n geluk.

Dit is absoluut geen leedvermaak of iets wat daar op lijkt. Juist door deze belevenissen te blijven volgen druk ik mezelf met de neus op het feit dat ik ook verslaafd ben. Ik benijd jullie allerminst maar heb wel heel veel bewondering en respect voor de manier waarop jullie je -mede door hulp van dit forum- steeds weer weten te motiveren om door te gaan met het gevecht. Soms lijkt de tegenstander weer gewonnen te hebben maar rust krijgt ie niet. Elke keer staan jullie weer op en eens zal hopelijk de vijand capituleren.

Zelfs in een geval van wapenstilstand blijft het uitkijken geblazen. Alcohol kan op slinkse wijze toeslaan op een moment dat je denkt veilig te zijn. En juist dit laatste realiseer ik me maar al te goed dankzij de mensen op dit forum. Daarom ben ik blij jullie gevonden te hebben en als jullie het niet erg vinden blijf ik nog een tijd hier...

Allemaal vandaag weer veel succes in de strijd tegen onze gemeenschappelijke vijand. En verlies vooral niet uit het oog dat straks op de top van de berg het uitzicht fantastisch is....

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie smorgens ADB'ers.

Het is 10:40 uur en m'n eerste bak koffie, gelijk maat een dubbele genomen. Rn ja hoor we hebben het weer droog gehouden gisteren, sta echt paf van mezelf.
Maar zoals Koh hiervoor al schreef, jullie geven me moed en motivatie. Ik begin het zelfs al een beetje als verraad tegenover jullie te zien als ik mocht uitglijden. Tot nu toe gaat het prima, totaal geen behoefte. Komt ook door alle ellende die ik lees op dit Forum. Ik prijs mezelf gelukkig met mijn familie. Dat zij al die jaren toch nog dat geduld hebben kunnen opbrengen voor zo'n waardeloos stuk vr.ten als ik.
Vrijdag komt mijn eertse vuurdoop, een bedrijfsfeest. Ik werk nog steeds aan boord van schepen en in die macho cultuur van stoere jongens. ( Wees een bink, rook en drink ;)
Feest begint rond 18;00 uur tot in de laatste uurtjes, duimen allemaal.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allemaal..
Ik heb nog steeds meegelezen en nav een paar lieve pb tjes wil ik graag weer meeschrijven.
Ik heb nog steeds wijn gedronken.. vanaf 5 uur tot 11, 12 uur als ik ga slapen.
En dat zijn best 6 glazen.
Ik ga vandaag refusal aan de huisarts vragen want ik hoop dat als ik dat een paar weken doe, ik me zo fris en schoon voel dat ik niet eens meer WIL drinken..
En als je het 's avonds neemt jheb je denk ik niet last van de vermoeidheid die erbij komt.
Het staat me tegen om zo'n vies middel in mijn systeem te krijgen, aan de andere kant verkies ik dit boven alcohol..
Veel liefs Lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Kohtje
Ik vind het wel prettig dat jij ook van de partij bent hoor.
Ik beschouw je toch als een stabiele factor op dit forum en dat is iets,
wat ik althans, als prettig ervaar.
Momenteel ben ik zelf in wat woeliger vaarwater wat m'n emoties betreft,
maar dat gaat ook wel weer voorbij, dat besef ik wel.
Een nuchter leven is dus ook Nuchter, met een hoofdletter.
Geen vluchten meer en roeien met de riemen die je hebt.
Hoewel ik vaak te horen krijg dat onzekerheden bij het leven horen,
ieder mens op gezette tijden daar last van heeft
geld voor mij, en voor zovele anderen,
dat ik nooit geleerd heb hier op een nuchtere manier mee om te gaan.
Dus is het toch anders.
Maar het is alleszins de moeite waard om nuchter te leven.
Als ik nu huil dan voel ik verdriet en geen boosheid of frustratie.
En ik voel opluchting als ik uitgehuild ben in plaats van somberheid.
Dat is zo'n verschil.

Ik laat het allemaal wel op me af komen,
ik ga door,
want ook al voel ik me nu klein en onzeker,
als ik dit afgerond heb, en dan bedoel ik de opleiding,
is mijn fundament verankert en daar gaat het me om.
Een solide basis waar ik verder mee kan.
Op mijn eigen manier, onafhankelijk en zelfstandig.
Een heel normaal leven dus.

Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Zeeman,

Knap van je dat je nu al twee dagen droog staat..daarmee laat je zien dat je niet zo'n waardeloos stuk vr*ten bent als je zelf wil doen geloven.
Een van mijn broers is ook zeeman geweest en hij drinkt wel eens een pilsje, maar het stoere zeeman beeld heeft hij voor zichzelf niet in stand hoeven houden door te gaan zuipen maar door goed te zijn in z'n vak. (1e machinist). Hij heeft nu ook een baan bij de wal, (bijna) elke avond thuis, maar nog elke dag op schepen (weet niet precies wat ie doet, is iets van superintendent of zo) maar nog steeds heeft hij genoeg aan z'n zelfverzekerdheid en vakkennis om zich één te voelen met die "stoere" zeelui. Ook een vroegere buurman van ons heeft altijd op zee gezeten. Hij dronk wel (te) veel maar is op een gegeven moment (ik denk al wel 20 jaar geleden) van de ene dag op de andere gestopt. Hij is nooit als een mindere zeeman gezien door z'n collega's. Je hoeft je dus echt niet te schamen als je op zo'n bedrijfsfeest geen alcohol neemt. Misschien is het voor jou zelf wel vreemder dan voor je collega's. Je humor hoef je in elk geval niet met alcohol te voeden, dat hebben we de afgelopen dagen wel gemerkt. Als je het moeilijk hebt op dat feest kan humor je er misschien doorheen halen. Probeer het, je hebt daar een prachtig inzetbaar talent, maak er gebruik van...

En voor nu wens ik je een behouden vaart door je derde alcoholvrije dag....

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedmorgen allemaal.
Heb een paar dagen niet geschreven maar dat had niets met jullie te maken hoor. Ik heb een heel vervelende situatie op mijn werk en heb al mijn kracht nodig om stevig in mijn schoenen te blijven staan.
Maar...........ik heb niet gedronken en daar ben ik zo trots op. De enige avond dat ik gedronken heb was zaterdag op de verjaardag van mijn zoon. En toen ging er natuurlijk een fles op. Maar daarna weer niets meer.
Op mijn werk is het volgende het geval: Mijn oudste zoon is een soortgelijk bedrijfje opgestart als mijn baas. Hij doet dit naast zijn studie en steekt er ook niet echt veel tijd in, maar het is voor hem een beetje bijverdienste. Natuurlijk is het niet netjes en dat weten we allemaal. Maar nu wordt ik er dus van beschuldigd dat ik gegevens aan hem doorspeel. Nou dat is dus echt niet waar en heb ik ook nooit gedaan. Mijn baan is nl. heel belangrijk voor me en wil (de)hem eigenlijk niet kwijt. Nu werd ik vrijdag jl geroepen dat ik moest zorgen dat mijn zoon moest stoppen met dat bedrijf of dat ik dan weg moest gaan.
Ik voel me nu eigenlijk gechanteerd en gewantrouwd dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer heb om daar te blijven. Mijn zoon heeft meteen gezegd dat hij ermee zou stoppen, maar ik heb hem tegengehouden. Hij woont trouwens niet meer thuis, is meerderjarig, dus wat denken hun dat ik nog over hem te zeggen heb.
Nou ja, dit is een beetje de situatie waarin ik me nu bevind en ik ga direct maar eens contact met mijn rechtsbijstandverzekering opnemen.
Lang verhaal, maar moest het even kwijt.
Fijne dag
Nena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

koh, bedankt, zoals eerder, ik heb veel steun aan dit forum, meer dan aan m'n familie, maarja die begrijpen het niet zogoed, jullie in elk geval wel en dat doet goed. Had ik jaren eerder aan moeten beginnen.


Nena:

Kop op, mijn vrouw, dochter en ik werken bij concurenrenten van elkaar. Thuis wordt nooit inhoudelijk over het werk gesproken, alleen maar van: "hoe was je dag, druk gehad" en dat soort praat.
Onze directies weten dat we bij elkaars concurrent werken maar die hebben er geen moeite mee. Het feest waar ik vrijdag naar toe ga is een bedrijfsfeest van mijn vrouw en al haar collega's ken ik persoonlijk en heb er al menige stevige borrel mee gedronken.

Die baas van jou moet zich wat professioneler opstellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Lianne,

Ik merk er niets van hoor, van de refusal.
Integendeel, ik voel me schoner worden juist van binnen.
Ik denk echt dat je er anders over moet gaan denken.

En ik neem de tablet ook 's avonds in en merk niets van vermoeidheid.
Misschien dat je je de eerste weken 'vies' voelt maar dat heeft volgens mij met ontgiften te maken.
Drink veel water en eet veel fruit, dan help je je lijf een handje.

Succes vandaag!

Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Kohtje tuurlijk is het fijn dat jij hier ook mee schrijft iedereen vult een stukje van de grote puzzel....En je bent heel inspirerend met je tekst;

En verlies vooral niet uit het oog dat straks op de top van de berg het uitzicht fantastisch is....


Cato gaat het wat beter met je? Ik voel me al weer wat meer uit me dipje komen. Gisteren naar yoga geweest en de oefeningen gaan steeds beter nu ik nuchter ben. voorheen voelde ik me echt lelijk en stijf....nu voel ik me prima als ik ervandaan kom.
En over onzekerheid gesproken neem van mij aan dat iedere mens z,n onzekerheden heeft alleen sommige mensen kunnen het beter verbloemen......!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Femmy,

Ik vind het goed van je dat je je beroerd voelen als motivatie kunt oppakken om door te gaan...En ik hoop dat je die motivatie vast kunt houden, want het kan nog wel een tijdje zo doorgaan. Herstel zal misschien wel iets te onopgemerkt gaan om het voordeel te voelen, maar bedenk dat je er in elk geval op vooruit gaat, hoe dan ook.
En fijn dat je zo'n makkelijk kind hebt (hoe oud?). Die heeft wel een extra knuffeltje verdiend vind je niet. Je zult merken dat je je daar zelf ook meteen weer wat beter door gaat voelen..
Tja, die extra kilo's zijn vervelend, maar maak je nu eerst maar druk over het alcomonster, één ding tegelijk, dan kump ut wel goed....

Sterkte ermee en toch ook een fijne dag verder..

Groet van Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrina,

Ik denk dat het woord gremlins meer word gebruikt als een makkelijk beeld wat iedereen herkent...je kan ook craving schrijven dat is het juiste woord voor dorst en zin in alcohol maar ik denk dat gremlins een leuker en ook begrepen woord is....
Tenminste dat is mijn mening!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai mensen,

Ik schrijf niet zo veel, maar lees en leef dagelijks mee.

Net als Kohtje heb ik geen last van trek in alcohol.
Ik ben iedere dag opgelucht dat ik die troep niet meer hoef van mezelf.
Als ik dan hier lees over die trek, dan vraag ik me soms af of ik dat verdring ofzo; niet toelaat, maar ik heb er werkelijk gewoon geen behoefte meer aan.
Hopelijk blijft dat zo, en anders zie ik dan wel weer.
Iedere avond voordat ik ga slapen schrijf ik de dag van me af in een schriftje en iedere dag realiseer ik me hoeveel voordelen het heeft om geen alcohol te drinken.
Gisteren was het precies vier weken geleden dat ik besloot geen druppel meer te drinken.

Femmy; ik ben in die vier weken al 5 kilo afgevallen, heb geen rood en enigsinds opgeblazen gezicht meer, voel me energieker en vooral vrij. Ik hoop dat dit een steun voor je is.

Zeeman; hartstikke goed hoe je bezig bent!
Dat vele water e.d. drinken doe ik ook...gewenning van veel drinken? Ik denk dat het ook goed is voor je lichaam om alle gifstoffen weg te werken.

Een lieve groet voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Ellie,

Het gaat wel weer beter nu.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat m'n kalmte een chemische is momenteel,
maar het maakt me niet uit.
Ik heb dat nu even nodig gewoon en gelukkig ziet m'n huisarts dat ook wel in.
Het gaat allemaal zo goed en het zou zonde zijn als ik dat verpest door
onzekerheid met bijkomende zenuwen.

Fijn dat jij je lekker voelt,
en ja, daar kun je het aan merken he? aan sport, yoga etc.
Je lijf wordt soepeler maar ook je geest hihi, in nuchtere toestand.
Ik ga zo de deur uit, heb late dienst. Ik ben benieuwd.

Lady, welkom hier, ik hoop dat je wat vaker komt schrijven.

Nog even dit; ik heb m'n kurketrekker weggegooid vanmorgen. Dat ding sleep ik al een jaar of 15 van hot naar her en ik vond de tijd rijp om afscheid te nemen. het koste me moeite en dat vond ik raar, heb nog even naar dat ding staan kijken terwijl het in de vullesbak lag. Heel typisch maar 'n symbolisch gebaar was het.

En nu ga ik richting trein,
joepdoeidemazzzzeeeellllllllll.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato,

Ook al is het chemische als je je maar even goed voelt dan kan je alles weer even op een rijtje zetten en dan weer verder gaan!!
Goed dat je dat gedaan hebt joh je kurkentrekker weg gooien!! Mocht je toch in de verleiding komen om wijn te drinken dan krijg je iniedergeval de fles niet open hihihihi

Werk ze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Gremlins ; oftewel negatieve gedachten...die ons uiteindelijk proberen te verleiden om de eerste weer op te pakken.... Het is vrij simpel om een "lelijke" Gremlin te herkennen...maar wat doe je aan Gremlins die zich "verkleed" hebben als iets moois....of dat het zo redelijk en aannemelijk klinkt dat wat je aan het doen bent goed is..wat ga je er dan aan doen ?? Meerdere malen heb ik op dit forum gelezen hoe mensen met de meest uiteenlopende redenen weer teruggevallen zijn....en het waren dan in de meeste gevallen geen hele grote schokkende dingen maar juist hele stapel kleine dingetjes...of in sommige gevallen dronk iemand in een opwelling..dus zomaar ineens..zonder enige notie van de gevolgen...

Hoe wapen jezelf dan tegen zo een Gremlin ?

Iemand in AA vertelde mij eens dat niet zo zeer de grote dingen / teleurstellingen een verleiding zijn om te drinken maar juist hele kleine nietszeggende dingetjes die ons omver blazen en ons weer doen drinken...maar als we bovenop ons leven zitten en onszelf en onze akties voortdurend in de gaten houden dan is de kans alweer een stuk kleiner..dat is mijn ervaring....

Deze ziekte is zo verbazingwekkend sneaky en slim....hij komt wanneer je het niet verwacht....of hij is er al zonder dat je het in de gaten hebt....en dan ben je nog niet eens aan het drinken....

Mijn ervaring is dat een terugval niet zo maar komt....hij is al een tijdje bezig en als resultaat pak je het eerste drankje / lijntje weer op....

Zelf ben ik nu ruim een jaar nuchter en clean maar regelmatig is mijn ziekte "operatief" ... mijn denken wordt negatiever , ga liegen , ga mezelf wentelen in zelfverdriet , ik wordt achterdochtig , ga conflicten zoeken etcetc... en als ik het zelf al niet kan herkennen dan zijn er gelukkig mijn AA vrienden die mij hierop kunnen wijzen....en wat ze ook zeker doen....

Ik zou dit onmogelijk alleen kunnen doen...

Maar nogmaals dit is alleen mijn ervaring....

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza ja ik zie zeker herkenning in je verhaal meestal zie je al je bui aan komen dat je weer wilt drinken....toen ik dronk wist ik eigenlijk al van te voren wanneer het fout zou gaan (teveel zou gaan drinken enz)maar het is meer wat doe je er mee!? Hoe ga ik er mee om??!! Laat ik alles weer volledig gaan of hou ik me in..... die weg ben ik nu bewuster mee bezig!!

Ik heb het boekje gelezen "Help ik (ver)zuip"en moet zeggen dat zij ook erg over de AA te spreken is misschien toch niet zo,n gekke club hihihhi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi cato..

Het sterkt om te weten dat jij ook R gebruikt.. mag ik vragen hoe lang..
Ik heb het voorheen gebruikt, maar toen nam ik het op een gegeven moment niet meer in.
Ik zit te denken aan een halve per dag en dan om 5 uur innemen.. is dat iets..?
groetjes Lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...