Spring naar bijdragen

donderdag 16 november 2006

joann

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je Zeeman, ik ben inieder geval gemotiveert genoeg, en ik doe dit voor mezelf, maar ook voor mijn kinderen en mijn vriend. Er zijn tijden geweest dat ik probeerde te minderen voor iedereen behalve voor mezelf. En dat werkt niet echt, maar nu was ik er zelf aan toe. Maar dit is nog maar dag 4 voor me, de tijd zal het leren. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Anna, mijn doel is om doordeweeks te minderen, ik ging op een gegeven moment van 1 liter wijn naar de 1 1/2 liter (herkenbaar?) Ik leefde jarenlang in een roes, en als iemand commetaar leverde ging ik expres nog meer drinken. Stom is dat he? Want ik strafte niet die ander, maar mezelf daarmee. Ik had geen energie meer, ja, om naar de supermarkt te lopen zodat ik weer kon drinken. Maar zoals iedereen heb ook ik m`n verplichtingen, en ik deed nog alleen het hoognodige. Ik moet er even bij vetellen dat ik een aleenstaande moeder ben met 2 schitterende puberzoons, en ik ben er wel trots op dat ik altijd (zo goed mogenlijk) voor hun heb gezorgt. Zat of niet zat, ze krijgen de nodige aandacht en liefde, eten, schone kleren, maar ondanks dit allemaal zijn ze reuze blij dat ik nu zover ben als ik nu ben. En die schatten steunen me ook geweldig, en m`n vriend trouwens ook. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeeman,
Ik ben blij voor je dat het zo goed met je gaat.
Je hoeft geen sorry te zeggen, het is voor mij juist bemoedigend om te lezen dat het ook wel heel goed kan gaan!

Femmy en Anna, zo'n onbestemd gevoel, dat los je helaas niet zo maar even op.
Maar alleen maar druk zijn, dan ren je jezelf voorbij en krijg je weer andere klachten.
Wat mij meestal wat helpt is om het gewoon toe te laten en te accepteren dat het leven niet alleen leuk is.
Dit bedoel ik niet als oplossing hoor, ieder heeft zijn eigen sores en was het maar zo makkelijk om dat even op te lossen.
Het lijkt wel of we niet alleen alles heel goed willen doen, maar ook nog altijd gelukkig van onszelf moeten zijn, tenminste dat denk ik wel eens over mezelf.

Katrina,
Wat zonde dat je plan niet gelukt is. En al die moeite die je hebt gedaan.
Heb je er zelf nog wel van gegeten of is de trek je vergaan?

Ziza, dat heb ik nou ook dat ik 's morgens tegen een ongeschoren hoofd aankijk in de spiegel (geintje)

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monique, misschien een stomme vraag, maar bedoel je met van 1 naar 1 1/2 liter per dag, of van maandag tot vrijdag? En hoeveel drink je dan in het weekend?

Je situatie is voor mij heel herkenbaar, ik ben ook alleenstaande moeder van twee zoons, waarvan er een inmiddels puber af is. Ik heb in de loop der jaren heel vaak geminderd, vaak ook langere periodes gehad waarin ik door de week nooit dronken was, maar altijd met hetzelfde resultaat: ik viel uiteindelijk terug naar een veel te hoog wijngebruik. Om het over de weekends maar niet te hebben.

Na een laatste uitspatting in augustus, terwijl ik al met de internetbehandeling bezig was, heb ik de knoop doorgehakt en besloten niet meer te minderen, maar te stoppen. In eerste instantie voor drie maanden, daarna zou ik wel verder zien. Ik drink nu bijna 15 weken niet, en het bevalt mij goed. Het geeft meer rust dan minder drinken, hoewel het nog steeds niet altijd gemakkelijk is.

Veel succes bij het behalen van je doel, en als het erg moeilijk is, denk dan eens na over wat ik gedaan heb.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Femmy,

Ik ben geen psycholoog of arts, maar ik krijg de indruk, dat je na die 2 weken, tegen het afkicken aanloopt. En dat daar door het gevoel wat je omschrijft, ontstaat. En je zegt, ik moet zorgen dat ik het druk heb. Komt bij mij over als vluchtgedrag, weg lopen voor iets. Niet je emoties laten komen. En volgens mij, kun je ze dan ook nooit verwerken. En blijf je in die cirkel ronddraaien. Maar nog maals ik heb er niet voor gestudeerd. Is gewoon mijn indruk.

Liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes, a Jedi's strength flows from the Force. But beware of the

dark side. Anger, fear, aggression; the dark side of the Force are

they. Easily they flow, quick to join you in a fight. If once you start

down the dark path, forever will it dominate your destiny,

consume you it will, as it did Obi-Wan's apprentice.

Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger

leads to hate. Hate leads to suffering.

-- Yoda

Wat je niet allemaal uit een Star Wars film kunt halen....

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik ga wel zo zoetjes aan naar boven. M'n bad staat aan, nog ff lekker chillen. Is misschien ook eentip voor jou Joann. Voor je slaapproblemen. Heb je een bad? En anders lekker uitgebreid douchen voordat je gaat slapen, of een poging doet tot.
Ik moet ook niet teveel inspannende dingen meer doen voordat ik ga slapen(nee, Joann, dat niet) maar geen moeilijk gesprekken meer voeren of ingewikkelde dingen op het forum. Ik merk dat mij dat slecht bekomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Femmy,

Je durft het niet aan je huisarts te vertellen. Denk je dan werkelijk, dat jij de enige bent, die het aan hem of haar zou vertellen? Kom nou toch, waarschijnlijk weten ze het allang. Aan je bloedwaarden of kwaaltjes die je hebt. Ik zou er toch nog maar eens goed over nadenken, om het wel te vertellen. Want wat kan er gebeuren? Sterkte.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry, het zal er wel aan liggen dat het niet helemaal mijn week is, en vandaag ook al helemaal niet mijn dag. Als vrouw heb je zo van die dagen, zullen we maar zeggen.

Ja, die opdracht vind ik wel leuk. De meeste mensen zouden er waaschijnlijk gillend voor weglopen, want het is precisiewerk, en nogal een uitzoekklus, waarbij ik ook nog moet proberen zo volledig mogelijk te zijn. En dat is nu precies iets waar ik me helemaal ik me helemaal in vast kan bijten. Ik ben het type dat je met een stapel onderzoekswerk in een kamertje kunt opsluiten, en dan voel ik me volmaakt gelukkig. En ik wéét, dat niemand het beter zou kunnen. Maar dat weten zij waarschijnlijk dus ook. Ze geneerde zich om het me te vragen, na dat gesprek van dinsdag. Leuk!

BB, hihi:D

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had gisteren vergadering op m'n werk. Na afloop twee collega's, Goh BamBam(nou ja dat zeiden ze natuurlijk niet) wat ben je rustig. Normaliter stuiter ik van opwinding meestal van m'n stoel maar nu ff niet.
Zou het verstandige leven dan toch wat vruchten beginnen af te werpen??? Zou fijn zijn.
De complimenten heb ik maar fijn in ontvangst genomen.

Ik probeer wat afstand te houden van zaken die buiten mezelf liggen en waar ik absoluut geen invloed op uit kan oefenen. Dat geeft mij meer rust. Ik hoop van ganser harte dat ik dat een beetje vol kan houden want het doet me goed, meer rust.

Dat begint met kleine dingen. Ik telefoneerde veel in de auto. Zet nu m'n telefoon op stil en bekijk het wel als ik gearriveerd ben. Als ik een huisbezoek afleg staat m'n telefoon ook op stil. Ik probeer op tijd te vertrekken. Ik kwam(kom) bijna altijd te laat. Ik vertrek et laat, scheuren in de auto, vloeken op medeweggebruikers, sukkels!! gestress in m'n hoofd want ik ben te laat. VERMOEIEND, enorm.

Ben benieuwd of ik dit vol kan houden als de druk op begint te lopen en er weer 10 mensen aan me staan te trekken. Dit nieuwe gedrag bevalt goed. En het levert op en dat is fijn.

F*ck, m'n bad.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...