Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 november


Anna

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Wat ik gelezen heb van het dagdraadje van gisteren, en het berichtje van Tapas overpeinzend, kan ik niet anders dan tot de conlusie komen dat het echt herfst is. Een dooddoener natuurlijk, de blaadjes vallen van de bomen, en mensen raken in een dip.

Niettemin is de herfst voor veel mensen een moeilijke periode. Het is vroeg donker, het leven verplaatst zich van buiten naar binnen, je moet je opnieuw oriƫnteren, een nieuw evenwicht vinden als het ware. De weerstand begint af te nemen, mensen worden grieperig en eerder moe. Je kon het gisteren ook lezen.
Het is ook vaak de periode van veranderingen in organisaties, in gang gezet in de overmoed van voorjaar en zomer, en lang niet altijd ten goede. Deadlines moeten gehaald voor het nieuwe jaar (waarom?), mensen komen onder druk te staan, en gecombineerd met de eigen afgenomen weerstand en de donkere, sombere dagen ziet het leven er ineens niet meer zo rooskleurig uit.

Mensen, laat je niet gek maken door vallende bladeren. Er komen in het voorjaar vanzelf weer nieuwe. En voor alle grootse plannen, die minder groots uit blijken te pakken, komen ook volgend jaar weer nieuwe.
Voor alle goede voornemens geldt: ga verder op de ingeslagen weg. Een griep ziek je uit, het donker sluit je buiten door de gordijnen te sluiten en een kaars aan te steken. En als je het even niet meer ziet zitten, bedenk dan, morgen is er weer een nieuwe dag, een nieuw begin.

Maak er iets van vandaag. En al is het vrijdag, vandaag drink ik niet!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 262
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Joann, GEFELICITEERD:present::)

Goed gedaan meid, klasse! Heb je al es eerder zolang niet gedronken. Hou vol.

Komt een liedje van Paul de Leeuw in me op?!??
Wind, storm, hagel of regen,
niets houdt ons tegen, tralalalala, ik wil ADB zijn enz enz.
De rest van het liedje is niet zo van toepassing.

Berichten van gisteren ff gelezen. Ondanks de stilte op het forum lullen jullie wel nog VIER pagina's vol hoor!!! Hihi.

Ondanks de vermoeidheid en het vroeg naar bed gaan, heb ik niet lekker geslapen. Jammer. Ben heel vaak wakker geweest. Nou ja, nix meer aan te doen, ga ik vanavond misschien wel weer vroeg naar bed. Vandaag werken, kan ik vast beter slapen, hoop ik dan toch maar.

Heb een goeie dag allemaal, werkse en tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeeman, zie dat je staat ingelogd.
Heb me vanacht paar x afgevraagd of LOL ook ergens voor staat. Je had laatst ook al zo'n hilarische afkorting. Maar is lol gewoon het woordje lol zoals ik het hen of is het een of andere afkorting van bv, lachen om lulkoek, of zoiets??

Veel plezier vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat staat ook weer raar wat ik schrijf, ' namens zeeman' .. alsof ik hem ken en hij naast me zit.
Maar jullie snappen het wel toch...
Zeeman, heel veel succes op je bedrijfsfeest vanavond..
Ik ben benieuwd hoe je ervaring is..
Het is overigens ook heel leuk om te zien hoe anderen aangeschoten raken en 3 x hetzelfde verhaal vertellen..
En als je een trek moment krijgt.. denk dan aan hoe jij morgenochtend fluitend aan de koffie zit en de hele dag hebt om allerlei dingen te ondernemen met een fris hoofd..

Ik ben na 2 dagen refusal nog steeds blij met het middel. Geen bijwerkingen en een goede stok achter de deur...
Fijne dag allemaal
Lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:
mooi gezegd.

Zondag ben ik 7 wkn ADB en 7 wkn NDB. Mijn plan was om voor de 2 maanden te gaan, maar...... dat is volgende week al!!! Nou, misschien dat ik me daar maar niets van aantrek.

Iedereen weer veel sterkte en zelfvertrouwen toegewenst voor deze dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,
Nou ik ben weer helemaal m'n ouderwetse optimistische zelf gelukkig.
Heb ook nooit last van de herfst ofzo.
Integendeel, vind het een prachtig jagertijde.
En nu helemaal want als ik denk aan vorige herfst en winter Brrr
Toen woonde ik nog in een anti-kraakpand.
Prachtig monumentaal pand uit 1700 zoveel.
3200 vierkante meter met schitterende monumentale tuin rondom.
Voelde me daar helemaal in m'n elementje tot de herfst haar intrede deed.
De cv was namelijk uitgezet, ja aardig was dat joh van de eigenaar,
en we hebben met electrische kacheltjes moeten stoken.
En dan alleen in je 'woonkamer'.
Dus de ellenlange gangen ( wc's waren zo'n 30 meter bij mij vandaan)
waren ijskoud!
Dus jullie kunnen je wel voorstellen hoe genoeglijk ik thuis zit nu met het kacheltje aan..

Ben trouwens aan het sonja Bakkeren sinds een week.
Had de hoop vorige maand toen ik stopte met drinken dat ik
wel weer op m'n gewicht zou komen.
Niet dus.
Nou had ik al veel goeie berichten gehoord over haar methode
en toen ik vorige week in een pashok stond hoorde ik er twee vrouwen
over praten.
Kilo's kwijt zonder veel moeite.
Nou dat gaf wel de doorslag. Ik ben gelijk naar de Bruna gewandeld
en heb het boekje gekocht.
En ja hoor, geen moeite en een kilootje kwijt sinds zondag!
De weegschaal geeft nu weer een acceptabele 59 kilo aan
dus nog 3 te gaan en ik kan m'n winterkleren weer aan.

Dus Joann, ik wacht nog maar ff met m'n reinigingskuurtje,
eerst op gewicht en dan dat.

Wens iedereen veel wilskracht vandaag, het is tenslotte vrijdag
en speciaal voor jou Zeeman, hou je haaks vanavond!

Ik heb ooit eens een offshore duiker aan de haak geslagen
en weet wel een en ander van dat cultuurtje.
Was goed feesten met die knul en z'n maten.

Latorzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Ik voel me nog steeds niet erg toppie, overal spierpijn, hoofdpijn, gloeierig, bwuuh!!! Toch ga ik maar wat doen, vaak gaat het dan na een paar uurtjes wel weer wat beter.
Veel zin in schrijven heb ik nu niet, ik verschuil me vandaag maar achter de mooie berichten die Anna vanmorgen heel vroeg op het draadje van Tapas en aan het begin van dit draadje heeft achtergelaten.

En voor ik het vergeet voor Joann de gisteravond beloofde stekelige :sun: plus een :present: voor haar 2 weken ADB. Als je je best doet Joann zal ik me scheren als je een maand ADB bent....

Mick, ik dacht dat er iets van twee weken verschil zat tussen je ADB en NDB. Vergis ik me nou of jij? Maar hoe dan ook, toch gefeliciteerd...

Katrina, erg herkenbaar dat alleen slapen. Hoewel ik de afgelopen jaren regelmatig alleen heb geslapen, op de bank, op een luchtbedje in m'n atelier, zelfs in de auto in de garage, om m'n vrouw maar niet tot last te zijn als ik weer eens ver heen was... Gelukkig is dat nu al weer geruime tijd verleden tijd...

Nou, allemaal veel sterkte met alle pijntjes en vermoeidheden en een fijne dag....

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kohtje:
Ja, je vergist je, allebei tegelijkertijd mee gestopt. Drank en nicotine gaan bij mij (tegenwoordig) samen.

Beterschap gewenst. Lekker veel slapen en veel water drinken.... Dus niet teveel doen, gewoon aan toegeven mag toch ook? (zegt ze.. :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal, het is toch verwonderlijk dat door te kijken naar het probleem, bespreekbaar maken van het probleem het probleem als het ware van zelf oplost.

Vroeger verzon ik allerlei smoezen en had steeds argumenten achter de hand om iets wat even moeilijk leek uit de weg te gaan..of ik liet iemand anders er voor opdraaien.
Altijd weer die weerstand, tegen spartelen..
Ik kon wel goed problemen voor een ander oplossen maar dat was meer een vorm van gewichtig doen, kijk mij nu eens.
Ik kon niet eens voor mijzelf zorgen.
Acoholisten hebben toch de neiging om alles ingewikkeld te maken en in het honderd te laten lopen om "nuttig" te willen zijn en dat heeft te maken met een slecht zelfbeeld.

Ik was zenuwachtig, nerveus maar feitelijk waren dat mijn emoties die ik eronder probeerde te houden.
Ik weet nog dat ik met pianospelen ben gestopt omdat ik door verschillende melodieen ontroerd raakte en dat mocht niet van mijzelf!!!
Sinds een jaar of drie speel ik weer piano op een niveau van iemand die vijf jaar les heeft gehad maar ik heb er wel vƩƩl plezier in en pink menig traantje weg om een melodie wat mijn ziel raakt.
Heel mijn vroeger leven was erop ingericht alle emotie te ontwijken...
En dat is op den duur niet leefbaar..

Het geluk lag voor mijn voeten maar telkens als ik me bukte schopte ik het weer een eind voor me uit.
Als ik ze wil zien en benutten biedt het leven mij steeds weer nieuwe kansen door open te staan en los te laten.

Hou het simpel hou het droog.

Dit weekend gaat wederom het slot op de pc want wij gaan samen een gezellig weekend naar Holland.
Het ga jullie goed.
GroetRudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Rudy,

Je hebt wederom een mooi stukje geschreven. Er is echter Ć©Ć©n dingetje waar ik mijn visie even op los wil laten....
Je zegt dat alcoholisten de neiging hebben alles ingewikkeld te maken en alles in het honderd te laten lopen door een slecht zelfbeeld. Dat is op zich wel zo, maar ik wil nog verder gaan, namelijk dat we die neiging al hadden voordat we alcoholist waren. Dat we door die neiging alcoholist geworden zijn om dat negatieve zelfbeeld proberen te ontvluchten. Pas als we in staat zijn dat negatieve zelfbeeld los te laten kunnen we de drank loslaten en een leven leiden zoals we dat ook gekund zouden hebben voordat we aan de alcohol verslingerd raakten maar dan met een positief (positiever) zelfbeeld. Om dat te kunnen moeten we denk ik eerst door het stof om ons goed naar onszelf te laten kijken.

We zijn geen van allen als alcoholist geboren. Wel als onzekere, gevoelige mensen en dat sluit naadloos aan op jouw verhaal....

Groetjes Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...